CosminR

Membru
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About CosminR

  • Rank
    Nou venit
  • Birthday 01/06/1970

Profile Information

  • Locatie Cluj Napoca
  • Auto Volvo V50
  • Fabricatie 2007
  1. Salutari tuturor, revin cu noutati privind DPF-ul. La sfarsitul lunii Ianuarie mi s-a infundat din nou filtrul cu toate masurile mele de precautie. Am fost chiar stresat si preocupat permanent sa urmaresc functionarea motorului si sa ies din cand in cand la un drum mai lung, ceea ce nu mi se pare deloc normal. Dupa ce in Decembrie se infundase si a fost regenerat fortat din tester imi propusesem ca data viitoare cand se infunda sa il anulez. Zis si facut, la aceasta ultima infundare a DPF am procedat la spargerea fagurelui din filtru la un service de esapamente si modificarea softului. Operatiunea a costat 120 lei spargerea filtrului si 220 euro softul. Acum am 1200 km facuti fara DPF si deocamdata sunt f. multumit. Motorul trage f. bine, nu am sesizat consum sau zgomot sporit. Sper sa se comporte tot asa pentru ca imi place cum merge si cel mai important am scapat de stresul de a urmari motorul si regenerarile. Sunt sensibil la problemele de protectia mediului dar nu imi permit sa dau 1000 de euro pe un filtru nou la care pot sa apara iarasi infundari. Acum motorul scoate putin fum, dar destul de fin si nu cred ca polueaza cat o multime de alte masini diesel vechi de peste 15-20 ani de care e plina tara noastra. O sa revin in viitor daca apar probleme legate de asta si sa vad cum va fi la ITP. 
  2. Eu ma gandeam sa iau un filtru SH pe care sa il sparg pentru anulare DPF, sa nu il stric pe al meu desi nici el nu e grozav. Ma ingrijoeaza oarecum ce ziceti de controale in alte tari pentru ca obisnuiesc sa ies in concediu din tara, insa am iesit de cateva ori in ultimi ani si niciodata nu am fost oprit, pentru nimic. 
  3. Va multumesc pentru raspunsurile prompte. Asa cum am scris am fost cu ea la service si s-a reusit o regenerare, fie ea si partiala, masina a iesit din modul LIMP si se pare ca functioneaza ca inainte. Am un mare respect pentru patronul service-ului care ma cunoaste si s-a ocupat personal de asta, in plus nu a acceptat sa platesc pana nu verific cateva zile daca masina functioneaza bine. Oricum amenintarea ramane si consider ca am luat doar un ragaz sa ma hotarasc si sa ma pregatesc pentru anulare. Am gasit o firma care se ocupa de modificarea softului, salveaza softul original si ofera garantie pentru suma aprox de 200 euro. Partea mecanica de spargere a filtrului urmand sa o fac la o firma de esapamente. Ma gandesc insa sa incerc sa nu las ca operatiunea sa fie ireversibila si sa gasesc un filtru infundat de la dezmembrari pe care sa il sparg si sa il pastrez pe al meu sau sa il inlocuiesc, daca e posibil cu o teava. Sa nu ma intelegeti gresit, nu m-am atasat de filtrul meu, dar daca modificarea nu va merge bine vreau sa am posibilitatea sa revin la modul original. Va fi insa aproape imposibil sa gasesc un alt filtru defect si va fi o cheltuiala in plus. Stiu si eu ? Poate e o prostie. Va multumesc pentru sfaturi si o sa revin.   
  4. Salutari, Deţin şi eu de peste 2 ani un V50 1,6D din 2007 cu care am făcut deja 32000 km. Am păţit-o cu filtrul înfundat în prima iarnă cu circulat mult în oraş. M-a costat 400 de lei curaţarea si regenerarea şi mi s-a spus ca mai am aditiv. Apoi anul acesta după vreo 20,000, plecat la un drum mai lung mi s-a terminat aditivul iar motorul nu şi-a putut face regenerarea, s-a spart furtunul la turbo iar motorul a intrat in LIMP. Am ajuns totuşi acasă şi la service am rezolvat completarea cu aditiv si furtunul şi s-a reuşit o autoregenerare a DPF în timpul mersului comandată din tester fără a mai necesară demontarea şi curăţarea. Au fost şterse erorile iar maşina a funcţionat ireproşabil peste 2300 km. Eram chiar foarte încântat de ea doar că am fost nevoit să circul doar prin oraş în ultimele 2 săptămâni şi s-a înfundat din nou. Mâine merg din nou cu ea la service şi am speranţa că se va reuşi din nou o regenerare fără demontare. Dilema mea e că dacă nu se va putea şi va implica cheltuieli mai mari, are rost să continui să curăţ la el sau să îl anulez ? Precizez că maşina are acum 193,000 km (sunt destul de sigur de asta) şi probabil DPF-ul e destul de uzat. Locuiesc In Cluj Napoca şi am găsit unde pot face anularea DPF dar, deşi am citit tot topicul acesta din forum şi multe altele, eu consider că e o operaţiune cu multe riscuri. Aş vrea să aflu de la cei care au anulat DPF-ul dacă au avut probleme din cauza asta, după ce au făcut cateva sute/mii de km.  Se pare că e ca o operaţie pe creier, dacă e facută foarte bine poate fi totul ok insă orice greşeală poate produce multe erori la bord. Am un coleg care a făcut anularea DPF la un Mercedes C-klasse de vreo 8-10 ani şi deşi e încântat de câştigul de putere şi lipsa de griji pt. DPF, el a constatat o creştere a consumului cu 0,5-1 l/100 km şi nefuncţionarea corectă a controlului tracţiunii.  Un mecanic de la service pe care îl apreciez mult mă sfătuieşte să nu îl anulez decât ca ultimă opţiune, e rezervat în privinţa anulării DPF deşi nu îi place nici lui. Vă rog, convingeţi-mă că e bine să fac anularea pentru că îmi place mult maşina asta când merge bine şi nu vreau încă să o schimb.  Scuze pentru povestea mea lungă.
  5. v50 2007 consum

    Salut, şi eu am un V50 din 2007 cu acelaşi 1,6 diesel iar când am fost în concediu anul trecut in Croaţia am scos 5,5 % pe autostradă cu 4 persoane si bagaje, clima si la viteze intre 120-140 km/h. Pe drum naţional , Cluj - Oradea la fel de incărcat, până în 120 km/h am scos sub 5%. În condiţiile astea de iarnă prin oraş consuma cam 8-10 %. Rezultatele astea nu sunt cele afişate la bord ci calculate după alimentări. Cauzele unui consum mai mare pot fi multe, de la filtrul de aer şi stil de condus până la cele de motor, uzură, înfundare EGR, DPF şi altele care mă depăşesc.