florin v40

curea accesorii

15 posts in this topic

Salut tuturor volvistilor.Va solicit ajutorul in speranta rezolvarii problemei la masina mea 1,9dci 75kw .Am masina de 3ani timp in care am schimbat cureaua de accesorii de 3 ori. 1-la circa 2 luni de la cumparare ,motivul:vibra;2-dupa un an cind au aparut aceleasi vibratii si am schimbat distributia(curea ,pompa apa,role) am schimbat si rola intinzatoare a curelei de accesorii si 3- cind mi s-a rupt in mers cureaua si au trebuit inlocuite citeva supape ,curelele,rola intinzatoaresi si garnitura de chiuloasa.Rola intinzatoare a curelei de accesorii este pe arc,nu e fixa,si vibratiile se vad cu ochiul liber pe portiunea de dupa intinzator.Mecanicul zice ca fulia curelei de accesorii de pe arborele motor(cauciucul dintre cele 2 parti metalice ale fuliei este uzat)trebuie inlocuita.Am inlocuit rola de fiecare data cu rola marca ina ,nu sunt bune?Incep sa suspectez toate fuliie de acolo:alternator,compresor ,sa le schimb pe toate asa cum mi s-a recomandat la service?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor volvistilor.Va solicit ajutorul in speranta rezolvarii problemei la masina mea 1,9dci 75kw .Am masina de 3ani timp in care am schimbat cureaua de accesorii de 3 ori. 1-la circa 2 luni de la cumparare ,motivul:vibra;2-dupa un an cind au aparut aceleasi vibratii si am schimbat distributia(curea ,pompa apa,role) am schimbat si rola intinzatoare a curelei de accesorii si 3- cind mi s-a rupt in mers cureaua si au trebuit inlocuite citeva supape ,curelele,rola intinzatoaresi si garnitura de chiuloasa.Rola intinzatoare a curelei de accesorii este pe arc,nu e fixa,si vibratiile se vad cu ochiul liber pe portiunea de dupa intinzator.Mecanicul zice ca fulia curelei de accesorii de pe arborele motor(cauciucul dintre cele 2 parti metalice ale fuliei este uzat)trebuie inlocuita.Am inlocuit rola de fiecare data cu rola marca ina ,nu sunt bune?Incep sa suspectez toate fuliie de acolo:alternator,compresor ,sa le schimb pe toate asa cum mi s-a recomandat la service?

Verifica fulia daca e fixata bine , poate nu e stransa bine si joaca, de strambat nu cred doar daca a fost lovita de ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa verifici fulia de la alternator si aia de la compresor.

La fel am patiti si eu: am schimbat acel arc telescopic care intinde cureaua si degeaba,tot vibra.Apoi cu ajutorul unui mecanic priceput am schimbat fulia de la alternator.Apoi totul a fost bine.

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

ambreaj alternator blocat =fulie

cum o zis colegii ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulie alternator in 90% din cazuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cele descrise suspectez si eu ambreiajul fuliei de la alternator. Vizualizeaza pe youtube cateva cazuri sa vezi cate probleme poate genera fulia aceea...

Si da, poti sa "mergi" in continuare pe INA!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costul aproximativ este de 300 ron(noua).

Ina

sau

alta marca germana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ina sunt OK, din cate stiu eu, Ina face pentru Volvo, dar cu alt pret de achizitie, ca doar scrie Volvo pe cutie, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor volvistilor .Inca nu am schimbat nici o piesa de la setul de accesorii dar am facut unele descoperiri socante pentru mine .In primul rind, cautind piese am gasit ca motorul de pe masina este cu serie de la renault- F9Q.Vrind sa vad ce scrie pe fulia de accesorii, am demontat roata dreapta fata si printr-o gaura cu capac din scutul de plastic al rotii am vazut ca scrie renault-diesel si un cod.Deaici am ajuns la seria de motor.Banuiesc ca totusi fulia de renault e mai ieftina decit cea de volvo.Urmatoarea descoperire a fost ca alternatorul nu are fulie cu ambreiaj ci una simpla ,metalica.Urmeaza sa merg la mecanic si sa inlocuiesc:alternatorul (am cumparat unul second cu ambreiaj),rola,intinzatorul,fulia si cureaua-noi,adica tot.CU respect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e atat de socant precum pare. Motoarele de pe S/v40 diesel sunt de Renault, motoare foarte bune si fiabile. Deci e normal sa gasesti scris pe curele Renault. La modelele 1,8, benzina , motoarele sunt de Mitsubishi Carisma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F9Q avui si eu, pe un Nissan Primera. Mi s-a parut un motor excelent, foarte rezistent si economic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut si va multumesc pentru incurajari.Am rezolvat problema inlocuind toate componentele:fulie,rola,intinzator,alternator si evident cureaua. Nu mi-am permis un alternator nou ci unul second de Renault (cu ambreiaj,al meu fiind fara),toate celelalte piese fiind noi,inclusiv fulia (tot de renault)si la un pret mult mai mic decit originala de la volvo.La mecanic am aflat si o posibila cauza a defectiunii.Intinzatorul cu arc afost fortat la montarea anterioara ,ghidajul de fixare era indoit,filetul in suportul accesoriilor distrus si intinzatorul statea cumva intr-o parte apasind inegal pe curea.Asa ca a trebuit sa schimb si suportul de accesorii ;o chestie din Al pe care sunt prinse toate accesoriile,cumparata evident tot second si tot de.... renault.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut aceleasi probleme zilele astea. Am desfacut-o si am vazut ca fulia de la alternator, care era blocata, facuse praf cureaua de accesorii si intinzatorul. Evident, am schimbat tot cu componente Rouville. Spre surprinderea mea, fulia alternator era INA, ambalata de Rouville. rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutari astazi am schimbat si eu distributia cu tot ce trebuia printre care si cureau la accesorii cureaua fiind noua si am observat ca vibreaza i-am spus mecanicului si mia spus ca face asa pentru ca este noua si e normal sa faca pana cand se mai uzeaza un pic ,tin sa precizez ca cea veche nu vibra in nici un fel voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca mecanicul a verificat dupa demontarea curelei vechi ambreiajul fuliei alternatorului si intinzatorul de curea,nu?Daca acestea sunt in stare buna nu trebuie sa vibreze cureaua.Cel mai probabil defect ,dupa parerea mea ,este fulia alternatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now