Sign in to follow this  
Followers 0
misu_servici

Schimbare radiator intercooler

6 posts in this topic

Dupa cum se stie o hiba des intalnita la S60 este bombarea (craparea) radiatorului de intercooler la partea de jos.La inceput se manifesta cu mesaj de eroare si imediat cu lipsa de putere cand ii dadeam talpa si o acceleram peste 3500 ture iar cu timpul a inceput sa-mi apara si ulei pe scut si la partea de jos a radiatorului din fata.Mi-a adus un prieten radiator Nissens nou si maine vreau sa-l schimb la un vecin care este mecanic. Cu ocazia asta vreau sa curat si EGR-ul.Acum vreau sa intreb pe cei care l-au mai schimbat:

1. Daca am bara data jos , scutul de la motor ,cel de sub radiatoare si grila metalica ce vine deasupra radiatoarelor pot scoate radiatorul de intercoler fara sa demontez radiatorul de racire si furtunele aferente, doar deplasandu-l spre motor ?Am destul loc sa-l trag in sus pe cel de intercooler?

2. Daca scot tot EGR-ul sa-l curat este vreo garnitura mai fragila pe care sa am grija sa nu o deteriorez sau altceva la care sa am mai multa grija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operatia de schimbare a radiatorului si de curatare a EGR-ului s-a finalizat cu succes.

1.Am demontat bara fata, scutul de la motor , scutul de sub radiatoare, carcasa filtrului de aer ,grila metalica de deasupra radiatoarelor dupa care am legat cu sarma la partea de sus primul radiator , cel de la clima .

2.Am demontat ventilatorul de pe radiatorul de racire antigel si am dat drumul la lichidul de racire pe la furtunul din stanga jos..Apoi am dat jos furtunele de la radiatorul intercooler si cele de la radiatorul de racire antigel.

3.Am demontat suruburile care prind radiatoarele intre ele si cele doua suruburi care prind de sasiu radiatorul de racire antigel .In momentul acesta radiatorul de clima sta sustinut de sarma legata in partea stanga si conductele care duc la dezumificator in partea dreapta. Radiatorul de racire se poate deplasa spre motor si se poate scoate radiatorul de intercooler. Eu l-am scos pe sus pentru ca am lucrat pe canal dar se poate scoate si pe jos daca masina este ridicata macar un metru de la sol.Cel mai mult m-a incurcat o conducta care vine de la radiatorul de clima pe sub toate cele trei radiatoare si care nu da voie sa deplasezi prea mult spre motor cele doua radiatoare.

EGR-ul l-am dat jos relativ usor . Am demontat supapa EGR si l-am curatat cu benzina. Fata de starea altor EGR-ul demontate pe care le-am vazut pe internet al meu avea depuneri doar in interior iar la supapa era curat . Mult timp mi-a luat la montat EGR-ul respectiv la cele doua suruburi care il leaga de articulatia metalica. Deoarece acea articulatie il tragea putin intr-o parte un surub se infileta stramb . Pana la urma mecanicul a bagat un prelungitor flezibil pe sub masina pe langa planetara si eu de sus cu o mana tineam articulatia dreapta si cu cealalta tineam EGR-ul incat sa fie cat de cat aliniate. Pentru mai mult spatiu se recomanda demontarea barei de sus de care vine legat si tamponul motor.

Durata manoperei a fost de aprozimativ 5 ore si 200 Ron manopera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva cauza acestei probleme? eu am schimbat 2 intercoolere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mai fost discutata treaba asta, acum pe bune, tu chiar trebuie sa dezgropi toate topicele cu intercooler ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mai fost discutata treaba asta, acum pe bune, tu chiar trebuie sa dezgropi toate topicele cu intercooler ? :D

totul pentru o informare mai buna :thumbsup2: ,......ce e drept am gasit pe rand topicele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0