lucamihail

cand pornesc motorul trepideaza schimbatorul

39 posts in this topic

V50Saphir, multumesc pentru clarificari :salut:

Da, miscarea asta exista si evident are si zgomot (troncanit) daca esti in frana de motor si accelerezi , face tronc, si invers daca acelerezi si intri in frana de motor (brusc, eventual treapta inferioara) face tronc, cate-o data si la plecatul de pe loc, depinde de cum e pozitia motor-tampon-sasiu. Acest tampon, cel putin in cazul meu a fost verificat in service particular, si mi l-au aratat, partial rupt (procedeu cam dubios, au bagat un levier si au miscat cu graija a.i. sa se vada uzura/ruptura tamponului) . Eu am si vibratia la relanti, care e conform Primus din cauza tampon dreapta, deci 2 tampoane de schimbat. Saptamana viitoare imi vin si le voi schimba, va tin la curent.

Edited by gordon

Share this post


Link to post
Share on other sites

care ar fi consecintele daca nu sunt schimbate la timp aceste tampoane, la mine de exemplu la prornirea si oprirea motorului indiferent daca am sa nu apasat ambreiajul se vede cum vibreaza volanul si parca se misca bordul, fara sa simta la schimbator, de asemenea cand trec de 130 km/h se simt usor in volan.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consecintele ... cred ca nu e bine sa se transmita vibratii in toate maruntaiele masinii si sa apara greierasi sa nu stii ce sa le mai faci, in rest baietii mai tehnici poate vin cu raspunsuri plauzibile.

Treaba cu vibratii la peste 130 posibil sa fie si de la cauciucuri uzate random/roti neechilibrate/presiune necorespunzatoare. Incearca mai intai o echilibrare + verificarea presiunii in anvelope si vezi daca iti mai vibreaza la viteza. In mod normal vibratiile sunt mai mici daca deja turatia trece peste 1000 rpm iar vibratia la viteza nu apare din cauza tampoanelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V50Saphir, multumesc pentru clarificari :salut:

Da, miscarea asta exista si evident are si zgomot (troncanit) daca esti in frana de motor si accelerezi , face tronc, si invers daca acelerezi si intri in frana de motor (brusc, eventual treapta inferioara) face tronc, cate-o data si la plecatul de pe loc, depinde de cum e pozitia motor-tampon-sasiu. Acest tampon, cel putin in cazul meu a fost verificat in service particular, si mi l-au aratat, partial rupt (procedeu cam dubios, au bagat un levier si au miscat cu graija a.i. sa se vada uzura/ruptura tamponului) . Eu am si vibratia la relanti, care e conform Primus din cauza tampon dreapta, deci 2 tampoane de schimbat. Saptamana viitoare imi vin si le voi schimba, va tin la curent.

Au trecut cateva luni si nimic. Deci? Ai schimbate? Cum e acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la cati km ati schimbat aceste tampoane ?

Eu am 124.000 km si cand dau frana de motor este destul de simtitor socul atunci cand ridic brusc piciorul de pe ambreiaj.

Le-as schimba in primavara pe toate , am inteles ca sunt 3 la numar.

Un service bun si un pret aproximativ de piese imi poate da cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la cati km ati schimbat aceste tampoane ?

Eu am 124.000 km si cand dau frana de motor este destul de simtitor socul atunci cand ridic brusc piciorul de pe ambreiaj.

Le-as schimba in primavara pe toate , am inteles ca sunt 3 la numar.

Un service bun si un pret aproximativ de piese imi poate da cineva?

550 cel din stanga sus restul 500 si 400. Undeva la 1400-1500 toate 3 OEM. Nu gasesti aftermarket decat cel inferior dar si ala e undeva la 200 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel pus la inceputul paginii 2 a threadului e cel inferior nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sustin din experienta, trepidatiile la oprire/pornire/relanti sunt de la cele 3 tampoane.

In prezent se gasesc tampoane si after market. Toate 3 sunt 390 lei.

Dupa ce le-am schimbat s-a schimbat cu mult comportamentul masinii.

Revin, tampoanele se gasesc after market pentru motorul de 1.6 d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gasesc probabil pe echivalenta de Ford, care NU SUNT HIDRAULICE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, este posibil.

Poate influenta cu ceva daca este tampon normal si nu hidraulic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, normal, nu amortizeaza la fel vibratiile :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, tind sa cred ca cel de Ford este hidraulic si ce e mai interesant cel de la motorul de 1.6 benzina de pe Focus este identic cu cel de 1.6D de pe Volvo S40 si banuiesc ca si cu 1.6 Tdci de la Ford. Am verificat la Focusul meu si pare hidraulic, partea superioara, daca apesi pe ea se simte ceva vascos-alunecos, la fel ca la Volvo.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

E identic si cu cel de 1.6HDI de Peugeot, si iti spun de la Axevo care importa piese originale de Ford, ca nu sunt cu ulei. Acum daca ala minte, mint si eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now