vlaad

probleme pornire la rece

65 posts in this topic

Salut,

Am un S40 II 2.0D. De luni de zile incerc sa ii dau de cap unei probleme foarte deranjante. Am apelat la mai multe service-uri (inclusiv specializate pe injetie Siemens) si din pacate nu au putut sa localizeze problema. Idei si niste sfaturi ar fi bine venite.

Problema este urmatoarea:

- dupa cateva ore de repaos, motorul porneste foarte greu. Trebuie sa invarta elecromotorul cateva secunde bune.

- in timpul in care electromotorul se invarte NU iese fum si NU exista semne ca ar incerca sa porneasca

- dupa ce a pornit prima data va porni foarte usor daca il opresc

- nu exista erori in ECU.

- nu exista bule de aer pe furtunul de la filtrul la pompa de inalta

Istoric:

- am avut la un moment dat erore de la supapa de volum. Am schimbat-o. Simtomele sunt in continuare aceleasi.

- schimbat de multe ori filtrul de motorina

- EGR curatata

- montat supapa de sens innainte de filtru de motorina, pt a scoate din calcul posibilitatea ca sa se dezamorseze si sa se goleasca filtrul

- verificat pompa de presiune - OK ( rampa are presiune si in repaos, iar presiune creste corect ). Am dedus ca pompa si supapa de volum si cea de presiune e OK.

- verificat injectoare pe bancul de test - OK (au un debit putin mai mare decat normal probabil din cauza uzurii - 210000km)

- schimbat furtun tur pana la filtru, si furtun retur

Nici dupa aceste schimbari nu s-a schimbat nimic. Problema persista.

Exista cumva un senzor de rotatie sau de alt tip care daca nu fuctioneaza corect ECU nu va permite pornirea?

Multumesc anticipat pt sfaturi si idei.

Vlad

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigur nu a fost pt ca daca mergea f posibil ca avea un raspuns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am lipsit cateva zile si nu m-am ocupat de ea. Sincer pana acum nu am mai apelat la Bogdan sau la cineva de pe forum (spre rusinea mea) dar o sa o fac.

Multumesc pt sfat.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Vad ca ai aceeasi problema ca a mea, azi mi-a recomandat cineva un service in Bragadiru, am lasat masina acolo si maine astept vestile. Te tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci. Sunt curios daca ai mai mult noroc. Eu am fost la multe "specializate" pe injectie simens si s-au dat batuti. :-D

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,am avut si eu cam aceeasi problema cu masina (v50 2.0D) cand era rece nu pornea decat la a 10 cheie.Teste peste teste si nimic,pina la urma au depistat ca centralina era defecta si au trebuit sa o schimbe cu una noua.Cum si-au dat seama(au dat jos centralina si au pus-o in frigider la rece citeva minute,apoi au mantat-o la loc si nu pornea ,au incalzit-o cu un feon si pornea la cheie

,au refacut testul de doua ori si a dat acelasi rezultat la cald pornea la rece nu,au trimis-o la un specialist in centraline care a desfacut-o si a masurat-o si nimic ,rezultatul trebuia schimbata).900Euro toata distractia 700 centralina+200 rescrierea softului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Urata treaba daca e ECU. Mie imi pornește greu si daca e calda. Ieri erau 30 si ceva de grade si la fel. Tine mai mult de cat sta masina oprita. De aceea initial am crezut ca se dezamorseaza pompa. Se pare ca nu.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

O sa mai astept pentru noua vizita la service. Anul asta am cam sarit rau de tot cu cheltuieleile, in special pt problema asta si fara rezulatat. Poate mai aflam ceva nou de la oameni ce s-au mai lovit de probleme asemanatoare. Poate ne da Lulu o veste noua :) si buna sper.

Oricum o sa caut timp liber si o locatie sa trag curent si o sa pun osciloscopul pe valvele de presiune si de volum, pe injectoare samd poate identific ce nu fuctioneaza corect.Eventual, o sa incerc cu osciloscopul si pe camshaft si crankshaft sensor. Are cineva niste modele de cum trebuie sa arate formele de unda pt fiecare? Pt supape stiu ca este un PWM. Mai caut oricum pe google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat azi f f multe bule de aer de la filtru de motorina catre pompa de presiune. Apar mai ales cand misc filtrul, la vibratii. E posibil sa se dezamorseze. Am sa il schimb cu unul nou sa elimin si capacul de filtru din ecuatie.

Cand accelerez apar si mai multe. Chiar f multe. Sunt momente cand mai mult de jumatate din furtunasul transparent e plin de bule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci clar ai un loc in care prinde aer.ori nu i pus filtrul bine, ori nu i strans cum trebuie capacul filtrului.si la mine imi mai face bulele alea dar dupa cativa km au disparut

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare,

Revin cu noi informatii, dupa ore de verificari mi s-a spus ca un injector da putin mai mult pe retur si mi-au recomandat sa bag o solutie de curatare in rezervor si daca nu da rezultat sa schimb injectorul.Am facut plinul am bagat solutia si acum astept minunea .Sper sa se rezolve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma indoiesc ca asta ar fi motivul pt care ar porni asa greu. Dar cine stie. Mie unii mi-au spus ca au injectoarele debit putin cam mare si de aia porneste f greu. Hmmmm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draga Vlaad, am trecut si eu prin ce ti se intampla tie acum, cu deosebirea ca la mine a durat 19 luni pana am rezolvat problema care de multe ori m-a pus in situatii jenante: sa dau la cheie si sa nu porneasca, de parca nu era Volvo ci Dacia 1310. De fiecare data cand ma urcam in ea, ma intrebam: oare acum o sa porneasca sau raman pe camp? (cand plec de la servici).

Am citit forumul prezent de cateva ori de la inceput la coada si invers, si nu am gasit pe nimeni care sa imi dea solutia.

Am facut x drumuri si diagnoze la reprezentata Volvo, in care nu gaseau nici o eroare si se uitau la mine de parca era ceva in neregula cu mine nu cu masina. Am lasat-o acolo o saptamana ca cineva sa o porneasca in fiecare zi sa gaseasca problema pornirii aleatorie a masinii. Bineinteles masina a pornit f bine si nu au gasit nimic.

La sfaturile a multor mecanici priceputi, am inceput prin a schimba bujiile, am curatat EGR, am schimbat carcasa de plastic a filtrului de motorina pentru ca apareau cateva bule din cand in cand. Degeaba.

Apoi am verificat injectoarele si pompa diesel pe banc de probe la Rune, care mi-au zis ca sunt ok, dar am un injector care nu este in parametrii optimi de functionare, si ca este ceva minor, ca nu asta e cauza din care porneste aleator. La sfatul cuiva de acolo am schimbat senzorul de la axul cu came. Degeaba.

Am verificat si curatat electromotorul, am schimbat bendixul. Degeaba.

Am curatat toti senzorii cu spray de contact, am verificat bateria, panourile de sigurante. Degeaba.

Renuntasem la ideea ca voi gasi problema pana intr-o zi cand am citit ceva pe un forum din afara.

Citeste cu atentie linkul de mai jos si poate ai noroc. Succes!

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=77742&highlight=throttle&page=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult. Iau la citit linkul. Acum tocmai am inlocuit filtru cu tot cu suport samd. Plin de bule insa. Florin si eu de un an si cred am problema asta, numai ca acum mecanicii se uita cu mila deja :P

Sent from gnex with Tapatalk2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun si la tine s-a remediat ceva?merge acum?cum ii zice la piesa si cat costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce imi plac mie replicile care iti dau indicii si lasa totul in suspans!!

Era greu sa spui exact care e cauza ( cauzele) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai a spus omul printr-un link, problema este "clapeta de acceleratie" (air bypass valve).

Atentie insa, numai motoarele cu DPF (EURO4) au valva de bypass, EURO3-ul nu are asa ceva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce imi plac mie replicile care iti dau indicii si lasa totul in suspans!!

Era greu sa spui exact care e cauza ( cauzele) ?

"Dar muieţi-s posmagii?" Ion Creanga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florine, decat sa dai citate mai bine ai pune mana pe carpa si curata clapeta omului. :D

Edited by Bogdan G
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc azi si clapeta. Cutia de filtru si filtrul e nou. Intrebare: daca masina e oprita clapeta trebuie sa fie in pozitie inchis sau deschis?

Ms

Sent from gnex with Tapatalk2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlaad ai filtru de particule ??Avem aceeasi masina si din cate stiu eu nu am filtru de particule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu stiu exact. O sa arunc maine un ochi in vida ca nu il am instalat acasa.

Sent from gnex with Tapatalk2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns acasa. Masina era nepornita de ieri.

- Am desfacut conducta groasa de aer.

- clapeta era deschisa (in lungul conductei lasand aerul sa treaca)

- am miscat-o cu mana si se misca f usor

- a revenit usor in pozitia initiala

- am pus contactul fara a porni si a ramas in in aceeasi pozitie

- altcineva a pornit motorul. Clapeta nu s-a miscat. Motorul a pornit f f greu: 4 5 sec cu aprox.

- clapeta nu s-a miscat nici cand am accelerat dar motorul s-a turat bine

- cand am oprit motorul clapeta s-a inchis apoi a revenit la pozitia initiala.

Presupun ca nu aici este buba. Clapeta nu este blocata si este controlata (la oprire cel putin).

Mi-a scapat ceva? E ceva in neregula totusi cu ea?

Ms

Sent from gnex with Tapatalk2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now