Guest V70XC

Cutie de viteze Geartronic-probleme

67 posts in this topic

Cutia face figuri.

De ex. cind stau la semafor cu piciorul pe frina in drive, masina da impulsuri vrea sa plece, niste impulsuri mici dar se simt.In mers citeodata schimba aiurea vitezele si cind schimba smuceste, mai tare sau mai incet.Merg incet in viteza 2 si vreau sa opresc la semafor, calc frina usor si in momentul cind trece automat in viteza 1 smuceste rau zici ca se rupe masina!?Asta nu mereu.

Situatiile astea se intimpla si pe automat si pe manual.

Sau...sint in N, apas frina bag in D, dupa care iau piciorul de pe frina.Normal masina trebuia sa plece lin, dar nu se intimpla asa.Sta cam 1 sec 2, si pleaca usor smucit, daca incerc sa accelerez se smuceste si mai rau, asa ca o las sa isi faca damblaua dupa care incep sa accelerez.

La Volvo nu mai ma duc pentru ca nu au stiut sa o repare prima oara, cind a mai fost stricata si s-a schimbat toata cutia pe garantie.Pina sa schimbe cutia au trecut citeva luni timp in care s-a tot umblat la cutie si schimbat diferite piese pe cheltuiala lor fara nici un fel de rezultat. Acum nu vreau sa o fac pe cheltuiala mea cu acelasi rezultat.

Astept pina in primavara cind sper sa schimb masina, poate o sa mai tina cutia pina atunci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi pare rau sa aud de aceasta problema. ai incercat sa scrii direct la Volvo?? la care sa atasezi si copiile tuturor actelor de schimb pe care la ai? poate este o problema care ii depaseste pe cei de aici... incearca sa o repari in alta tara (chiar daca este un cost suplimentar pentru tien - considera o mini vacanta :) ), eu am fost profund impresionat de.. turci!! jos palaria!

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te referi la Volvo Suedia?

Catre ei am mai trimis 2 scrisori pina acum cu alte probleme la fel de grave.Intr-una chiar ceream schimbarea masinii cu alta noua identica pentru ca problema trena de 5 luni si cei de aici nu reuseau sa o faca, era o problema la pornire.Cei de aici vroiau sa trimita masina in Suedia pentru ca ii depasea problema :P...masina noua.

E, de fiecare data Volvo Suedia m-a respins elegant spunind ca exista in Romania o reprezenta si ei sa imi rezolve problema chiar daca scrisoarea mea suna ca un apel disperat un fel de reclamatie, pentru ca cei de aici nu puteau sa rezolve problema.

Incet, incet am sa trec toate problemele pe care le-am avut la Volvo si cu 850-ul si cu XC-ul si felul in care s-au rezolvat ele, probleme care m-au pus serios pe ginduri ca sa schimb marca din cauza service-ului.

Sint constient ca probleme au toate marcile, dar felul cum fiecare marca are grija de clintela ei si stie sa rezolve aceste probleme isi pun amprenta intr-un final in luarea acestei decizii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia pune-i sa verifice/schimbe switch-ul PNP si microswitch-ul de pe schimbator.

Chestia cu schimbatul cutiei mi se pare stupid. Daca nu ma insel la modelele 2001, cutia este capsulata, nici nu ai voie sa o desfaci, nu are nici macar nevoie de intretinere, flush lichid sau de astea. Are cativa sensori pe ea, dar acestia sunt accesibili de pe exterior cu cutia la locul ei, nu demontata. Simptomele fiind aleatorii dupa cum zici, eu m-as uita la sensorul de turatie/viteza, la sensorul ABS, si cele doua microswitch de mai sus in primul rand. Apoi efectiv modulul de comanda e ultima chestie, oricum aia e o chestie super scumpa insa probabilitatea de a fi defect este in jurul la 0%.

Intrebare, la momentul schimbarii vitezelor si a socurilor turatia motorului variaza tare?

Insa baietii aia la service nu au citit codurile ODB-II????? alea de cele mai multe ori sunt destul de explicite, le spune destul de bine unde sa caute si dupa ce sa se uite.

PS: VOLVO este o masina la care raportul fiabilitate/pret/calitate/dotari este peste medie.

insa problema cu reprezentantele este universal valabila; meseriasi buni de volvo exista f putini chiar si aici la mine in Canada.

din fericire (a se citi de nevoie, au realizat si ei ca problemele la masinile volvo sunt delicate) volvo a facut public (pentru reprezentate/dealeri/garaje) si a dezvoltat pana la extrem sistemul de diagnosticare VADIS, o chestie super inteligenta, care ajuta mecanicii la diagnosticare. Cei care au dorit au access chiar si la sistemul on-line VADIS de la volvo la fabrica in Suedia). Insa si asa, din cauza optiunilor numeroase si a sistemelor de protectie sofisticate, probleme apar si uneori este delicat a le gasi.

anyway, daca ai nevoie de ceva scheme electrice, da un semn si te ajut, cred ca am toate sau aproape schemele electrice de la toate modelele pana in 2005. Doar zi ce modul/schema ai nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare, la momentul schimbarii vitezelor si a socurilor turatia motorului variaza tare?

Da variaza tare.Si la viteze mici si la viteze pina in 100km/h.SI la turatii mici dar si la turatii mari.

Problema devine foarte evidenta cind merg putin mai sportiv.Sint in a 3-a accelerez puternic, in fata am o masina, iau piciorul putin de pe acceleratie 2,3 sec, dupa care iar accelerez puternic si se intimpla smucitura.Masina parca e pacalita de indecizia mea de a accelera sau nu, baga "putin" in a 4-a dupa care se razgindeste si revine iar cind eu accelerez... dar dupa 1, 2 secunde....parca gindeste mai greu si nu isi coreleaza comenzile cu ce fac eu la volan...se precipita...asa as caracteriza eu cu cuvintele mele.Dar repet face si cind merg normal...sau cind plec de pe loc normal, parca e mereu cu 2 sec. in urma fata de ce fac eu.

ia pune-i sa verifice/schimbe switch-ul PNP si microswitch-ul de pe schimbator.

Pai sint cam satul, daca prima oara au schimbat piese si in final toata cutia pe cheltuiala lor, si dupa cind a facut din nou probleme nu au stiut ce sa-i faca, mi-e putin teama sa-i intreb ce mi-ai spus tu.

In schimb acum am o proforma de la ei de citeva zeci e mil.(o sa ma uit ce scrie pe ea exact), si m-au anuntat ca e cazul sa schimbam nu stiu ce la cutie sa nu ma lase.... ::)

anyway, daca ai nevoie de ceva scheme electrice, da un semn si te ajut, cred ca am toate sau aproape schemele electrice de la toate modelele pana in 2005. Doar zi ce modul/schema ai nevoie

Pai nu ma pricep deloc la asa ceva si nici timp nu am sa analizez...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smf.ro: modelul este trecut in semnatura. posteaza schema si ne uitam noi si ii spunem ce sa faca. stiu ca Dan este un om fff ocupat, dar daca are probleme isi face timp. si poate reusim sa-l ajutam.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceea ce zici ca face la condusul sportiv as zice ca este comportament normal pentru o cutie automata; daca dupa o perioada de acceleratie iei piciorul de pe pedala, computerul considera ca ai ajuns la viteza dorita si schimba in treapta superioara care ii permite sa mentina acea viteza cu un consum minim. Daca tu te-ai razgandit in 2 sec si accelerezi f puternic, computerul va schimba 1 sau chiar 2 trepte in jos pentru a te ajuta sa castigi cuplu si deci putere; este exact ce faci si tu cand esti pe manual si schimbi in treapta inferioara sa bagi gaz. Problema este ca socul nu ar trebui sa fie exagerat, doar o crestere a turatiei si un eventual un mic soc diferential insa nu sa rupa masina.

Insa nu este normal ca acele lucruri sa se intample la plecarea de pe loc. Teoretic si practic, la cate volvo am avut eu pana acuma, masina se misca si cand esti in panta pana la 15 grade si iei piciorul de pe frana; pleaca f f lent si n-ai treaba, cu smucituri si altele.

anyway, cutia automata nu se preteaza la condus sportiv, si in general volvo 70 nu este o masina sportiva; daca tu vrei sa fii primul la toate semafoarele si la sosire si la plecare nu ai ales masina buna.

singura idee care o mai am in afara de acele switch-uri( care pot da comportamente f f ciudate, de ex PNP switch poate ajunge pana la a se opri masina in mers, mort, complet, absolut totul, doar toate luminile pe bord si atat, nimic functional insa), este sa incerci sa iti rescrie softul in computer sau poate o versiune mai noua, este o procedura destul de rara, dar se poate intampla sa fie softul bulit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind am spus sportiv poate ca nu am gasit termenul potrivit.

Sint intr-o coloana de tiruri si trebuie sa le depasesc....adica sa folosesc des schimbarea vitezelor, inferioara/superioara.Atunci simt mai des aceste smucituri de parca as da drumul brusc la ambreiaj, si in plus timpul in care schimba viteza este mai mare cu 1 sec 2 fata decit e normal la o cutie automata care stiu ca are un timp mai mare de schimbat vitezele.

Ca sa ma fac inteles mai bine mai dau un exemplu:

DRum drept nici o masina in fata.Bag cutia pe manual si merg usor in viteza 2, 2000-2500 de ture sa zicem, schimb manual viteza in a 3-a, motorul ramine turat si abia dupa 2,3 secunde se schimba viteza si cu o mica smucitura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Eh asta ai omis sa-mi spui ! In cazul asta nu cred ca mai e ETM-ul de vina, cum ziceam eu, dar nici pe cutie nu stiu daca e cazul sa dam vina. Probabil se rezolva cu un update de soft, cum a spus si smf.ro. Totusi ar trebui sa o luam pe diagramele pe care (sper eu) ni le va trimite, sa vedem despre ce e vorba si care e fluxul comenzilor de la computer la cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sint multe exemple de dat...spicuiesc si eu din ce imi aduc aminte.

Nu face mereu figuri.Cind vrea ea.De ex. smuceste odata la o saptamina, uneori mai des, uneori mai rar.Problemele mici, insesizabile face in fiecare zi, gen plecat de pe loc cu o mica smucitura.Problemele astea au aparut din 2003 la citeva luni dupa ce am schimbat cutia de viteze pe garantie.Cutia a fost schimbata la 22.000km si acum am 77.oookm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Eh asta ai omis sa-mi spui ! In cazul asta nu cred ca mai e ETM-ul de vina, cum ziceam eu, dar nici pe cutie nu stiu daca e cazul sa dam vina. Probabil se rezolva cu un update de soft, cum a spus si smf.ro. Totusi ar trebui sa o luam pe diagramele pe care (sper eu) ni le va trimite, sa vedem despre ce e vorba si care e fluxul comenzilor de la computer la cutie.

din pacate pentru acel model nu am mare lucru; am totusi cam toate diagramele de cablare si ceva din fluxul de date de la computer la periferice insa nu stiu daca se aplica la cutia lui

zi un mail unde sa-ti incapa un document de vreo 35-40 Mb si ti-l trimit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sint multe exemple de dat...spicuiesc si eu din ce imi aduc aminte.

Nu face mereu figuri.Cind vrea ea.De ex. smuceste odata la o saptamina, uneori mai des, uneori mai rar.Problemele mici, insesizabile face in fiecare zi, gen plecat de pe loc cu o mica smucitura.Problemele astea au aparut din 2003 la citeva luni dupa ce am schimbat cutia de viteze pe garantie.Cutia a fost schimbata la 22.000km si acum am 77.oookm.

si totusi, mai intreb odata, codurile de eroare ce zic? de obicei indica destul de limpede unde sa te uiti, sau macar zona, ce solenoid e scurt, care da la masa, ce senzor a trimis date afara din gama obisnuita (si deci a fortat computerul sa gandeasca aiurea) si tot asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  si totusi, mai intreb odata, codurile de eroare ce zic? de obicei indica destul de limpede unde sa te uiti, sau macar zona, ce solenoid e scurt, care da la masa, ce senzor a trimis date afara din gama obisnuita (si deci a fortat computerul sa gandeasca aiurea) si tot asa.

Pai eu nu stiu ce zic codurile, cei de la service poate sa ne spuna.

Dupa cum am mai povestit pina sa schimb prima cutie am stat citeva luni pina sa o schimbe si nu i-au dat de cap, spuneau ca au trimis problema in Suedia si asteapta raspuns pt. ca ei nu stiu ce sa-i faca, probabil codurile afisate nu i-au ajutat cu nimic!?....la fel s-a intimplat si a 2-a oara...m-am dus cu ea la service si au dat din umeri....cam atit, nu am intrat in detalii sa-i intreb ce zic codurile pt. ca nu ma pricep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pacate pentru acel model nu am mare lucru; am totusi cam toate diagramele de cablare si ceva din fluxul de date de la computer la periferice insa nu stiu daca se palica la cutia lui

zi un mail unde sa-ti incapa un document de vreo 35-40 Mb si ti-l trimit.

deseara o sa-ti dau un PM cu o adresa de FTP unde sa pui fisierul (sunt la job si nu am cum sa fac niste setari de aici :( ). ok?

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloc supape C-da CV - Control Sistem

Set garnituri - Gasket Kit

Ulei C.V. 4L - Transmission oil

plus alte maruntisuri.

Asta scrie in ultima proforma de la Volvo in care eu nu am incredere, plus ca nu consider corect ca eu sa platesc o piesa care s-a defectat in garantie, piesa deja schimbata odata pe garantie.

Piesele ajung in jur de 3000euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu schimbatul cutiei mi se pare stupid. Daca nu ma insel la modelele 2001, cutia este capsulata, nici nu ai voie sa o desfaci, nu are nici macar nevoie de intretinere, flush lichid sau de astea. Are cativa sensori pe ea, dar acestia sunt accesibili de pe exterior cu cutia la locul ei, nu demontata.

Pai eu am mai schimbat odata uleiul la C.V., m-am uitat prin acte.Mi-au spus ca de acolo poate sa fie cauza.Si poc am mai platit ceva ce probabil nu era nevoie sa fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce mai uimeste este ca se baga sa refaca o cutie, desi ma indoiesc ca sunt calificati sa rebuild o cutie automata.

nu cred sa aiba sculele sa o regleze, valvele alea is super pretentioase, orice urma de ulei sau alta substanta care modifica vascozitatea lichidului de transmisie, orice mic gunoi care poate obtura diuzele alea face cutia inutilizabila.

si 3000 euro e super mult, la 5000cad este o cutie noua. Am un prieten care lucreaza la un service volvo aici si in 2 ani cat are el deacuma nu au schimbat nici o cutie si nici nu au rebuild vreo-una. Garniturile intre cutie si motor, alte garnituri care se crapa si curge, senzori etc, da se schimba, se uzeaza.

si lichidul se schimba (la modelele la care se schimba) la 80.000km daca este nevoie. se vede pe el, se innegreste, devine lichid. Asta de o am eu acuma are 212k si nu s-au schimbat nici macar fisele de la bujii, desi ar trebui probabil.

mult mai multe probleme sunt cu franele, sistemul abs (asta e chiar o problema recunoscuta a volvo), tracs, climatizarea, si bineinteles mecanice, bucse, pivoti, amortizoare, etc....

si astia aici pana nu citesc codurile din odb nici nu se uita la tine. vrei la reparat, ok, citesc codurile(35cad), apoi te asculta si abia apoi iti spune ce este sau ce banuiesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut destule masini automate pe mana, iar dintre astea, un 607 hdi, la semafor cu schimbatorul in drive statea subturata si vibra aiurea, si un mercedes S W140 320 schimba cam aiurea vitezele si rareori nu mai vroia sa schimbe.

Nici aia de la peugeot si nici cei de la mercedes n-au gasit solutia

Asa ca recomandarea mea este sa-ti planuiesti urmatorul concediu prin Germania si sa-ti internezi masina la aia, asta daca vrei s-o mai pastrezi, ca la noi in tara nu cred ca vei avea vreo sansa.

PS: Nu vreau sa par pesimist dar cam asta e realitatea cu service-urile din tara. Poate vom descoperi, impreuna cu membri forumului solutia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu ca a trecut fff mult timp de cand nu a mai raspuns nimeni pe acest topic,dar stie cineva cum a fost rezolvata aceasta problema ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simplu, sunt 2 posibilitati, fie cutia trebuie recalibrata, se poate face in 2 moduri, pleci de pe loc usor fara acceleratie dupa care opresti si tot asa, de 10 ori si pleci de pe loc accelerand usor pana la 2000 rpm, cutia trebuie sa schimbe pana in treapta a 4-a . Calibrarea este de durata si trebuie multi km, cutia trebuie sa reinvete sa schimbe usor.

Mai este o metoda de adaptare care trebuie facuta la reprezentanta si este asemanatoare dar trebuie tester.

Asta este doar una din probleme, mai este o problema legata de ATF. Lichidul de transmisie este unul foarte special, lichidul trebuie sa aiba o culoare rosie gen capsuna, daca este negru si miroase a ars trebuie schimbat. Procedura de schimbare este foarte greoaie si necesita tester, tocmai de aceia se face numai la reprezentanta.

Problema mare a cutiei AW55-50 este legata de faptul ca softul cutiei este prost, este numai vina lui Volvo pt aceasta problema, aceiasi cutie pe Saab, Nissan si alte marci este inexistenta. Stupizenia celor de la Volvo este mare, ei au considerat ca este mai economic sa treaca cutia in N cand esti in mers si nu mai accelerezi, la alte cutii cand nu mai accelerezi intra in frana de motor, faptul ca tot treci prin N cand schimbi vitezele duce la o uzura mare a valvelor care schimba propriuzis vitezele.

Avantajul cutiei este ca adaptabilitatea, cutia se adapteaza stilului soferului, a fost o revolutie cand a aparut aceasta cutie insa problemele sunt si mai mari.

Rezolvarea este schimbarea softului, eu l-am schimbat DAR face la fel(aparent ce ma deranja), adica are lag la plecarea de pe loc, in schimb problema este ca,,,,cutia mea este beton, nu are nici o problema, singura problema pe care a rezolvat-o softul este faptul ca la mers in oras pe la 2000rpm nu mai schimba haotic treapta a 3-a si a 4-a, pur si simplu cutia nu se hotara in ce treapta sa stea si schimba 3-4 de cateva ori, acum nu mai face.

Acum caut un baiat cu capul mare sa-mi schimbe softul la cutie si sa-mi anuleze trecutul prin N la schimbarea vitezelor iar la decelerare sa ramana in frana de motor. Cand schimbi manual cutia este impecabila, de ar fii asa si in D ar fii beeeeton .

Sper ca nu am plictisit pe nimeni ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu schimbarea haotica intre 3 si 4 (haunting ii mai zice) e prezenta la mai multi producatori...

La automatele clasice avea "3"-ul ala, care rezolva cat de cat problema...

La steptronic, tiptronic, geartronic, etc., doar softul destept e rezolvarea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mod ff bun de rezolvare a aproblemei ar fi schimbarea cutiei geartronic cu o cutie automata AW55 pusa pe 850 , s/v70 , s60 , s80 bla bla bla . Sau trecerea la una manuala .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadime asta e scoasa din putzul gandirii sau cum ???

AW50 55= GEARTRONIC  deci nu poate fii pusa pe 850, sau invers, 850 are AW50 42 care este alta mancare de peste .

Cine are automata nu prea mai vrea manuala, mie mi-au fost nevoie 2 zile ca sa nu mai vreau manuala .

@muaddib pai rezolv foarte simplu, bag a 3-a si merg cu ea, sau a 4 a  ;D

Ca idee aceasta cutie cand intra in limp mode automat trece in treapta a 3 a si ramane asa pana la remedierea problemei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srry , vroiam sa spun AW50 , prin vadis vad ca are si s80 si v70 si s/v 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca te mai iert cateva luni, cum faci 18+ ai pus-o ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now