robert777

am montat si GPL pe xc 70

28 posts in this topic

Am promis ca aduc subiecte noi( sau poate vechi pt unii).Am montat o instalatie gpl cam de 30 milioane,cu 5 injectoare si rezervor toroidal.Avantaje:reducerea cu 50% a cheltuielilor de deplasare,nu se simte diferenta intre benzina-gaz,trecerea se face automat,la 40 grade temperatura motor.Asta ca tot auzeam ca consuma modelul asta si 20% in Bucuresti.Cand este cald motorul,porneste pe benzina si la prima acceleratie peste 1800 rotatii trece automat.

Dezavantaj-butelia toroidala de doar 45 litri,deci realimentare de la 370 la 410 km.Consum mediu 12,5,asta insemnand Curtea de Arges-Pitesti si prin ambele orase dar si Bucuresti ca 1 data pe saptamana.Cel mai mult,un drum de Cluj,in 3 ore consum 14%.

Un alt aspect-alimentarea se face ca la Loganul cu GPL din fabrica,deci nu se vede nimic la exterior.Astept intrebari,am avut si 460-ul tot pe gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vb cu mecanic de la reprezentanta de la Otopeni si mi-a zis ca nu se merita pt ca arde supape, strica chiulasa, etc... Ba chiar imi dadea exemplu Volvo-ul lui care avea motor de 2.5 si pe care el nu s-a indurat sa monteze gpl... Sincer, daca as fi sigur ca nu e ceva de genul ce iei pe mere, dai pe pere, mi-as monta si maine, pentru ca am avut montat gpl pe masina precedenta si era o bucurie ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plus, mersul pe GPL da mini-rateuri in admisie, care ajung pe la debitmetrul ala de 12-14 milioane si sa vezi bucurie intr-un an-doi... Ma rog, la o adica e si chestie de noroc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

super tare ideea. promit ca atunci cand sunt prin zona sa trec sa vad si eu jucaria. imi poti da pe PM un numar de telefon? eu am tot un xc70 si m-ar fi batut gandul sa pun o instalatie GPL. numai ca nu vreau sa pun butelia in portbagaj, ci mai de graba sa renunt la roata de rezerva unde loc este destul.

acum, fiindca veni vb de ce rau poate face motorului alimentarea cu gaz, va pot spune ca toate miturile referioate la stricaciuni supape, chiuloase, segmenti, etc. sunt simple basme. diferenta intre benzina si gaz este in cifra octanica (de aceea sunt mai "puturoase") si gradul de "lubrifiere" (gazul este mai uscat decat benzina, mai uleioasa). daca folosesti un ulei bun, mai folosesti si in benzina (atat cat merge cu benzina) un aditiv bun si mai alimentezi si cu un gaz ok nu vei avea nici o problema. eu personal nu am avut masina pe gaz, dar am prieteni ce au facut si 200.000 km pe gaz fara sa schimbe nimik la motor. si nu un caz izolat...

rateurile in admisie nu mai exista de pe vremea daciilor cu carburator. prin sistemul de injectie folosit pentru gaz se elimina aceasta problema. si debitmetrul este "doar" 710 RON, nu 1200-1400. tocmai l-am schimbat....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Vorbesc si eu din ce mi-au spus o gramada de mecanici... Vorba ta, pot fi mituri, pot fi basme, sau pot fi doar instalatii prost reglate care fac zob chestii prin motor. Personal prefer sa merg cu ea cum a nascut-o mama Olanda ;D

    Debitmetrul pe care l-ai luat tu, de 710RON, este cumva doar elementul senzitiv (cel care se poate desuruba si scoate) sau este integral ? Ce marca e ? Eu de ex. am gasit de la Meat & Doria debitmetrul complet la 985RON. Cel de 12-14 mil este pe la alte magazine, am dat cateva intrebari anul trecut cand il suspectam si eu pe-al meu si cel putin AugsBurg-ul mi-a dat un scor de 1270RON de-am dat pe spate.

    Repet, e doar o parere personala, nu sunt mecanic si nici masina pe gaz n-am avut... Don't trust me ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai sa va explic:

1.nu da rateuri pt ca are calculator de injectie separat de cel al benzinei.

2.butelia este in locul rotii de rezerva.Avantaj-nu incomodeaza.Dezavantaj-nu incape butelie mai mare de 45 litri(in portbagaj incape si de 80 litri)

3.Am montat GPL pe masini proprietate personala:Opel Astra G 1,6 ,Volvo 460 ,Subaru Legacy 1997 si pe xc70.Am avut si un Jeep de 4,0 cu gpl montat deja.Fac foarte multi kilometri pe an,in jur de 70.000 si cred ca am avut timp sa-mi fac o idee daca renteaza sau nu si daca afecteaza motorul.Parerea mea,dupa 4 ani de gpl- nu au nici pe naiba motoarele.Daca sunt cazuri,acestea tin de modul de folosire a masinii(mai sunt si nebuni).Si cred ca 1% mai au si defecte de fabricatie care apar exact in momentul montarii instalatiei.

Acum sa va spun de rateuri.Am avut pe 460 niste detonatii de saream de pe scaun.Gaseam capacul de la filtrul de aer sarit.Detonatiile apareau sa umezeala.In rest nu a afectat motorul,masina era din 1994,km pe bord 180.000(reali nu stiu).Am facut 50.000 pe gaz si am dat-o.Papa ulei 300 grame la mie si cand am luat-o si cand am dat-o.

Un caz special a fost Subaru Legacy-prima instalatie de gaz cu injectoare pe care am montat-o in Pitesti.Am ajuns si la 200 km/h,intre Buzau si Bucuresti,mai avea rezerva destula,nici o problema la motorul de 2000 cmc.Am facut 40.000 si am dat-o,ma suna si acum la juma de an proprietarul din Brasov(era rosie poate o vede cineva) si-mi multumeste pt masina si gaz.

cred ca merge discutia asta la orice volvo pe benzina.Singura chestiune -va faceti un calcul de rentabilitate pe nr de kilometri intr-un an sau o estimare -cat veti tine masina.Se poate amortiza si in 2 ani  cu kilometri putini daca tineti masina 3-4 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si o intrebare tampita: mai ai roata de rezerva? adica, mai are loc si roata?

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, asta era produsul. Eu l-am gasit la 985RON. Ce marca e cel pe care l-ai luat tu ? BOSCH ?

Partea "senzitiva" (altfel nu stiu cum sa-i zic), se poate desface si schimba doar aia, ca la OPEL de ex, si scapi mai ieftin ca se pastreaza carcasa...

Uite poza, cea cu sagetica se poate desuruba si scoate afara.

[attach=1]

post-7-12877845835726_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

0 280 218 108 ? Daca e asta intr-adevar l-am gasit, 650RON...  Cel de care aveam eu nevoie era pt. un 850 din 1993, de-aceea nu gaseam BOSCH :)

Numai bine !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu niste pareri SAU de ce nu o sa-mi pun niciodata GPL pe T5-ul meu  ;)

1) motorul Otto pe GPL are o putere si un cuplu (maxim) mai mic decât pe benzina.

2) de fugit masina poate fuge si pe GPL numai ca nu mai are acel demaraj de pe benzina! (de care eu am atita nevoie :D)

3) GRADUL DE UZURA creste pe GPL fiind un combustibil uscat (e GAZ). De aceea este recomandat sa folosesti pornirea pe BENZINA si la aprox. 1000 km pe GPL sa mergi 200 pe benzina... (fiind uscat, gazul arde (usuca) garniturile de cauciuc). Astea -cine vrea- le poate pune la categoria "chestii stupide - nu-s adevarate"

4) un motor mic(sub 100 cai) e destul de lesinat. Il trecem pe GPL,mai punem ca vara folosesti si aerul conditionat, mai esti in concediu cu ceva familie-bagaje, mai urci niste serpentine - devine interesant cu ce putere mai ramai  ;)

5) In momentul in care apesi brusc acceleratia pe GPL, masina nu se va misca mai repede. Nu faci decat sa o inneci-sau obtii o senzatie asemanatoare.Trebuia sa apesi treptat, pe GPL pedala de acceleratie se apasa cat mai usor. Iar eu am un picior foarte greu dupa ce s-a incalzit turbina  ;)

6) Oare asa cum a ajuns pretul la motorina apropiat de pretul benzinei, asa probabil va ajunge in citiva ani si pretul gpl-ului apropiat de pretul benzinei ? Hmmm...

Si toate astea pentru ce? Pentru imensa bucurie de a avea un consum/km cit mai economic? Pentru ce mai sint facute masinile de mic litraj - daca nu pentru "bucuria" asta ?  :D

Deci - cum ar fi un T5 de 221 cai indoit cu o butelie de Gaz ?  :mblah:

Astept contre - ca intotdeauna  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt pro sau contra pentru ca din principiu sunt fan Diesel.Doar atat spun: Am o cunostinta care are tico si are si instalatie de gaz pe ea  :violent5:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool, in romania totul e posibil  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

he!cum spunea si Matrixxx!Nu contrazic ,spun doar:hai sa dai o tura,poate se mai schimba omu!la 193 cp cat am,fara cei cativa decedati,la 1700 kg,totusi FUGE!Nu se ineaca,totul este sa tii masina in ture.Presupun ca T5-ul nu rupe daca apesi la blana in 1500 rotatii si a-5-a!daca stau cu ea pe la 3000 ture,pot depasi orice.

In geleral la noi,romanii ,in afara de chestia cu:se strica aia,aia....,mai este un complex:ma fac de rusine cu gpl pe ditamai masina(marca,motor,etc).In afara,se monteaza din fabrica si pe marci mai scumpe.de ex Subaru Tribeca vine cu gpl daca o comandati expres.Am deja 15000 cu ea pe gaz,eu cred ca mai rezista!Ma lasa turbina insa,nu de la Gpl.Arderea uscata-o teorie preluata din popor.Si benzina arde si ?arde bine!la fel si gazu.Chestia cu ungerea-ungerea o face uleiul,nu ceva substante din benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

robert777, iti doresc sincer sa te duca masinutza 1 milion de kilometrii pe GPL fara probleme ! Nu am vrut sa supar pe nimeni, doamne-fereste - doar am scris niste pareri.La tine - la 193 cai,cit ai scris ca ai nu se pune problema ca nu fuge  :D  Daca tu esti multumit de GPL - super bine ! Eu am zis doar ca nu-mi voi pune EU gpl pe T5 - e doar alegerea mea definitiva.

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot te astept la o "talpa"!Can vii prin Curtea de Arges,0723215806 si ne vedem.Vreau sa conduc si eu faimosul T5numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreti sa aveti surprize?Cautati pe mobile.de masini cu alimentare gpl.Eu am avut instalatie gpl pe Toyotta de 7 ani si am si acum motorul si cutia super.Pe Volvo am o instalatie gpl marca BRC dar nu e secventiala.Vreau sa ard benzina,dau pe benzina,vreau sa ard gaz dau pe gaz.Stiati ca gpl-ul are puterea calorica mai mare decat a benzinei?Dar are densitatea mai mica si de aici o mica pierdere a cuplului.Pretul gpl-ului in U.E. este aprox. la jumatatea pretului benzinei.Si protectia mediului ar fi de luat in seama pt. ca gpl-ul este mai ecologic  decat benzina.......Pentru cei care nu vor sa li se vada supapa de alimentare,mai nou se monteaza langa alimentarea pe benzina si nu se vede nimic.Asa am vazut la un Hummer in Bucuresti.A mea consuma 13l.la suta mixt.....e cu e sa merg icu pretul a 6l.de benzina??Chiar daca vreti sa o vindeti,o instalatie gpl. creste pretul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajut pe orice volv-ist cu sfaturi,asa ca astept intrebarile!A mea are gura de alimentare langa rezervor,nu se vede de afara .GPL cel mai bun este de la Crimbo.Mai sunt statii Shell,Agip,Buthan GAz,Bulrom si alti competitori.Calitatea este cam uniforma.Tre sa-i fac revizia de 15.000,am inteles ca ar costa cam 50 RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Eu am avut GPL cu injectoare pe Explorer si n-am avut probleme. acum vreau sa pun si pe XC. Intre timp au aparut instalatii care fac trecerea treptata de la benzina la GPL (se opreste un injector de benzina, porneste unul de GPL), iar cand ii dai talpa brusc, ii da benzina suplimentar pe perioada demarajului, atat cat e nevoie.

Spune-mi si mie, te rog, ce instalatie ai tu si unde ai montat-o.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

instalatie Landi Renzodacanu ma insel.Trecerea se face automat,insa daca dau talpa,calculatorultaiealimentarea la 5500 rpm,fata debenzina la 6500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt un Volvo V70 cu motor de 2.4 @125kw ce instalatie recomanzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu recomand gpl pe volvo eu am de 4 ani si nu am avut probleme chiar merge bine ,si consum un mic exemplu eu fac bucuresti -sofia ff des inseamna cam 400 de km , cu o alimentare de 60l fac 400km extern si inca 100 in oras eu zic ca se merita ! ;)

gpl este montat pe 850 glt

post-0-12877846595617_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am intrebat ce firma :D

Stiu si eu ca merita, pt ca am un consum de 18% urban (pe benzina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now