Shogun

Pornire grea dupa revizie

18 posts in this topic

Va salut,

Am facut revizia de 130.000km sambata si de atunci, atat dimineata la rece, cat si in cursul zilei, dupa ce masina sta mai mult de jumatate de ora, pornirea este grea, trebuind sa tin contactul circa 3-4 secunde. Partea interesanta este ca inainte de revizie imi pleca "la sfert", cum se spune. Am fost ieri la mecanici si acestia au verificat din nou instalatia de alimentare si n-au gasit nimic in neregula. Cand incerc sa o pornesc, masina se comporta ca si cum n-ar avea motorina pe rampa de alimentare. Bateria fiind noua (am schimbat-o acum aproximativ o luna) invarte motorul, insa acesta nu o ia decat dupa cateva secunde bune. Cand i-am facut revizia mecanicul n-a stiut ca modelul meu nu are pompa de combustibil in rezervor si a incercat sa amorseze instalatia de alimentare tinand masina pe automat perioade destul de mari de timp. Ma gandesc sa nu fie din aceasta cauza, in sensul ca dand la automat o perioada lunga de timp, bujiile fiind incandescente si functionand pe uscat, sa nu se fi ars una dintre ele....E o banuiala pe care nu am verificat-o inca...

O alta banuiala ar fi bateria de la telecomanda cheii,care da semne ca vrea alta noua...

Oricum, curios ca ceea ce am patit s-a intamplat imediat dupa revizie...

Daca ati mai auzit de acest tip de problema, sau daca v-ati confruntat cu asa ceva, va rog dati-mi un sfat ce ar trebui sa fac, sau care ar fi remediul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Bujiile incandescente nu se ard daca functioneaza pe uscat! Poti verifica daca ai vre-o bujie arsa cu aparatul de masura sau cu un bec! Bateria de la cheie/telecomanda nu are nici o treaba cu pornirea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ti se dezamorseaza pompa de inalte cand sta masina. Bule de aer in instalatie sau prin filtru cel mai probabil.

Sorry dar asa e cand duci masina la mecanici neaveniti... :( Pentru asta exista pompita din dotare, nu pentru umflat rotile...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Bujiile incandescente nu se ard daca functioneaza pe uscat! Poti verifica daca ai vre-o bujie arsa cu aparatul de masura sau cu un bec! Bateria de la cheie/telecomanda nu are nici o treaba cu pornirea!

Multam pentru raspuns. In legatura cu bateria cheii, ma gandeam ca daca e slab curentul din baterie, iar cipul cheii nu e citit de computer, imi poate face figuri la pornire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Daca e din cheie, nu invarte deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ti se dezamorseaza pompa de inalte cand sta masina. Bule de aer in instalatie sau prin filtru cel mai probabil.

Sorry dar asa e cand duci masina la mecanici neaveniti... :( Pentru asta exista pompita din dotare, nu pentru umflat rotile...

Salut Midnight,

Merci pentru raspuns. La bule pe instalatie m-am gandit, de aia m-am si intors la mecanicii respectivi (care fie vorba intre noi, mi-au fost recomandati ca fiind "over the top", chiar si pentru Volvo....bleah!....stii vorba aia cu pomul laudat...). La ce pompita te referi? M-am uitat la filtrul de motorina si nu are pompita (cum au alte modele).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam pentru raspuns. In legatura cu bateria cheii, ma gandeam ca daca e slab curentul din baterie, iar cipul cheii nu e citit de computer, imi poate face figuri la pornire.

Cipul din cheie nu are nevoie de curent!

Revenind la problema, vezi vezi daca ai bule pe instalatia de alimentare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai sapau un pic, sigur o gaseau...

post-3-0-70455100-1331646350_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cipul din cheie nu are nevoie de curent!

Revenind la problema, vezi vezi daca ai bule pe instalatia de alimentare!

Pai din motivul asta am revenit la mecanici si...n-au gasit nimic in neregula. Poate daca-mi spuneti cum sa verific pompa de inalte, o sa verific singur.

De verificat bujiile, au verificat asa cum ai scris: cu aparatul de masura, cu un bec si cu un cablu. De fiecare data nu le-a iesit nimic, fapt pentru care am considerat ca nu stiu sa faca verificarea asta, fiindca ori nu le-a dat curent pe niciuna din bujii, ori n-a facut nicio bujie scanteie, ori nu s-a aprins becul la nici una din bujii...?!...Si totusi pornea!...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce scanteie ?! :)

Bujiile trebuie INSERIATE cu becul ca sa le verifici continuitatea ! Dupa ce ca nu sunt nici mecanici, le mai ceri sa fie si electricieni ?! :))

Mai bine apuca-te singur de treaba, ca ce faci cu mana ta e cel mai sfant !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai sapau un pic, sigur o gaseau...

Toata stima, Midnight! Multam fain!

Poti sa-mi spui ce as putea face acum?...Sa incerc sa amorsez instalatia asa cum e, adica inchisa, sau trebuie sa o deschid (pentru aerisire), pe undeva pe la pompa de inalta?...

Ce scanteie ?! :smile:

Bujiile trebuie INSERIATE cu becul ca sa le verifici continuitatea ! Dupa ce ca nu sunt nici mecanici, le mai ceri sa fie si electricieni ?! :smile:)

Mai bine apuca-te singur de treaba, ca ce faci cu mana ta e cel mai sfant !

Metoda cu scanteie: se ia un cablu, se desizoleaza la ambele capete, se scot fisele de pe bujii, se pune un capat al cablului pe (+) bateriei si celalalt se apropie de bujie. Daca bujia e OK, ar trebui sa dea o scanteie. Asta a fost explicatia lor privind metoda asta de verificare....Cu toate ca, la intrebarea mea, daca releul termic nu da comanda, de unde sa apara scanteia, s-au cam balbait....Deh, acum doua vorbe doi bani nu fac....Problema e,cum rezolv situatia?!...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce releu termic ?! :))

Releul de bujii pune plusul pe ele, fara sa foloseasca bec. Nu se verifica daca "face scanteie" ci daca se aprinde becul ! Daca se aprinde inseamna ca bujia are continuitate, dar asta nu inseamna ca se si incalzeste inauntru in motor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu ti-au pus bine garniturile de la filtru... prinde aer pe undeva. S-ar putea sa fie si filtrul umed. Verifica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu ti-au pus bine garniturile de la filtru... prinde aer pe undeva. S-ar putea sa fie si filtrul umed. Verifica.

Am fost ieri din nou la service-ul respectiv. Au verificat din nou instalatia, au verificat filtrul si...au gasit ca nivelul de motorina din filtru era mai jos decat normal. I-am pus sa caute si pompita si au gasit-o. Cand am plecat de la service nu mi-am dat seama daca s-a remediat problema fiindca motorul era cald. In dimineata asta, cand afara era -1 Celsius, a pornit normal, ca si inainte de revizie. Oricum o sa o mai monitorizez...Asa ca,s-ar putea sa fi avut dreptate cu garniturile, sau cu pompa de inalte. Am sa vad in cursul zilei de azi si in zilele urmatoare. Oricum, multumesc pentru raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere, si parerea mea pe viitor, cand schimbi consumabilele, schimba si mecanicii ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere, si parerea mea pe viitor, cand schimbi consumabilele, schimba si mecanicii ;D

:) In mod sigur o sa ma intorc la cei pe care i-am avut pana la revizia asta! Am apelat la astia fiindca mi-am schimbat locatia si asa cum ti-am mai scris, mi i-a recomandat cineva. Dupa experienta asta, prefer sa fac niste km in plus, dar sa stiu ca masina e pe maini bune.

:smile: In mod sigur o sa ma intorc la cei pe care i-am avut pana la revizia asta! Am apelat la astia fiindca mi-am schimbat locatia si asa cum ti-am mai scris, mi i-a recomandat cineva. Dupa experienta asta, prefer sa fac niste km in plus, dar sa stiu ca masina e pe maini bune.

Oricum, o sa va tin la curent cu evolutia si mersul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceeasi problema am avut-o dupa schimbarea filtrului si a trebuit sa folosesc garniturile vechi,ca alea noi prindeau aer si pateam aceeasi treaba cu pornitu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ti se dezamorseaza pompa de inalte cand sta masina. Bule de aer in instalatie sau prin filtru cel mai probabil.

Sorry dar asa e cand duci masina la mecanici neaveniti... :( Pentru asta exista pompita din dotare, nu pentru umflat rotile...

Multumesc midnight

Am avut o problema asemanatoare si s-a rezolvat prin folosirea pompitei de amorsare

La mine s-a intamplat urmatorul fenomen... am pornit masina... am oprit-o.... si cand am vrut sa pornesc iar... nimic....

Parca nu se alimenta... Dupa mai multe incercari mi/am amintit ca am si o pompa de amorsare in dotare :blackeye: (noroc ca am mai citit pe forum). Am dat de cateva ori la pompita... si minune! A PORNIT.

Multumesc inca odata celor care posteaza aici si ne impartasesc din experienta lor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now