bogdvbl

nu merge caldura

6 posts in this topic

Salut!

de ceva vreme caldura m-a lasat balta.Intr-o dim cand dau sa plec si eu ca omu' observ ca mi se aburesc geamurile dupa care incerc sa schimb treptele de pe variator fara nici un rezultat asupra ventilatorului.Bagacios cum sunt m-am apucat sa desfac cutiile de sigurante crezand k scap ieftin... fara rezultat ,am incercat sa vad daca s a ars motorul slava domnului asta merge, langa el am mai observat doua agregate:un releu (cred) si un tranzistor prins de un radiator de aluminiu pe care l am scos din locasul in care vine introdus filtrul de polen.Cu ambele am fost la un electrician care mi a spus k cica ar fi bune .Variatorul de trepte de pe bord nu cred k e defect deoarece cand comut pe trepte de pe 0 se aprinde ledul de la AC cand e pe dezaburire semn k ar lucra ,acum nu stiu ce as mai putea verifica ,daca puteti sa ma ajutati cu ceva sugestii

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, daca ai clima, urmareste cu atentie cele trei leduri (recirculare, dezaburire luneta/oglinzi si AC) dupa ce pornesti motorul, in primele 3 minute, si vezi daca incep sa clipeasca. Daca o fac inseamana ca ai o eroare la sistemul de climatizare, si o poti diagnostica. Se gaseste greu insa un service care face asa ceva...

Uite cum am iesit eu dintr-o situatie similara. Nu spun ca acelasi lucru ai patit si tu, insa e de verificat daca piesa aia lucreaza cand selectezi diferite temperaturi.

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,1015.0.html

Sper sa iti ajute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci muadDib!

Greseala mea ca nu am mentionat faptul k nu am clima ci doar aer conditionat simplu iar ledurile de dezaburire recirculare .... merg fara probleme nu clipesc .Mentionez ca azi dimineata cand m-am urcat in masina si am incercat sa vad poate si-a  revenit ,din senin a inceput sa mearga pe orice treapta normal ca inainte ,asta pana l-am oprit  dupa aceea nu a mai vrut sa porneasca sub nici o forma.Nu pot sa mi dau seama ce ar putea fii :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam acelasi lucru patesc si eu

la mine diferenta este ca in anumite zile merge caldura, in unele nu vrea sa porneasca nici in ruptul capului (chiar daca nu misc acel potentiometru cu gradele de la clima)

chiar dupa 1 ora de mers si cu clima pe rosu baga doar aer rece

am primit chiar "diagnostice" de genul "ai problema la senzorii de temperatura..." ?????

nu stiu ce sa mai cred...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnemonix la mine problema s a rezolvat prin schimbarea unui tranzistor (cred) care se afla pozitionat deasupra picioarelor pasagerului fata exact langa motorasul care antreneaza aerul in habitaclu tranzistorul se afla introdus intr o carcasa care contine si filtrul de polen il recunosti pt ca intra o mufa cu 3 fire in el scoaterea lui e mai anevoioasa dar merita sa incerci ideal ar fi daca ai mai avea un prieten cu volvo v/s40 de la care sa iei tranzistorul respectiv si sa probezi macar vezi daca de acolo e problema in caz ca nu,mergi mai departe... mai ales ca vin zile friguroase si din cate mi aduc aminte e tare nasol fara caldura...multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, daca ai clima, urmareste cu atentie cele trei leduri (recirculare, dezaburire luneta/oglinzi si AC) dupa ce pornesti motorul, in primele 3 minute, si vezi daca incep sa clipeasca. Daca o fac inseamana ca ai o eroare la sistemul de climatizare, si o poti diagnostica. Se gaseste greu insa un service care face asa ceva...

Uite cum am iesit eu dintr-o situatie similara. Nu spun ca acelasi lucru ai patit si tu, insa e de verificat daca piesa aia lucreaza cand selectezi diferite temperaturi.

http://www.volvo-clu...pic,1015.0.html

Sper sa iti ajute.

Imi spui si mie cum ai rezolvat respectiva problema ca nu mai merge link-ul?

La mine, pe tester da urmatoarea eroare: AC (Climatizare - CCM (Climatizare)) -->> CCM-0013 Amortizor motor distributie aer, blocat <<--

Precizez ca am ajuns in zona respectiva si am vazut motorasu ala, am pus contactu si am invartit de potentiometru pe maxim cald si se misca parghia aia.

Ce diferenta am observat dintre al meu si cel din desenul atasat este ca imi lipseste o piesa inca nu stiu exact ce e...Atasez poza si un PDF.

Multumesc.

post-1874-0-91963000-1347298152_thumb.gi

Temperature damper motor.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now