radaschin

Membru
  • Content count

    18
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by radaschin


  1. Salut,

    Imi cer scuze daca postez in acest topic si nu in cel adecvat.

    Doresc sa imi schimb uleiul de motor, pana acum la reprezentanta mi s-a bagat Castrol 5W30 C1, dar din pacate cum preturile sunt foarte mari doresc sa il schimb la un service unde manopera este mai mica. Marea problema este ca, vorbind cu un furnizor Castrol cel cu norma C1 nu se mai fabrica, ce ma sfatuti sa bag in motor, ma refer la norma. Mentionez ca motorul are acum 120 000 km. Pot sa bag la numarul acesta de km si 10W30 sau 10W40 ?

    Va multumesc.


  2. Mai important decat sa mergi cu ea turata e sa mergi la drum intins, macar 20-30 de minute fara sa opresti motorul. Daca ai aditiv pentru DPF in rezervor, daca senzorii de pe DPF si softul sunt in regula, e posibil sa se regenereze. Insa daca sunt ceva probleme orinde pe partea de regenerare, ai dat banii degeaba pe ulei. Daca e foarte-foarte infundat, nu se va regenera in mers, iar in cazurile extreme nici macar regenerarea fortata nu rezolva problema.

    Nu ne-ai spus cati km are masina, DPF-ul e si el un consumabil si vine o vreme cand ii suna ceasul.

    Cei 300 de euro reprezinta varianta ieftina si definitiva de a scapa de problemele cu DPF-ul prin anularea acestuia. Unul nou ajunge la aprox. 1000 euro in reprezentanta.

    Totusi, ai nevoie neaparat de o diagnoza facuta cu rabdare ca sa eviti dureri de cap si investitii inutile. Daca nu in reprezentanta, poate este vreun coleg de pe forum in zona cu sculele si cunostintele necesare.

    Motorul trage normal? Nu e limitat in ture undeva la 3000 rpm? Nu ai niciun martor aprins sau mesaj in bord?

    Masina are 102 000 de km. In bord am mesajul de a merge la service. Deabea sambata imi schimb uleiul si filtrul si apoi plec la drum intins cu ea. Motorul trage normal doar ca trebuie umpic cam turat fata de normal nu cu foarte mult, nu l-am turat peste 3000 ca sa stiu daca este limitat. Am sa revin cu informatii sambata. Iar diagnoza o voi face deabea saptamana viitoare, pana atunci vrea sa fiu sigur ca nu imi baga iar motorina in baie ca sa pot ajunge la o reprezenta Volvo. Aditiv in rezervor chiar nu stiu daca am, cum pot verifica acest lucru ? si unde este pozitionat rezervorul de aditiv pentru DFP ?


  3. Motorul este in regenerare DPF, de aceia este consumul atat de mare, mai mult ca sigur nu a fost terminata niciodata regenerarea si atunci a fost injectata motorina peste masura, motorina care a ajuns in ulei. Trebuie urgent schimbat uleiul si pus C1 dupa care trebuie facuta o regenerare fortata si vazut cum arata DPFul . Daca reuseste operatiunea ai scapat daca nu trebuie sa bagi bani, de la 300 E in sus .

    Mersi frumos, imi puteti spune ce inseamna C1 ? Am o intrebare dupa ce ii schimb uleiul si filtrul daca merg cu ea imediat turata in afara orasului se poate regenera DFP-ul ? Va intreb deoarece pana la o reprezentanta Volvo unde as putea sa fac o regenerare fortata am de strabatut 200 km. Si ce reprezinta acei 300 de euro, ce piese ar trebuie schimbate ?


  4. Nu "pe la", ci "din cauza" filtrului de particule. Mersul subturat si/sau preponderent in oras nu permite regenerarea filtrului de particule, motorul incearca totusi sa faca ce stie ca trebuie sa faca, insa regenerarile incomplete si dese au ca rezultat (pe langa imbacsirea DPF) si contaminarea uleiului cu motorina.

    Nu mai merge cu ea asa, risti sa patesti chestii mult mai grave. Cand mergi sa faci schimbul de ulei si filtru, roaga-i sa se asigure ca nu sunt probleme pe partea de regenerare DPF (nivel aditiv, senzori, eventual o regenerare fortata) si pe viitor scoate-o din cand in cand la drumuri ceva mai lungi.

    Daca ai nervi si rabdare, o sa gasesti pe forum multa informatie legata de filtrul de particule si problemele pe care le genereaza, cum se pot rezolva etc.

    Mare atentie insa, asta nu e singura cauza care poate duce la cresterea nivelului de ulei in baie/contaminare cu motorina. BogdanG zicea de injectoare si ceva baiuri pe la pompa de inalta presiune.

    Deci va trebui s-o urmaresti o vreme.

    Mult succes!

    Multumesc frumos pentru sfaturi.


  5. Adica peste noapte ti-a crescut nivelul la ulei?

    Pai nu e bine.... si atat de mult, nu e bine deloc.

    Verifica ce a intrat in motor. motorina, sau apa...

    Parerea mea este sa scoti uleiul si sa vezi ce anume are in compozitie, apa sau motorina.

    Nu suna bine deloc ce spui.

    Nu peste noapte, am fost cu masina la padure, cand am pornit-o am observat in bord mesajul, am zis ca sau apropiat cei 2000 de km pana la revizie, am venit de la padure am bagato in garaj, dimineata cand am pornito acelas mesaj deabea acum am verificat uleiul la joja si am observat ca nivelul este foarte mare. Exista posibilitatea ca el sa fi crescut de mai demult dar inca nu sesiza nici un senzor.

    Nivelul antigelului este in limitele normale ?

    Masina trage bine ? Ai probleme cu apriderea ? Motorul suna altfel ?

    Incearca sa scoti putin ulei si sa te uiti la el. Are "spuma" ? Cum miroase ? (un pic a ars, puternic a motorina, alte simptome ?)

    Nivelul de antigel este aproape de limita maxima, intradevar masina mi se pare ca nu mai trage cum tragea inainte, motorul de aude la fel, doar ca am observat ca la consumul instantaneu pe un drum pe care il cunosc cu aceiasi viteza si in ceeasi treapta de viteza, cosumul instantaneu era foarte mare 15-20 litri, iar inainte nu depasea 5-6 litri. Toate acestea le-am observat exact de cand mi-a aparut semnalul in bord, dar am zis ca motorina e de vina. Am avut facut plinul iar acum este jumatate de rezervor iar inainte tragea foarte bine. Am sa scot tot uleiul pe la sfarsitul saptamanii si am sa il inlocuiesc cu altul nou, impreuna cu filtrul de ulei, sper ca sa nu mai am acesta problema.

    Mi s-a spus ca din cauza ca am mers cu ea prea mult in oras si am tinut-o subturata, pe la filtrul de particule mi-a bagat motorina in baia de ulei, datorita neregenerarii complete, dar nu pot intalege cum ajunge motorina in baia de ulei. Poate fi asta o cauza ? ...mersul subturat ?


  6. Salut,

    Am o mare problema, mi-a aparut in bord mesajul de a merge la service cu masina, stiind ca mai am aproximativ 2000 km pana la urmatoarea revizie, deschid capota sa verific nivelul de ulei, asta dupa ce masina a stat o noapte in garaj, constat ca nivelul de ulei pe joja depaseste de 2 ori nivelul de maxim. Apoi ma uit la motor si constat (vezi pozele din attash) ca mia aruncat ulei sau ceva de genul pe la chestia aceea (nu stiu cum se numeste si ce rol are). Va rog frumos daca puteti sa imi spuneti ce pot sa fac in acest caz, in afara de a schimba uleiul si filtrul de ulei si de a curata cu degresant chestia aceea, mai exista si alte elemente care trebuie curatate din cauza nivelului prea mare de ulei ? Asta ca sa pot ajunge pana la primul sevice de Volvo, cel mai aproape Constanta. Imi puteti spune din ce cauza am nivelul asa mare de ulei, cu siguranta sa scurs motorina in el, cred ?

    Va multumesc.

    post-2048-0-41924000-1344928382_thumb.jp

    post-2048-0-13043100-1344928388_thumb.jp


  7. Salut, cum ai reusit sa desfaci carcasa actuatorului(carcasa de plastic a motorasului cu roata dintata), eu am desfacut week-endul asta si nu am reusit sa desfac acolo sa ma uit mai atent, are niste cleme asigurate cumva si nu prea am cum sa desfac fara sa mutilez sau chiar sa rup niste picioruse.(la mine functioneaza ok doar ca nu imi ramane pe computerul de bord mesajul ca e portbagajul deschis).

    Firele alea rosii erau acolo sau pe alea le-ai pus tu? la mine fiere alea sunt colorate individual si doar cele care duc la mecanismul de incuiere sunt pe partea exterioara, restul sunt pe interior.

    Intrerupatorul ala cu 3 pini(banuiesc ca e senzorul de inchis deschis) nu avea nici un fir tras? la al meu nu am putut sa vad vrun fir dar nici nu l-am desfacut.

    Cei mai vechi pe forum stiu cumva daca se poate cumpara doar partea electrica a incuietorii sau trebuie cumparat cu tot cu incuietoarea mecanica? ceva preturi eventual.

    @radaschin - te rog sa imi lasi un pm cu un id de mess, si eu as vrea sa imi repar porbagajul si poate mai schimbam niste ideii.

    Salut,

    radaschinadrian@yahoo.com este adresa mea de mess.

    Va multumesc foarte mult celor de pe acest forum care m-au ajutat si care mi-au trimis cartea cu toate schemele electrice. Am rezolvat problema pana la urma, am schimbat toate firele deoarece gresisem combinatia lor in mufe din cauza ca erau sectionate toate , le-am luat la ghicite, sau ma rog o identifcare dupa grosime, culoare, etc. Carcasa actuatorului are cleme de prindere prin capsare de jur imprejur, dar mai intai sa desfaci acele cleme, scoate holsurubul care tine carcasa de incuietoare (2 la numar) si apoi si pe cel care strage cele 2 capace. Ca sa desfaci acele cateva cleme apasa cu o surubelnita cu cap drept, pe clema, la "iesire" si trage umpic de carcasa, ca si cum le-ai desparti, dar trebuie sa o ei dintr-un capat, vezi poza de mai sus nr. 2 (incepi din partea stanga-sus a pozei).

    Firele originale erau de culoare neagra cu un scris foarte mic pe ele, eu le-am schimbat si am pus altele noi. Cele vechi erau coapte, probabil de la caldura. Swich-ul de pe actuaror are 3 pini, numai ca pini sunt bagati in silicon (dinala care se topeste cu pistolul), acela trebuie scos, eu l-am taiat cu un cutter si apoi am dezlipit pini cu un letcon si o pompa de scos fludorul, dupa care am curatat din nou tot locasul acela de silicon. Swich-ul de la butonul de portbagaj are si el 2 pini, dar acolo nu este problema de scos. Cel mai greu este de scos pini din fiecare mufa ca sa poti capsa sau lipi cu letconul alte fire. Exista in mufa cate o parghie de plastic care atunci cand tragi de fir inapoi din mufa blocheaza iesirea acestuia. De iesit iese usor, dar ai nevoie de o surubelnita de ceasornicar ca locasul este foarte mic. Daca vrei sa scoti pini, din mufe, vezi ca sunt 2 mufe cele gri, care au in cap o clema alba, ca sa poti scoate pini trebuie sa scoti clema alba, iar la cea dea treia mufa, cea alba, pur si simplu impingi de pargie.

    M-am interesat la Volvo, o incuietoare cu tot cu actuator costa aproximativ 8-9 milioane (lei vechi). Iar daca mai vrei si cordonul cu fire si cele 3 mufe inca 3 milioane (lei vechi).

    Deci iti urez spor la treaba. Daca nu resesti te ajut eu pe mess.


  8. Buna ziua,

    Imi cer scuze administratorului acestui forum pentru ca incep un nou topic, cu acelas subiect al unui topic inchis.

    Am urmatoarea problema: in bord am afisat un mesaj, care ma atentioneaza ca am portbagaj deschis, cu toate ca acesta este inchis. Uneori nu pot sa il deschid nici din telecomanda nici din buton. Am citit observatiile pe care le-ati transmis pe forum, si am facut ceia ce mi-ati precizat. Am desfacut aparatoarea de la usa porbagajului si am observat ca am toate cele 6 fire sectionate exact in locul de trecere flexibila dintre caroserie si usa portbagajului. Am dat jos incuietoarea (am facut poze sa puteti observa cum arata in interior), am verificat swich-ul daca este bun, cu ajutorul unui aparat de masura, acesta fiind OK, am verificat motorasul, si acesta este OK, am dat jos bara in care se afla butonul de la portbagaj si becurile de la numar, am verificat si acel swich, care este OK si el. Am refacut toate cablurile, incercand sa le nimeresc dupa grosime, culoare, dar se pare ca, acum nu imi mai apare mesajul in bord, dar nu mi se deschide portbagajul din buton si nici nu se inchide/deschide din telecomanda.

    Va rog frumos din tot sufletul daca aveti cum schema electrica a acestor fire, care pleaca din prima mufa din portbagaj (este in poza din attach) si pana la incuietoare si buton.

    Sau daca mai exista relee de unde vine comanda care sau putut defecta cand sau sectionat firele si au facut scurt intre ele, unde se gasesc releele ca sa le pot verifica.

    post-2048-0-75353200-1332842784_thumb.jp

    post-2048-0-64936700-1332842800_thumb.jp

    post-2048-0-71297100-1332842811_thumb.jp

    post-2048-0-48309300-1332842826_thumb.jp

    post-2048-0-61179100-1332842853_thumb.jp

    post-2048-0-60860200-1332842839_thumb.jp

    post-2048-0-68578800-1332842886_thumb.jp

    post-2048-0-88556500-1332842869_thumb.jp

    post-2048-0-26180400-1332842899_thumb.jp

    post-2048-0-97639700-1332842915_thumb.jp


  9. Salut,

    Sunt posesorul unul Volvo S40 2.0D (2007), si nu pot citi mp3-uri de la sistemul audio cu care a venit echipata masina, se poate monta vreun adaptor ca sa imi pot pune pe usb un HDD, si sa pot vedea si mp3-urile pe dysplay. Dar nu adaptor pe FM . Poate are volvo ceva ?

    Mersi.


  10. Salut, sunt proaspat posesor de Volvo S40 2.0D (an fabricatie octombrie 2006), am in bord 220.000 Km, ce ulei imi recomadati, in cartea tehnica spune ca vascozitatea trebuie sa fie SAE 5W-30. Va rog frumos recomandati-mi un producator, cei de la reprezentanta Volvo ce folosesc ? Pot sa folosesc Castrol Magnatec 5W-30 sau motorul are uzura si imi trebuie un ulei cu alt tip de vascozitate?

    Va multumesc.


  11. Salut,

    Daca montezi instalatii cu becuri xenon, imi poti recomanda si mie un producator, vreau sa imi montez si eu la un Volvo S40, (model 2007). M-am uitat pe net, exista multi producator, dar ma intereseaza in special daca se potrivesc conectori.

    Mersi.

    Nu e problema ca repar si motoare de stergator :)

    Trebuie o instalatie mai speciala, eu montez numai de 55W cu niste balasturi slim si in 2 ani si peste 20 de S40/V50uri facute ma pot lauda ca nu am ars nimic pe electrica.


  12. Salut, sunt posesor al unui Volvo S40 2.0D (model 2007), si am in blocul farului, un bec cu halogen cu lupa. As dori ca sa scot becul cu halogen si in spatele lupei sa montez un kit cu bec cu xenon ( P=35W), este posibil ? Am intales ca, exista un traductor de curent montat pe instalatia de iluminat , care atunci cand montezi un bec cu putere mai mare/mica de 55W, computerul de bord iti spune ca nu ai bec sau instalatia functioaneaza incorect.

    A mai incercat cineva sa schimbe becurile sau este posibil asa ceva ?


  13. Multumesc mult de tot, am lipsa o clema care imi tine acel furtun dintre turbina si catalizator, am observat acum. Mai am o intrebare, cam cat ma costa sa schimb limba calculatorului de bord, din olandeza in engleza la Volvo ?

    S-a mai discutat aiciwink.gif

    Hai ca ne incurcam in declaratii Robertotongue.gif La mine unu am vazut care e problema,chederul de la portbagaj nu mai etanseaza bine si pe acolo mai intra miros de noxe cateodata.


  14. Salut,

    Sunt posesor al unui Volvo S40 adus din Olanda. Calculatorul este in limba olandeza, la introducerea cheii in contact imi arata urmatorul mesaj "wisselvloeistof bijvullen" ,care, pe google translate inseamna "schimb lichid de umplere".Va rog imi puteti spune si mie despre ce lichid este vorba.

    Craciun Fericit.