delphinman2000

Baterie sau electromotor defect?

18 posts in this topic

Salut,

azi mi s-a intamplat a doua oara la interval de 2 luni sa nu porneasca motorul si sa se auda un carait de roti dintate. Dupa ce incarc bateria pe redresor porneste fara probleme.

Alte date:

- masina a fost pornita cu 1 zi inainte, mers prin oras;

- merg in medie 30 minute zilnic, ( cam 15 km total) cu 4 porniri;

- masina e tinuta in garaj la +10 +12 grade,

- in bord, dupa punerea contactului, raman aprinse si avertizarile pt airbag si ABS !

- bateria are eticheta VOLVO pe ea, are nivel de lichid bun, nu apare anul de fabricatie, eu o am de 4 ani ( masina are 11), poate fi de la inceput pe masina, nu stiu vechimea;

- am verificat existenta unui consumator ascuns prin ridicarea sigurantelor din tabloul de sub capota si de la cel din habitaclu, nu am constatat modificari. Totusi, apare un consum de ~ 600 mAh, sa fie de la receptorul radio al inchiderii centralizate?

Poate e o chestie de coincidenta, dar problemele au inceput dupa ce am pierdut telecomanda inchiderii centralizate si deschid/ inchid masina doar din cheie.

:dontknow: Aveti vreo idee??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Cand ai masurat sa vezi daca ai consumator ai asteptat cel putin 10 minute de cand ai scos cheia din contact ori ai descuiat masina??? La masina mea daca inchid din telecomanda si descui usa cu cheia, suna alarma! La tine nu stiu daca o fi la fel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea putin curent in baterie daca iti ramane aprins abs,airbag..

Plus ca raspunsul ti l ai "oferit" singur! "Dupa ce incarc bateria pe redresor porneste fara probleme".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria.

Caraitul apare din cauza ca bateria nu are putere sa invarta electromotorul si si sa arunce bendix-ul in acelasi timp.

Nu mai forta asa pentru ca iti uzezi dintii la volanta si bendix.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc de raspunsuri.

La mine nu suna alarma, ca n-am. Din cate stiu e optionala.

Cand apare fenomenul nu fortez, stiu ca pot distruge dantura la volanta, bendix.. la ce scump lucreaza stomatologii azi, mai bine ma feresc.. :hello2:

Sa inteleg ca un consum de 600mAh e normal?

Lik2008, sper sa ai dreptate si sa fie bateria imbatranita si uzata. S-a intamplat si altadata, la frig -22 grade, sa pornesca greu, electromotorul cupla fara probleme si invartea cu greu motorul (posibil ulei vascos?), acum nu cupleaza, doar caraie.

Deci, daca se aprind becurile la ABS si airbag e semn ca nu am suficient curent in baterie?? Ar fi cool sa scap doar cu schimbarea bateriei :downtown:

Edited by delphinman2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau...alternatorul, cum este in cazul meu; bateria fiind noua. Ce mi-a spus mie un electrician bun "daca era sa fie bateria slaba ti se aprindea doar martorul de baterie, nicidecum abs/airbag.dstc..."tot pomul de craciun". Cauza defectiunii cred ca este putin ulei in alternator :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei in alternator ?!?!?! :laughing4:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu ii ramane decat sa ia de la cineva o baterie de min 60 ah si sa vada unde i problema!

Dinoco a ta e generatie mai noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, Dinoco, asta cu uleiul in alternator nu am inteles-o, my bad. Dar, mi-ai deschis ochii spre chestia asta: poate sunt bornele slabite la alternator si din cauza hurducaielilor, uneori se desfac si nu incarca bateria. Voi verifica, good point :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei in alternator ?!?!?! :laughing4:

Da :( oricum aveam o pierdere de ulei + ca mi-a scapat si sticla de ulei din mana cand completam :P

Ai dreptate Heimdallr.

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e prea putin curent, ce trebuie sa se intample cu martorul de baterie, sa lumineze intermitent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramane aprins sau intermitent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramane aprins sau intermitent.

Inca nu s-a intamplat, dupa pornire se sting toti martorii luminosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca alternatorul iasa din discutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal baieti

o problema serioasa am

invart cheia si nu invarte motorul deloc

se aude un sunet la sigurante in spate si la motor si atat si se sting becurile cand am cheia invartita sa pornesc motorul

am patit de 2 ori treaba asta

la un moment dat de nervi am dat cu pumnul in capacul motorului si a pornit

imi este teama sa mai plec de acasa cu masina

ce crede ti ca sa intamplat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica strangerea bornelor pe baterie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am patit eu acum 1 saptamana, era cat pe ce sa dau jos electromotorul dar inainte am masurat bateria; avea 6v. Pornita cu cabluri arata ca incarca, asa am scos alternatorul din discutie. Am mers 10 min cu masina si a scazut iar in 6v....drept urmare bateria pe care am schimbat-o acum 2 ani si-a dat duhul subit si fara nici un semn. Sfatul meu este sa verifici bateria inainte de toate

Vorbim de ultima serie de s40-2004

Sent from my IOS using Tapatalk

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ai dat cu pumnul in capacul motorului...poate ai vreun traseu de masa ce nu face contact.

Curata bine bornele de la baterie, apoi strangele sa faca conctact foarte bine. Apoi, cauta firul de masa ce leaga caroseria de motor. Asigura-te ca nu e rupt si ca e fixat bine.

Leaga un fir mai gros de la -(minus baterie) pe caroserie pe tabla sau pe corpul motorului....daca dai cheie si pleaca inseamna ca bateria nu are masa.

Apoi ar putea fi selenoid-ul electromotorului - nu iti mai arunca rotita dintata a electromotorului pe volanta.

Pune pe cineva cu o lampa de control sa masoare daca vine curent pe firul de comanda al electromotorului.

Daca nu te pricepi, cheama/intreaba un electrician auto.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now