Matrixxx

Slave cilindru ambreiaj si sistemul NPC

17 posts in this topic

As vrea sa stiu si eu - ce este piesa asta(din poza) ? E putin in dreapta starterului. Are legatura cu transmisia;intra dedesubt un circuit metalic-teava subtire si are o valva sau capacel negru pe unde iese (se face aerisirea-cred) lichidul de frana, care ajuta si la ambreiajul hidraulic. Intreb pentru ca are un mic joc cind misc de corpul ei-iar eu cred ca ar trebui sa fie foarte fixata acolo. Nu gasesc nici un surub (e o pozitie tare ingusta acolo) care sa fixeze-stranga chestia aia acolo de blocul ala.

Am descoperit jocul asta abia azi - dat fiind ca e destul loc acum in partea dreapta (e scos tot ansamblul filtrului aer +baterie) si pina imi soseste piesa aia (senzorul cama) ma tot uit pe-acolo, furtune, contacte, etc.

Astept pareri de la voi - sau macar sa bage cineva mina acolo si sa miste de chestia aia, sa-mi confirme daca la el e fixa sau are un mic joc.  ;)

Sorry, nu am gasit o imagine mai semnificativa.

Numai bine !

post-495-12877845992069_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Este Slave Cylinder-ul de la ambreiaj ;D Ala iti impinge furca inainte si inapoi, actionand rulmentul de presiune. Mai ai o jucarie asemanatoare in zona pedalei, Master Cylinder-ul. Impreuna ele inlocuiesc cablul de ambreiaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E demontabil  ,deci exista un surub ,doua . La mine e fix  ,nu are joc! .Alex are dreptate  ,e slave-cilindrul de la ambreiaj. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ptr. promptitudine  ;)

  O sa ma straduiesc sa vad ce surub(uri) strang chestia aia, ca eu nu am gasit inca nici unul. Ma mai uit azi...si-mi mai zdrelesc un pic mainile mele de muzician... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am gasit nici un surub care tine chestia aia acolo...cool. ???

Daca piesei asteia nu am reusit sa-i deslusesc sistemul de fixare(o las asa pina cade  :D) mai pun 2 intrebari :  :-\

De sub cutia filtrului de aer coboara teava-ansamblul asta de plastic(rotunda si acolo jos profilul se schimba in ceva patrat) si intra acolo, undeva.(spre turbina cred). Am pus 2 semne de intrebare pe poza atasata:

- ce este mufa aceea din parta stinga acolo?

- la baza imbinarii rotunde de plastic(cauciuc) am mizerie acolo, niste ulei cu praf...si pare rupta imbinarea aia de corpul ala patratzos (care face parte din teava-ansamblul ala de plastic care coboara de sub cutia filtrului).Trebuie sa fie etansa imbinarea aia?...

  Mama ce exprimare am  :D    dar e 3 dimineata si mi-e somn  :D

Numai bine va doresc !

post-495-1287784599297_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ceva legat de EGR???

In alta ordine de idei... cu ce ai inlocuit coturile de la conductele de vacum? Ale mele sunt praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La EGR m-am gandit si eu, insa, atunci cind se duce costa o groaza de bani dracia aia, stii?...Vroiam sa stiu cum naiba am eu mizerie acolo-ulei si praf-cind pe-acolo circula doar aer ?!  ???...Si pare ca se misca cauciucul ala - racordul ala care intra in conducta de plastic de la filtru...Hmmm...

;) stai linistit - poza aia cu silicoane albastre nu e de la masina mea, as fi vrut eu - insa alta poza nu am gasit  ;)

Eu am inlocuit tot ce am putut (referitor la vacuum) cu furtune mai subtiri si mai groase luate din Autovit-Vitan. au de toate aia pe-acolo, ca la turbo nu-i plac scaparile de vacuum  ;)  De 8 mm si de 6 mm au fost cotele la mine - 12 RON metrul.

Dupa ce fac masina, poate ne intalnim si noi sa ne uitam un pic la masinutzele noastre, ce zici ? ;) Facem si o proba de mers  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slave cylinder-ul este tinut pe loc (potrivit VADIS) de o siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pedala, este siguranta aia acolo sigur, am verificat - ca daca nu ar fi nu ar sta aia acolo si ar cadea. Insa are tot corpul ala are un mic joc, asta am vazut - iar la altii e fixa...ciudat. Probabil trebuie sa ma obisnuiesc cu ideea  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 2 zile caut pe internet si nimic, nu gasesc ce naiba este mufa aia (sau ce senzor e acolo) de pe furtunul asta de plastic dur care face legatura dintre cutia filtrului de aer si turbina. Face parte tot din vacuum, ca acolo la imbinarea aia de cauciuc jos, vine un furtunas de vacuum...Mai caut, nu ma dau batut :)

Stiu doar ca se numeste Turbo Air Duct, mai mult n-am gasit  ???

Pozele respective...

post-495-12877846007815_thumb.jpg

post-495-1287784600861_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate vad eu este o valva electro-pneumatica cu rolul de a controla volumul de are la turatii/putere diferite. Ramane inchisa intre 1500-4100 de turatii pentru a proteja pierderile de aer cald. Mai multe informatii gasesti in attach.

850GLT-EngineTechInfo.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa scot Air Duct-ul asta, sa-l curat si sa-i fac o poza la chestia care ma intereseaza si care pina acum nimeni nu mi-a dat un raspuns sigur  :D

Hai, ca va ma stresez un pic - curaj - cine da un raspuns ce mama masii e mufa aia si ce face ?

P.s Daca suflu pe tija mare (orificiul ala mai mare) - iese foarte greu putin aer pe la tija mica (orificiul mic) - deci s-ar putea sa fie o valva, cum spunea budulan...poate ceva legat tot de vacuum. Oricum e bine ca am scos-o - nu va vine sa credeti ce mizga uleioasa - aproape ca un unt negru - am scos din gaurile alea... O0

post-495-12877846074977_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e electrovalva care apare la pag. 15 in attach-ul care l-am pus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici pe VADIS nu apare piesa aia - e doar traseul AIR DUCT-ului spre compresor, tuburile de vacuum si clemele  >:(

Scrie mare pe ea VOLVO 1367839 - Si VADIS-ul habar nu are de ea.    super cool...

Oricum, era infundata de o mare mocirla cleioasa de ulei+praf,etc. Acum aerul care intra prin conexia mai groasa ajunge pina in tubul mare de aer-care se duce la turbina...a fost bine ca am scos-o si am desfundat-o. La bornele mufei e o rezistenta de 13-14 ohmi...bine ca nu e zero  :D

Imi dadea un cod - boost pressure  parca , insa superba mea masina oricum tragea de rupea asfaltul...Buna masina au mai facut suedezii astia,  merge pina cade ceva grav de pe ea.

Acum astept sa-mi vina odata senzorul ala din STATE si sa o pornesc. (am dat jos tot bordul azi - din plictiseala mai mult, si am schimbat si rotita de la kilometraj - aka odometru)  ;)

Timp de lucru (dat jos plansa, ceasurile,demontat pina la motorasul kilometrajului, schimbat rotita masii, pus tot la loc) aproximativ 2 ore jumatate (pe frigul asta...). Ca sa ma mentin in forma  :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum ai dat jos plansa??in cate suruburi e prinsa?tre sa o dau si eu jos sa inlocuiesc niste becuri la bord!!!!!e prisa cumva si sub parbriz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai să vă lămuresc ,că acum am văzut că vă prindeti urechile. ???

Furtunul ăla nu e altceva decât epuratorul de gaze,care iase din epurator de sub galeria de admisie, si duce la admisia din turbină.Cam ăsta este traseul la toate motoarele cu turbină.

Din cauza asta este plin de ulei mai cleios .Diuza cu mufa de acolo nu are nici un fel de importanta ,probabil dă drumul la particulele de ulei pe alt traseu direct in galeria de admisie, cred că in timpul ralantiului, căci in turatii nu mai apucă să intre ceva pe găuricea aia, turbina suge tot ,asa că poti să o ignori că nu îti dă nici un fel de eroare la motor.

Dacă tot ai dat-o jos monteaz-o la loc cu mastic siliconic , te chinui un pic dar nu o să mai ai scăpări deloc --ÃŽnainte să o pui pe masină las-o se se întărească bine (24 ore).

Astept surpriza surprize  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru dumyg: multumesc pentru informatie, am curatat toata mizga ce era pe-acolo  ;)

"Gauricea" aia era infundata de tot, o avea si aia rostul ei - ca nu degeaba exista acolo, nu ? :-\

pentru adamitza 2005 : uita-te pe linkul asta - cum se da jos bordul , mie mi-a luat 15 minute si am lucrat cu prea mare atentie - fiind si prima data cind demontez plansa. Eu am dat-o complet jos - nu am vrut sa trag de ea in sus - cum scrie acolo. Sint vreo 8 suruburi, trebuie sa scoti "aerisitoarele" alea de plastic ca sa ai acces la gurile de aerisire - deasupra acolo au cite un surub. Mai ai sub bordul propriu-zis si aproape de torpedou-deasupra. Bafta ! http://www.matthewsvolvosite.com/odometer_fix.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now