vlad c4

Scurgeri ulei la motorul 1,6 diesel

15 posts in this topic

Salutare tuturor. Am un Citroen C4 cu motorizarea 1,6 HDI, motorizare care am inteles ca se intilneste si la Volvo.

Problema mea e ca am scurgeri de ulei la capacul chiuloasei pe unde ies gazele de carter si intra in traseul de admisie.

post-2576-0-24470300-1301774646_thumb.jp post-2576-0-31637500-1301774691_thumb.jp

Cei de la PSA (Peugeot-Citroen) nu vind o-ringul de pe tubul de admisie. La Ford au adoptat o alta solutie pt recircularea gazelor. Vi-as fi tare recunoscator daca mi-ati arata o poza la un motor 1.6D cu solutia adoptata de Volvo. Am cautat pe forum poza necesara dar nu am dat de ea.

Multumesc anticipat.

Edited by vlad c4

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo nu este asa, admisia are alt furtun mai mic, acel furtun intra in capacul de la tacheti .

Cam asa arata furtunele.

O-ringul are cod 988846 si cred ca este acelasi cu ce ai tu nevoie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns. Dupa cum arata intr-adevar ala ar trebui sa fie o-ringul. Furtunul se clipseaza tot in capacul tachetilor (chiulosei tot ala e, poate nu m-am exprimat eu ca lumea). Solutia adoptata de Volvo e ca si la Ford din cite vad si e mult mai ok asa. Pe astia de la PSA i-au loviti ingineria in cap cind au proiectat prostia asta.

In reteaua PSA nu exista codul asta. Ai idee de unde pot sa il cumpar ? Doar din reteaua Volvo sau la orice magazin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codul este de volvo si il poti gasi la orice magazin care paote aduce piese originale...este aprox 20 Ron...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu PSA este vinovat ci mecanicii care nici dupa 6 ani de la lansarea motorului nu sunt in stare sa dea admisia de plastic jos fara sa rupa cupla alba care curge la tine .

Oricum un motor foarte bun de la PSA .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-mi voie sa te contrazic. Aceeasi problema e la absolut orice motor 1,6 HDI cu ceva km, fie ca e pe Citroen fie ca e pe Peugeot si crede-ma ca toate au clipsurile intregi. Proiectia e proasta pt ca desi tubul e clipsat si la locul lui tot apar scapari de gaze, implicit urme de ulei. Asta inseamna ca nu mai etanseaza acel o-ring. Nu ar fi un capat de lume ca un o-ring sa nu mai etanseze, dar sa nu il gasesti ca piesa de schimb ... decit daca iei tubulatura care costa cam 250 lei (am verificat azi) e destul de aiurea. Fordul nu are problema asta, Volvo nu are problema asta, Mazda nu are problema asta, PSA nu o poate rezolva normal, decit daca te apuci tu, utilizator normal, sa cauti solutii, inovatii, inginerii, improvizatii, etc.

In rest motorul intr-adevar mi se pare unul foarte reusit, nu te lasa si nu cere bani pe piese scumpe. Cu toate problemele lui mici dar enervante tot nu as renunta la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ce am vazut trecute pe la mine (de pe ClubC4 si nu numai) toate aveau tot felul de artificii pe acolo, soricei care strangeau admisia si impingeau teava in capacul de la tacheti, silicon negru la greu si tot felul de metode, chiar am vazut si un sistem cu furtun si coliere. Romanul este inventiv . laugh.gif

Cu adevarat este cel mai murdar HDI, cele de 1.4 si 2L sunt mai curate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am saturat de mizeria aia si recunsoc ca si eu am incercat cu colier peste piciorusele tubului, dar degeaba. Singura sansa (sper) e cu o-ringul. Daca nu trec si eu la inovatii cu furtun si colier ca la voi.

Vad ca ai mai avut tangente cu motoarele astea. Permite-mi o intrebare. Pe capacul tachetilor presupun ca e o supapa la capatul opus busonului de ulei, chiar la iesirea gazelor de carter din motor. Ai desfacut vreodata acolo ? Intreb ca prea mult ulei mi se pare ca vine in admisie (se vede si in poza din posturile anterioare). Ma gindesc sa nu fie supapa aia dechisa cumva sau sparta vreo membrana (habar nu am cum arata ca nu am desfacut-o inca).

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am saturat de mizeria aia si recunsoc ca si eu am incercat cu colier peste piciorusele tubului, dar degeaba. Singura sansa (sper) e cu o-ringul. Daca nu trec si eu la inovatii cu furtun si colier ca la voi.

Vad ca ai mai avut tangente cu motoarele astea. Permite-mi o intrebare. Pe capacul tachetilor presupun ca e o supapa la capatul opus busonului de ulei, chiar la iesirea gazelor de carter din motor. Ai desfacut vreodata acolo ? Intreb ca prea mult ulei mi se pare ca vine in admisie (se vede si in poza din posturile anterioare). Ma gindesc sa nu fie supapa aia dechisa cumva sau sparta vreo membrana (habar nu am cum arata ca nu am desfacut-o inca).

Sub capacul albastru din poza, pe unde se pune uleiul, pe toata intregimea lui e o garnitura care in timp se crapa si de acolo poate fi uleiul mult de care spui. Am avut si eu niste probleme cu scurgerile de ulei dar le-am rezolvat prin inlocuirea tuturor garniturilor :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe acolo am probleme intr-adevar, dar daca te uiti in tubul de la recircularea gazelor de carter o sa vezi ca e ceva ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-a venit o-ringul. M-a costat 18 lei.

Garnituri_capac_chiuloasa.jpg

Revin cu pareri si dupa inlocuire. Din avion pare ok, o idee mai gros ca cel produs de PSA deci ar trebui sa etanseze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa mai bine de 800 km de cind am montat o-ringul de la Volvo inca etanseaza perfect. In cei 800 km am mers si la turatii mari si la temperaturi a motorului mari si tot tine.

Multumesc mult pt ajutor si daca pot sa va fiu de folos cu ceva informatii legate de motoarele PSA contacta-ti-ma. Va ajut cu drag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, am si eu o problema la un citroen c4 2016 imi pierde ulei ....imi pica sub masina si sus la capacul culbutori ,am schimbat capacul culbutori si garnitura dar problemă nu s a remedia.ulterior mi s a zis ca este un semering intre motor si cutie  ,ca asta ar fi cauza pierderi. Daca s a mai intalnit cineva cu această problemă sa imi zică si mie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat toate garniturile pe la admișie si pe sus pe la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now