Doru_bv

funingine...sau ulei?

23 posts in this topic

Acum am observat sub masina cateva pete de funingine neagra, parca nu a picurat ulei, daca dau cu piciorul peste pata se face asa, ca si cum ar fi funingine neagra, neagra. De la ce sa fie oare?

Scuze, am uitat sa mentionez ca este vorba despre un v50 1.6d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, in partea din fata, asa cam sub motor cred. Daca era in partea din spate, pe la teava de esapament ce era?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica crezi ca pe sub motor?Nu te-ai bagat sub ea sa vezi?Daca era pe la esapament era oarecum ceva normal la un dieselwink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu m-am bagat sub masina sa vad de unde curge, am scos masina din curte pentru ca trebuia sa plec si cand m-am intors sa inchid poarta am vazut petele respective pe beton, si din pozitia in care a fost parcata masina, petele respective coincideau cu partea din fata a masinii, undeva in partea din fata, zona motorului. Nu mi-a aparut nici un mesaj in bordul masinii, de la ce credeti ca poate sa fie petele respective de funingine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta ma indoiesc sa fie funingine.Cel mai probabil e ceva ulei amestecat cu parf si de acolo pare a funingine.Nivelul uleiului l-ai verificat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa verific uleiul dar, nu stiu de ce, nu merge. Prima data am lasat vreo 4 ore dupa ce am oprit motorul si m-am uitat pe joja dar, nu se putea vedea nivelul de ulei, joja era toata manjita cu ulei, apoi am incercat a doua zi de dimineata, tot degeaba, imi arata la fel, nu se putea vedea nivelul, toata joja este plina de ulei, aveti idee de ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu trebuie s o lasi 4h.

15-20min ii dajuns,loc drept,scoti joja,lojic o stergi o bagi si o scoti si vezi.

nivelul trebuie sa fie intre semne.te uiti sa vezi unde este si apoi faci km cateva zile si apoi repeti procedura si te uiti iar.daca picura pe undeva ar trebui sa se vada diverenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, bineinteles ca am sters joja, stiu procedura, loc drept etc. am mai avut vreo 5 masini inainte, toate au fost benzinare dar asta nu are nici o legatura cu verificatul uleiului, deci stiu cum se verifica uleiul. De atunci cand am vazut ca nu pot sa vad nivelul de ulei nu mi-a placut treaba asta. Schimbul de ulei (ultimul) nu l-am facut eu, masina o am de putin timp, vanzatorul a spus ca masina cand am cumparat-o avea cam 8 mii km facuti cu uleiul ala, eu am mai facut o mie, deci acum sa aiba 9 mii. Oricum am facut comanda pentru filtre, ulei si tot ce trebuie pentru schimb, dar chestia cu verificatul uleiului nu mi-a placut, sa nu pot sa vad care este nivelul de ulei, asta are legatura cu calitatea uleiului? adica este un semn ca uleiul din motor ar fi trebuit schimbat mai demult?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneam, verificarea nivelului la ulei o fac cum trebuie, adica: masina este pe o suprafata dreapta, scot joja, o sterg, o bag la loc, o scot si surpriza, joja pe toata suprafata unde ar trebui sa indice maxim-minim, e manjita cu ulei, arata ca si cum ar fi motorul cald, dar nu are cum sa fie cald dupa o noapte in care nu am mers cu masina. Omul de la care am cumparat masina nu se pricepe la masini deci, a dus masina in service si mecanicii de acolo s-au ocupat de tot ce trebuie. Zice-ti ca ar fi indicat sa nu mai circul cu masina pana nu ii fac schimbul de ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, de unde pana unde prea mult ulei in motor? doar nu o fi bagat prea mult ulei mecanacii din service...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, asta e adevarul dar, nu cred ca arata asa pentru ca este prea mult ulei, nu are cum sa fie prea mult ulei dupa 9 mii de km, pe joja arata ca si cum motorul ar fi cald si asta dupa o noapte cand motorul nu a functionat. de ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joja murdara toata si ulei care arata ca si and motorul ar fi cald - adica subtire, ma gandesc...

Poate-ti baga ceva in ulei, il subtie, creste nivelul, necazuri. Zic si eu.

Cel mai simplu si fara batai de cap - du-te si schimba uleiul (oricum trebuie schimbat daca ai 9000 km facuti cu el), roaga-i pe cel de la service sa ti-l colecteze intr-un recipient in care sa poti estima volumul. Daca ai peste 4 litri, nu e bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand spun "ca si cand motorul ar fi cald" ma refer la faptul ca uleiul se prelinge, parca e cam subtire si inchis la culoare. Scuze daca nu am fost prea clar dar, asta e cuvantul "se prelinge". Daca ar fi fost probleme mai grave cu uleiul nu s-ar fi aprins vreun martor sau ar fi aparaut vreun mesaj in bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare domnu DORU,aceasi problema am avuto si eu,ai prea mult ulei din cauza,ca cei care au facut schimbu,nu au desfacut busonu de sub baie,ci lau tras cu o pompa care se baga pe la joja si nuti trage tot uleiu din baie.Eu am scos 1,5 litri ca sa ajunga uleiul la maxim pe joja de atunci invatare de minte il fac singur nu are rost sa dai bani in vint si eu fac NORVEGIA ROMANIA in fiecare an tot v50 1,6 diesel am si am facut 3200km cu 5,5l in motor acuma concluziile le tragi singur numai bine.(ca o paranteza am folosit mobil1,castrol magnatec dar de cind am bagat castrol SLX profesional 5w30 se simte o schimbare si nu se mai inegreste asa repede ca celelalte doua).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspun domnu COSMIN, sigur aceeasi problema o am si eu, acum am inteles de ce nu pot sa vad pe joja nivelul uleiului oricat as lasa motorul sa se raceasca. Stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doru schimba uleiul si mare atentie ce ulei bagi, trebuie obligatoriu sa fie norma ACEA C2 dar recomandarea mea este ACEA C1 adica Castrol SLX Professional C1 5w30 (norma ACEA A5/B5 si ACEA C1) .

Sunt motoare bune dar nu inseamna ca sunt indistructibile tocmai de aceia francezii au pus la masinile lor joja electronica iar daca nivelul creste te avertizeaza. Este mai periculos sa creasca nivelul uleiului fiind contaminat cu motorina decat sa ai mai putin cu 1l .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, multumesc mult pentru raspuns si pentru informatiile pe care mi le-ai dat, asta o sa fac, o sa-i fac schimbul de ulei.

9000 mii de km cu prea mult ulei in motor o fi cauzat ceva stricaciuni? stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot s-a cazut de acord ca e prea mult ulei, eu vad 2 variante:

1. Cand s-a facut schimbul s-a pus prea mult - atunci s-au facut 9000 km, dar las pe altii mai avizati sa-ti spuna daca ar fi putut afecta motorul.

2. Schimbul s-a facut corect, dar iti baga motorina in ulei si nivelul a crescut treptat.

Oricare ar fi situatia, SCHIMBA ULEIUL REPEDE si vezi ce se intampla dupa - mai creste, nu mai creste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa mine, ca principiu, cand iei masina second schimbi si ulei+macar filtru motorina. De ce sa risti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc la toti pentru raspunsuri, vreau sa va spun ca eu am cumparat masina de vreo 2/3 saptamani si acum vreau sa-i fac schimbul de ulei plus filtre. Voi ce credeti, o fi afectat motorul rau de totdaca s-a mers cu prea mult ulei in motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cumva ar fi sa bage motorina in ulei, doamne fereste, care ar fi cauza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cumva ar fi sa bage motorina in ulei, doamne fereste, care ar fi cauza?

Eu am avut problema asta, o sa gasesti in topicul de mai sus informatiile cu care m-au ajutat colegii de pe forum. Dar eu zic sa nu te stresezi inainte sa ai motiv - schimba uleiul, plimba-te cu masina, urmareste nivelul si vezi ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Behu, am citit topicul trimis de tine, sunt o gramada de informatii pretioase acolo, e de avut in vedere. De abia astept sa-i schimb uleiul si apoi sa vad cum se comporta. O seara buna iti doresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now