AIexandru

Intrebare de newbie :)

14 posts in this topic

Stiu ca sunt varza si ca este o intrebare de dumb:

Imi poate spune cineva ce face butonul din poza? Dupa cum stie toata lumea, acest minunat buton are 3 "pozitii" ... sa spun asa: AUT, MAN si o a treia cand nu e selectat nici AUT si nici MAN. Asadarrr.... cand intra aer de-afara, cand recircula aerul din masina si ce se intampla cand nu e selectat nici AUT si nici MAN ?!?

Imi cer scuze pentru caca-maca asta de topic...dar trebuie sa ma dumiresc si eu cumva.

Multumesc :D

post-1097-008136900 1294161616_thumb.jpg

Edited by AIexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asta scrie in manual la butonul cu pricina:

Interior air quality sensor (option)

Some cars are equipped with a multifilter and air quality sensor. The filter separates gases and particles,

thereby reducing the amounts of odors and contaminants entering the car. The air quality sensor detects

increased levels of contaminants in the outside air. When the air quality sensor detects contaminated

outside air, the air intake closes and the air inside the passenger compartment is recirculated, i. e. no

outside air enters the car. The filter also cleans recirculated passenger compartment air. When the ECC

system is in the AUTO mode, the green LED will be on .

Operation

Press to operate the air quality sensor (normal setting).

Or:

Select one of the following three functions by pressing .1, 2 or 3 times.

1. The AUT LED lights. The air quality sensor is now activated.

2. No LED lights. Recirculation is not activated unless needed to cool the passenger compartment in a

warm climate.

3. The MAN LED lights. Recirculation is now activated.

Keep in mind the following:

l Make it a rule to have the air quality sensor activated at all times.

l Recirculation is limited in cold climates to avoid fogging.

l If window fogging occurs, you should deactivate the air quality sensor.

l If fogging occurs, use the defroster functions for the windshield, side windows and rear window. See

page 55.

l The filter should be changed at the intervals recommended in the service schedule. However, if the

car is used in a severely contaminated environment, it may be necessary to change the filter more

frequently.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cars equipped with a "Multifilter" and Interior Air Quality Sensor:

1. The "AUT" LED lights. The air quality sensor is now activated.

2. No LED lights. Recirculation is not activated unless needed to cool in a warm climate.

3. The LED "MAN" lights. Recirculation is now activated.

Din: :)

post-329-011696700 1294163131_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci mai pe Romaneste :

AUT: inseamna Automat dupa cum ai spus si tu si anume intra in scena senzorul "ala care sigur este stricat" si pandeste aerul care iti intra in habitaclu si inchide singur clapeta de recirculare in caz ca intampini vreo RABA care scoate fum ... etc . sper k ai inteles

MAN: inseamna pozitia clapetei de recirculare OFF

si a 3-a pozitie inseamna pozitia clapetei de recirculare ON

Daca mai aduni un singur "warn" intri in zona de "BAN".....asa ca doar de data asta te iert .;)

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boss, când e pe "MAN" (beculeţul portocaliu, din stânga butonului), aerul din habitaclu este recirculat, nu intră aer de afară.

Când nu e niciun beculeţ aprins, vine aer de-afară, nefiltrat.

PS: Când e pe "AUTO", sigur ceva se va defecta, aşa că nu folosiţi această funcţie inutilă, dealtfel. Este la fel de eficientă ca şi baletul şoricelului în casa elefantului sau, mai pe şleau, ca aerul condiţioat. Când zic "eficientă" mă refer, desigur, la capacitatea de a se defecta într-un timp record. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

DOC tot aia am zis si eu dar cred k am zis-o prea pe intelesul meu :P

Mareane ..... toate "warn-urile" sa vina la tine ...sau cum ?

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate, Şefu', eu n-am ştiut că, dacă e pe OFF clapeta de recirculare, recircularea e pe ON, dacă, întradevăr, aşa o fi. No idea... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mai fi asa pesimist cu pozitia auto a butonului ... daca ti e nu ti merge nu inseamna ca nu merge la nimeni .... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba îmi merge, dacă o pornesc, dar n-o pornesc, ca să nu se strice. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba îmi merge, dacă o pornesc, dar n-o pornesc, ca să nu se strice. smile.gif

Si de unde se poate stii daca merge sau nu ? Il am si eu si-l pornesc cateodata,dar nu am observat nimic special. Trebuie sa porneasca un alt motoras, sau de unde pot stii daca al meu functioneaza sau nu ? Ledul se aprinde si se stinge la comanda adecvata, dar nu cred ca doar atat trebuie sa fie.

Edited by xaba72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de unde se poate stii daca merge sau nu ? Il am si eu si-l pornesc cateodata,dar nu am observat nimic special. Trebuie sa porneasca un alt motoras, sau de unde pot stii daca al meu functioneaza sau nu ? Ledul se aprinde si se stinge la comanda adecvata, dar nu cred ca doar atat trebuie sa fie.

Testerul lui DETONATOR stie :P

Sau daca vrei sa te apuci de experimente .. demonteaza plasticul de la stergatoare incat sa vezi clapeta cu pricina .. pornesti ventilatorul dai pe AUT vestitul buton si fumeaza-i o tigara in preajma clapetei in asa fel incat sa traga ventilatorul fumul in masina .. daca nu merge cu tigara incearca cu ceva mai periculos dar vezi sa nu dai foc la masina ;)) Sau cauta un Audi cu pompa de inj. dereglata si mergi in spatele lui :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testerul lui DETONATOR stie :P

Sau daca vrei sa te apuci de experimente .. demonteaza plasticul de la stergatoare incat sa vezi clapeta cu pricina .. pornesti ventilatorul dai pe AUT vestitul buton si fumeaza-i o tigara in preajma clapetei in asa fel incat sa traga ventilatorul fumul in masina .. daca nu merge cu tigara incearca cu ceva mai periculos dar vezi sa nu dai foc la masina ;)) Sau cauta un Audi cu pompa de inj. dereglata si mergi in spatele lui :P

Mersi pt. idei, dar nu-l pot incerca cu nici unul. Iti spun de ce.

1. Nu sunt fumator, deci cu fumul nu-l pot incerca.

2. Stau in mediu rural, aici audi vezi doar in trecere, acum intrebarea mea ar fi: cum sa-l dereglez inj. unui audi in mers :lol: sau sa-l opresc si sa-l rog sa ma lase :lol: ?

Ok, hai ca am glumit. ;) Mersi oricum de idei, am sa-l desfac sa vad, daca clapeta functioneaza.

Edited by xaba72

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. bec verde aprins = e pe automat = ai recircularea activa + din 15 in 15 minute da drumul sa intre aer de afara pina il reimprospateaza pe cel din masina. cind simte ca aerul din masina nu mai are oxigen suficient baga aer d-afara. in timp ce baga aer d-afara controleaza ca acesta sa fie aer curat, nu fum sau cu mirosuri grele.[la mine asa merge de cind am luat-o si n-am avut nici o problema]

2. bec rosu (portocaliu) aprins = esti pe recirculare = nu vine nici un aer d-afara = nu prea e bine sa stai asa prea mult deoarece se consuma oxigenul din aer si vei avea senzatie de oboseala. din 30 in 30 min e bine sa deschizi un geam sa se reimprospateze aerul din interior. [recomandat pentru cazurile cind diferenta de temperatura dintre exterior si interior e foarte mare - afara -10 grd si inauntru vrei +25. sau afara +40 si inauntru vrei 18.]

3. nici un bec aprins = baga aer d-afara, fara sa-l monitorizeze. recircularea e oprita. [recomandat cind temperaturile de afara si de la interior sint apropiate]

1. cu ac oprit doar baga din 15 in 15 min aer de afara fara sa-l raceasca

2. cu ac oprit doar recircula aerul din interior fara sa-l raceasca.

3. cu ac oprit doar baga aer de afara fara sa-l raceasca

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now