scoro2000

Modificare turatie ralanti

42 posts in this topic

Va salut pe toti! Nu-mi place trepidatia motorului diesel din semnatura la relanti, adica la aproximativ 750 rpm, dupa cum indica turometrul. Accelerand foarte fin, pana la 830 - 850 rpm, am observat ca nu se mai simte trepidatia aproape deloc. As vrea sa fie reglat asa permanent. Cum se poate face acest lucru? Ma poate ajuta, la modul concret, cineva in acest sens? Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze, am recitit in DEX si scrie "RALANTI". M-am grabit.

Edited by scoro2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da... şi "modificare", nu "modoficare"... ;D

(am corectat titlul, dar te rog să fii mai atent)

Ce cutie de viteze ai? Nu trepidează volanta, cumva? Alte posibile cauze: tampoane motor uzate, filtre (de aer şi/sau motorină) înfundate, motorină de proastă calitate, sensor MAF defect ş.a.m.d. Ar mai fi, dar ne băgăm la treabă d-aia exactă fără să ştim detaliile...

Rezolvă cauza, nu doar combate efectul (modificând ralantiul)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

M-am uitat in manualul meu (Phase1) si pentru D4192T ralantiul este 825 +/- 25 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, inca nu m-am facut inteles. Nu ma intereseaza de ce trepideaza, ci cum sa modific turatia de ralanti. Chiar daca nu ar fi nimic uzat, chiar daca asa ar fi facut-o producatorul sa trepideze de noua, eu vreau sa modific turatia de ralanti. Sa zicem ca e o goanga, un pitic, etc. Cum se modifica turatia, concret. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este controlata electronic de calculatorul de injectie, poti sa invarti tu la suruburi pana ti se tocesc surubelnitele ! N-o sa faci decat sa dai injectia peste cap !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar din soft daca ai noroc.Unele modele permit asta.Trebuie un meserias care stie ce face ,inarmat cu un tester capabil de asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca e controlata electronic, ca doar nu e Dacia 1300 sa invarti la jiglere si nici nu e cu pompa de injectie rotativa ca sa ai unde baga surubelnita.

Hai sa fiu mai clar in intrebare: se regleaza cu vreun soft uzual de diagnoza, existand posibilitatea asta in mod "normal", sau e nevoie de modificarea "anormala" a softului si rescrierea lui in ECU?

Cand am deschis discutia, am presupus ca nu e cazul sa fac atatea precizari, din moment ce am spus ca ma refer la motorul masinii din semnatura. Multumesc celor care vor da un raspuns clar si la obiect.

Multumesc, Cali5905 !

Edited by scoro2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca nu iti sta la turatia normala, indica o defectiune in sistem.

Trateaza cauza, nu efectul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, eu ce-am zis? ;D

Scoro, scoate, mă omule, filtrul de aer şi vezi cât e de murdar! Porneşte motorul cu filtrul de aer scos şi vezi la ce turaţie stă... s-ar putea să-ţi crească ralantiul doar făcând această manevră banală...

Oricum, mie mi se pare un pic deplasată dorinţa ta doar de a creşte ralantiul. Îţi imaginezi că rezolvi trepidaţia aşa? Dacă trepidează dintr-o cauză oarecare, rezolvi pe moment, până cauza se agravează... pe urmă, ce faci? Creşti iar ralantiul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tipul asta de injectie pe modelele nemtesti VAGul permite pe functia de adaptare reglarea ralantiului intre limite rezonabile.Nu intuiesc motivul pentru care au prevazut posibilitatea asta.Poate uzura injectoarelor,poate la schimbarea distributiei.

Edited by Cali5905

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am spus ca nu sta la turatia normala. Am fost ieri la service si am facut de curiozitate o scanare si un test motor, din care nu a rezultat nicio eroare de defectiune, iar turatia motorului era de 751 rpm. Cred ca e turatia normala, asa cum a prevazut-o fabrica, dar nu ma intereseaza. Masina merge foarte bine, nu acuz niciun defect, doar ca eu vreau sa ridic putin turatia de ralanti, cam pana la 830 rpm, pentru ca in felul asta creste considerabil confortul.

Pentru HEIMDALLR: E vorba de frecventa de rezonanta aici. Adica, motorul oscileaza (vibreaza) mai mult in anumite turatii (de regula mici), pentru ca asta depinde de masa sa, e o constanta frecventa sa de rezonanta, indiferent cat de uzat ar fi el. Prin tatonare, am ajuns la concluzia ca daca il aduc la turatia de 830 rpm, frecventa oscilatiilor sale creste, insa amplitudinea lor devine mult mai mica, adica il scot din rezonanta si tinde sa ramana inert. Asta inseamna ca nu mai induce aproape deloc vibratie in caroserie. Obtin confort. Ati inteles?

Edited by scoro2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune o colier romanesc la pedala de acceleratie, sa nu o mai lase sa revina complet in pozitia neutra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scoro esti sigur ca nu ai probleme cu "frai-ul" de la alternator ?

Nu se poate modifica turatia de ralanti la acest motor .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru HEIMDALLR: E vorba de frecventa de rezonanta aici. Adica, motorul oscileaza (vibreaza) mai mult in anumite turatii (de regula mici), pentru ca asta depinde de masa sa, e o constanta frecventa sa de rezonanta, indiferent cat de uzat ar fi el. Prin tatonare, am ajuns la concluzia ca daca il aduc la turatia de 830 rpm, frecventa oscilatiilor sale creste, insa amplitudinea lor devine mult mai mica, adica il scot din rezonanta si tinde sa ramana inert. Asta inseamna ca nu mai induce aproape deloc vibratie in caroserie. Obtin confort. Ati inteles?

Da, şi eu ţi-am spus că s-ar putea să-i crească turaţia, dacă primeşte aer cât îi trebuie... ce nu-i clar? Ţi-e chiar aşa greu să încerci? :violent1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi-e greu, dar filtrul e nou si e MAN. :smile:

@Scoro esti sigur ca nu ai probleme cu "frai-ul" de la alternator ?

Nu se poate modifica turatia de ralanti la acest motor .

Nu stiu la ce te referi spunand "frai", dar acum 2 luni am schimbat fulia cu sens unic de la alternator (INA), cureaua de transmisie auxiliare (Gates), rola intinzatoare si rola de ghidaj. Intr-adevar, aveam un tremurat si mai mare inainte de a le schimba, pentru ca se blocase fulia si devenise ca una simpla. Acest lucru cauzase deteriorarea curelei si a intinzatorului. Acum e OK din punctul asta de vedere.

Nu vreau sa-mi gasiti cauza vibratiilor, ca o stiu (volanta obosita si suporti motor imbatraniti). Vreau doar sa cresc turatia de ralanti, care ii va face bine motorului indiferent de remedierea sau neremedierea cauzre vibratiei.

A propos, stie cineva care e turatia de ralanti a motorul astuia (D4192T4), setata de Volvo la fabrica ?

Edited by scoro2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, şi de la ce-am spus (volanta, suporţii), tot la ce-am spus eu ajungi: volanta şi suporţii se degradează şi mai rău, vibraţiile reapar şi turaţia trebuie crescută din nou, mai mult... însă mă tem că nu te mai interesează ce urmează, pentru că tu nu vrei decât să nu vibreze până o vinzi... corect?

Dacă da, să ştii că asta se numeşte fraudă şi sper să nu găseşti rezolvarea... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

750rpm este turatia la ralanti .

Modificarea turatiei la ralanti nu are nici o legatura cu viata motorului, este doar o metoda de carpire sau de pregatire de vanzare exact cum a spus doctoru` ciocan mai sus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEIMDALLR, nu intentionez sa vand masina, nu ma ocup cu asa ceva, am o profesie mult mai interesanta, dar nu trebuie sa va faceti voi asemenea probleme.

Insa, HEIMDALLR, revenind la partea tehnica, oricat de mult s-ar degrada starea motorului, indiferent cat de mult s-ar inteti vibratia, tot la 830-850 rpm va avea cea mai mica amplitudine, ca si acum daca o cresc. ;) E o chestiune de fizica, am invatat-o cu totii la capitolul "miscarea oscilatorie", si se regaseste in toata fizica mecanica de clasa a VII-a, a IX-a si a X-a. Inertia motorului nu o va schimba nimeni, pentru ca e constanta, ea depinzand de masa. Rezulta ca nici frecventa de rezonanta si nici pe cea la care tinde sa nu se mai miste nu o poate schimba nimic. Indiferent daca o voi repara sau o voi lasa asa o vreme, tot la 830-850 rpm va fi mai confortabila (chiar si reparata, intelegi).

Vazand prejudecatile si reactia total neasteptata a unora dintre membrii forumului, carora nici macar nu ar trebui sa le pese de ce vreau eu sa schimb ceva la masina mea si nici care e motivul si scopul dorintei mele, tinde sa imi para rau ca am deschis discutia. Raman foarte dezamagit de faptul ca trebuie sa dau socoteala de ce ..., pentru ce ..., frauda ..., omg, ce aveti domnilor?!!

A fost doar o intrebare nevinovata si uite unde s-a ajuns. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar nu e treaba voastra, fratilor ce fac eu!!!!! Eu, ca membru al forumului, am apelat la bunavointa colegilor, dar m-am ales cu rautatea unora dintre voi si nu am nevoie de asa ceva.

Multumesc lui Bogdan G pentru raspuns (750).

Mizand in continuare pe calitatea umana si pe cunostintele tehnice ale posesorilor de volvo de pe acest furum, insins totusi sa aflu cum se modifica turatia de ralanti. Multumesc. :)

Edited by scoro2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o idee poate ciudata, dar incearca sa apelezi la cei care modifica hartile de injectie (a.k.a. "baietii care fac tuning"). Poate ei au idei mai concrete legate de ce inseamna fiecare valoare HEXA din softul ECU-ului tau. Daca se prind care este valoarea care semnifica turatie, pac o modificare in "registri" si ai turatia dorita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight Caller, asta e un raspuns care ma poate ajuta. Se poate corobora cu raspunsul lui Cali5905. Multumesc mult amandurora.

Edited by scoro2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MC si cam cat costa o astfel de modificare ?

@Scoro esti deacord sa dai 200-250E pt o astfel de modificare ?

Hai ca am fost rautacios, recunosc :P

Mergi la reprezentanta sau la cineva cu DICE si modifica turatia de ralanti, se poate duce pana la 800rpm .

Succes .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o problema careia nu ii pot da de cap nici eu nici macar reprezentanta volvo din CT. Pe tester nu arata nici o eroare. Cand pornesc masina indiferent daca e cald sau frig afara se accelereaza singura pana la 1500 rot apoi scade sub 800 iar 1500 iar 800 daca dau sa o accelerez eu usor de la 800 in sus trage sa moara motorul in schimb emana pe esapament miros de gaze nearse. Stiu ca normal ar fi ca o data pornita sa stea un timp turata apoi sa isi revina singura la normal fara aceste urcari si coborari bruste. Toata smecheria tine vreun minut doua apoi daca am plecat cu ea nu sta turata imi sta pe la vreo 200 300 de ture fara sa se opreasca motorul dar vibreaza nestand normal la 800, si cateodata se mai aprinde si becul de la catalizator si cand e aproape gol rezervorul se stinge.Benzina ii pun numai din peco.Mentionez ca am schimbat totodata de la bujii la filtre uleiuri si distributie la ea cu toate ca nu are nici o legatura.A avut cineva aceasta problema sau recomandati mi un mecani care se pricepe .Multumesc. Motorul este un gdi de 1.8 an 2001

Edited by tanar_dragutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ciudat ca nu iese eroare pe tester dar in bord, totusi indica eroare in sistem.

Stiam ca la s/v40 erorile se citesc imediat dupa test drive, fara a lua contactul, altfel pierzi erorile stocate si trebuie sa dai din nou o tura. (?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now