Stronghold

Membru
  • Content count

    329
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Stronghold


  1. Mecanicii din ziua de azi.Parca nu te mai mira nimica !!!!

    In rest, tare interesant, cum a reusit cureaua aia sa se rupa fiind si pe OEM si doar 30 K????? Calitate indoielnica asta pe OEM???

    Mai departe, Bogdan G sau Razvan MC am vazut ca pe f-book au avut cateva postari legat de auxiliara de la xc 60 si chiar vorbeau de schimbul acesteia la cel mult 30 k si sa te feresti de un anumit part number de la Conti.


  2. Am citit pe undeva ca ar fi bine sa indepartez furtunul de vacuum de pe tulumba si sa il montez la loc (poate poate ajuta), dar nu mare lucru m-a ajutat.Apoi din tulumba am ajuns la discuri si placute.Mi-am schimbat discurile spate , placute fata-spate.Am umblat pe la directie si am vazut ca ultimul mecacanic mi-a distrus parteadin spate a bratului (basculei) astfel a necesitat inlocuire.Apoi le-am inlocuit pe ambele , am schimbat pivotii, bieletele , capete de bara, bucsaraie, tot ceea ce inseamna partea de directie pe fata.Nu demultmi-am schimbat arcurile si telescoapele pe fata , schimbat distributie, transmisie, antigel, ulei, filtre, i-am dat jos bara fata ca era putin stramba de la o bordura, i-am reglat farurile, farurile de ceata, curatat motorul, inlocuit scutul de protectie de sub masina cu una SH impecabila si alte chichite, munca de vreo 46 ore.


  3. Scuze baieti ca ma "infiltrez" in discutia voastra, dar fiind un subiect interesant, despre ce procedura eleganta discutati pe la catalizator :)?adica iti da o eroare de eficienta spre zero, dar exista si o rezolvare "eleganta" ?(bineinteles exceptand cea a inlocuirii catalizatorului).


  4. Acum 9 ore, Bogdan G a spus:

    E normal sa scadă temperatura apei în frana de motor .

    Termostatul se verifica ușor, fie la drum lung la maxim 1500rpm mers constant și se vede cum scade apa sau cu motorul pornit verifici furtunele radiatorului care trebuie sa fie reci pana ajunge apa în bord la 90. 

    Da, la drum lung am calcat Opelul, iar apoi am incetinit spre 1500 ture si a scazut spre 65-70 C


  5. Acum 1 minut, alin89 a spus:

    Multumesc pt raspuns.

    Procedura...adica vreo 16 litri din fix acelasi ulei dintre care jumatate pt spalare, corect ? Am vazut ca am nevoie de 7.2 la un schimb.

    Din nefericire ....ai dreptate....insa poti folosi jumate febi bilstein pt spalat cutie si restul oem

    1 person likes this

  6. Acum 19 ore, Cristi Muresan a spus:

    La d5-u euro 3 am patit sa imi scada temperatura , s-a intamplat pe o coborare lunga (borsec) pe -25 cu vant puternic , am verificat termostatul si era oke , in mod normal masinile vandute in tari cu un climat rece au fost dotate cu webastro (nu neaparat programabil)

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    Da, la gerul ala si la o coborarare lunga in frana de motor se mai justifica scaderea de temperatura, dar nu o scadere de cateva zeci de grade.

    Cristi, tu cum ai verificat ca termostatul este bun?.Intreb ca o paranteza pentru ca la Opel azi dimineata  i-am ars teava de esapament si a urcat acul la 90 C, insa dupa ce am circulat cu 60 km pe o distanta de 7-8 km iar a scazut spre 60 C (sigur termostatul este dus).La volvo nu am o astfel de problema :) 

     


  7. 1 oră în urmă, Maurice a spus:

    In mod normal temperatura apei nu trebuie sa-ti scada sub o anume valoare.

    Motorul e proiectat sa mearga intr-un regim de temperatura undeva intre 75-85 grade, dilatari, frecari, materiale diverse etc care trebuiesc luate in calcul, compensate, randamente etc.

    Daca se raceste motorul de la 90 la 30 grade ai o racire defectuoasa, in niciun caz corespunzatoare. In mod normal daca-ti ajunge la 90 la deal si instalatia de racire este OK nu trebuie sa-ti scada in aia 5 km de vale asa jos. Normal ca o sa scada mai ales ca-i frig afara dar putin.

    Da, e adevarat ce zici Maurice,  dar la -25 C coborare in frana de motor, distanta aia de 5 km o parcurgi in 10 minute cand ai si polei pe drum si is si serpentine abrupte.In rest nu am observat in ultimii ani probleme cu scazut temeratura sau ceva asemanator.La opel tind sa cred ca e ceva problema dar nu am eroare stocata deloc desi am schimbat antigel distributie etc.

     


  8. Nu e normal ca atunci cand este frig afara sa scada temperatura apei daca masina nu este in sarcina?Adica, la mine La Polul Nord, cand sunt - 20-25-30 C, daca sunt cu masina in sarcina imi urca temperatura la normal, iar cand nu este in sarcina (am cateva serpentine de coborat, aprox 5 km) imi scade temeratura undeva spre 60 C.La Opel (1,9 diesel) imi scade temperatura la 30 C atat vara cat si iarna (vorbesc de acelasi traseu).Probabil ca nu se pune problema termostatului, intrucat radiatorul este destul de voluminos si se asigura o racire corespunzatoare.


  9. Cand am cumparat masina asta, primul lucru a fost sa vad c e cu alarma.Am apasat pe butonul acela de langa stc si imi apar afisate in bord diferite niveluri de protectie .M-am chinuit am deschis-inchis usile dar nu am reusit sa o fac sa mearga.Avand in vedere faptul ca apasand pe acel buton de activeaza high guard low guard si mai stiu eu ce garduri, si dupa ce m-am chinuit sa o fac sa urle, am decis sa o ajut cu scoaterea din functiune prin indepartarea sigurantei aferente din lateraul bordului.Astfel,la monentul de fata nu mai am nelamuriri referitoare la alarma :))


  10. Acum 2 ore, Maurice a spus:

    Pai simplu, presiunea exercitata asupra pompei de frana va ramane doar cea a apasarii tale pe pedala, masina/motorul nu te mai ajuta cu nimic.

    Fa o proba, mergi cu masina pana pe la 15-20 km/h, opresti motorul (in mers) fara sa blochezi volanul si pune frana de mai multe ori, la inceput mai usor sa "scapi de vacumul existent" si pe urma incearca s-o opresti pe loc, exact asta se intampla cand nu mai ai servo. E posibil la prima apasare sa mai ai ceva vacum creeat dar la urmatoarele nu ar mai trebui sa existe.

    Acum 2 ore, Maurice a spus:

    Pai simplu, presiunea exercitata asupra pompei de frana va ramane doar cea a apasarii tale pe pedala, masina/motorul nu te mai ajuta cu nimic.

    Fa o proba, mergi cu masina pana pe la 15-20 km/h, opresti motorul (in mers) fara sa blochezi volanul si pune frana de mai multe ori, la inceput mai usor sa "scapi de vacumul existent" si pe urma incearca s-o opresti pe loc, exact asta se intampla cand nu mai ai servo. E posibil la prima apasare sa mai ai ceva vacum creeat dar la urmatoarele nu ar mai trebui sa existe.

    La 5/17/2017 at 10:46 AM, Maurice a spus:

    nu fara frana.

    :) asta nu am inteles-o !!!

    Faina treaba sa ma trezesc asa pe la niste viteze frumoase !!!

    Ce sa spu baietilor sa verifice ,adica a intrat groza in mine de la explicaíile astea :))

     

     


  11. Acum 10 ore, paunionutz a spus:

    Probabil scartie ceva pe acolo. Da si tu cu un spray de vasilina pe la pedale, unde freaca ele...

    Sincer sa fiu, mi se pare un piuit care poate fi asociat cu un balon pe care il gauresti cu un ac si scapa aerul sub presiune.nu stiu ce s-ar putea afla in zona pedalelor care sa faca un astfel de zgomot.Dar la sfarsit de saptamana ma bag pe la pedale le curat si le si ung/dau cu spary/vaselina/cu de toate :)


  12. De ceva vreme aud un piuit care vine din zona pedalelor.Cateodata apare si dispare.Ideea e ca mi-am dat seama ca in momentul in care piuie apas usor fpedala de frana si piuitul dispare.Bineinteles piuitul apare din nou si , la fel, apas pedala de frana si dispare iar.Mentionez ca nu am probleme cu franele.Anul trecut (nu mai retin cand) am schimbat placute, furtune de frana fata-spate (ate), schimbat lichidul de frana (ate super blue racing) si am fost cu ea la un baiat care are statie itp si i-a "aerisit" franele etc.Ce credeti ca poate fi problema?

     


  13. S-a stricat :)) ........urmatoarele >

    - volanta (deja era si timpul) -  am comandat volanta+suruburi, kit ambreiaj, rulment presiune.

    - la o inspecíe amanuntita mi se prelinge putin ulei pe la simeringul de la axele cu came - necesita inlocuire,

    - ma striga nenea cu service-ul...haideti sa vedeti !!...ma uit, tot sptele blocului motor este murdar pana jos la cutia de viteze.O negreala, o imbacseala de nedescris.Constatare: de sub capacul galeriei de admisie iese putina mizerie de ulei si praf imbacsit.

    Ei, la partea asta cu galeria de admisie nu i-am lasat sa se atinga pana nu intreb forumul sa am mai multe pareri avizate in acest sens.Ce imi recomandati?Multumesc


  14. Am scos releul RMI 19 si l-am inlocuit cu releul RMI 21 care este identic cu RMI  19.La mine RMI 19 comanda deschiderea portbagajului iar RMI 21 comanda deschiderea usitei de rezervor si (cred) deschiderea centralizata (oare intreaga cetralizata ???)

    Printre altele, acuma ca am schimbat releele intre ele nu mi se mai arde siguranta pentru portbagaj, deci probabil ca a fost de vina releul.Dar releul presupus ca nu functioneaza, daca il introduc la pozitia 21 din REM nu face figuri , deschide usita de rezervor si nici nu se arde siguranta.

    Ce parere aveti?