Sign in to follow this  
Followers 0
mango7878

capac filtru ulei intepenit

8 posts in this topic

salutare,

Am o problema destul de grava, va rog sa ma ajutati cu ceva idei.

CAnd am cumparat masina am facut schimbul de ulei si cei de la service nu au putut desface capacul de la filtru de ulei( a ramas acelasi filtru, cine stie de cat timp nu s-a mai schimbat).Astazi am schimbat din nou uleiul si aceeasi problema nu se desface. Au incercat dar era riscul sa crape corpul din aluminiu si am inteles ca este destul de scump, e cu tot cu racitor(in jur de 11 mil).

Va rog sa-mi spuneti o solutie cum pot sa-l desfac cei care au mai patit acelasi fenomen ca si mine.

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu motorul cald s-ar putea sa nu mearga, datorita efectului de dilatare.

M-as bucura sa nu se fi incalecat filetul pentru ca de regula strangerea se face in prima instanta cu mana, insa mai stii...

Sugerez ca si colegul Roberto sa folosesti fie cheia indicata in link, sau in cel mai rau caz dispozitivul cunoscut si sub numele de "cheia tractoristului".

Am avut o problema similara in primavara asta si singura unealta care a reusit sa desfaca filtrul a fost masinaria indicata in ghilimele.

Dezavantajul major in cazul meu a fost indoirea corpului filtrului de ulei dar mai ales desfiletarea partiala a racitorului de pe bloc, ambele elemente folosind acelasi ax pentru montare.

Toata distractia m-a costat in jur de 60 lei reprezentand contravaloarea garniturii dintre racitor si bloc (n-am gasit decat originala), precum si inca aproape 500 ml de ulei ce a trebuit completat datorita garniturii racitorului care odata destransa nu mai etansa corect.

O precizare pentru ca nu cunosc tipul de filtru la motorul din semnatura ta : la motorul badogului meu, filtrul de ulei se schimba cu totul, nu doar cartusul filtrant din interior. Asta m-a facut sa fiu de acord cu folosirea dispozitivului respectiv, care in 90% din cazuri indoaie iremediabil carcasa filtrului, datorita chingii ce imbraca si strange extrem de tare carcasa atunci cand se actioneaza asupra respectivei "chei".

Daca la tine se inlocuieste doar cartusul filtrant, pastrandu-se carcasa, e alta treaba fata de ceea ce am descris eu mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se inlocuieste doar cartusul din carcasa.Si ma indoiesc sincer sa nu mearga desfacut cu o tubulara sanatoasa,eventual ajutata de o teava pentru parghie.Cheile tip ''gheara'' nu stiu cum ar putea ajuta in acest caz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu motorul rece si cu grija ;

sa nu crape capacul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru sfaturi.Astazi am fost la cateva reprezentante si mi-au spus ca este posibil sa crape partea de aluminiu, intr-un final am ajuns la Service filaret si am comandat capacul deoarece au zis ca o sa-l sparga pe cel de pe masina.Marti se face operatiunea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mult succes!Sa ne spui si noua dacă a fost prins filetul stramb sau doar era intepenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Azi am reusit sa scot capacul prin spargere(ciocan si dalta), a fost strans prea tare si din aceasta cauza nu a putut fi desfacut.Cost total capac(135lei)+freon+manopera -285 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0