maria17

bujie rupta

18 posts in this topic

am patit cineva sa i se rupa bujia cind a incercat sa o scaoata? cum a rezolvat acesta problema?

Edited by maria17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, a păţit (), poate dacă postai unde trebuie, ar fi văzut problema ta... ;D

Si nu este singurul! Si lui Adi (Dinoco) i s-a rupt o bujie, mai exact varful i-a ramas in chiuloasa! Adi a gasit pe cineva in Urziceni care extrage varful fara a demonta chiuloasa, dar tu esti prea departe de Urziceni! O alta solutie ar fi demontarea chiuloasei! Pana va ajunge la Urziceni, Adi i-a scos bujia, poate, poate va scuipa compresia varful ramas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal. un nr de tel de la tipul din urziceni care a scos bujia...si eu o am rupta

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal. un nr de tel de la tipul din urziceni care a scos bujia...si eu o am rupta

Am zis ca a gasit pe cineva in Urziceni! O sa-i zic sa puna nr lui!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujia lui Adi a sarit singura cu ajutorul compresiei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujia lui Adi a sarit singura cu ajutorul compresiei .

Dupa cate luni si km facuti? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca il lauda multa lume, Ion Naitu se pare ca-l cheama, si cam cu asta s-a specializat :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cate luni si km facuti? :D

Dupa 2 luni si aproximativ 5000km si eram la al 3 spray degripant consumat :))

Dar a sarit...cred ca de la ultimul degripant, era ceva cu azot :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intentionez si eu sa schimb bujiile si ma intereseaza urmatoarele:

1. sunt anumite aspecte particulare pe care trebuie sa le am in vedere cand ma apuc de treaba? adica e complicata operatiunea? se poate face "acasa"? care e timpul de executie? unelte speciale...

2. ce fel de bujii recomandati? am gasit bosch si nkg la preturi rezonabile si am inteles ca raportul calitate pret e ok

3. are cineva o schema, poza cu amplasarea lor?

multumesc aniticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti uram mult succes!

Singurul aspect particular este faptul ca au o tendinta de a se rupe in momentul in care le desfaci. Nu e complicat daca nu apare "complicatia" mentionata. :smile:

E recomandata multa rabdare si delicatete.

Locatia lor e una destul de pacatoasa, in blocul motor pe partea dintre motor si habitaclu, si spatiul este foarte stramt acolo.

Eu am mers pe Bosch.

Si eu nu le-as schimba acasa, dar asta depinde de abilitatile tehnice ale fiecaruia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile pot fi schimbate de oricine, nu este complicat! Acum tine si de norocul celui care le desface (sa le scoata intregi sau rupte)! Daca ies fara probleme, pe cele noi trebuie sa dai cu o pasta-vaselina sa nu se gripeze sau sa permita cimentarea filetului bujiei in gaura (filetata) a chiuloasei! Bujia trebuie stransa cu dinamometrica la 8 Nm! Bafta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tips: inainte de a incepe sa le desfaci si in timp ce desfaci poti da cu un spray degripant

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, sa fiu in topic cu rupere de bujii....acum 2 saptamini stind la semafor sa auzit un zgomot in motor si a inceput sa vebreze tare motorul,nu mi-am dat seama ce oare ar fi dar am mai mers cam 20 km cu ea. Oricum aveam planuri sa ajung la service Volvo sa adaug adetiv pentru DPF, am rugat sa verifice ce a patit si motorul. Dupa vereficari sa aflat ca bujia sa rupt si o bugata de 1,5 cm a cazut in motor, a facut praf pistunul si ceva zgaraituri pe celindru, au fost schibate si 2 supape.

Oricum au facut si acum merge ok. Dar, nu au putut sa spuna din ce cauza sa intimplat si ca e prima data cind vad asa ceva.

Oricum bujiile sunt de la NGK si au fost schimbate acum 5 luni, este posibilitatea ca 1 din 4 a fost cu un difect? sau temperaturile scazute in Varsovia au dat de stire?

Ma gindesc sa schimb toate 4 sa pun dela Bosh. Masina e 1.6 D din 2007 are merse cam 188K.

Care ar fi cele mai bune bujii dela Bosh?

O zi buna.

Edited by Nick81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele OEM ,echipare de fabrica. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma indoiesc ca mai continua sa mearga motorul cu o bucata de bujie in cilindru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa a patit saptamana trecuta cumnatul meu cu twinsparkul lui. a inceput cu un zgomot urat si apoi ajungand acasa dupa desfacerea motorului:piston blocat pe la 3/4 din cursa si ceva indoituri.trebuie sa cumpere motor,cred

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nick81, nu esti primul care pateste asa ceva, de fapt tu ai patit urmatorul lucru: la masina ta, candva in trecut cineva a vrut sa schimbe o bujie, bujia s-a rupt pt ca asa se intampla la 1.6D si in loc sa se scoata capul rupt al bujiei, mecanicul a ales sa tina pt el informatia, a pus la loc restul de bujie si in acest caz varful ceramic a cazut in cilindru in loc sa sara afara.

In Romania se intampla destul de frecvent lucrul asta, mersul pe burta si minciuna sunt sport national .

@Blizzard, esti sigur ? Cu un varf de bujie cazut intr-un piston merge stai linistit, merge si cu 2 .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now