gabrielrm

Membru
  • Content count

    82
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by gabrielrm


  1. Am atasat o poza din VADIS (cred ca e masina ta).

    IAC este prescurtare in engleza de la "Idle air control" si la mine (B4184S2) este sub o aparatoare de plastic, prinsa intr-un surub si o clema de plastic, ce sta peste IAC si partea in care intra cablul de acceleratie. Are o forma cilindrica cu un diametru de vreo 5 cm, la un capat intra o mufa iar la celalalt face 90 de grade si se prinde cu 2 suruburi, de motor.

    post-376-12877889750274_thumb.jpg


  2. Am avut si eu probleme cu fluctuatii in turatia motorului, intai sesizabila la relanti ulterior se accelera singura in mers sau se oprea motorul stand in coloana, mai rar dar s-a mai oprit, timp in care aproape tot timpul am avut becul "check engine" aprins.

    Initial am crezut ca este de la un senzor de temperatura, ECT (vezi http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,9035.0.html) si mecanicii (da, la plural) ma ameteau cu tot felu de povesti dar problema ramanea.

    Nu ma stiu cu mecanica si mi-e greu sa ma bag unde nu stiu. Am mai citit pe internet si in final mi-am cumparat un cititor de coduri de eroare si am mai studiat si am ajuns la banuiala problema ca este data de regulatorul de relanti adica IAC.

    In sfarsit am ajuns si la un mecanic auto (in adevaratul sens al cuvantului).

    I-am prezentat problema cu accelerari, opriri si "check engine" si fara sa stea pe ganduri sau sa "o puna pe calculator" a spus ce este regulatorul de relanti, l-a desfacut, a turnat o solutie in el, l-a golit, l-a suflat cu aer si gata, nu mai am fluctuatii in turatie, "check engine" aprins, nu se mai opreste si nu se mai accelereaza.

    Mai aveam cateva luni si implineam 2 ani de cand merg asa desi am fost la mai multi pretinsi mecanici.

    Asa ca intai curatati sau rugati mecanicul la care mergeti sa va curete regulatorul de relantiu. Problema ar fi praful de la noi.

    Bafta!


  3. Cu placere, doar ca ... nu sunt de acolo fluctuatiile si oprirea motor la frana/relantiu.

    M-am bucurat prea repede, azi iar s-a oprit in timp ce stateam in coloana si oscileaza turatia la motor si da, am si "Engine check" aprins.

    Este mai sprintena, usor dar sesizabil si nu oscileaza asa mult in turatii.

    Ramane sa mai vedem.

    Motorul e Volvo.


  4. Problema e data de senzorul de temperatura ECT (Engine Coolant Temperature - temperatura lichidului de racire a motorului) care face parte din grupul de 6 senzori (asa am inteles) pe care se bazeaza functionarea aerului conditionat.

    La mine intai s-a aprins "Engine check", probabil cand s-a defectat senzorul, dar fiind vara nu am sesizat probleme la clima pana s-a facut mai rece (aprox. sub 20 grade) cand au inceput aceleasi simptome descrise de tine.

    Cand afara sunt peste 20 grade, nu se mai tureaza.

    Astazi am schimbat senzorul si nu se mai tureaza, s-a stins "Engine check" si parca e mai sprintena. Sper sa nu se mai opreasca motorul cand franez (si asta a facut-o, dar rar).

    A avut dreptate Alex (sar'na!) doar ca nu am reusit sa ma fac inteles de catre mecanici.

    Cauta-l pe Alex, comanda-ti un senzor (nu cred ca e mai mult de 100 lei) si du-te cu el in mana la mecanic. Manopera m-a costat 75 lei cu completare antigel.

    Am atasat o poza in care se vede conectorul desfacut de la senzor si cablu pana la senzor care este sub temostat si o schema din VADIS cu senzorul vinovat.

    Bafta si drum bun!

    post-376-12877880854095_thumb.jpg

    temp sensor.pdf


  5. Adica inca nu merge brici, pentru ca in a 5-a intra cu "smecherie", normal nu vrea parca se poticneste de ceva fara sa faca vreun zgomot si nu intra normal doar "pacalita".

    Am avut probleme cu sincronul de a 2-a (caraituri) si cine mi-la schimbat nu s-a uitat si la furca (sau cautator - nu stiu cum se cheama) si nu mai bag bani in ea, am s-o schimb poate la anu daca se ridica ceata. ;)


  6. Verifica timoneria dar e posibil sa fie si de la furca cautator uzata (cred) pt. ca si la mine a fost ceva asemanator si s-a rezolvat partial (90-95%) prin inlocuire 2 bucse la timonerie (set: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=541_569&products_id=4391) care cred ca le gasesti si la Alex, iar ce a ramas e de la furca cautator. (poate la anu' alta cutie)

    Nu cred ca uleiul poate sa faca asta, dar nu-s mecanic.

    Bafta!


  7. casmin are dreptate. dupa ce elimini cauza bucse timonerie ramane cautatorul de la cutie sau furca (nu stiu denumirea exacta) care sigur are un joc de la uzura. cauta in vadis si daca gasesti cod pt. furca/cautator mai trebuie sa gasesti un mecanic bun, pentru ca piese gasesti la Alex pe comanda.

    la mine nu a mai intrat in a I-a dupa ce nu a vrut in a V-a dar am avut si un carait la schimbat in a 2-a. am rezolvat doar caraitu' (schimbat sincron) si bucse timonerie ca de restul nu am aflat la timp si nici mecanic nu am avut.. ca doar locuiesc pe planeta romania. :)

    daca vrei sa incerci (l-am gasit pe internet) este unul din Cluj care repara cutii: 31 decembrie nr 133 Tantau Daniel 0742688168.

    bafta!


  8. Am fost cu ea la mecanic si a curatat acolo la pedala de acceleratie pentru becul "engine" aprins si a spus ca nici nu s-a mai turat nici nu s-a mai aprins becul.

    A avut dreptate, dar nu se mai tureaza pentru ca.. el a oprit AC-ul.

    Urmeaza sa o mai duc o data pentru ca daca pornesc AC-ul imediat se tureaza si merge foarte bine imediat ce opresc AC-ul.

    Becul "engine" tot se aprinde si se stinge cand vrea el si mi-a spus ca mai trebuie sa o duca la tester si tot acolo poate "reprograma" acceleratia ca e posibil sa-si fi modificat ceva valori.  ???

    Cum mai aflu ceva, revin. Inca nu am vorbit cu mecanicul.

    Am sa fiu atent si la temperatura sa nu varieze in acele momente. Merci!  ;)


  9. La relantiu cu motoru cald sta in 700 rpm si deodata sare peste 3000 rpm si revine la normal iar la 1-2 ture din astea scade pana se opreste motorul. Am pomenit de motor cald, dar face de la pornire. In mers nu s-a oprit dar s-a turat la fel.

    Ieri am pus benzina - posibil sa fie de la benzina? (pun din acelasi loc de mai bine de 3 ani si nu am avut probleme, dar..)

    Si ca sa nu mai deschid alt topic: diminetile pare inghetat ambreiajul; are o cursa greoaie si prinde foarte jos, dupa care isi revine treptat. Am schimbat in vara si lichidul de la ambreiaj. Ce sa fie?

    ???


  10. La acele ateliere unde se pot face/copia chei cu cip, inseamna ca se ia o cheie bruta de tipul si dimensiunea potrivita, se citeste cipul de pe cheia buna si se "scrie" un alt cip cu acele informatii, iar cipul nou se introduce in cheia nou facuta (se pare ca sunt si tipuri de chei brute care au un chip "nescris" incastrat ce poate fi scris).

    Ieri am intebat la un alt atelier (Timisoara, magazinul Bega, la parter) cat ar costa cheia pt. un V40 din 2000 si a spus ca 240 lei.


  11. Cauciucuri 195/65R15 sunt mari si ating pe marginea interioara fata la volan maxim stg/dr sau la franare. Sigur atinge undeva si pe spate dar la mine nu a fost cazul. Cu 195/60R15 mai atinge foarte rar la frana cu volan stg/dr. Deci sigur atinge undeva si mai exact pe interior. Cum spune si Danm.