rynno85

Sa fie de la EGR?

58 posts in this topic

In seara asta mergand usor cu masina undeva sub 2000 de ture in treapta a doua am simtit cum se taie acceleratia si oricat apasam nu se accelera deloc...turatia a scazut pana sub 800 de ture si tot a scazut incet incet pana s-a oprit....vreo 5 minute nu a vrut sa porneasca....de fapt motorul pornea dar foarte mult subturat si se oprea imediat cum luam contactul, si iarasi nu ma lasa sa il accelerez, adica apasam pedala dar degeaba...

De vreo luna am observat ca nu prea mai porneste la prima cheie ...oricat de mult sau de putin as da la prima cheie de cele mai multe ori de la a doua porneste....

Cand porneste nu se tureaza pana spre 900 de ture cum parca facea candva si dupa aia sa tot scada spre 800, ci porneste sub 800 de ture (se simte ca e subturata )si creste usor..., daca o turez la pornire, revine la relatin undeva intre 800 si 900 de ture...

Oare sa fie de la EGR(nu l-am curatat niciodata), sau sa ma astept la chestii mai dureroase cum ar fi pompa sau vrun injector ceva...

Mentionez ca in rest motorul merge ok, iarna asta nu am avut probleme de cele mai multe ori pornea la prima cheie iar in sarcina mananca pamantul, se ridica in ture si trage...

Edited by rynno85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lipsa de alimentare cu motorina mai degraba .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost in service am facut diagnoza, a rezultat ca e EGR-ul cu probleme, l-au dat jos baietii l-au curatat, l-au pus inapoi a mers vreo 10 porniri ok, la vreo cateva ore dupa ce am plecat din service iarasi a inceput sa faca figuri la pornire.... La service mi-au spus ca un egr nou costa vreo 1300 ron +tva si se gaseste doar pe original. Pe cel de pe masina am vazut ca scrie dephi. Este pe piata egr de producator la un pret acceptabil?

Pentru cei din Iasi, am fost la Sermecom iar distractia: diagnoza + curatare 270 ron.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai fost de fata cand l'au curatat? Cat a durat? Cati km ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da am fost de fata cand l-au curatat. A durat vreo 3-4 ore toata treaba e foarte dificil de demontat... e o pozitie foarte incomoda...am 140 mii mile (volan pe dreapta).

Pana la urma se gaseste un EGR de producator? Adica nu in cutia albastra... La un pret rezonabil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Si eu am problema cu pornirea dimineata, porneste in 3 si urca usor pana la 900 ture.Ciudat este ca nu face in fiecare dimineata, dupa prima pornire merge si trage normal.Am fost la primus de 2 ori au ferificat tot si mi-au spus ca este OK doar bateria trebuie schimbata.Am fost la alt service mi-au pus testarul pe ea si mi-a dat eroare EGR si bujiile, am curatat EGR am schimbat bujiile si bateria si face la fel, porneste in 3.Am problema asta de luni de zile am facut zeci de diagnoze si nimic.

Poate cineva a avut aceasi problema si imi da un sfat.

si inca o ciudatenie, daca fac un drum lung porneste normal a doua zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma se gaseste un EGR de producator? Adica nu in cutia albastra... La un pret rezonabil?

Avea Ionut Lup un S40 2.0D la dezmembrat,incearca la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Si eu am problema cu pornirea dimineata, porneste in 3 si urca usor pana la 900 ture.Ciudat este ca nu face in fiecare dimineata, dupa prima pornire merge si trage normal.Am fost la primus de 2 ori au ferificat tot si mi-au spus ca este OK doar bateria trebuie schimbata.Am fost la alt service mi-au pus testarul pe ea si mi-a dat eroare EGR si bujiile, am curatat EGR am schimbat bujiile si bateria si face la fel, porneste in 3.Am problema asta de luni de zile am facut zeci de diagnoze si nimic.

Poate cineva a avut aceasi problema si imi da un sfat.

si inca o ciudatenie, daca fac un drum lung porneste normal a doua zi.

Un test de compresie ai facut? Poate ai un piston mai slab; la pornirea la rece poate sa mearga in 3 pina se incalzeste/dilata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi din multe cauze, mai degraba un injector defect . Oricum fara un test calumea nu rezolvi iar la astea noi degeaba cureti EGRul pt ca este electronic si se strica potentiometrul care citeste pozitia, aia nu este din cauza calaminei, doar daca ai eroare de offset poate sa fie de la depuneri . Ma rog fiecare mester are metoda lui .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cazul meu cred ca e de la egr... cand l-au demontat mi-a aratat cum se bloca, iar dupa ce l-au curatat nu se mai bloca...astazi am vazut ca a pornit ok de vreo 6 ori...cred ca oricum e mai bine decat inainte dar nu stiu daca nu o sa fiu nevoit sa schimb egr-ul in viitorul apropiat.... om vedea cat timp mai merge...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa schimb bujiile dadeam mai mult la automat pana pornea, dupa ce le-am schimbat pornerste in 3, dar merge in 3 cateva secunde pana urca turometru la 900.

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi cand am pornit masina avea bule de aer pe conducta, dar a pornit bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am banuit si eu EGR-ul sa fie vinovat pentru relanti instabil si intreruperi la turatii mici (< 2000), l-am curatat personal, la fel am curatat tot traseul de admisie. Singura schimbare este ca relantiul este acum si mai instabil, ba uneori la pornire scade turatia pana se opreste. Daca scot mufa valvei EGR merge perfect. Cu motorul cald pot reintroduce mufa si merge bine.

Foarte dificila curatarea valvei EGR, pozitie incomoda, dar am reusit. Calamina destul de putina in EGR pe traseul gazelor in schimb mult praf de carbune, uscat, in partea superioara, unde se face comanda, de fapt zona de ilegatura intre partea de comanda si supapa propriu-zisa. Din partea electrica ies 2 furci care rotesc un ax orizontal, la rotirea acestuia lagarele lui urca pe canalele de pe margini, tragand astfel in sus axul supapei care deschide/inchide traseul gazelor de evacuare. Am suflat pe canal si inchide bine. SIngura problema la valva EGR ar putea fi potentiometrul de care zicea Bogdan mai sus, in rest partea mecanica si de comanda lucreaza bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Eu ma bule de aer pe conducta, si nu are numic... Si sunt chiar multe bule...

Sent from my BlackBerry 9810 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateodata si a mea are un tremurici la relanti.

A facut de cateva ori anul asta in situatii diferite deci nu stiu care ar fi problema.

Pe tester imi da eroare la o bujie. Are vreo legatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am tot cautat pe forumuri, dar nu gasesc explicatie la problema aparuta la masina mea ieri. Ca sa incep cu inceputul: am plecat ieri dimineata cu treburi prin oras, am facut cateva zeci de km cu mai multe porniri si opriri, iar la mai spre dupa-amiaza m-am oprit la cineva pentru cateva ore. La plecare, am urcat in masina, pus contact, am asteptat sa se stinga toate becurile, am rasucit cheia, motorul porneste repede, merge cateva secunde la turatie de relanti dupa care parca incepe sa tuseasca si se subtureaza pana se opreste. Mentionez ca in acest interval pedala de acceleratie nu avea nici un efect. Bun, zic, hai ca am mai patit asta o data, opresc si pornesc si poate isi revine. Fac intocmai, numai ca de data asta nu s-a mai subturat, pedala de acc si-a revenit dar cand o calcam, turatia crestea in trepte, nu uniform cum e normal si a mai scuipat si un fum alb-albastrui. Opresc si pornesc motorul, aceeasi poveste. Zic sa pornesc de pe loc, poate isi revine. La fel, in mers nu puteam accelera mai tare ca sa pot schimba treapta, ci trebuia sa apas pedala foarte finut si fara sa bruschez ca sa ia in turatie si viteza. Am reusit sa dau a doua si zic ca de acum asa merg pana acasa macar. Ce sa vezi, nici asa nu putea accelera normal, masina mergea in suturi. Mi-am luat inima in dinti si am oprit-o din nou. De data asta, la repornirea motorului, si-a revenit si am mers normal pana acasa. Asta e a doua oara cand mi se intampla la distanta de 5-6luni. Inca nu am mers la Volvo sau la alt service sa vad ce are. Am zis sa va consult pe voi mai intai, poate a experimentat cineva asa ceva la un moment dat. Oricum, parerile sunt impartite, dar macar am optiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca acel fum mirosea a motorina ne-arsa este posibil sa fie o problema de injector/injectoare .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a parut si mie ca fumul avea un miros diferit. Inseamna ca ar trebui verif injectoarele

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi mai bine la cineva ce face diesel sa-ti verifice putin injectoarele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, e oficial. Acum nu mai porneste deloc. Invarte, dar moare imediat. Sa vad acum cum o pornesc si o duc la service. Off!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, prima oara cand a facut era de OMV, acum are de Rompetrol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica conductele injectoarelor sa nu fie slabite!

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conductele par sa fie in regula. In schimb, am vazut o biluta mica de aer pe tur, exact la intrarea in filtrul de motorina. E posibil sa fie aerul din instalatie o cauza? Sau aerul se pierde odata intrat in filtru si nu trece mai departe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei sunt bule intre filtru si pompa de inalta dar nu influenteaza decat atunci cand sunt mult prea mari .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now