volvou

Fasait in bord cand pornesc clima

14 posts in this topic

Buna ziua. Am o problema cand pornesc clima, in bord, parca din directia prizelor de aer din mijloc, se aude un fasait scurt, de vreo 2 secunde, apoi pauza cam 1 minut, iar se aude fasaitul si tot asa. In partea stanga, la sofer, baga aer rece, in schimb in dreapta nu se simte rece.

Daca ma poate ajuta cineva cu ceva informatii, multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca am mai vazut undeva aceasta problema cu intr-o parte baga o temperatura iar in cealalta alta temperatura , citeste aici poate o poti rezolva asa : cat fasaitul , climatronicul pe spare are un ventilator care nu stiu pt ce este , poate acela fasaie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lipsa freon .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freon insuficient. Am patit eu la fel. E indicat sa nu ramai fara....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dau o fuga la baietii cu clima si revin cu noutati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa aiba aparat de dicat pt. clima ce baga si freon si uleiul necesar, cam 1 kg la S60 altfel mergi degeaba ca dupa 2 saptamani iara nu mai merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supapa (valva) de expansiune fasaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi la baieti, era putin freon (vreo 200 grame), mi-au facut tot ciclul ala care-l face aparatul (golit, vidat, incarcat,...) si acum e ok. Nu mai fasaie, baga rece si in partea pasagerului, totusi parca nu asa rece cum baga... Problema oricum nu e rezolvata insa, deoarece intr-un an nu cred ca putea pierde freon daca nu sunt mici scurgeri pe undeva. Urmeaza sa merg cand am timp sa goleasca iar instalatia, sa o incarce cu azot sub presiune cam 1 ora sa vad pe unde are scurgeri.

@Matrixxx: supapa aia pe unde e si ce rol are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supapa de expansiune e plasata în teava de intrare la evaporator la conexiunea (filetata) cu linia de lichid. Printr-o îngustare a liniei de freon de înalta presiune, ea transforma curgerea catre evaporator într-o curgere de vapori de joasa presiune. Supapa de expansiune si orificiul sau sunt protejate de îmbâcsire cu niste filtre/site, atât la intrare cât si la iesire.

Ansamblul supapei nu se repara în caz de defectare, se înlocuieste în întregime.

Când motorul e oprit cu sistemul A/C lucrând, freonul va curge din partea de presiune înalta a supapei de expansiune catre partea de joasa presiune pâna când se vor egaliza presiunile. Aceasta se poate constata datorita unui sunet fasait al curgerii lichidului, pentru circa 10 - 30 secunde în conditii normale. La fel se aude si la pornirea AC-ului cu motorul pornit, insa sunetul e mult mai slab in intensitate, uneori chiar imperceptibil si foarte scurt, 1-2 secunde.

Daca compresorul cupleaza atunci cand il pornesti tu din buton si cel 2 ventilatoare functioneaza(cel din habitaclu si cel de la motor), sunt doar 4 cauze pentru care nu baga rece, pornind de la premiza ca sistemul de AC merge ok:

1.prea putin freon

2.prea mult freon

3.blocata clapeta care se selecteaza rece/cald - motorasul nu realizeaza cursa completa (se recalibreaza prin soft)

4.evaporatorul (vaporizatorul) e inundat de prea mult ulei din compresor (bagat de vreun prost de la service) si nu se realizeaza corespunzator transferul de caldura. Mai rar varianta asta, cu aparatele astea de incarcat freon automate, insa nu e exclusa niciodata.

La cita pierdere de freon ai tu, ar trebui ca cei de la service-ul AC sa-ti verifice sistemul de pierderi prin injectarea acelei solutii verzi de contrast, sa poata vedea unde e pierderea. Daca e la evaporator (care e in habitaclu), nu prea o observa...

P.s. Sper ca mergi si in anotimpurile reci cu AC-ul pornit. Astfel, previi prin circulatia freonului (ce contine si putin ulei) imbatrinirea O`ring-urilor de la toate imbinarile sistemului. De aici pot aparea pierderi, pe viitor...

Tine-ne la curent !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am fost si eu de am bagat freon si tot asa fasae e normal sau e supapa ,cum as putea schimba aceasta supapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai bagat prea putin freon sau pierde pe undeva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar baga frig,cat timp tine freonul,ventilatorul porneste cand se da drumul la aer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic sters

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am fost si eu de am bagat freon si tot asa fasae e normal sau e supapa ,cum as putea schimba aceasta supapa?

la modelul tau intra 1 kg de freon. cei mai multi se feresc sa bage o asemenea cantiatea. baga de obicei 500. Cere ca testul de vacuum sa fie facut pe perioada maxima - 30 min parca . Desii aveam radiatorul spart, testul de vacuum a iesit intotdeauna bine. Era un por prea mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now