asashy

bobine inductie la volvo s 80

19 posts in this topic

Va salut din nou...scap de una, dai de alta...of, masinile astea...in ultimele 2 luni am schimbat 6 bobine de inductie, la masina mea, un volvo T5 din 2001(cred ca nu am gresit cu T5). Intrebarea mea era:de ce se ard atat de repede?

S-a intamplat ceva ce nu stiu? Pe ultimele doua le-am schimbat vineri si astazi iar ca cazut una...Un sfat va rog...L-am chinuit si pe Bogdan cu bobinele si problemele mele...si par de acum ridicol. De aceea apelez la voi sa ma ajutati! O seara frumoasa si astept parerile si opiniile voastre!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar trebui cautat de ce le arde. nu este normal sa le arda asa.trebuie eliminata cauza nu efectul

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles cristiann...si ce sfat imi dai? Ca as merge si la un tester cu ea, chiar daca in Suceava, nu se prea pricep ( fac afirmatia asta pentru ca acum 2 saptamani am fost la un test de diagnoza si tot mi-au spus(ca acum o luna) sa-mi schimb bobinele de inductie...dar de ce se ard atat de repede , nu au precizat...plus ca am o problema la alarma, de cand am derapat acum 2 ierni intr-un sant si nu se mai aude, ci doar lampile se aprind intermitent si tot nu mi-au facut nimic...au lasat acolo la fel..acelasi mesaj mi se aprinde in bord:alarm system required, parca). As vrea un sfat: de unde sa incep, ce sa caut, unde sa ma uit prima data?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bobinele de inductie nu se prea ard la S80, sigur buba este in alta parte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimba omul cu testerul. sigur sunt colegi pe forum care te pot indruma la un tester aproape de suceava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi...cred ca urmatoarea oprire in service va fi in Iasi...are cineva idee cam cat costa o diagnoza la reprezentanta Volvo din Iasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca nu prea au habar de VOLVO din cate am auzit.Mai degraba incearca la Brasov sau la Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:Aha ...Multumesc! Sper sa am un drum curand la Bucuresti si am sa-l vizitez pe Bogdan G... sa ma ajute el!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am avut si eu o problema similara. S-a ars o bobina, am schimbat-o si cam la o saptamana le-am scos pe toate sa schimb bujiile. Dupa ce le-am pus la loc, au inceput problemele si anume sa se arda una cate una. am schimbat si eu vreo 4, pana am observat ca pe bobine este zgariat cate un numar (a zgariat cineva, nu asa au fost din fabrica). M-am interesat si mi s-a spus ca este recomandat sa le pun in aceiasi ordine in care le-am dat jos. Le-am pus dupa numerele care erau notate si nu am mai avut probleme cu ele de atunci. Nu cunosc explicatia, sau daca a fost o pura coincidenta, dar eu cel putin de atunci (2 ani) nu am mai avut probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un t5 din 2001 la dezmembrat daca ai nevoie de ceva suna-ma(din cele 5 fise bujii 2 buc. sunt noi marca BERU)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am avut si eu o problema similara. S-a ars o bobina, am schimbat-o si cam la o saptamana le-am scos pe toate sa schimb bujiile. Dupa ce le-am pus la loc, au inceput problemele si anume sa se arda una cate una. am schimbat si eu vreo 4, pana am observat ca pe bobine este zgariat cate un numar (a zgariat cineva, nu asa au fost din fabrica). M-am interesat si mi s-a spus ca este recomandat sa le pun in aceiasi ordine in care le-am dat jos. Le-am pus dupa numerele care erau notate si nu am mai avut probleme cu ele de atunci. Nu cunosc explicatia, sau daca a fost o pura coincidenta, dar eu cel putin de atunci (2 ani) nu am mai avut probleme.

Salut! S-ar putea sa ai dreptate...am schimbat si eu bujiile si probabil mecanicul nu le-a mai pus in ordine, desi....e un tip de treaba si foarte meticulos (am incredere in el, am vazut cum lucreaza).Multumesc mult pentru raspuns...deocamdata nu mai am probleme si sper nici sa nu mai apara la acest capitol. :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca are vreo importanta ordinea bujiilor ci a fiselor bujiilor! Iar bobinele (cred ca va referiti la relee) au curenti de amorsare si functii diferite deci au o ordine. Sa ma corecteze cineva daca nu e vorba despre relee!! ... Si Asashy, alarma s-a avariat, probabil, de la santul ala. Nu m-ar mira ca problemele tale electrice sa aiba legatura cu vreun scurtcircuit sau o intrerupere provocate pe la alarma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am scos afara bobinele pentru a verifica compresia la motor si dupa ce le-am pus la loc, nu mai functionau 2 bobine....am vazut ca ele aveau pe spatele lor cate 2 fisuri....problema a fost ca si celelalte 3 bobine aveau cate o fisura pe ele fiecare, dar functionau inca, asa ca m-am decis si le-am cumparat noi toate 5 bobinele, marca Bosch, made in Germany, exact acelasi cod si aceleasi inscriptii pe ele ca si cele originale, exact exact, atata doar ca nu scrie Volvo pe ele intrun colt, in rest identice...mi le-a adus un prieten la un pret bun, de aceea le-am si schimbat pe toate 5

Nelamurirea mea este din ce cauza se defecteaza bobinele sau se fisureaza, din cauza caldurii motorului sau ele se strica in urma pornirii si opririi masinii de foarte multe ori?

Edited by adi_28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibratii frate vibratii. Tine si plasticul ala o vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi_28 poate ai avut tu ghinion, eu toata ziua bunaziua imi dau bobinele jos sa le testez pe alte masini, niciuna nu s-a fisurat si sunt din 2001. Sunt extrem de rezistente in comparatie cu cele VAG . Daca se fisureaza nici o problema, se pot repara cu poxipol sau silicon pt temp inalte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dintre ele s-au si ars atunci, restul de 3 erau ok, mergeau bine, dar am hotarat sa le schimb pe toate la sfaturile mecanicului meu...celelalte 3 am sa le lipesc cu poxipol atunci, si am sa le tin de rezerva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ca ai avut ghinion .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now