opus

Reconditionare jenti...??

23 posts in this topic

Caut si nu reusesc sa gasesc o firma care sa se ocupe de reconditionare jenti....prin sinterizare.........ma gandesc ca acum cat jentile de aliaj sunt in hibernare, nu a-r strica ca la primavara sa le scot din garaj reantinerite......poate stiti voi ceva....chiar de n-o fi in Mures ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

As face si eu asa  ;D Dar daca nu imi iese si zic: "erau mai frumoase inainte"

Am pus furtunul azi pe ele si mi se par cam urate. Daca tot stau la hibernat, pana la primavara cand trec pe cauciucurile de vara...

Nu pare complicat, dar cred ca nu este chiar indicat cu spray-ul

Ce ziceti? A mai facut cineva?

Am mai gasit si o tehnologie varianta romaneasca pe un forum:

1.se demonteaza cauciucul de pe janta (doar pentru o vopsire pretentioasa)

2.se spala janta cu apa si detergent

3.se slefuieste suprafata de vopsit cu smirghel de 220-240 sistematic,pana toata suprafata devine opaca (se observa buna slefuire daca se lasa la uscat)

4.se chituiesc zonele cu sgarieturi,ciupituri etc.;chit poliesteric bicomponent (adica cu intaritor)

5. se slefuieste chitul la nivel (sau mai exact cu o idee inainte de final)cu smirghel de 150,apoi o usoara slefuire finala cu acelasi 220-240.

6.se degreseaza cu solventi (diluant de exemplu)

7.se acopera cu sprit chit in straturi succesive (nu se incarca gros),prima data suprafetele lucrate cu chit,apoi complet.Se asteapta uscarea intre straturile succesive.Si aici recomand sprit chit bicomponent pentru pistol.

8.slefuire cu smirghel de 320-600 in functie de vopseaua utilizata (metalizatele deschise de compozitie fina necesita granulatie mai fina a smirghelului)

9.spalare abundenta cu apa si in final degresare cu detergent special destinat suprafetelor inainte de vopsire sau in cel mai rau caz cu benzina.

10.vopsire in straturi succesive,minim 2 straturi.Vopseaua mata este buna pentru show,nu o recomand nimanui pentru uz stradal.

11.aplicare 2-3 straturi de lac,de asemenea bicomponent transparent.Pentru cei ce vor efect perla,se poate adauga in lac pigment cu granulatie mare din culoarea dorita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow...mai bine iau in set nou de jenti  :D

Dar pentru cine are rabdare si spatiu (inchipuie-ti sa faci asta la bloc !) merita efortul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

varianta asta,este cu siguranta pt amatori,pt cineva care chiar nu are ce face,;

oricum,rezultatul  nu este asa cum pare acolo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le-am dus la un vopsitor auto le-a chituit si vopsit si au iesit ca noi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta este varianta cea mai buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le-am dus la un vopsitor auto le-a chituit si vopsit si au iesit ca noi...

Asa am sa fac si eu, dar cand le vine randul  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog, stie cineva in Bucuresti sau in Ploiesti un atelier de sablare ok - pentru jante auto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa suni sa intrebi aici:0723822608

nu-l cunosc personal,asa ca nu garantez nimic.suni,intrebi,si vezi ce faci ;)

si iti mai dau o varianta mai tarziu

Share this post


Link to post
Share on other sites

si asta:0745062324 doru tomina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am reconditionat si eu pe ale mele...

Rezultatul e urmatorul :

post-1980-12877871091607_thumb.jpg

post-1980-12877871092664_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nospheratu-le, de cind te-astept  :D 

Super treaba !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a nu polua forumul, legat de preturi: PM sau Yah messenger si discutam- imi trebuiesc ceva detalii : dimensiuni piese sau subansamble, pentru jante dimensiuni, tabla/aliaj, model aproximativ sau cat sunt de spitzate/dantelate. Bafta tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu se supara baietii daca intreb aici cat ar costa orientativ o sablare integrala a unei caroserii medii  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nospheratu, eu iti pun aici modelul meu de jenti - care arata mai urat decit astea din poze, dar sint la fel. Cind ai timp, spune-mi pe PM sau aici pretul pentru sablarea celor 4 jenti si o adresa pe unde sa te gasesc. Le am date jos de pe masina.

post-495-12877871363933_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa raspunda in topic,nu cred ca este asa mare secret si in plus poate suntem mai multi care vor sa afle un pret.

Pe mine ma intereseaza urmatoarele:

te ocupi doar de sablat sau poti face o reconditionare completa(pregatit,vopsit,etc..)?

cat timp dureaza operatiunea pentru un set de jante?(4 buc)

Si in final cat costa un reconditionat pentru un set de jante pe 17?

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, activitate serioasa pe aici... sa o iau in ordine:

- o caroserie medie ar fi intre 2000 si 2500 lei sablare integrala si cand spun integrala este chiar full interior exterior usi aripi capote etc, tot ce este metalic- problema este ca trebuie sa ajunga la mine demontata integral adica cheala - orice plastic sau mecanism se va deteriora sau gripa de la abraziv. Ca si durata din momentul aducerii intre 2 si 3 zile. Atentie mare: cand pleaca de la mine trebuie sa fie cat de cat vreme uscata si sa mearga direct la vopsitor - daca sta mai mult de o saptamana e pacat de munca depusa - incepe sa oxideze, noi lucram cu manusi de bumbac pentru ca si un deget daca pui pe tabla cruda- apare amprenata :)

- sablarea celor 4 jante din poze ar fi 300 de lei, dureaza cam 3,5 ore, timp se gaseste nu e o problema iar ca locatie suntem in Militari Blvd. Preciziei. De preferat sa discutam telefonic inainte de a veni.

- noi nu ne ocupam decat partea de sablare. Mai departe depinde de ce doreste fiecare: vopsire normala la cuptor sau vopsire in camp electrostatic. In cazul in care jantele sunt zgariate grav, muscate, cu lipsuri de material fiti siguri ca defectul se va vedea si dupa vopsirea in camp electrostatic. S-ar recomanda incarcarea cu aluminiu prin sudura, slefuire si apoi vopsirea sau o vopsire normala cu pregatire/chituire pentru zonele stricate. Vopsirea in camp electrostatic este mai rezistenta, si dupa parerea mea arata mai bine- problema este ca nu se pot combina culori - de fapt se pot combina dar nu ies atat de bine si ar mai fi un aspect - sunt zeci de 'vopsitori in camp electrostatic' dar stiu doar 2 despre care se poate spune ca fac ceva de calitate. Si bineinteles astia 2 nu sunt ieftini, cam 60 ron pe buc. si sunt foarte ocupati. In orice varianta, si preturile mele sunt mari pe piata dar ca sa evitam treaba cu 'cat e halatu': fiecare primeste ce plateste, eu stiu cum lucreaza altii, cine a ajuns pe la mine a vazut si cum lucram- fiecare lucrare o execut ca si cum as face-o pentru mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsul "profi", cred ca la primavara o sa va deranjez cu o vechitura  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru mine este foarte ok. Dupa sablare o sa ma sfatuiesti unde sa le repar (au putin buza ciupita-2 dintre ele) si sa le vopsesc. Vorbim la telefon. Multumesc pentru toate explicatiile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu multa placere! Legat de buza ciupita, trebuie sa arunc un ochi - daca e putin zgariata incercam sa o egalizam prin sablare, daca e mai adanc, in cazul in care nu afecteaza functionalitatea si estetica se poate pune pe masina fara cauciuc, cu roata pe cric, se baga in viteza si cand se invarte roata se egalizeaza ca la strung cu un smirghel, daca e chiar muscata trebuie incarcata cu material inainte de sablare, undeva la un atelier care sudeaza aluminiu, se slefuieste apoi mai departe restul operatiilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now