keops

probleme cutie manuala s60

42 posts in this topic

buna . va felicit pe toti cei care ati creat si contribuiti la acest forum. De o saptamina sint fericitul posesor a unui volvo s60 5d diesel cutie manuala, anul 2004., o masina deocamdata perfecta cu exceptia urmatoare: intra greu in viteze mai ales de la viteza 1 la 4 inclusiv . mentionez ca masina are 160000 km. intrebarea mea este daca cineva s-a mai confruntat cu aceasta problema ?ce poate fi ? azi am probat masina unui prieten (tot s60 ca al meu) si se schimba mult mai usor vitezele? poate fi ulei lipsa in cutie? sau ulei gresit? sau problema cu ambreiajul?

va rog sa ma ajutati in problema aceasta. va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau cutia plecata de pe locul ei, sau timoneria ....

iese la deceleratii puternice din viteza ? (sau , cel putin , are un zgomot ascutit cind decelerezi brusc ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iuli, timoneria n-are treaba sunt doar doua cabluri, ori intra ori nu intra in viteza daca's alea duse... Cutia plecata de la locul ieri iar n-are cum sa fie. pt. ca e prinsa pe motor intr-o multitudine de suruburi ;D

Cel mult vreun sincron (pt. a 4-a) sau lipsa de ulei in baie... sau placa de presiune care nu decupleaza de tot, etc etc etc... Tot mecanicul e sfant din pacate aici... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este frig afara...mai ales sub 0 grade este normal sa intra mai greu in viteze. (dupa 25 de minute de utilizare intra mai usor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce cutie ai?

După toate probabilităţile, este modelul M56, aşa că o să exemplific pentru acesta.

Dă jos cutia filtrului de aer (atenţie cu mufa debitmetrului! Să ai contactul luat, dacă nu chiar borna negativă a bateriei deconectată, ca să nu-ţi bage DTC la ECM, pe CEM).

Deconectează cablurile de la cutie.

post-820-085734500 1298907118_thumb.jpg

Încearcă să antrenezi cu mâna căutătorul. Dacă nu e din cutie problema, acesta trebuie să meargă foarte uşor. Îl poţi împinge lejer cu un deget. Mişcă şi schimbătorul, cu cablul deconectat. vezi dacă merge la fel de greu ca şi când e conectată cutia.

Interpretarea rezultatelor o deduci tu...

post-820-011120600 1298907115_thumb.jpg

Ai aici şi un print screen cu schiţa timoneriei.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri am schimbat uleiul in cutie, am pus dupa manual uleiul recomandat . este adevarat ca acum se schimba mult mai usor vitezele in miscare, dar ramine vechea problema: imi intra greu in viteza de pe loc (1-a ,2-a ...si returul). ex. daca incerc sa pornesc de pe loc cu 1-a intra foarte greu din prima dar daca ii dau un sprit din acceleratie intra usor sau daca ii dau dubla pedala de ambreiaj la fel intra usor. eu cred ca e ambreiajul de vina. cine sa- mai confruntat cu asemenea problema? multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai pedala de ambreiaj tare atunci trebuie schimbat kitul de ambreiaj, normal trebuie sa fie moale ca un fulg pedala, putin mai tare dar comparabila cu acceleratia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema sa zic asa la cutie

de ex daca stau in trafic cu viteza 1 si vreau sa o scot pe liber dupa 30 sec sa zicem uneori trebuie sa trag tare de ea sau in viteza a 5 a mai face asa

cam ce crede ti ca are ?

oricum marti ma duc sa schimb o garnitura care e pe planetara pt ca pierde ulei din cutie pe acolo si vad dupa rezultatele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu nevoie de un sfat . Cu motorul oprit(si in mers) cutia agata 1-2 si 3-4 , 5-R merge Ok ... ce ar putea avea ? ca deja e SF masina :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm la mine sa usurat acum schimbatul merge mult mai usor sa fiu sincer

am schimbat acel semering de la cutia de viteze care curgea si am schimbat si uleiul si merge mai binisor

sa vad la un drum mai lung cum merge

oricum ma usurat de 260 lei actiunea asta dar sper sa merite macar

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor sunt si eu mai nou pe forum ...am si eu o problema la cutia de viteze din cate am inteles...huruie de o ia ......in treapta 1.2.3.4 iar in 5 parca nu se mai aude asa...un mecanic a zis ca e un rulment de pe trenul mobil din spate ...

precizez ca sa accentuat zgomotul dupa 100 km parcursi... am luat masina in vara lui 2012 si pana acu numai probleme am...volanta e pe duca,,,,clantane ceva cand pornesc de pe loc...cand iau curbe volanul se misca ciudat in maini ,ulei sau motorina pe la injectoare..etc...masina am luato la 168 000 km din 2004 2.4 d5 la 6400 euro ... acum are 181 000 km am schimbat la ea (Distributia si filtrele ..ceva normal) daca aveti vreo idee ce ar avea cu huruitul si pocniturile alea...si daca merita sa schimb volanta pt ca nu trepideaza tare ...ci suna urat la relanti si cand opresc motorul fara sa apas ambreiaj (multumesc anticipat) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul lucru ar trebui sa vezi daca mai ai ulei in cutia de viteze,apoi neaparat schimba si ambreiajul.Verifica rotile sa fie stranse,drepte apoi schimba-le fata-spate si vezi daca se mai misca volanul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult ...uleiul e verificat ...e ok... partea cu directia e insa o problema am facut ceea ce mi-ai recomandat dar aceeasi problema ...si pe loc daca tii volanul virat (indiferent de directie) el ma smanceste ca si cum lar lovi cv...sigur o fi de la pmp servo...oricum luni rezolv problema cu rulmentul din cutie schimb si uleiul din ea ...

Edited by Repsol22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti da "suturi" in volan stand pe loc in ralanti,fulia alternatorului de vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km are masina? Mie mi-a picat rola aia cu dublu sens de la alternator la 172k. Simteam niste smucituri si eu. Am reusit sa ajung acasa si la service...tinand-o putin turata la semafoare. Mai mult decat sa rupa cureaua n-are ce sa se intample.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti da "suturi" in volan stand pe loc in ralanti,fulia alternatorului de vina.

Poate să fie, însă nu neapărat. Şi a mea avea aceleaşi simptome, până am schimbat lichidul de servo. Asta înainte să crape pompa, eram la prima, acum sunt la a patra... a! şi înainte să schimb caseta de direcţie... şi să sertizez conducta de presiune... ;D

Care e rola aia cu dublu sens, Zacky, că eu nu ştiu? Ai o poză cu ea? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

are 181k am luato la 169k zacky daca poti sa ne arati si noua o poza cu rola aia cu dublu sens...ms :P

Din cate am vazut ....pana acum tot fan vw si bmw am fost! Pana ce am incercat VOLVO... nu sunt niste masini foarte fiabile dar au multe de oferit...asa stabilitate ca la s60 meu nam vazut la nici un bmw mercedes audi etc...plus ca la greutatea ei trage de rupe asfaltul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rola aia de la alternator...numita flyer. Aia mi-a picat mie la 172k. Nu mai lasa cureaua sa fie intinsa de intinzator.(sau ceva de genul). Din cate am inteles flyer-ul asta are dublu sens de rotatie...in fine nu mai stiu exact ce si cum. Arata ca in poza mai de jos doar ca...asta este de xc90. Din cate imi aduc aminte este identic cu cel de s80.

post-621-0-21586100-1358375209_thumb.jpg

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles multumesc am sa o schimb si aceea....Cutia mi-au facuto ...volanta am facuto...3 mecanici se mirau de volvo ca are magnet in cutia de viteze pentru a strange toata tinctura de la rulmenti ..exemplu cum a fost rulmentul meu din cutie...era varza...toate bucatelele sau strans pe magnet nu au mers pe segmenti ca la alte masini :P

Urmatorul lucru care vreau sal fac :Phttp://www.youtube.com/watch?v=YoDdrg4EOqU (motorul lui tipu asta e 2,4d nu e d5)

Edited by Repsol22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza , tot 5 cilindri are si tot asa se va auzi. Totul depinde de cine si cum iti face evacuarea.

In principiu , un S60 n-ar prea trebui sa se auda asa doar e o masina de lux. Nu cred c-o sa fii prea fericit sa-ti cinte asa la un drum lung...

Stiu insa ca suna al dracu' de frumos...

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

La s60 da rezonabil...insa la s80....ar da foarte urat sa huruie toba.

ps: tare faza cu magnetul din cutie. Bravo lor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate iulirx sunt masini elegante nu sport si la s80 chiar ca nu se potriveste...chestia e ca ma inebuneste sunetul ala ...e gros asa cum imi place :P

Iulirx deci sa ma lamuresc si eu ...2,4d alea de 131 cai din cate am inteles nu sunt motoare de volvo ci de renault sau ford ,,,ceva de genu si sunt in 4....

Lamurestema si pe mine :D ca stiam despre D5 ca sunt singurele motoare de volvo ...din cate am auzit si de la mecanici Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo s60 2.4 D5 e motor volvo cu 5 cilindri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se verifica uleiul in cutie ? Si ce ulei este recomandat ( cutie manuala s60 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are un dop langa planetara din stanga, acolo trebuie sa fie plin pana incepe sa curga .

Ulei Volvo de transmisie cod 31280771 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now