muadDib

Membru
  • Content count

    793
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by muadDib


  1. It's not a bug, it's a feature! Adica asa trebuie sa faca, nu e problema doar la tine, de fapt nu e problema de loc.

    Cand ceri dezaburire, porneste automat AC-ul, pentru a usca aerul. Nu iti scade insa si temperatura.

    Foloseste cu incredere optiunea dezaburire, ca au stiut suedezii cum sa o faca eficienta :smile:

    Daca la tine, cand folosesti dezaburirea, nu ai aceasta eficienta, vezi ca ai alta problema, cum ar fi: apa multa in masina, recircularea aerului blocata pe inchis, sau radiator de incalzire habitaclu cu probleme.


  2. Foarte bine!

    Tranzistorul asta e belea mare. Acum 2 saptamani, unui amic i s-a intamplat acelasi lucru la un VW Caddy. A inceput sa se planga ca nu merge ventilatia decat la maxim... Ca trebuie sa se duca la reprezentanta, etc. Amarat tare, ce sa mai...

    I-am zis atunci "Stai asa, ca stiu eu o smecherie!" ;)

    M-am bagat sub bord, m-am uitat pe acolo, am vazut ceva care parea sa fie ansamblul tranzistorului, l-am scos (e mai simplu ca la Volvo, nu e prins in suruburi, ci doar intr-o clema de plastic), i l-am pus in brate si l-am trimis la magazinul de piese auto. Pana dupamiaza a venit piesa, am pus-o la loc, si gata!

    Bine, am imbatranit, era si frig afara, nici un garaj incalzit, se vroia reparatie rapida, etc., asa ca am mai schimbat doar piesa defecta, ci am comandat tot modulul ala. Cca. 100 ron, Rezonabil, a zis omul. :smile:

    Deci, pana la urma, ce inveti dintr-o astfel de experienta te ajuta si in alte momente, sau la alte marci... :D

    Sa nu va mai zic ca ansamblul asta de la VW e identic chiar si cu cel de la ... Mercedes :)

    Auto_Heater_Blower_Resistor_1K0959263A_for_VW.jpg


  3. Ma gandeam eu ca e prea frumos sa fie adevarat.Oricum e o chestiune de timp pana ce o s-o scoata definitiv.De procentajul ala de 25 la suta am stiut da tot mare ramane taxa.Vreau sa iau un volvo s40 1.9 td din 2002 da habar nu am ce euro are,daca e sub euro 3 nici nu are rost sa o iau,ea nefiind inmatriculata.

    Roaga-te sa nu o scoata.!

    Pentru ca in acel moment o sa se introduca taxa anuala de poluare, verificarea noxelor in fiecare an, si alte chestii d'astea...


  4. Exact.

    Am vazut cauciucuri cu peretii laterali distrusi intr-un km si ceva de mers low-preassure.

    Gandeste-te ca exista si sansa sa fie un frig naprasnic cand incerci manevra, lucru care ajuta serios la distrugere, prin influenta care o are temperatura asupra elasticitatii.

    Pe langa uzura, este foarte usor sa ... "de-jantezi" (sa il dezlipesti de pe janta) cauciucul respectiv, la un viraj sau la un mic fortaj.

    De unde iesi cu o masina normala - dar cu cauciucuri sub-presurizate, iesi si cu aceeasi masina, cu aceleasi cauciucuri, dar la presiune nominala. Este greu spre imposibil sa te situezi in acel caz extrem, de nisa, in care desumflarea cauciucurilor ar face diferenta. Ori esti in deep sh...t de unde nu iesi decat tractat, sau intr-un sh...t mai slabut, de unde poti iesi si cu cauciucurile de iarna umflate la nominal si un pic de tehnica.

    Sau, cu alte cuvinte, nu te aventura in anumite locuri de crezi ca o sa iesi doar pentru ca stii tu "un truc marfa, cu desumflatul rotilor".

    Roskat, daca vorbesti de S40, 1.8 nu e cazul de care vorbim. Cat ai nominal, 2.2?

    Atunci este doar un cauciuc un pic lasat :smile:


  5. Am inteles acum ce vrei sa zici.

    Oricum, la masini normale, cu cauciucuri normale, niciodata nu e ok sa scazi presiunea prea mult, nici macar in cazul ala special cu zapada afanata. Mergi pe ce presiune este recomandata, si nu te aventura acolo unde masina ta nu poate merge.

    PS - Tu ma vezi acid? Eu ma consideram neutru, poate chiar o baza slaba... :D


  6. Ca regula generala, cand este o minciuna intr-un anunt, fii sigur ca nu e singura, ci doar singura pe care ai prins-o la acel moment.

    Restul le descoperi, de obicei, prea tarziu...

    Nu ma refer la acest anunt, si la toate pe care le vizualizezi cand esti la vanatoare de masina.


  7. Nu poti face un comparativ din auzite. Sau nu poti da scoruri in necunostinta de cauza, pentru ca e normal sa fii subiectiv catre modelul pe care deja il cunosti/posezi.

    E ca si cum spui ca nu iti place iPhone-ul pentru ca ai auzit ca are probleme cu semnalul sau pentru ca trebuie sa platesti pentru Angry Birds, dar nu ai "butonat" niciodata unul.

    Saab este mai, cum sa spun ... "driver orientated" ...

    Locul soferului dintr-un Saab este ceva special, conceput ca un cokpit de avion. Pozitia soferului este mai joasa in raport cu panoul de bord, te inconjoara mai mult, etc.

    A, si este mai sportiv. Binenteles, in comparatiile dintre modelele similare Saab - Volvo. (nu poti sa compari un R cu un diesel din clasa mica de la Saab)

    Nu ma refer numai la motoare, ci si la suspensii, frane, directie, comportament dinamic, etc.

    Este ca la BMW versus Mercedes.

    Se invart in aceleasi planuri valorice, au multe caracteristici comune, insa unul e mai orientat spre sportivitate si placerea de a conduce, celalalt mai spre confort si spre placerea calatoriei.


  8. .... Cat despre noii sai parinti, poate ca dracul nu e chiar atat de negru, asa s-a spus si despre Volvo si iata ca scot modele noi tot mai atractive. Sa fim sinceri, in urma cu 15-20 de ani, Volvo se remarca prin multe, dar nicidecum prin design. Mergeti in orice show-room Volvo si vedeti ce frumusete de masini se fac acum. Sunt incantatoare.

    Bravo Volvo !

    Curaj Saab !

    In showroom-urile Volvo nu exista NICI UN MODEL gandit/desenat sub "stapanirea" chineza.

    De la idee, la prezentare in showroom a unui nou model, sunt cativa ani buni de munca.

    Ce vezi si te incanta acum la modelele actuale nu are nici o treaba cu chinezii...

    Asteapta generatia urmatoare, generatie care v-a trebui aprobata de managementul chinezesc.


  9. The torque specification on the valve cover on a 2000 Volvo S40 with a 1.9 Turbo (asta e motorul tau in varianta americana):

    DF6F5C9.PNG

    Cylinder head - Renew bolts: Yes

    1. Stage 1: Tighten = 20 Nm

    2. Stage 2: Tighten = 60 Nm

    3. Stage 3: Tighten = 130 degrees

    Camshaft sprocket / gear: 20 Nm VVT = 90 Nm (VVT = Variable Valve Technology)

    Camshaft carrier / cap: 17 Nm


  10. Nu e chiar alb neagru cu diferentialele astea... Blocat sau deblocat... De fapt, cea mai buna solutie este cea gri... Si cea pe care o folosesc majoritatea masinilor RWD sport.

    Adica diferentialul semi-blocant, care permite totusi o diferenta de viteza intre roti... 15-25-30%.

    Adica iti permite sa iei si curba fara sa patinezi o roata, dar, in conditii de circuit, transmite putere si la roata de pe exteriorul curbei, nu fumega inutil roata de pe interior, cum o face diferentialul open...


  11. Acolo este o roata dintata care antreneaza un "melc". Datorita uzurii sistemului de ghidaj, melcul sare, de aici pacanitul.

    Exista cateva DIY-uri de reparatie pe net, insa implica niste gauri pe langa airbag, etc. Depinde reusita operatie de cat de "minitehnicus" esti...

    A, si sistemul asta apartine de recircularea aerului. Tacane la pornirea motorului, daca ai avut recircularea activa. Daca este inactiva, nu o sa auzi nimic.