marshall

Membru
  • Content count

    158
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by marshall


  1. Va salut! Simtomul a debutat acum 3 luni cand urcam o panta cu inclinatie destul de mare in treapta 3 cred (cutie automata) cand cutia a hotarat sa ramana acolo in turatie foarte jos: 1600-1800 rpm am avut senzatia ca motorul salta sub capota si urmeaza sa plece de acolo, a retrogradat si a disparut vibratia dupa care am continuat drumul destul sportiv si nu s-a mai repetat istoria. Acum 2 saptamani am fost nevoit sa tractez o remorca (500kg) si 4 pasageri voinici si la plecari , plus turatii joase iar a pornit dansul de sub capota. Sa incununez speta: la turatii 1700-1900 am aceste vibratii, sa fie sau nu suportii motor ? Multumesc pentru timp!


  2. Eu am facut schimbul la Suceava unde am schimbat si blocul de valve si intradevar filtrul poate fi schimbat doar in conditii speciale cand esti nevoit sa intervii la partea din cutie care contine discurile si nu este cazul.Eu am cutia TF80SC 6+1 trepte si am seizat faptul ca schimbul ,respectiv completarea in cazul meu s-a facut prin partea de jos a cutiei ce este dispusa cu un buson , s-a introdus ulei cu ajutorul unei pompe actionate manual ,motorul pornit ,s-a introdus in retur si s-a completat ulei pana s-s dat nivelul. Am observat ca foloseau ulei texaco cu normativa care a mentionat-o Midnight. Pretul unui litru de ulei a fost 40 lei.

    1 person likes this

  3. Sunt fascinat de discutie si abia astept sa vad care o sa fie deznodamantul "bubei" .Am patit la fel cu xc-ul a doua zi cand am intrat in tara cu ea ,dar la mine suna alarma daca pot sa-i spun asa ,adica suna claxonul ca la balamuc si se aprind avariile. La un schimb de ulei in cutie , nu spun unde ca mi-e jena :) a reusit mecanicul sa deschida trapa din curiozitate dar nu a mai reusit sa o inchida, consternat de esec a hotarat sa scoata mufa ce duce la motoras si a a plicat tensiune din exterior de la un redresor cu 12 v tatonand + - pana a aliniat-o .Am pornit la drum fara nici o banuiala la ce urma sa se intample... dar va spun alta data. :))

    Glumesc, l-a prima actionare a stergatorului s-a parlit CEM-ul si in 3 secunde a ramas fara de viata , am rezolvat problema cu CEM-ul si de atunci nici nu m-am uitat la butonul trapei , si uitati de unde fascinatia cu care ma rog fierbinte sa iti rezolvi problema ca doar asa o sa aflu noutati.


  4. Doamnelor si domnilor , va salut respectuos! Cred ca am rezolvat nelinistea din suflet . S-a schimbat una bucata bloc de valve nou produs in Italia si pana acum sunt incantat ,pana una alta astept sa se adapteze cutia ,dureaza aproximativ 500 km spunea inginerul. Mi s-a parut fascinant faptul ca nu mi-au cerut piesa extirpata la schimb. Daca ma declar multumit pe deplin ,intr-o luna o sa va recomand locatia cu incredere :)

    3 people like this

  5. Si binele a durat 4 zile pline cu turatii inalte sa se curete balaurii din motor si cu siguranta la temperaturi de110 grade ale uleiului din cutie.vineri am sesizat o pierdere de putere intre treapta 2 spre 3 si 3 spre 4 , cu alte cuvinte se tura fara rost inainte sa treaca in treapta superioara fapt ce s-a evidentiat mai tarziu in treapta 6 la drum intins cand a fost nevoita cutia sa ajunga acolo, cunoscand comportamentul sanatos din urma cu cateva zile am simtit ca nu se potriveste turatia motorului in treapta 6 cu viteza de deplasare, am insistat cu acceleratia ,s-a simtit pierderea de putere si a rezultat eroarea.Am oprit si repornit motorul ,am bagat in drive si am simtit o smuncitura care ulterior nu s-a mai manifestat si am continuat drumul fara a mai exagera cu acceleratia si am ajuns cu bine. Am observat un sunet ca de motoras electric a carui rulment sta sa cada in apropierea rotii stanga fata, sunet care se aude in timpul functionarii motorului la relanti care nu s-a auzit atata timp cat cutia a functionat ireprosabil. O data ajuns la destinatie am diagnosticat cutia si a reesit asa: nr erori 1 si anume: 0051 Convertizor cuplu motor ,Ventil de cuplare ,Componenta ramane deschisa. Am comunicat rezultatul "meseriasului" care a tanguit putin a rumegat-o si a concluzionat: se poate sa fie o informare generica si din experienta lui problemele s-au rezolvat in celelate cazuri prin schimbarea blocului de valve. Ma intreb eu in mintea mea ,in gandul lui daca eroarea ne conduce la ventilul de cuplare din convertizor care da sens simptomului si sunetului simtit in momentele cand pierde putere , nu se indeparteaza de rezolvarea problemei optand aproape sigur pt inlocuirea blocului de valve?


  6. Ai mare dreptate Bogdan, in zona nu am reusit sa gasesc un om priceput in diagnoza Volvo,deci nu am un cod concret de eroare. Imi place sa cred ca am gasit buba , in sensul ca : am ajuns la mecanic cu scopul de a schimba senzorul de frana si tamponul motor din partea superioara, daca tot eram acolo zic sa curat si EGR-ul ca il suspectam a fi malit (simteam cresteri de turatie uneori dupa 2000 rpm) l-am desfacut si ,soc si groaza, nu inteleg de ce mai functiona motorul de la ce balauri erau acolo , obturat cred ca70% si curata mecanicul si tot desfacea si tot asa pana a ajuns la clapeta SWIRL care mai mult era sudata decat mobila si desigur nefunctionala. Am inlocuit-o cu una noua, s-a montat tot indarat si surpriza , rupe malul , cred ca ii lipseau lejer 60 cai frumosi si unde vroiam sa ajung ..... cutia functioneaza bine fara simtomul ce vi-l povesteam si asta la temperatura optima cred pt ca i-am dat span fara menajamente. Deci mare guru Bogdan, asa cum te-ai obisnuit ai intuit corect metastaza la unul din organe respectiv la SWIRL. Cu prima ocazie cand vin in capitala o sa incerc sa obtin o programare la Meca diagnoezei sa vedem ce limbrici mai are. Va tin la curent. Pana una alta , ma-nclin! O saptamana reusita tuturor!

    3 people like this

  7. Stiu Ionut! Nu ma intriga lucrul asta ,Doamne fereste, :) nu cred ca o sa mai am de povestit ceva cu folos despre comportamentul cutiei. Poate cineva ,candva va gasi in postul asta un tipar dupa care se va ghida in luarea unor decizii. Sunt sigur de faptul ca daca ar fi fost cineva cu beleaua asta m-ar fi ajutat , in final o vizita la un bun meserias rezolva problema :)


  8. Cauta un strungar bun si da comanda de unul METALIC, te duci cu piesa in mana si dai drumul la treaba. In mod normal piesele din alt compozit decat metalul sunt inserate intr-o schema cu un scop tintit, de cele mai multe ori sa atenueze socuri , al doilea ar fi politica de consum .

    1 person likes this

  9. Salut! Asa cum m-am obisnuit cu cutiuta fermecata si comportamentul ei ce are o dinamica nemaipomenita , nu mai riposteaza in treapta 5 ,acum se comporta diferit din 2 in 3 dar doar dupa o repriza mai sportiva in sensul ca smunceste nitel atunci cand accelerez usor pana in 2000 rotatii. Intrebarea este: cere o resoftare calculatorul cutiei dupa spalarea invaziva ?

    PS. M-am uitat mai sus si am sesizat ca imi place strasnic sa povestesc, jur pe rosu sa nu va mai plictisesc cu nerusinata mea cutiuta.


  10. Am mai discutat despre comenzile de pe volan Ionut, functioneaza perfect.Undeva este un contact imperfect sau intrerupt deoarece la un moment dat si-a revenit din senin, dupa care a murit iar.Multam de info Cristi , L-am demontat de cateva ori din bord in 4 minute ,greutatile apar dupa ce il scot din gaoace... am desurubat nenumarate suruburi , am relaxat nenumarate cleme dar fara rezultat , zici ca sunt sudate .


  11. Va salut dragi colegi! De ceva vreme HU -ul nu mai este iluminat ,cu exceptia ecranului .toate comenzile functioneaza bine inclusiv cele de pe volan.am incetcat sa il desfac dar nu am reusit sa-l separ de modulul de clima si mai departe nici vorba , tare mi-as dori sa nu mai orbecai noaptea prin bord!


  12. Nu mai are simptomul de care v-am povestit din treapta 1 in 2 ,singura meteahna care o sesizez acum este in treapta 5 cand vreau sa depasesc si sunt nevoit sa o accelerez pierde puterea undeva si da mesajul getriebe wart erforderl , clar o valoare eronata . Pot sa spun un lucru: este o cutiuta cu personalitate! :)

    1 person likes this

  13. Buna Flaviuss si la multi ani! In legatura cu mesajul "Motorsystem wart erforderl" arunca o privire sub busonul de ulei ai un mecanism dotat cu o mica parghie , verifica daca parghia este inca atasata acolo sau atarna inert.Daca este la locul ei exista posibilitatea sa fie rupt mecanismul de sub capacul dispus pe tacheti. Mie imi aparea mesajul de cate ori imi sarea respectiva parghie ,acum am improvizat un soi de fixare cu surub si s-a rezolvat, din cate am citit acum ar trebui sa fac o calibrare. Este posibil ca din aceasta cauza sa ai probleme si cu cruise-ul. Mult succes!

    Nici la mine nu mai functionea cruise control dupa ce o perioada functiona la una din 4 porniri. Sper ca la mine este senzorul de frana , mie imi apare constant : bremsassistent wart erforderl si intre tim am comandat respectiva piesa , va tin la curent cu schimbarile aparute! :)

    1 person likes this