radaschin

Fire sectionate la portbagaj. Schema Electrica

54 posts in this topic

Buna ziua,

Imi cer scuze administratorului acestui forum pentru ca incep un nou topic, cu acelas subiect al unui topic inchis.

Am urmatoarea problema: in bord am afisat un mesaj, care ma atentioneaza ca am portbagaj deschis, cu toate ca acesta este inchis. Uneori nu pot sa il deschid nici din telecomanda nici din buton. Am citit observatiile pe care le-ati transmis pe forum, si am facut ceia ce mi-ati precizat. Am desfacut aparatoarea de la usa porbagajului si am observat ca am toate cele 6 fire sectionate exact in locul de trecere flexibila dintre caroserie si usa portbagajului. Am dat jos incuietoarea (am facut poze sa puteti observa cum arata in interior), am verificat swich-ul daca este bun, cu ajutorul unui aparat de masura, acesta fiind OK, am verificat motorasul, si acesta este OK, am dat jos bara in care se afla butonul de la portbagaj si becurile de la numar, am verificat si acel swich, care este OK si el. Am refacut toate cablurile, incercand sa le nimeresc dupa grosime, culoare, dar se pare ca, acum nu imi mai apare mesajul in bord, dar nu mi se deschide portbagajul din buton si nici nu se inchide/deschide din telecomanda.

Va rog frumos din tot sufletul daca aveti cum schema electrica a acestor fire, care pleaca din prima mufa din portbagaj (este in poza din attach) si pana la incuietoare si buton.

Sau daca mai exista relee de unde vine comanda care sau putut defecta cand sau sectionat firele si au facut scurt intre ele, unde se gasesc releele ca sa le pot verifica.

post-2048-0-75353200-1332842784_thumb.jp

post-2048-0-64936700-1332842800_thumb.jp

post-2048-0-71297100-1332842811_thumb.jp

post-2048-0-48309300-1332842826_thumb.jp

post-2048-0-61179100-1332842853_thumb.jp

post-2048-0-60860200-1332842839_thumb.jp

post-2048-0-68578800-1332842886_thumb.jp

post-2048-0-88556500-1332842869_thumb.jp

post-2048-0-26180400-1332842899_thumb.jp

post-2048-0-97639700-1332842915_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firele de la switch-ul care actioneaza inchiderea deschiderea le-ai verificat sa vezi daca sunt in scurt? La verificare iti arata ca functioneaza dar atunci cand ii cuplezi mufa nu merge, se aude clant dar nu face nimic. La mine s-a rezolvat prin adaugarea unui alt fir peste bagheta care ilumineaza placuta numarului si a fost fixat cu silicon cablul. Aveam un scurt in switch din cauza apei care a intrat acolo...afectand un traseu

Salut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cum ai reusit sa desfaci carcasa actuatorului(carcasa de plastic a motorasului cu roata dintata), eu am desfacut week-endul asta si nu am reusit sa desfac acolo sa ma uit mai atent, are niste cleme asigurate cumva si nu prea am cum sa desfac fara sa mutilez sau chiar sa rup niste picioruse.(la mine functioneaza ok doar ca nu imi ramane pe computerul de bord mesajul ca e portbagajul deschis).

Firele alea rosii erau acolo sau pe alea le-ai pus tu? la mine fiere alea sunt colorate individual si doar cele care duc la mecanismul de incuiere sunt pe partea exterioara, restul sunt pe interior.

Intrerupatorul ala cu 3 pini(banuiesc ca e senzorul de inchis deschis) nu avea nici un fir tras? la al meu nu am putut sa vad vrun fir dar nici nu l-am desfacut.

Cei mai vechi pe forum stiu cumva daca se poate cumpara doar partea electrica a incuietorii sau trebuie cumparat cu tot cu incuietoarea mecanica? ceva preturi eventual.

@radaschin - te rog sa imi lasi un pm cu un id de mess, si eu as vrea sa imi repar porbagajul si poate mai schimbam niste ideii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cum ai reusit sa desfaci carcasa actuatorului(carcasa de plastic a motorasului cu roata dintata), eu am desfacut week-endul asta si nu am reusit sa desfac acolo sa ma uit mai atent, are niste cleme asigurate cumva si nu prea am cum sa desfac fara sa mutilez sau chiar sa rup niste picioruse.(la mine functioneaza ok doar ca nu imi ramane pe computerul de bord mesajul ca e portbagajul deschis).

Firele alea rosii erau acolo sau pe alea le-ai pus tu? la mine fiere alea sunt colorate individual si doar cele care duc la mecanismul de incuiere sunt pe partea exterioara, restul sunt pe interior.

Intrerupatorul ala cu 3 pini(banuiesc ca e senzorul de inchis deschis) nu avea nici un fir tras? la al meu nu am putut sa vad vrun fir dar nici nu l-am desfacut.

Cei mai vechi pe forum stiu cumva daca se poate cumpara doar partea electrica a incuietorii sau trebuie cumparat cu tot cu incuietoarea mecanica? ceva preturi eventual.

@radaschin - te rog sa imi lasi un pm cu un id de mess, si eu as vrea sa imi repar porbagajul si poate mai schimbam niste ideii.

Salut,

radaschinadrian@yahoo.com este adresa mea de mess.

Va multumesc foarte mult celor de pe acest forum care m-au ajutat si care mi-au trimis cartea cu toate schemele electrice. Am rezolvat problema pana la urma, am schimbat toate firele deoarece gresisem combinatia lor in mufe din cauza ca erau sectionate toate , le-am luat la ghicite, sau ma rog o identifcare dupa grosime, culoare, etc. Carcasa actuatorului are cleme de prindere prin capsare de jur imprejur, dar mai intai sa desfaci acele cleme, scoate holsurubul care tine carcasa de incuietoare (2 la numar) si apoi si pe cel care strage cele 2 capace. Ca sa desfaci acele cateva cleme apasa cu o surubelnita cu cap drept, pe clema, la "iesire" si trage umpic de carcasa, ca si cum le-ai desparti, dar trebuie sa o ei dintr-un capat, vezi poza de mai sus nr. 2 (incepi din partea stanga-sus a pozei).

Firele originale erau de culoare neagra cu un scris foarte mic pe ele, eu le-am schimbat si am pus altele noi. Cele vechi erau coapte, probabil de la caldura. Swich-ul de pe actuaror are 3 pini, numai ca pini sunt bagati in silicon (dinala care se topeste cu pistolul), acela trebuie scos, eu l-am taiat cu un cutter si apoi am dezlipit pini cu un letcon si o pompa de scos fludorul, dupa care am curatat din nou tot locasul acela de silicon. Swich-ul de la butonul de portbagaj are si el 2 pini, dar acolo nu este problema de scos. Cel mai greu este de scos pini din fiecare mufa ca sa poti capsa sau lipi cu letconul alte fire. Exista in mufa cate o parghie de plastic care atunci cand tragi de fir inapoi din mufa blocheaza iesirea acestuia. De iesit iese usor, dar ai nevoie de o surubelnita de ceasornicar ca locasul este foarte mic. Daca vrei sa scoti pini, din mufe, vezi ca sunt 2 mufe cele gri, care au in cap o clema alba, ca sa poti scoate pini trebuie sa scoti clema alba, iar la cea dea treia mufa, cea alba, pur si simplu impingi de pargie.

M-am interesat la Volvo, o incuietoare cu tot cu actuator costa aproximativ 8-9 milioane (lei vechi). Iar daca mai vrei si cordonul cu fire si cele 3 mufe inca 3 milioane (lei vechi).

Deci iti urez spor la treaba. Daca nu resesti te ajut eu pe mess.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor.

Va prezint in cateva vorbe simptomele portbagajului meu in speranta ca cineva se va prinde unde e defectul.

Portbagajul se deschide doar din cheie (apasand de 2 ori pe butonul de deschidere de pe telecomanda) si deasemenea cu cheia, introdusa in butucul de pe portbagaj.

Nu se deschide atunci cand apas butonul de pe portbagaj.

Am desfacut capitonajul din portbagaj sa am loc de o inspectie vizuala dar nu am gasit nimic in neregula (nici un fir desfacut sau rupt/sectionat).

Am scos cablul din cele 2 penetratii, prima la iesire din portbagaj spre telescop si a doua la trecerea catre compartimentul elctric - zona lumini stanga spate dar nimic.

Am tot auzit in timpul manevrelor anclansari repetate ale releului si motorasului din portbagaj. Initial am crezut ca apas din greseala pe butoane, dar m-am convins ca nu eu fac asta. Deci cel mai probabil un fir din cele 6- parca am numarat- o fi intrerupt si cand misc cablul se face /desface contactul.

Nu am avut aparat de masura sa verific firele.Urmeaza.Am scos cele 2 suruburi de la butonul de deschidere portbagaj si am actionat switchul ala dar nimic nou.

Motorasul nu cred sa aiba ceva pentru ca se deschide din cheie. Sa fie defect butonul ? Ciudta e ca in urma cu vreo saptamana facea figuri unul din becurile de la numar, dar am rezolvat-o numai prin demontarea/montarea beculetului de acolo. Posibil sa fie o legatura intre cele doua defecte.

Apreciez un sfat pe subiectul asta.

Multumesc

post-699-0-69403600-1358698388_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat prin inlocuirea ansamblului format din buton portbagaj si lumini numar cu unul second hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am cumparat un volvo s 40 an 2007 problema masini in mare a luat foc instalatia electrica partea de sub bord

am refacut trasele ce sa putut adica 99/ a ramas o portiune de fibra optica traseul ei fiind de sub scaunul sofer la dvd-consola-cd

ma puteti ajuta cu acesta portiune sau vreo idee cum sa fac ,sau la ce foloseste fibra asta?????????

masina este 1,6 diesel cu navigatie

pote are cineva aceasta parte de instalatie de vanzare daca stiti cumva?

ajutoooooor.................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, iata ca intampin si eu aceasi problema cu portbagajul.

De curand nu se mai deschide, a ramas inchis. Probabil ploile mi-au ar si mie ceva la circuitul firelor din portbagaj.

Cum nu ma pricep deloc la mecanica/electrica, intrebarea mea este : unde ma pot duce intr-un service ok pe parte de electrica astfel incat sa-mi rezolv problema? Cam cat costa oare aceasta problema la volvo si daca merita sa ma duc acolo, nu as vrea sa merg la un service unde dupa ce-si baga nasul prin fire ma trezesc cu martori prin bord si lucruri arse pe traseul electric. Chiar nu ma pricep dar nu vreau sa risc aiurea.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut sectionate 2 fire (nu functiona becul din portbagaj si cele doua de la nr. spate).

Ruptura era in zona unde intra un furtun flexibil de cauciuc (prin care trec cam 6 fire) in partea mobila de la capota spate.

Rezolvat prin prelungire, lipire la cald si izolat electric f.bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut sectionate 2 fire (nu functiona becul din portbagaj si cele doua de la nr. spate).

Ruptura era in zona unde intra un furtun flexibil de cauciuc (prin care trec cam 6 fire) in partea mobila de la capota spate.

Rezolvat prin prelungire, lipire la cald si izolat electric f.bine

La fel si eu, doar ca era sectionat doar firul pentru lampile numarului de inmatriculare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu-mi pot da seama ce s-a intamplat. Portbagajul a ramas inchis si nu se deschide nici de la maner nici din cheie.

WTF? ce sa fac? unde sa ma duc? la primus sau exista si alternative? oare cum o sa desfaca portbagajul sa-l repare?

thx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici as ruga pe cineva care e "patit" cu aceeasi problema sa vina cu niste sugestii...

La o prima vedere, cred ca va trebui sa rabatezi bancheta spate si sa te chinui, pe burta, sa mesteresti ceva prin portbagaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e problema ca oricum nu as sti ce sa meteresc. TRebuie sa o duc undeva unde sa existe un electrician care sa stie ce face. POate nu la primus unde o sa-mi ceara sa mai cumpar odata un sfert din masina (exact partea cu portbagajul) :) dar undeva unde sa existe un "nene" care sa nu-mi puna bomba cu ceas si sa ma trezesc ca imi ia foc masina in parcare de la un scurt, mai tarziu, sau ca o devina pom de craciun cu toate becurile aprinse prin bord de la eventuale erori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad de ce ai mai cumpara o data piesa cu porbagajul din moment ce se pot vinde separat doar firele, si e 200 si un pic RON...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad de ce ai mai cumpara o data piesa cu porbagajul din moment ce se pot vinde separat doar firele, si e 200 si un pic RON...

Grupajul de fire care are la ambele capete cate o mufa (cu care se conecteaza undeva sub luneta, pe de o parte, si in conectorul care e in spatele capitonajului capotei de la portbagaj, pe de alta parte)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta adica, este 230RON...

GR-291023.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

eram ironic, incercam sa sugerez ca pretul reparatiei o sa faca cat un sfert din masina - exageram.

Trebuie sa ma duc inatai sa vad exact ce s-a defectat, poate se poate lipi/repara.

Intrebam de un service/electrician bun pe zona asta, defapt. multumesc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... evident la G... BogdanG ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel si eu, doar ca era sectionat doar firul pentru lampile numarului de inmatriculare.

Mai este o zona sensibila in porbagaj unde ar mai putea sa apara "rupturi" de cablu electric. Este zona unde manunchiul de fire ce ies din furtunul flexibil trec prin portbagaf catre o alta mufa (spre habitaclu). Acolo exista riscul, prin frecare de tabla sa se sectioneze. eu am rezolvat prin depunere de silicon in strat mai grosut, astfel incit manunchiul de fire sa nu aibe contact direct cu tabla din interiorul portbagajului

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum vad ca se deschide portbagajul. Dar sigur o sa ajung la un control cu el. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare pacatoasa zona aia... la un model fabricat deja de vreo 9 ani cred ca-si puteau da seama de "buba" si s-o remedieze cumva. Solutii sunt, nu-i rocket science.

acum vad ca se deschide portbagajul. Dar sigur o sa ajung la un control cu el. :smile:

Musai! Daca se deschide, ai o sansa sa lucrezi cu "procedura" simplificata, care sa nu implice pozitii de yoga prin portbagaj si mecanici care se scarpina in cap. :)

Edited by serge

Share this post


Link to post
Share on other sites

a apucat sa faca cineva un tutorial. NU stiu exact cum se scoate fata portbagajului fara sa rup un clips din ala de plastic sau sa nu o pun la fel dupa. Si cum se scot firele din trasee ca sa se mai puna la loc dupa izolare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now