Sign in to follow this  
Followers 0
Justfocus

Aerisire instalatie racire

9 posts in this topic

Salut, am un 344 1.6D din 1985 si imi pierde apa pe la capacul vasului de expansiune, va rog daca imi puteti spune cum se face o aerisire a instalatie de racire pentru acest motor. Eu cred ca problema este undeva la radiatorul din habitaclu, caci nu baga caldura aproape deloc si cateodata doar pe stanga sau dreapta, dar nu cred ca am reusit sa aerisesc instalatia cum trebuie. Astept cu nerabdare un raspuns. Multumesc.

Edited by Justfocus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa te induc in eroare dar stiu ca lucreaza sub presiune sistemul de racire.Daca nu e asa atunci poate cei cu seria 3XX sau 4XX iti sint de folos.Ar trebui sa cauti si tu pe forum ca poate ai gasi mai multe informatii decit sa intrebi asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma gindesc ca trebuia sa cureti instalatia de racire asta vara. ar trebui sa ai cel putin un aerisitor situat de obicei deasupra motorului. poate ca nici termostatul nu mai lucreaza cum trebuie (cum a fost la mine)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistemul de racire trebuie sa fie etans obligatoriu.Lucreaza sub presiune.Marind presiunea se ridica punctul de fierbere.Verifica busonul vasului de expansiune,are un sistem de supape care trebuie sa lucreze corect.Daca are un furtun subtire pe vasul de expansiune inseamna ca este cu autoaerisire,trebuie sa circule lichid prin el.Daca este cumva infundat pot aparea fenomenele de care vorbeai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are doua furtune subtiri, unul intra in motor iar celalalt in radiatorul de racire. Danut nu am gasit niciun aerisitor pe motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce sa zic. modelele acelea din anii 80 , clasicele(ca sa zic asa) ar trebui sa aibe aerisitor. daca nu are inseamna ca aerisirea se face singura , cu motorul pornit, pina deschide termostatul de2-3ori. mergi mult la drum intins? uita-te cu atentie: daca vasul este crapat pierde. daca garnitura de chiulasa scapa este o problema(trebuie sa creasca nivelul la ulei) ceea ce nu cred. cauta ceva scheme ale motorului. voi cauta si eu. oricum cerceteaza-l in amanunt. si nu risca. este pacat de motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers intr-o zi si peste 500 de km si mi-a aruncat cam 1 litru, nu e mare inginerie 10 lei antigelul la 500 km. Ma deranjeaza ca imi arunca stropi pe tabloul de sigurante si prin jumatate de compartiment motor.

Edited by Justfocus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu pierde pe la capac, ai un furtun crapat, se vad urme, cauta cu atentie, bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut o problema asemanatoare.intotdeauna in jurul vasului de expansiune era multa umezeala si pierdea din apa.pana cand m-am hoatarat sa cumpar un capac nou la vas.cum l-am pus in 5 min de la pornire mi-a plesnit un furtun de apa.l-am reparat si s-a intamplat din nou. am observat ca imi baga compresie peste instalatia de racire si de-asta avea presiune mare instalatia busonul tinand inchisa instalatia. am schimbat garnitura de chiulasa si totul mergea perfect se simtea chiar un demaraj mai bun nemaipierzand compresia.problema e ca nu mai pornea usor dupa reparatia asta si am dezmembrat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0