alexz

Membru
  • Content count

    32
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by alexz


  1. Jantele de 17 inch or sa faca masina foarte rigida, o sa simti fiecare mica denivelare din asfalt, o sa creasca zgomotul din masina, o sa-ti uzeze mult mai tare si mai repede suspensia masinii. Acestea le spun din experienta proprie. De asemenea, jantele de 17 inch  pot fi semnificativ mai grele decat cele de 15 inch , cu exceptia situatiei cand sunt foarte scumpe. Jante am care sa aiba acelasi diametru al gaurii centrale ca al jantei originale sunt foarte putine. Jantele tale au 7,5 kg. Eu am avut jante de 17 inch care aveau 10,7kg/janta. Am luat jante de otel de 15 inch care au 7,5kg, iar diferenta este foarte mare intre ele cu privire la aspectele de mai sus. Atunci cand vrei sa cumperi jante care au diametru mai mare sa cauti mereu sa aiba aceeasi greutate sau mai mica fata de a jantei mai mici in diametru. Spre exemplu, jantele Cordelia de 16 inch originale volvo au 7,5 kg, ca jantele tale Isis, dar au et de 52,5mm, asa considerand producatorul ca e bine.

    1 person likes this

  2. Ma refeream la zgomotul motorului, parca stiam ca la ford este modulat pe calculator, adica il auzi prin difuzoare ( este creat artificial ).

    Am verificat CIV cum ai spus, 79 db in stationare si 72 db in mers. Mie mi se pare foarte zgomotos motorul  in accelerare si la mers constant

    peste 2500 RPM ( cum e si normal de altfel; mult timp am mers subturat ). Problema mea e zgomotul motorului, cand acesta nu se aude mi se pare foarte liniste in cabina

    Oare la Focus tot asa zgomotos e motorul?

    Se poate izola mai bine interiorul masinii de zgomotul motorului, sau se poate schimba frecventa sonora a motorului?

    De curiozitate, dieselul de 1.6 este tot asa de zgomotos la interior ( ma refer la sunetul motorului )? 

    Multumesc de indicatia cu toba. 


  3. Se poate reduce zgomotul acestui motor la interior?. La turatii mici ( cand masina e cam subturata, in jur de 2000 rpm sau sub  )

    nu se aude nimic in masina, dar cand accelerezi sau ramai constant la peste 2500 de rpm zgomotul este foarte deranjant. Zgomotul acestei masini

    este modulat pe calculator ? Se poate cumva reduce semnificativ acest zgomot , astfel incat sa fie liniste ca la turatii mici ? 


  4. Regasiti aici greutati la jante care se potrivesc aproape identic la c30, toate avand o diferenta de 2.5 mm offset, restul caracteristicilor fiind identice, si anume:

    6.5*16 5*108 et50  cb63.4 (cele originale volvo au un offset de 52.5mm)

    1. Alutec Raptr 6.5*16 5*108 et50 63.4 central bore mat black 8,26 kg
    2. Alutec Monstr racing black 6.5*16 5*108 et50 63.4 8,23 kg
    3. Alutec grip 6.5*16 5*108 et50 63.4 7,8 kg

    4. Rial U1-8,5 kg

    5. rial Bavaro-8,62 kg
    6. rial Torino-8,61 kg
     
    Cele mai usoare jante de 16 inch originale volvo au 7.5 kg si se numesc Cordelia.
    Cele mai usoare jante de 15 inch originale volvo au 7 kg si se numesc Acrux.

  5. Ca regula generala, presiunea masurata la cald nu se scade.

    Presiunea la rece este considerata dimineata inainte sa se fi plecat cu masina indiferent ca este iarna sau vara. 

    Daca tu setezi 2.4 bari la 20 grade la -5 cand pleci dimineata vei avea sub 2.2 bari presiune, adica nu cat recomanda producatorul, 2.4 bari.

    Presiunea mai mare scade consumul de combustibil semnificativ, dar se uzeaza mai repede elementele suspensiei din cazua denivelarilor.


  6. Presiunea variaza in functie de temperatura. O diferenta de 0,2 bari este mare, reprezinta diferenta intre o roata umflata corespunzator si una desumflata cu consecinte mari asupra consumului, franarii, stabilitatii, zgomotului ( 10, 20% diferenta de combustibil daca am retinut corect, pot verifica ). O roata care nu a mers, dar a fost expusa la soare timp de cateva ore cu o crestere de temperatura de 10 grade prezenta o diferenta de 0.3 bari. Ganditi-va ca ai mai si rula dupa aceea, diferenta ar creste si mai mult. De aceea, dimineata este cel mai bine sa verifici presiunea, asigurandu-ti astfel pe tot parcursul zilei presiunea optima in anvelope. Daca dimineata le umfli la 2.4 bari, iar temperatura pe timpul zilei creste cu 20 grade fata de acest moment, fara sa rulezi cu masina presinuea in roti va creste la 2.6 bari ceea ce este normal. Daca vei si rula presiunea va ajunge la 3.0 bari sau si mai sus. O verificare corecta se poate face doar dimineata. Daca masina e tinuta in garaj si acolo sunt 20 grade, iar afara e iarna si temperatura este de 0 grade si tu citesti o presiune de 2.4 bari, iar temperatura indicata in manual este de 2.4 bari trebuie sa faci niste calcule. Presiunea citita in garaj va deveni 2.2 afara la 0 grade, de aceea in garaj va trebui sa duci presiunea la 2.6 bari pentru a avea presiunea indicata, afara, adica 2.4 bari. O diferenta de 10 grade inseamna aproximativ 0.1 bari diferenta de presiune. La presiune mai mica decat cea indicata in manual suspensiile nu mai  functioneaza optim si apar si o gramada de zgomote. Am testat asta si calitatea mersului este mult imbunatatita din multe puncte de vedere. Sunt informatii tehnice pe care le puteti gasi. Presiunea indicata de catre producator in functie de incarcarea masinii este optima, nu intre. Trebuie sa te asiguri ca la temperatura cea mai mica tu vei avea presiunea indicata in roti, nu conteaza ca in restul zilei ea va creste, este normal asa.

    Este o modificare simpla cu un impact mare asupra mersului. Ca si comportament al masinii prefer presiunea ecologica de 2.5 bari indicata de producator, dar socurile asupra conducatorului sunt cam mari din cauza denivelarilor de pe la noi, asa ca tin presinuea indicata pentru incarcare 1-3 persoane, 2.4 pe fata si 2.2 pe spate. 

     


  7. Presiunea in roti trebuie verificata si modificata dimineata  devreme (ideal cand este cea mai mica temperatura din zi )  inainte de a pleca cu masina. In acest moment se considera ca rotile sunt reci. Asta in conditiile in care masina este tinuta afara. Daca mergi la vulcanizare sa ti le umfle, distanta nu trebuie sa fie mai mare de 1.5 km altfel rotile nu vor mai fi reci. Daca in manual ai prevazut la o incarcare de 1-3 persoane 2.4 bari pe fata si 2.2 pe spate, iti recomand sa le tii asa pentru confortul tau, desi eu as prefera presiunea ecologica recomandata de ei de 2.5 pe fata si pe spate, dar socurile se resimt prea puternic.