alexaflorian

Ceva defect?

9 posts in this topic

Buna ziua

Am un V40 de 1,6, benzina, fabricat 1999, AC automat (aleg temperatura). De aproximativ o luna de zile, in mod aleator, dupa ce pornesc motorul, fara sa activez nimic, timp de aproximativ 15-20 sec., led-ul (becul?) rosu de la butonul de recirculare a aerului in habitaclu, impreuna cu cel de la aerul conditionat (rosu), incep sa clipeasca simultan (cu o frecventa de aprox. 1/sec.), dupa care se opresc. Comenzile functioneaza normal: cand apas recircularea in habitaclu led-ul rosu se aprinde, daca actionez AC-ul, led-ul corespunzator (verde) se aprinde si AC-ul porneste. Nu am constatat nimic anormal. Fenomenul nu este regulat si nu se repeta odata ce s-a oprit, in timpul mersului, ci numai dupa ce am oprit motorul. Poate apare la prima pornire (la rece) cat si la una din pornirile ulterioare (la cald). Se poate sa aiba vre-o legatura cu faptul ca am un bec de la frana ars (martor in bord aprins)? Aveti vre-o sugestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu mai palpaie dar AC-ul nu se mai opreste singur merge tot timpul indifernet de temperatura aleasa.Cum pot afla daca este tranzistorul sau altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Cred ca intr-un fel s-a rezolvat de la sine: nu mai palpaie led-urile O perioada nu a mai aparut fenomenul. Acum in concediu insa, la pornirea motorului a inceput sa pacane (destul de puternic) in interior, in zona central-dreapta a bordului. Tot cam 10-15 secunde, dupa care se opreste. Plecam dintr-o parcare, dupa un drum de peste 200 Km. Apoi, in timpul mersului, cand si cand apare in acelasi fel. Nu sunt intervale regulate. Din cate am vazut, in zona aceea este si un releu. Posibil sa fie de acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo este o roata dintata care antreneaza un "melc". Datorita uzurii sistemului de ghidaj, melcul sare, de aici pacanitul.

Exista cateva DIY-uri de reparatie pe net, insa implica niste gauri pe langa airbag, etc. Depinde reusita operatie de cat de "minitehnicus" esti...

A, si sistemul asta apartine de recircularea aerului. Tacane la pornirea motorului, daca ai avut recircularea activa. Daca este inactiva, nu o sa auzi nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recircularea aerului in habitaclu este inactiva (nu o folosesc), AC-ul nu este actvat si nici ventilatia. Intr-adevar pacane la pornirea motorului, dar aleator si dupa aceea, chiar daca nu este nimic pornit (nici AC-ul si nici ventilatia) si nici nu modific modul de ventilatie (merg mai ales pe automat). Ce am observat este ca parca are legatura cu temperatura aleasa (a pacanit daca am schimbat de la 20 C la 22 C) dar asta inainte de a porni AC-ul sau ventilatia si in general daca a stat mai mult in soare si este mai cald in habitaclu. In rest AC-ul merge normal. Un link la unul din DIY-urile pomenite cred ca mi-ar fi util. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca folosesti AC -ul constant.La AC sunt multe erori. Mie imi clipocesc cateodata, dar folosesc AC doar cand nu face fata GEAMUL, sau ventilatia pusa pe 18 grade.Dar daca-l pornesc dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima de functionare, nu mai palpaie nimic,,, Acum depinde cum stai cu banii...mergi si resetezi erorile,reincarci sistemul AC , samd.... ;) .Electronica asta...ne da multe batai de cap...DEGEABA!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now