Sign in to follow this  
Followers 0
marcellus

Probleme valva EGR?

6 posts in this topic

Salutare prieteni,

Am si eu o problema pt. care mi-ar prinde bine orice sfat.

Am un Volvo V40 1,9 TD motor D4192T3  85 KW din 2001.

In vara am avut o problema, mi s-a spart intercooler-ul si pana mi-a venit altul nou, am mers vre-o 2-3000 km. Dupa ce l-am schimbat, n-am mai avut probleme cu fumul negru si masina a inceput din nou sa traga ca lumea, insa  tot se auzea un "fashait" (ca si cum ar fi vre-un furtun spart), cand lasam ambreiajul din viteza 1 in a 2-a si din a 2-a in a 3-a.Deja din a 3-a in sus nu se mai auzea.

M-am dus la service si nu mi-au gasit nici un furtun spart,dar mi-au spus ca ar fi  probleme cu turbosuflanta....

M-am dus le cei ce repara turbosuflante....Mi-au auzit motorul si mi-au spus ca fumul nu poate sa iasa bine prin sistemul de esapament, din cauza catalizatorului, care  posibil sa fie infundat+ e posibil sa fie ceva mizerie pe la valva EGR.

Intr-adevar, am schimbat catalizatorul si s-a redus simtitor acel "fashait", dar tot mai persista....  M-am programat sa curat acea valva EGR, dar mi-au spus ca e posibil sa  fie grau de desfacut, sa  fie suruburile ruginite,si s-ar putea sa gaseasca si alte probleme...etc...

Intrebare: Avand in vedere ca masina trage bine si nu iese fum negru si exista doar acel sunet (ca si cum ar sufla ceva aer), este posibil sa fie stricata turbosuflanta sau nu?Adica, daca as curata acea valva EGR am sanse sa scap doar cu atat?

P.S. Un tip mi-a spus, ca daca as forja-o vre-o 100 km, s-o turez bine, cica s-ar curata acea valva si n-ar mai fi nevoie sa fie desfacuta.

Voi ce pareri aveti?

A propos, cam cat ar ajunge o turbosuflanta noua pt. o masina ca a  mea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina trage bine, nu sunt zgomote metalice si nu consuma ulei nu te arunca la schimbat piese aiurea ca costa ...

Mergi cu ea pana o sa-ti dai seama de problema.

Motorul e de Renault, dar nu am vazut daca la Volvo EGR-ul este la fel. E drept ca valva poate fi sudata acolo si sa se poata scoata doar cu dalta si ciocanul. Eu la Laguna dCi am dat-o jos f. usor...

Recomand cu incredere obturarea EGR-ului, adica a conductei care aduce gazele arse si le baga din nou in motor. Prelungesti viata motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok,sa zicem ca se poate obtura valva, dar asta nu ar avea consecinte asupra altor agregate?

Ca eu, am probat cu propria masina ca o piesa defecta duce la defectarea altei piese, etc.

...si ca e mai bine sa o schimbi la timp pentru a nu srica alte piese...

Iti dai seama, ca nici mie nu-mi convine sa cumpar acuma o turbosuflanta noua, dar daca as sti ca din cauza ei s-ar strica  motorul, de exemplu, as face un efort si as schimba-o...

Oricum , o sa ma duc la mecanic sa-mi curete pe acolo,sa vad, poate se remediaza problema....

Share this post


Link to post
Share on other sites

rand, conform la ce spui tu :"Recomand cu incredere obturarea EGR-ului, adica a conductei care aduce gazele arse si le baga din nou in motor. Prelungesti viata motorului." - inseamna ca Volvo ala nemodificat care are recordul la facut kilometrii (mile), daca isi obtura EGR-ul , il mai ducea vreun milion de kilometri. E de probat, oricum , nu ?  ;)

-cer scuze ca sint off-topic , am vrut doar sa va mai descretesc putin fruntile de probleme  ;)

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul ala nu avea EGR, de aia a tinut atat ;)

Am un vecin cu un Megane din 2001, 1.9dCi caruia i-am obturat EGR-ul pe la ~160k km. Acuma are 240k km si cei de la ITP au ramas masca cand au vazut la testul de fum ca masina aia e curata ca lacrima... Nu le-a venit sa creada.

De fapt marii constructori de diesel recunosc ca EGR este doar o metoda ieftina care reduce cantitatea de NOx eliminata in atmosfera dar are impact negativ asupra motorului.

Normal, daca turbina papa ulei si face zgomot metalic este posibil sa o ia motorul pe ulei si sa il termini. Sau sa se trupa bucati de turbina care trec de intercooler si sunt aspirate in motor.

Dar nici nu cred ca are rost sa schimbi piese doar de dragul de a schimba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut la toata lumea si yo am avut exact aceeasi problema . Marcellus tu ai facut vre-un test la masina ?

Daca da ce ti-au spus ? Uite yo am facut 3 teste la motor si a iesit senzorul de la turbina (boost pressure sensor).

La-m scimbat si nu se mai aude. nu ma pricep yo asa bine dar senzorul ala inchide si deschide turbina si daca nu o inchide cand trebuie presupun ca de asta se aude pt. ca ramane turbina deschisa ,a si ce mi-au mai spus la service ca sar putea ca trebuie curatata turbina, valva aia are un furtun care intra in turbina , scoate furtunul ala sin vezi daca suge valva daca suge am inteles ca valva e ok-la mine suge.

Rand te rog spune-mi si mie cum se obtureaza valva aia ca tare ma tenteaza sa o fac ?

Dupa spusele tale e mai bine .........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0