Mihaipg

Montare instalatie spalat faruri

27 posts in this topic

Acest DIY are ca obiect instalarea unui sistem de spalatoare faruri, un semi-retrofit la masini care nu au aceasta optiune din fabrica. In cazul acesta pe un V50/2010.

Incep cu concluzia - totul ok dar...incercati sa nu mai cumparati de la dezmembrari. Singura parte din proiect la care am facut rabat si am achizitionat-o de la dezmembrari - pompa - nu a functionat. (dar, dupa cum am aflat ulterior, se poate incerca si cu o baterie de 1.5v). In comparatie cu sistemul OEM, unde pompa este comandata de CM (adaptare care ar necesita schimbare soft, harness de cabluri special etc. si nu sunt sigur chiar ca este posibila) in cazul meu am mers pe varianta simpla. Pompa de inalta presiune este conectata in paralel cu pompa de parbriz/luneta, cu o dioda care impiedica alimentarea ei la inversarea polaritatii (pompa respectiva schimba parbriz/luneta prin schimbarea polaritatii. Vrem ca cea de faruri sa "plece" cu pompa de parbriz, asa ca identificam + - pe care le dorim, la actionarea spalatorului de parbriz sau luneta, si ne legam corespunzator). Stropitoarele se ridica doar la realizarea presiunii necesare in circuitul de apa. Altfel spus, daca actionam maneta scurt, nu pleaca. Daca o actionam scurt, dar de mai multe ori, pleaca. Daca actionam maneta destul de lung, de asemenea se realizeaza presiunea necesara si pleaca. Se poate adauga, de exemplu, si un releu care sa conditioneze pornirea spalatoarelor de faruri aprinse sau proiectoare aprinse etc. Eu am preferat un sistem cat mai simplu.

Asa - deci necesarul de piese (si codurile care s-au potrivit la modelul meu de masina - verificati ce se potriveste la voi):

doua duze de stropire - VOLVO 30698422 (stg) + 30698423 (dr)

doua capacele - VOLVO 39886377 (stg) + 39886397 (dr)

doua elemente extensibile (identice pt st/dr - acelasi cod - Made in Romania :) ) - VOLVO 31253730.

furtun de inalta presiune cu cuplele lui

pompa de inalta presiune (VOLVO 8620396),

mufa electrica pentru pompa (succes la asta - eu nu am reusit sa o identific si a trebuit sa adaptez una - presupun ca vine cu intregul harness de cabluri, si nu se gaseste ca piesa separata)

cupla de cauciuc pentru ea (Volvo 31294169)

una bucata dioda.

kit vopsea/lac conform codului de culoare al masinii, pentru vopsirea capacelelor (eu am luat unul de 150ml, si mi-a ramas o gramada ).

Va recomand sa luati piesele de la colegii de pe forum care se ocupa cu asa ceva - am iesit la jumatate pret fata de oferta reprezentantei.

Pentru acces, se dau jos aripa de pe partea pasagerului si spoilerul fata. Spoilerul are pe spate marcate profilele ce trebuie decupate. In cazul nostru, a fost folosit un cutter simplu, si rezultatul a fost mai mult decat satisfacator. De asemenea, exista pe bara ghidajele pentru instalarea celor doua elemente extensibile (cele la care se cupleaza duzele, si care le ridica in prezenta presiunii), si fiecare se fixeaza cu cate un surub. Aici nu trebuie nici o decupare/adaptare. Pentru instalarea pompei, vasul de apa are un compartiment special in care intra, in spate, dar nu are gaura. Exista, de asemenea, marcat locul unde trebuie data gaura, dar desenul este un pic mai mare in diametru decat necesar. Este bine ca gaura sa fie data gradual, de la mai mic la mai mare, si incercata pentru o cat mai buna etanseizare cu cupla de cauciuc. Odata cupla de cauciuc fixata, in ea intra piciorul pompei. (veti observa acelasi sistem si la pompa de parbriz/luneta si senzorul de nivel). Tras fire de la cele doua ale pompei de parbriz/luneta, masurat si stabilit polaritatile corecte pentru fiecare in parte, instalat dioda, legat firele la mufa electrica de la pompa, si cam atat. Pus tot la loc cu griiija, si gata treaba.

Dupa o activare initiala inpreuna cu spalatorul parbriz, am preferat pana la urma actionarea cu pompa de luneta, pentru a evita orice activare accidentala a spalatoarelor (de exemplu iarna, cand am gheata pe bara).

Multumiri lui V50Saphir si lui Midnight Caller

post-4071-0-64867000-1343455316_thumb.jp

post-4071-0-67534400-1343455322_thumb.jp

post-4071-0-26780700-1343455327_thumb.jp

post-4071-0-62907000-1343455338_thumb.jp

post-4071-0-52212400-1343455660_thumb.jp

post-4071-0-86563400-1343455665_thumb.jp

post-4071-0-82415000-1343455669_thumb.jp

post-4071-0-31878600-1343455676_thumb.jp

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un cost total estimativ se poate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, estimativ, cam 1000 lei, cu piese noi luate de la Midnight Caller. La reprezentanta preturile sunt duble - pompa costa peste 500 lei.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 euro e rezonabil. In conditii diy desigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

operatiunea se poate face si pe s40, neavand spalator luneta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur.Din comanda manetei de stergator parbriz vei avea si comanda pt spalator faruri sau vei face cu un montaj cu temporizare dar avind comanda tot din maneta spalat parbriz Ori la reprezentanta si iesi mai elegant si "ieftin". :smile:De cite ori insa vei actiona maneta spalator parbriz vei avea si spalare de faruri daca faci cu temporizare iar daca faci pe direct adica comnada simultana motor spalator parbriz cu motor spalator faruri poti avea mici diferenete depinzind de cit mult timp tii (3,4 secunde )apasata maneta de spalator parbriz

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau un releu, si conditionezi spalarea farurilor de faruri aprinse, sau proiectoare ..

Edited by Mihaipg
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si poate un videoclip cum functioneaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata si functioneaza ... exact ca la cele cu sistemul montat din fabrica. Cu exceptia faptului ca la mine se activeaza atunci cand actionez spalarea lunetei. Se ridica, "scuipa", se retrag. Cam ce videoclip ai vrea tu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Functioneaza si cu farurile stinse?Poate ma insel dar dupa ce am testat pe un golf 6 parca mergeau doar daca farurile erau aprinse si cum zici tu la actionarea manetei...dar pt parbriz.

Spor...la "scuipat", ca veni deja vremea rea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man - daca citeai mai sus, intelegeai ce si cum. Eu le-am montat in asa fel incat sa "plece" cu spalatoreasa de luneta. Nici o legatura cu farurile. Altfel spus, comandate de aceleasi fire. Ca sa faci o instalare 100% ca cea din fabrica, se lasa cu soft si alte alea. Nu merita (si nici nu sunt sigur ca se poate).

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze de confuzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actionarea se poate face cu un releu special care se bazeaza pe timpul de incarcare a unui condensator si porneste pompa. In trecut am avut un Focus 2002 la care i-am pus sistem de spalare a farurilor si am folosit acel releu. Ideea generala e ca el are in interior un circuit de comanda care trebuie sa aiba validate doua conditii ca sa cupleze: sa fie faza scurta pornita si sa fie actionate spritierele mai mult de 2 sec ( timp stabilit de acel condensator de care vorbeam)

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru nu ai inteles.La 5 actionari a manetei stergator parbriz iti pleaca si pompa de faruri.Daca tii mai mult apasat (2,3sec)maneta stregator ,din nou pleaca pompa de faruri.Asa este de fabrica.Este facut elegant din soft de Volvo.

Cum spui tu, la fiece actionare sa speli parbrizul implicit speli si farurile ,era simplu dar pagubos prin consum mare de lichid de spalat...De aceea s-a folosit pt spalare luneta comun cu farurile.atunci cind nu ai de fabrica aceasta functie

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa gasiti cu 55 lei ... si merge foarte bine :D , am scris pe topicul legat de problema spalatoare faruri . acolo gasiti si cod piesa , este de vw , audi - cam orice model pana in 2012 ... pompa volvo este 300 lei aproximativ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ V50Saphir - Am inteles din prima ce ai spus. Am vrut sa prezint si alta metoda de a lega pompa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:hello: eu nu am spalator luneta :)) deci...lasa ca spal eu farurile cand bag dizal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Claudiu , nu fac mare lucru ... daca aveai xenon erau practice , oricum si cu farurile curate abea vezi ... crezi ca spalatorul ala le si sterge cu o carpa :))

Le spala de noroi in mare , dar daca spala la 5 spalari de stergator ... deja s-a despus pe ele si de la caldura s-a si uscat mizeria

Daca spala mai repede trebuie sa completezi lichid in 200 km :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D stiu...e cam nasol doar cu halogen pe timp de noapte si asfalt umed... :( si daca e si ceata, e perfect :))

Nu am apucat inca sa schimb H7 de pe masina cu niste H7 din Germania gen "Blue Light". Poate dau o lumina mai alba si atunci vad si eu mai bine. Pe masina am Osram, cel mai probabil din alea ce tin mult si bine si lumineata la fel de "bine".

As vrea eu xenon cu ABL si spalatoare... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa incalzeasca si scaunele :)) , eu asa cred ca nu te vor ajuta becurile albe ...

Mai ales cand ploua

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D stiu...e cam nasol doar cu halogen pe timp de noapte si asfalt umed... :( si daca e si ceata, e perfect :smile:)

Nu am apucat inca sa schimb H7 de pe masina cu niste H7 din Germania gen "Blue Light". Poate dau o lumina mai alba si atunci vad si eu mai bine. Pe masina am Osram, cel mai probabil din alea ce tin mult si bine si lumineata la fel de "bine".

As vrea eu xenon cu ABL si spalatoare... :D

Buna seara,

La S60 2011 am HID (Xenon) ABL din fabrica, culoarea luminii este spre galben (nu albastru sau alb de tot) si se vede destul de bine in cam toate conditiile meteo, din cate stiu lumina galbui asigura o vizibilitate relativ buna si in conditiile de ploaie si ceata.

Spalatoarele nu mi se pare ca fac mare lucru cu exceptia sa consume mult lichid de spalare cel putin in UK, cand apare mesajul ca are putin lichid (aproximatil 1L) atunci spalatoarele de faruri se dezactiveaza.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

La S60 2011 am HID (Xenon) ABL din fabrica, culoarea luminii este spre galben (nu albastru sau alb de tot) si se vede destul de bine in cam toate conditiile meteo, din cate stiu lumina galbui asigura o vizibilitate relativ buna si in conditiile de ploaie si ceata.

Spalatoarele nu mi se pare ca fac mare lucru cu exceptia sa consume mult lichid de spalare cel putin in UK, cand apare mesajul ca are putin lichid (aproximatil 1L) atunci spalatoarele de faruri se dezactiveaza.

Corect! Lumina alba nu te ajuta pe timp de ploaie sau ceata. Din contra, lumina se refracteaza in ceata deasa si nu mai vezi mai nimic, iti apare un "panou" alb in fata. Cum a spus si colegul mai sus, lumina calda (alb - galbuie, 4300k - 4800k) este ideala. Lumina alba te ajuta mai bine doar noaptea, asfalt uscat si senin si plus ca se vede mai bine in faruri :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Sunt posesor al unui VOLVO S40 (an:2008). Am ramas surprins cand am vazut ca dupa aprox. 800km am ramas fara lichid de prabriz si m-a tot intreb cum pot actiona spalatoarele de parbriz fara sa le utilizez si pe cele de faruri. Am inteles ca daca as avea farurile stinse nu s-ar actiona si spalatoarele de faruri insa daca sunt aprinse farurile se poate evita spalarea lor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoti releul :)))

cica daca ai trage mai incet de maneta nu le actioneaza, eu personal nu am reusit dar ma bucur ca spala farurile :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now