icarus86

Membru
  • Content count

    199
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by icarus86


  1. Salutare,

    desi nu mai sunt posesor de Volvo de cateva saptamani, la invitatia mai multor colegi, am decis totusi sa deschid un topic legat de actualul autovehicul.

    Este vorba de un Mercedes-Benz C250 CDI 4Matic, livrat nou pe 2. august 2013.

    Deocamdata pot enumera urmatoarele, dupa 2.250km:

    Pro:

    - consum in modul "E" (Eco) de 6% pe CB, 6.2% la pompa (diferenta de 0.2% cu care am fost obisnuit pe C30 se pastreaza)

    - dinamism, putere motor

    - stabilitate in viraje (mers "ca pe sine")

    - aderenta foarte buna la plecatul de pe loc (4Matic impreuna cu pachetul AMG-Plus care vine cu pneuri 225 fata si 255 spate)

    - calitatea materialelor, o groaza de dotari optionale care zic ca si-au meritat pretul

    - raspuns aproape instant la acceleratie in modul "S" (Sport), datorita celor doua turbine

    Contra:

    - motor zgomotos (4 cilindri, 2.143 cmc)

    - cutie al naibii de lenesa si "incapatanata", cel putin in modul "E"; in "S"-ul e totusi pe gustul meu

    - ceva in bord scartaie la denivelari, inca nu am aflat unde ... simt c-o iau razna

    - frana de mana la picior, desi m-am obisnuit cu ea si mi-am format reflexul ... e ... tampita

    Mai revin cu impresii. Poze gasiti in link-urile de la semnatura.

    Daca sunt intrebari raspund cu placere.

    Seara faina & weekend placut,

    R.

    1 person likes this

  2. Cred ca de cand ti-ai luat C30-ul stiai de iconvenientele scaunelor (doar e in 2 usi) cat si al portbagajului. Ca sa-l deseneze asa cum au vrut, a fost nevoie sa renunte din cand in cand la util in favoarea designului - care cum zici si tu - te separa de restul traficului. Referitor la portbagaj, cu bancheta rabatata chiar iti faci treaba (saci de ciment, flori, mobila, s.a. ; cel putin la mine a facut fata cu brio cand a fost nevoie). Cat despre plastice, am avut si eu impresia asta, dar n-am bagat prea mult de seama fiind o masina SH. E greu sa ma pun in piela ta, nu ma vad fara C30 (m-am atasat mai mult decat precizezi tu), insa daca as fii nevoit, probabil as opta pt o japoneza. Dar cum tu stai la cativa km de nemtia, mai mult ca sigur vei lua o nemtoaica. Indiferent de alegere, multa bafta, si bineinteles asteptam sa ne impartasesti noua achizitie. Stima!

    Fiind vorba de forum Volvo / topic de C30, nu stiu cat de "etic" ar fi din partea mea sa discut aici noua achizitie.

    Pe PM poate ar fi mai indicat.

    Multumesc oricum pentru urare :)


  3. Orienteaza-te spre Citroen ,model C5 sau C6 ( numai aceste modele,diesel ,2,2-2,7Hdi,) sau poate DS5.Este masina de croaziera ,premium,de Autobahn.Cind se "aseaza" pe sosea trebuie doar sa fii odihnit ca te ia somnul ,altfel. :smile: .Foarte accesorizata,etc.(peste un S80 la tinuta de drum dar deh nu are siguranta renumita Volvo,pieton,depart lane etc etc)

    Daca tinzi spre germane ,italiene ,suedeze ,atunci ,,spor.

    La ce anume te referi cu daca tinzi spre germane, italiene, suedeze, atunci "spor" ?


  4. Saptamana trecuta am semnat vanzarea masinii, la 47,120 km respectiv 10,050 EUR (de ce si 50 ? uite d-aia :) ).

    Probleme majore nu am avut, decat ca m-a lasat in mijlocul drumului cu ambreiajul picat. Bine ca nu s-a hotarat sa pice cand eram intr-o depasire si vroiam sa schimb dintr-a 3-a in a 4-a la 4,000 rpm ...

    Ce mi-a placut:

    - design-ul unic al masinii, care te separa de restul traficului

    - scaunele foarte, foarte comode

    - insonorizarea relativ buna

    - ergonomia comenzilor (de pe volan, clima, sistem audio, etc.)

    - consumul (medie de aproximativ 5,7% pe cei 47,000 km)

    - performantele motorului raportate la consum (insa mai degraba dupa chip decat stock)

    - spatiul generos pentru toti pasagerii - ideea de 4 locuri clar definite mi se pare foarte buna

    Ce nu mi-a placut:

    - plastice care au inceput sa scartaie la cateva saptamani dupa achizitie

    - scaunul dreapta fata scartaie de asemenea "din incheieturi" cand se aseaza o persoana >90kg

    - scaunele fata gliseaza foarte, foarte putin, insa audibil la accelerari / franari foarte bruste

    - cursa nu foarte precisa a schimbatorului de viteze, insotita de scartait cand este dat maxim in stanga (pentru treptele I si II)

    - diverse zgomote produse de masina ("zornaitul" motorului, zgomot la actionarea ambreiajului, un fluierat ocazional in treapta I, ...)

    - portbagajul mic si gura de incarcare dubioasa (au fost situatii cand un obiect ar fi incaput in portbagaj daca as fi reusit sa-l trec prin gura de incarcare)

    M-am hotarat sa merg pe alta directie pentru ca:

    - nu mai am nevoie de consum foarte scazut; de la 80-100km pe zi conduc acum in medie 10-15km pe zi pentru servici

    - am realizat ca in masina sunt mai mult de 2 persoane mai des decat ma asteptam si mi-as dori din nou 4 portiere

    - as vrea un demaraj mai bun pe autostrada, avand in vedere ca merg pe Autobahn de mai multe ori pe an

    - as vrea un portbagaj decent

    - service-urile Volvo de aici m-au dezamagit crunt

    Per ansamblu, imi pare rau s-o zic, dar nu m-am atasat de ea cum ma atasasem de Leon. A fost o experienta mai putin placuta decat ma asteptam, mai ales avand in vedere ca e vorba de o masina cumparata noua, si nu e "marfa pentru Europa de est". Recunosc ca poate sunt si eu chitibusar pe cand la o masina s.h. inchizi mai usor un ochi, dar m-as fi asteptat ca un C30 sa fie mai "inchegat" decat a fost al meu.

    Sunt insa foarte sigur ca un D3/D4/D5 - mai ales cuplat la o automata - mi-ar fi ramas mai multi ani in posesie, dar n-a fost sa fie. Dupa cum am zis, raman pe forum, daca ma mai acceptati.


  5. Pai mi-au luat 331 CHF la "pregatire pentru ITP" si de fapt n-au facut decat sa-mi spele masina (interior + exterior + motor), sa-mi schimbe un bec ars de la placa de inmatriculare spate si sa-mi verifice adancimea profilului pneurilor.

    Acum nu vor sa plateasca 350 CHF pentru platforma si ii inteleg pe undeva, este un pret mare pentru carat masina 12.5km. Voi vedea saptamana viitoare ce si cum, pana atunci raman cu XC-ul.


  6. Pai pe dyno mi-au iesit 335Nm si 136 cai la D2, fata de vreo 265Nm si vreo 114 cai stock (am facut test before & after). RICA se lauda oficial cu 355Nm si 141 cai.

    Poate nu mai tin minte valorile exacte, in thread-ul de C30 DRIVe gasesti fisele scanate.

    Oarecum offtopic:

    Chiar azi conduc un C70 D3 cu automata (a mea e in service la revizie) si sincer mi se pare ca trage foarte similar cu a mea. Doar sunetul este cu totul altul, plus comoditatea cutiei automate.

    Consumul e in jurul a 7.5%, dar nici n-o menajez. A mea in aceleasi conditii ar lua cam la fel, deci exact cum zice Bogdan, consumul nu e tocmai minunat pe 1.6D / D2, dar nici rau nu e.

    Azi am alta masina la schimb (a mea e din nou in service) - de data asta un XC60 D5 AWD, cu toate cele pe el (BLIS, senzori parcare fata-spate, avertizare schimbare banda etc.).

    Consumul e 9% la cum merg cu ea, dar sincer mi se pare foarte foarte "greoaie" si "lenesa". Nu simt ca ar avea 215 cai. M-am simtit cel mai bine in C70.


  7. Am urcat-o pe platforma, a costat 350 CHF.

    Cei de la service au zis imediat ca e probabil placa de presiune si ca se va rezolva pe garantie.

    Va fi insa o discutie lunga despre recuperarea banilor pentru platforma, se pare ca Volvo Elvetia nu vrea sa plateasca ci sa trimita mai departe catre Volvo Belgia.


  8. A luat azi masina din service, dupa ce i-au facut "pregatire pentru ITP".

    Dupa mers vreo 20km a prezentat EXACT aceleasi simptome ca a lui chris_navo. Nu mai intra in viteze cu motorul pornit, cu el oprit insa da.

    Intrebare: o duc maine cu a 2-a pana la service, sau risc sa stric altceva si mai bine chem platforma ?

    Va rog un raspuns rapid !


  9. Pai pe dyno mi-au iesit 335Nm si 136 cai la D2, fata de vreo 265Nm si vreo 114 cai stock (am facut test before & after). RICA se lauda oficial cu 355Nm si 141 cai.

    Poate nu mai tin minte valorile exacte, in thread-ul de C30 DRIVe gasesti fisele scanate.

    Oarecum offtopic:

    Chiar azi conduc un C70 D3 cu automata (a mea e in service la revizie) si sincer mi se pare ca trage foarte similar cu a mea. Doar sunetul este cu totul altul, plus comoditatea cutiei automate.

    Consumul e in jurul a 7.5%, dar nici n-o menajez. A mea in aceleasi conditii ar lua cam la fel, deci exact cum zice Bogdan, consumul nu e tocmai minunat pe 1.6D / D2, dar nici rau nu e.


  10. Softul RICA e 600 EUR. Un powerbox ar trebui sa fie minim atat, pentru ca pe langa software, mai exista si hardware.

    La alte marci, un powerbox poate sa treaca si de 2,000 EUR. In pretul asta intra R&D-ul, testele, plus riscul pe care si-l asuma tunerul pentru garantia pe care ti-o ofera.

    Ce, powerboxurile de pe eBay vin cu garantie ??

    @Radu: imi cer scuze. Te rog sa nu te superi pe mine.


  11. Esti rau, e si omul la inceput, lasa-l sa se bucure . :D

    Cu noua configuratie am trecut de 9.5% consum dar trage bine dupa 100km/h .

    Mno, "trage bine" e relativ. A mea cu soft RICA se tine cot la cot un cu A4 2.0 TDI 140 CP (2008 cred). Dar de la 170 deja gafaie tare.

    Cred ca D5-ul tau de pe XC trage "bine" :).

    @Vita_Fresh : ai dreptate cu ce zici, insa e un topic de C30, iar pe C30 majoritatea sunt 1.6 diesel sau benzina, mai rar un D3 sau mai sus. Entuziasmul vine de la faptul ca, desi nu exceleaza, C30 e o masina foarte OK per ansamblu.

    Nu (mai) impartasesc entuziasmul lui Florian (la mine a tinut cam 3 saptamani pana a inceput sa ma scoata din minti greierele de la chederul dreapta spate, impreuna cu "zornaitul" tipic 1.6 HDI), insa ma uit de fiecare data cu drag la ea. Totusi, am mers 47,000 km cu D2-ul in 20 luni, asta inseamna 2,350km pe luna. Pot sa zic ca as mai merge inca 2-3 ani cu masina, daca prioritatile nu mi s-ar fi schimbat intr-atat.


  12. Pai na, si eu imi laud D2-ul dar in limite rezonabile. Adica incerc sa fiu realist, este un motor bun, dar nici pe departe o bijuterie. E galagois cand e rece, dar odata ce s-a incalzit abia il aud. Faptul ca e in 8v mi se pare un lucru bun, mai ales la stilul meu de condus.

    Consumul mediu per ansamblu la mine este in zona 5.7-5.8%, asta calculat pe 45,000+ km. Este un consum bun, insa prea apropiat de consumul unui x18D sau x20D de la BMW, care totusi au cu totul alta tinuta de drum.

    Iar urban am constatat exact ceea ce zici tu: daca ai talpa fina, mergi si cu 6% urban. La un mers mai agitat insa, ajungi repejor la 8-9%, care nu mai e consum de 1.6 ci mai degraba de 2.0. In ultimele trei saptamani merg una intr-una cu AC dat la maxim, de unde am consum de 10% pe distante scurte in oras, care scade spre 6-7% cand merg macar 15km.


  13. Cred ca e mai degraba "low revving" (low rpm) decat low power, lucru datorat conformatiei in 8v.

    Un 16v ar fi in zona 4,200-4,400 rpm (putere) respectiv 2,000-2,200 rpm (cuplu). Vezi 1.6 TDI-CR de pe VW ca exemplu.

    Puterea si cuplul maxim sunt la fel ca pe D2-urile noastre.

    Oricum, nu mi se pare bijuterie. Mai degraba mi s-a parut generatia 1.9 TDI, sau poate 2.0 Volvo, sau 1.8 TDCI. Asta ca vorbim de diesel-uri.

    Bijuterii adevarate sunt benzinarele.

    Un simplu exemplu ar fi motoarele de 6.0/6.2/6.3, 5.5 de la AMG, motorul de 4.4 de la BMW, noul 4.0 de la Audi etc. Sau "minunea" de 2 litri 360CP de la AMG.


  14. Am avut si 1.5 dci 100 cp euro 4 dar nu era cine stie ce ( lag turbo mare ) dar in schimb mai economic. Degeaba , "reteta" unui diesel de succes tot grupul PSA o are indiferent ca vrem sau nu sa recunoastem, si aici ma refer la categ: 1.6 , 2.0, 2.2. Volvo a avut mare noroc de conjunctura creata , ca i-a fost transplantat motorul de 1.6 sau 2.0 D.

    Imi pare rau dar nu sunt de acord.

    La categoria 1.6, cred ca PSA > VW, insa am mers cu 1.6 diesel pe Alfa MiTo si este cu totul altceva. In modul "dynamic" are vreo 320Nm stock, foarte aproape de cei 335Nm ai mei dupa chip. Mare diferenta fata de 1.6D 16v sau D2 8v de pe PSA.

    La categoria 2.0 consider motorul Volvo in 5 cilindri a fi lider absolut. Nu neaparat la putere sau consum (exista x20D de la BMW pentru asta, sau x25D daca nu consideram consumul). Insa e singurul din aceasta categorie care are 5 cilindri, si asta face foarte mult la tinuta de drum. D3 si D4 sunt dp meu dv superioare in acest sens.

    La categoria 2.2 este motorul OM 651 de la Merc, un motor genial, afectat din pacate de probleme cu injectoarele Delphi. Momentan versiunea de top este C250 CDI cu 204 cai si 500Nm, insa pe viitorul C-Klasse va exista si un C300 CDI tot de 2.2 litri insa cu 231 cai si 600Nm.


  15. Aventurile mele cu C30-ul DRIVe se vor incheia la sfarsitul lunii august.

    O sa pregatesc un scurt rezumat cu bune si cu rele, inclusiv motive care m-au indemnat sa merg pe alta directie dar si motive pentru care imi pare rau sa renunt la el.

    Raman pe forum, daca ma mai acceptati, desi nu voi mai fi posesor de Volvo.


  16. Cat am fost in februarie in Bucuresti am circulat si eu cam cu 7%, dar am incercat pe cat posibil sa evit aglomeratiile si orele de varf.

    Aici cum circul pe distante scurte si cu motorul mereu rece am o medie de aproximativ 6.5%, insa aceasta scade de indata ce fac o plimbare mai lunga.

    Nu mi se pare insa ca motorul ar fi din cale afara de economic. Am colegi cu 318D / 320D / 520D care scot consumuri comparabile daca nu mai bune decat al meu la mers intins.


  17. Am facut si eu un drum Elvetia - Belgia cu retur. Media a fost in zona 5.8% (prin Germania am mers cu cat ma lasa maxim pilotul automat).

    In treapta V sau VI la 2.000 rpm consumul e in zona 4-4.5%. Nicidecum sub 4%.

    In treapta V sau VI la 1.600-1.800 rpm consumul e on zona 3.5-4%.


  18. Mersi mult Bogdan. Eu am pus comanda la sfarsitul lui iunie 2011 daca tin bine minte, iar dealer-ul a spus ca masina va fi fabricata in septembrie (iulie + august e fabrica inchisa). Totusi, voi intreba la reprezentanta Volvo locala. Poate tot o rezolv pe garantie :) .


  19. Eu m-am referit la (chip)tuning. Ce ai scris si tu mai sus ca nu vrei sa dezlipeasca ECU. Se va dezlipi.

    Cei de la RICA Wateringen mi-au zis ca nu se poate face prin OBD. Dau informatia mai departe.

    Update Volvo e altceva.

    1.6 HDI 116 cai e acelasi lucru cu D2-ul nostru. Motor mic dar masina grea. Am 1415 kg in talon. Nu ma astept la consum de Polo 1.2 TDI.

    Bogdan zice de sub 4% nu instant ci pe o distanta mai lunga. Eu nu cred ca poti scoate asa ceva, sau cel putin eu nu pot decat la 70-80/h in a 5-a. Motivele includ in primul rand pachetul R-Design cu jante pe 17 care sunt cu totul altceva fata de jantele "Eco" cu care dine DRIVe-ul in mod standard.