BogdanG

Uzura mai accentuata a placutelor de frana spate

16 posts in this topic

La fel mi s-au uzat si mie placutele pe spate. La 45.000km cred ca mai aveau 2mm si le-am schimbat cu ATE, iar pe fata sunt la jumatate. Poate din cauza franei de serviciu (actionare electrica) ?

La V70-ul meu tot asa, placutele spate s-au uzat mai repede decat cele fata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La V70-ul meu tot asa, placutele spate s-au uzat mai repede decat cele fata .

O fi de la DSTC, care tot franeaza pe cate-o roata spate, ia si tu curbele mai finut... :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' la V70, DSTC-ul actioneaza doar pe puntea spate?

Recomand sa se ia curbele pe doua roti, in felul asta sigur nu mai franeaza cate o roata.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, ca sa inteleg, trebuie mers doar in linie dreapta, ca sa nu uzez placutele spate? Oare nu se simte nimic cand se activeaza franele astea individuale? Dar ce diferenta este intre cele doua sisteme prezentate mai sus?

Procentual, care sa fie franarile mai des intalnite in trafic zi de zi? Care sa fie efortul mai mare?

Am o banuiala: astia au montat discurile de frana invers intre punti...si raman la mersul pe doua roti!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu înţeleg ironia ta ieftină, dar te rog să încetezi!

Chiar ca nu intelegi!

Intrebarile mele erau o consecinta a ceea ce s-a scris aici.

Ultima fraza era o gluma ca raspuns la o alta gluma.

Nici macar nu iti era adresata.

Ce ma rogi sa incetez?

Sa scriu pe site?

Doar ca scrii cu rosu (daca as fi malitios as spune conform definitiei filozofiei cu ciocanu', dar ma abtin pentru ca nu te cunosc, cum dealtfel nu cunosc pe nimeni din acest club- oare de ce?) iti da drepturi mai multe?

O sa fiu direct si o sa iti cer sa explici cum e cu "spatele tinde sa derapeze (centrifug)"!

Multumesc anticipat,

Dan

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa fiu direct si o sa iti cer sa explici cum e cu "spatele tinde sa derapeze (centrifug)"!

Dane, nu te supara dar unii vorbesc doar din ce au vazut in filme sau din ce au citit!!!

Cand abordezi o curba in viteza, masina tinde sa derapeze cu toate cele patru roti, se abate de la traiectoria pe care o dorim. ESP-ul sau DSTC-ul nu va frana doar pe cate o roata ori doua, mai ales pe spate!!!

La break-uri se stie ca intr-o curba, daca iei piciorul de pe acceleratie, spatele masinii va derapa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gluma, la subiect: mi s-au tocit placutele de tot, asa ca va las pe voi sa va moderati intre voi!

Este cu siguranta ultima interventie, pentru a nu fi "sanctionat" de cineva (???) care dupa ce "ma pune la punct" face el in continuare acelasi lucru. Cu observatia ca nu este ironie (vezi definitie, te rog) ci gluma.

Va doresc succes in continuare, membrii cat cuprinde lumea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auzi, sa se uzeze placutele de la dtsc ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la V70 nu am DSTC, prin urmare nu are nici o legatura cu acesta .

@Heim, ironia ieftina era pt mine, nu trebuie sa te superi .

@Dan3ana, era vorba de in XC60 care a tocit placutele pe spate mai mult, eu am spus doar ca si la mine face la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSTC-ul este piesa de schimb ? Ma gandesc ca unii au schimbat si DSTC -ul ,evident OEM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSTC-ul este piesa de schimb ? Ma gandesc ca unii au schimbat si DSTC -ul ,evident OEM .

Tu glumesti acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dstc-ul intra in actiune 1km la fiecare 1000 km cel mult. Cite-odata 1km la 100.000 km daca mergi usor, sau niciodata pe toata durata vietii masinii...

Cine crezi tu ca merge in asa fel incit sa consume placutele de frina in felul asta ? Daca mergi in asa fel incit sa intre dstc-ul foarte des, vei frina cu frina de serviciu atit de des incit placutele se vor uza din cauza frinei de servici nu a dtsc-ului. Nici eu nu pot merge asa.... :smile:

Consumul frinelor din cauza dstc-ului e ca o picatura de apa in ocean.

Teoretic, ca sa consumi frinele numai cu dstc-ul trebe sa mergi in asa fel incit sa derapezi , FARA INSA a folosi frina de servici. Crezi ca poate cineva sa faca asa ceva ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte simplu.Materialul din care sint facute placutele spate se consuma mai repede protejind discurile si astfel schimbi discurile mai tirziu.Daca ai placute tari posibil sa ovalizezi discurile etc. Daca nu ai praf negru vizibil pe jante fii sigur ca ai placutele de frina mai tari si se consuma mai greu materialul lor in contact cu otelul discului de frina.Iar din cauza DSTC-ului sa ai placute consumate ,aici este o gluma sa ne mai destindem si noi probabil.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa zic asa, placutele, toate sint la fel de moi. Diferenta nu e de duritate nici de coeficient de frecare,ci de descompunere la caldura : unele se fac praf, altele mai putin. Alea care se topesc mai repede sint mai sport (masina frineaza mai bine din cauza temperaturii mai mici de contact, inclusiv lichidul de frinare se incalzeste un pic mai tirziu si fadingul apare, normal, mai tirziu)

La prima vedere asa pare : ca unele sint mai moi/tari....

Share this post


Link to post
Share on other sites

discurile spate nu sunt ventilate!... ;D

Poate la V70 nu sunt ventilate :D :D :D. XC90 le are ventilate ;D ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now