tudost02

Achizitie S60/80 benzina

47 posts in this topic

Buna seara tuturor,

Va salut pe toti. In calitate de novice pe acest forum ( de urmarit il urmaresc de ceva timp, destul de mult ) sper sa nu va agasez prea mult cu detaliile privind ceea ce intentionez sa achizitionez, prin urmare v-as ruga sa fiti severi cu mine si sa nu ma lasati sa fac vre-o prostie, astfel incat sa apar numai pe topicurile cu reparatii :smile:

Lasand gluma la o parte, se da tema:

Vreau sa cumpar ( pana spre vara ) un S60 ca optiune prioritara, S80 pe plan secundar, an 2000-2004, benzina, preferabil turbo, ideal 2.0 T. Si ca sa nu ma lungesc prea mult, iata o parte dintre curiozitatile pe care v-as ruga mult sa mi elucidati ( nu o ordine logica, sunt efectiv alandala )

1. Cat de fiabil este motorul 2.0 T de 180 CP, si ce puncte slabe ar avea? O fi prea amic pt un S80? Totusi sunt 180 de cai ...

2. E adevarat ca un S80 cu caracteristicile amintite de mine, vine numai cu tractiune spate?

3. Poate sa-mi spuna cineva un service bun in Bucuresti ( in afara de reprezentanta), foarte bun in a verifica o eventuala masina?

4. Cat de fiabile sunt cutiile automate? ar fi un risc de asumat sau o temere falsa?

5. Care este diferenta intre schimbatorul de viteze manual normal si cel space-ball? ( sa ma corectati da i-am gresit cumva denumirea ) e doar estetica sau si mecanica sau ergonomica?

6. Daca masina nu are telefon in bord ( are gaura in locul destinat telefonului ), se poate monta

asa ceva din dezmembrari sau de pe alta masina ? Ar fi oarecum facila miscarea? Este compatibil numai un vre-un anumit sistem HU? Se poate monta daca masina nu are acele butonase de inchis/deschis telefonul de pe volan? Cei care au telefon pe in bord, cum functioneaza, e ok, merge orice tip de sim? a avut cineva vre-o problema cu receptia sau sunetul?

7. Pt mine conteaza destul de mult sistemul audio, adica ar cantari destul de mult in fata altor dotari, spuneti-mi, acel vestit DOLBY PROLOGIC PREMIUM SOUND care se aude impresionant, ce cod ar trebui sa aiba? E adevarat ca, pe masura ce cifrele urmatoare literelor HU - ......, cu cat sunt mai ridicate, cu atat sunetul e mai bun? ( adica HU-603 e mai bun decat HU-601, iar, spre ex, HU-850 e mai bun decat cele 601, 603, 605 ? ), sau e vorba doar de an de fabricatie?

8. Care ar fi diferenta de fiabilitate si intretinere intre motoarele non-turbo de 2.4 aspirate si cele turbo capacitate mare ( 2.4 T, 2.5 T si T 5 )? E asa mare diferenta la consum intre 2.4 i si 2.4 T sau 2.5 T? Sunt oare mai pacatoase cele turbo in timp? Motorul T5 este tentant dar imi da si de gandit in acelasi timp. E adevarat ca are un lag de cuplu pana spre 2000 rmp ( in comparatie cu cel de 2.5 T, care am inteles ca pleaca imediat cum o calci ) , dupa care pleaca in forta? Daca tot platesti acelasi impozit si aceeasi valoare la RCA, merita sa ratezi un turbo in favoarea unui aspirat?

As mai avea de intrebat dar deocamdata ard de nerabdare sa aflu raspunsuri cat mai complete. Sper ca nu v-am plictisit si sper sa ma alatur voua in calitate de proprietar. Seara buna tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din auzite(sau mai mult ca un test personal de cunostinte volvo :P )am sa iti raspund eu la cateva intrebari:

2.Din cate stiu eu volvo nu mai produce de ceva ani masini cu tractiune spate,asa ca raspunsul ar fi nu.

3.Pentru diagnoza/electronica cel mai bun ar fi BogdanG.Pentru restu..cred ca orice service mare ar trebui sa iti satisfaca dorintele.

4.Din ce stiu eu, mare problema este cu cutia automata de pe S80MY 1999-2002(sper ca nu gresesc), cutia de pe T6.

7.Parca HU 850 este acel vestit...si eu zic ca doar cu sonorizarea aia DOLBY merita sa iti iei masina.

Ca opinie personala...eu as alege un 2T sau T5. :P

PS.Ce am zis mai sus, sunt notiuni pur din aducere aminte:D.Sa nu dati cu paru' daca am zis ceva pe langa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HU 850 dolby prologic 2 se aude cel mai bine....

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut si merci pt promptitudine. Din pacate, acel HU-850 nu prea a fost de gasit pe ceea ce caut eu, banuiesc ca a aparut mai incoace, asa ca ma voi multumi si cu ceva mai slab daca nu gasesc.

Legat de cutia automata, daca ar fi doar cutia de pe T6 ar fi bine, eu oricum nu ma gandesc la T6, maxim T5 sau 2.5 T, dar de preferat ar fi 2.0 T

Share this post


Link to post
Share on other sites

HU-850 e de pe modele 2004 in sus din cate stiu eu. E Dolby ProLogic II iar HU-803 cel pana in 2004 e Dolby ProLogic I.

Diferenta la taxe intre 2.0 si 2.3, 2.5 e la impozit doar, RCA e f putin mai scumpa. Impozitul e cam 800/900 de RON pe an dar nu e de speriat cum e la motoare de peste 3 litri.

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telefon se poate instala, dar e cam scump şi o să renunţi la idee în favoarea unui kit bluetooth.

Pe lângă modulul propriu-zis, ar mai trebui software (doar la reprezentanţă), antena, butoanele de pe volan, (difuzorul din) tetiera şoferului, cablurile. Kitul nou (PN 8698337) costă, în DE, cam 1100 €.

Pentru o sonorizare bună, alege un HU 803 (S60) sau HU 801 (S80 -2004), HU 850 (Dolby ProLogic II, S60, S80 2005-). Nivelul sonorizării nu depinde de modelul de HU folosit, există echipare High Performance sound şi cu HU-6xx cât şi cu HU-8xx.

Funcţia Dolby ProLogic e complet inutilă, nu acea funcţie trebuie să te atragă, ci numărul difuzoarelor (uşi + consola centrală + lunetă = 8 pentru High performance, respectiv 13 la S60, 9 la S80 pentru Premium sound) şi puterea amplificatorului (300W pentru Premium sound, 200W pentru High performance sound).

Diferenţa între Dolby ProLogic (HU-80X) şi Dolby ProLogic II (HU-850) constă în numărul de canale spate (rear) reproduse de sistem. La prima variantă, sunetele create şi reproduse sunt aceleaşi stânga-dreapta ("mono"), în timp ce ProLogic II creează şi reproduce sunete diferite stânga-dreapta ("stereo"), pentru difuzoarele surround (rear).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant, buna explicatie tehnica. Insa, ca sa pot recunoaste sistemul ( in afara de a-l asculta pur si simplu ), din mom. ce nu doar codul conteaza, practic trebuie sa urmaresc numarul difuzoarelor din usi, consola si pe cele de sub luneta. Capacitatea amplificatorului poate fi identificata in vre-un fel? Apare scrisa pe undeva sau amplificatorul este localizat intr-un anume spatiu?

Deja sunt niste concluzii clare pe care le-am tras vis-a-vis de telefon si in parte fata de sistemul audio.

Inca sunt nelamurit despre cutiile automate ( 2.4 i, 2.0 T, 2.4 T si T 5 ) Toate au 5 trepte de mers inainte? EXista cumva si cu 4? Vreo problema specifica?

La S80 benzina 2000-2002, stiu ca mi s-a raspuns, dar am mai auzit insa si contrariul, de accea intreb, are cumva tractiune spate?

Va multumesc inca o data pt raspunsurile prompte, am aflat in cateva ore informatii pe care le-am cautat destul de mult timp. Sunt in continuare ochi si urechi...

Edited by tudost02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de cutiile automate: ia-ţi cu transmisie manuală! ;D ...e mult mai uşor de întreţinut şi mult mai fiabilă.

Nu există S80 cu tracţiune spate. Există FWD sau AWD.

Dacă are HU-80X (S80 -2004: X=1; S60: X=3), poate fi Premium sound sau High Performance sound. Are număr impar de difuzoare, adică şi difuzor central, în consolă. Dacă are 13 (S60) sau 9 (S80) difuzoare în total, plus amplificator de 300W e Premium, dacă nu, e High Performance (amplificator de 200W).

Dacă are HU-6xX, poate fi High performance sau Performance, nu depinde de numărul de difuzoare. Ambele nivele presupun prezenţa a opt difuzoare, doar că High Performance are şi un amplificator de 200W sub scaunul pasagerului faţă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm, foarte bine de stiut. Asdadar de evitat din punctul meu de vedere ar fi HU-6xx fara amplificator sub scaunul pasagarerului fara, restul cred ca sunt de acceptat. Legat de automata, nu m-ar fi deranjat intretinerea ( ulei la 60 000 km ), ma interesa sa nu fie stricacioase, ex- o anume cutie cu codul respectiv sau pusa pe motorul respectiv ar fi de evitat...Inca o data, aplauze :hello2: pentru descrieri si explicatii

Edited by tudost02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să aflii ce amplificator are maşina, dai cât poţi de mult în spate scaunul pasagerului şi citeşti codul de pe eticheta (galbenă sau albastră) de pe faţa antero-mediană a amplificatorului:

  • 8666630 (sau 8103165, 30775120) înseamnă PA-300 (4x75W = 300W = Premium Sound);
  • 8673135 (sau 8103166, 30775119) înseamnă PA-200 (4x50W = 200W = High Performance Sound).

post-820-0-87775900-1333635023_thumb.jpg post-820-0-34665300-1333635024_thumb.jpg

Din câte am văzut, eticheta galbenă e pentru PA-300 iar cea albastră e pentru PA-200, dar nu bag mâna-n foc, fără să ştiu şi PN-ul. ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant. O sa-mi notez codurile respective sa le am la mine. Teoretic, daca nu exista nici un abtibild, masina are sitemul cel mai slabut. De exemplu, masina din imagine are cel putin sitemul High Performance din cauza difuzorului de pe plansa centrala?

post-3977-0-32229800-1333640678_thumb.jppost-3977-0-35054800-1333640724_thumb.jp

Rectific, scuze. Poate exista amplificatorul dar sa lipseasca abtibildul

Share this post


Link to post
Share on other sites

În imagine, este un HU-6x1, deci nu poate fi decât High performance sau basic ("Performance"). Depinde de prezenţa amplificatorului. Amplificatorul poate să nu aibă abţibildul, dacă e HU 6xX, nu poate fi decât PA 200, ceea ce ar presupune High Performance.

Doar pentru HU 8xX există două tipuri de amplificatoare, pentru HU 6xX ori e de 200, ori nu e deloc...

Nu ai nici certitudine că sub acea grilă se află un difuzor şi eu zic că nu se află... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat se poate de clar. Ceea ce trebuie sa caut este amplificatorul de sub scaun ca sa fiu sigur ca nu am chiar cel mai ordinar sistem. Din cate am observat, ar mai exista unele metode de diferentiere, si anume prezenta unor butoane de reglaj acustic cred, pe plansa centrala, si alte 3 butonase mai patratoase in partea de sus a Cd-ului, cum ar fi acesta. Nu stiu daca s-a pus asa ceva pe S80 din 2000

post-3977-0-40814600-1333643050_thumb.jp

Edited by tudost02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numărul şi funcţia butoanelor depind de modelul de head unit (HU). În imagine, e un HU 803, cele trei butoane de sus sunt pentru efectele acustice: Dolby ProLogic, 3-CH şi OFF (nu în această ordine). După cum spuneam, un HU 8xX denotă ori Premium Sound ori High Performance Sound, în funcţie de puterea amplificatorului.

Mă simt nevoit să fac o precizare: numerele difuzoarelor pe care le-am precizat mai sus, pentru diferitele nivele de echipare audio, sunt cele declarate de Volvo pentru anul 2004, nu cred că sunt un criteriu de catalogare foarte bun, având în vedere că pot exista variaţii, mai ales de la un an la altul.

  • The highest level, Premium Sound, offers top-notch sound reproduction. The system consists of a radio with integrated CD changer and Dolby Pro Logic processor that runs a powerful, 300 Watt amplifier, which in turn runs 11 (V70, V70 R, XC70), 13 (S60 S60 R) or 9 (S80) speakers.
  • The intermediate level, High Performance Sound, offers powerful sound reproduction. The system consists of a radio with either a CD-player or CD-changer that runs a powerful, 200 Watt amplifier, which in turn runs 8 speakers in S80, S60 S60 R, V70, V70 R and XC70.
  • The base level, Performance Sound, offers good sound reproduction. The system consists of a radio with either a CD player or cassette player that drives up to 8 speakers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, inca o data se vorbeste de prezenta amplificatorului pt ca sistemul sa fie macar intermediar. A, si inca ceva, nu ma asteptam la un S80 cu telefon si de toate sa nu aiba difuzor pe mijloc daca tot arata ca asaceva. Credeam ca, daca e sa nu aiba, trebuia sa fie bord crud acolo si nu loc pt difuzor, care de fapt nu exista. Daca ar fi fost un Daewoo ,Hyunday, Frantuzesti, Gelly, Tata, etc, mai intelegeam, dar la Volvo nu .LA premium nu cred ca are rost sa mai visez. R-ul nu intra in discutie la mine, iar pe S80 de 2.0 T nu cred ca s-au montat prea multe Premium-uri. NIci pe cel mai low-leveled sper sa nu-l nimeresc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut din nou. Poate ma poate lamuri cineva care ar fi diferenta intre schimbatorul space-ball si cel standard.

Apoi, cat de insemnata ar fi diferenta de putere intre 2.4&5 T si T5. Am inteles ca primele doua ar fi mai fiabile si ca dezvolta cuplul maxim la turatii mai joase, in timp ce T5-ul te baga in scaun la propriu dupa ce isi ia ture. Va intreb deoarece eu am mers pana acum numai cu 2.4 i 140 si 170 si cu T6 pe S80. Ultimul dintre ele nu intra in discutie din cauza cilindreii

In legatura cu sitemele audio, colegul @HEIMDALLR m-a scos din ceata, am inteles cum putem diferentia calitatea acestora si prin alte moduri decat ascultarea propriu-zisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut la cel standard ai saculet de piele si alt sistem care se mai toceste iar la space ball nu mai ai saculet si e optiune.

post-3286-0-99101100-1334349993_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate motoarele pe benzina sunt fiabile singura problema ramane la toate clapeta de acceleratie daca masina este fabricata pana in 2003, dupa 2003 au montat clapeta Bosch pe toate motoarele si nu mai sunt probleme cu aceasta sau daca sunt probleme nu sunt asa costisitoare. Cu ulei bun orice motor 2.4i/T/T5/2.5T ajunge la 300.ooo km cu toate componentele originale.(mai putin clapeta de acceleratie care nu tine mai mult de 200.ooo km daca este Marelli) .

Edited by Bogdan G
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm, bine de stiut de clapeta, daca ar fi asta singurul defect mai frecvent nu m-ar deranja chiar asa tare. @adrian mangalia, estetic stiu care este diferenta intre ele, eu intrebam daca difera partea mecanica, timonerie, daca SB-ul are alt feeling la schimbarea vitezelor, etc sau este 100% o diferenta de design...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Există nişte diferenţe între modelul "clasic" şi "space ball", pe lângă faptul că unul e cu piele, celălalt, cu os... ;D

post-820-0-02278200-1334466721_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou. Sa spunem ca m-ar interesa masina aceasta ( s80 din 2000 ). Un amanunt de care am uitat sa intreb este legat de telefon. Nu vad, in aceasta imagine, acel sertaras pt cartela SIM. Am inteles, iarasi, ca la unele modele de bord exista un telefon incorporat si in cotiera. As dori sa aflu, daca se poate:

- toate modelele de telefon au si functia de hands-free (convorbirea sa se auda si in difuzoarele masinii, chiar daca exista si cel din cotiera ) ?

- dupa cate imi dau seama, din poza, cred ca sitemul audio este cel putin HU-801 ( 3 ), dupa butoanele din zona CD-uluui, ceea ce ar insemna ca ar trebui aiba amplificator + mai multe difuzoare si sa se auda corespunzator

post-3977-0-34090200-1335170150_thumb.jp

Edited by tudost02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm, foarte bine de stiut. Asdadar de evitat din punctul meu de vedere ar fi HU-6xx fara amplificator sub scaunul pasagarerului fara, restul cred ca sunt de acceptat. Legat de automata, nu m-ar fi deranjat intretinerea ( ulei la 60 000 km ), ma interesa sa nu fie stricacioase, ex- o anume cutie cu codul respectiv sau pusa pe motorul respectiv ar fi de evitat...Inca o data, aplauze :hello2: pentru descrieri si explicatii

Salut! in functie de an si de cutie, sunt probleme specifice. Eu am o cutie automata din 2000, cu bine-stiuta problema la corpul de valve (smuceste cand se incalzeste in oras...), dar nu este foarte deranjanta. Cel mai important la o cutie mi se pare modul cum a fost utilizata/intretinuta: daca s-a tractat cu masina, daca a fost schimbat uleiul la timp, etc. Deci, istoricul conteaza cel mai mult.

Salutare din nou. Sa spunem ca m-ar interesa masina aceasta ( s80 din 2000 ). Un amanunt de care am uitat sa intreb este legat de telefon. Nu vad, in aceasta imagine, acel sertaras pt cartela SIM. Am inteles, iarasi, ca la unele modele de bord exista un telefon incorporat si in cotiera. As dori sa aflu, daca se poate:

- toate modelele de telefon au si functia de hands-free (convorbirea sa se auda si in difuzoarele masinii, chiar daca exista si cel din cotiera ) ?

- dupa cate imi dau seama, din poza, cred ca sitemul audio este cel putin HU-801 ( 3 ), dupa butoanele din zona CD-uluui, ceea ce ar insemna ca ar trebui aiba amplificator + mai multe difuzoare si sa se auda corespunzator

post-3977-0-34090200-1335170150_thumb.jp

...

Eu am 803 - nu folosesc Dolby decat pt CD-uri (nu citeste si MP3), oricum radio emite doar stereo, nu si surround. Oricum, amplificatorul conteaza.

Telefonul din cotiera este pentru convorbirile "private", care nu vrei sa se auda pe difuzoare.... deci hand-free-ul este prezent la toate sistemele.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult pt informatii, sper sa prind o masina cu istoric bun. Apropo, @ ovidiu xc70, tu ai cutie automata de motorul de 2.0 T? Ce consum mediu ai? Masina e AWD? E pretentios acest motor de 2.0 T? Am auzit cate ceva mai putin incurajator despre ambreiajul bi-masa si turbosuflanta...

Edited by tudost02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, rectific, nu are cum sa fie AWD la 2.0 T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca tatonezi de 2 saptamani si nu ai ajuns la nici o concluzie, pana la urma ce masina vrei ? S60 sau S80 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now