daimyo

Membru
  • Content count

    0
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Poor

About daimyo

  • Rank
    Nou venit

Profile Information

  • Locatie Cluj-Napoca
  • Auto Jaguar
  1. Stimate iulirx, In primul rand, multumesc pentru reclama gratuita! Ma bucura sa vad ca, la doar doua saptamani de la aparitie, cartea pe care o semnez impreuna cu Titi Aur a ajuns sa fie recomandata spre citire si altor posibili doritori. Am urmarit cu atentie acest topic si, nu doar pentru a va multumi, tin sa intervin cu o opinie personala. Daca ati parcurs cu atentie cartea "Auto Control - Tehnici si tactici de conducere defensiva si sportiva", si nu doar ati downloadat capitolele gratuite postate pe site-ul pomenit, ati observat, cu siguranta, in sectiunea atat de generoasa care trateaza conducerea defensiva, o idee care strabate, de altfel, intreaga lucrare: aceea ca "nu exista decat doua cauze majore care creeaza evenimentele rutiere: atitudinea la volan si calitatile - aptitudinile, educate sau nu, ale soferului." In continuare, ati citit, cu siguranta, si urmatorul fragment: "Dacă ar fi să le catalogăm în funcţie de importanţă, atitudinea la volan primează în faţa aptitudinilor. Adică, o atitudine corectă poate fi suficientă pentru a evita cvasi‑majoritatea evenimentelor nedorite,chiar în lipsa (aproape) totală a aptitudinilor, a calităţilor care descriu un şofer bun. Reciproca, în acest caz, nu este valabilă. Chiar şi dacă beneficiază de toate calităţile unui pilot de competiţie, un şofer care abordează o atitudine eronată în trafic poate deveni victimă a tragicului rutier, într‑un fel, tocmai datorită propriilor aptitudini. Pentru o înţelegere mai exactă a termenilor, atitudinea greşită la volan implică, în primul rând, lipsa de respect si de toleranţă faţă de ceilalţi participanţi la trafic şi supraestimarea propriului nivel de competenţă, două condiţii care favorizează apariţia unor emoţii puternice (frustrarea, stupoarea, frica, furia), trăiri şi sentimente care duc la scăderea capacităţii de concentrare asupra provocărilor permanente din trafic, la scăderea capacităţii de anticipare şi evitare a pericolelor, la o renunţare conştientă de la a mai respecta regulile de circulaţie." s.a.m.d. In ceea ce priveste aptitudinile, sunt primul care va da dreptate. Sunt necesare, este bine sa fie educate permanent dar, si revin la cele scrise mai sus: "atitudinea la volan primează în faţa aptitudinilor". In primul rand, educatia ar trebui sa se concentreze pe instruirea, educatia sau cel putin sensibilizarea conducatorilor auto in aceasta privinta, pe respectul datorat celorlalti, care si in trafic este la fel de important cum este si in celelalte tipuri de interactiune umana din societate. Alcoolul la volan nu este periculos doar pentru ca provoaca incetinire a reactiilor sau o reducere a capacitatii de corelare intre gesturile specifice actului de conducere a unui automobil. In primul rand, alcoolul la volan genereaza o modificare imediata in atitudine: disparitia instinctului de conservare, o diminuare a capacitatii de observare si analiza a situatiilor de posibil pericol (pentru soferul insusi sau pentru alti participanti la trafic), instalarea un comportament agresiv, netolerant, neracordat la realitatile specifice situatiei exacte de trafic. De aceea, in opinia mea, discutia de fata si modul argumentarii nu-si gasesc rostul. Din punctul meu de vedere, este vorba de doua subiecte distincte, ce ar trebui tratate separat: unul se refera la atitudine, celalalt la aptitudini, si din aceasta cauza, probabil, si confuziile sau neintelegerile de mai sus. Imi cer scuze pentru postul cam lung (cred) si inca o data, multumesc pentru linkul catre site-ul de prezentare a cartii. Va stau la dispozitie, Norin Pausan