serge

Baterie descarcata

98 posts in this topic

Salutare,

Am experimentat o usoara problema azi de dimineata.

Cand am pornit masina pentru a merge la birou... Surpriza! Pac si atat. Nu ducea motorul. Claxon nu era. Martorii in bord s-au aprins normal prima data cand am pus contactul, a doua oara deloc. In zona n-am reusit sa primesc curent de la nimeni, era nevoie sa ajung urgent la birou si am impins-o s-o pornesc fortat (stiu ca nu-i indicat deloc) si in 10 m a pornit din elan. Dupa 2 minute, am oprit motorul si la fel, nu a pornit. Din nou, impinsa, a pornit. Am mers asa aprox. 15 minute pana la birou, iar cand am ajuns si am parcat, am oprit motorul dupa care a pornit foarte bine de doua ori.

Pe drum spre birou, am observat ca geamurile usilor din fata nu coborau automat cand apasam butonul lor pe a doua treapta, ci erau actionate doar cat timp eram cu degetul pe buton. Cand am ajuns, geamul din dreapta cobora si urca normal, cel de la sofer cobora in continuare doar cata vreme tineam butonul apasat.

Peste cateva ore, cand voi merge spre casa, sunt curios cum se comporta.

Acumulatorul e cel original, din fabricatie. Consumatori peste noapte nu au fost, motiv pentru care nu-mi explic ce s-a intamplat. N-am mai avut asemenea probleme.

Ce parere aveti?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ai uitat farurile aprinse si s-a consumat bateria sau ceva deschis pe la masina si s-a terminat. Verfica diseara sa fie toate inchise si daca maine face la fel.... cumpara-ti baterie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farurile se inchid automat cand opresc motorul, chiar daca ramane comutatorul pe pozitia 0 (lumini de zi) sau pe manual-faza scurta. Iar lampile de stationare ("pozitiile") erau inchise. De asemenea, sistemul audio se opreste la scoaterea cheii din contact.

Alte lumini, gen lampi pentru citit etc., erau tot inchise.

Din cauza asta si nedumeririle mele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce spui tu este foarte normal.Volvo nu a gasit de cuviinta sa faca un beeper care sa te anunte cind inchizi masina si ti-ai uitat pozitiile.(vezi Ford).

Altfel e posibil sa nu iti mai "tina " un element al bateriei.Daca ai baterie de fabrica Volvo(multe facute in Polonia) nu prea te duce mai mult de 4,5 ani.Sint sub standardele cu care eram obisnuiti demult.

Concret si la obiect ar trebui sa pui un incarcator auto pe baterie ori inainte de a pune incarcatorul ar trebui sa faci un scurt pe bornele + si - timp de 2 sec. dar cu un conductor foarte gros sa poti vedea ce element iti fierbe. Poate ai si electrolit sub limita si e nevoie de completare....

Asta doar daca te pricepi. Daca insa esti la sacou si cravata :smile: atunci cumparati o baterie ,preferabil Rombat Premier si nu vei regreta pret/calitate.

Edited by V50Saphir
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru observatii, V50Saphir.

Daca ai baterie de fabrica Volvo(multe facute in Polonia) nu prea te duce mai mult de 4,5 ani.Sint sub standardele cu care eram obisnuiti demult.

Intr-adevar, bateria e facuta in Polonia, de 80Ah. Deci n-ar fi exclus sa "moara".

ar trebui sa pui un incarcator auto pe baterie ori inainte de a pune incarcatorul ar trebui sa faci un scurt pe bornele + si - timp de 2 sec. dar cu un conductor foarte gros sa poti vedea ce element iti fierbe. Poate ai si electrolit sub limita si e nevoie de completare....

Asta doar daca te pricepi. Daca insa esti la sacou si cravata :smile: atunci cumparati o baterie ,preferabil Rombat Premier si nu vei regreta pret/calitate.

Cand am plecat de la birou, n-a pornit. Toate luminile din interior erau slabite, claxonul foarte slabit. Insa dupa cca 2 min de stat si vorbit la telefon, chiar cu o usa deschisa (deci consumatori activi cel putin la nivel de iluminat interior) am sesizat ca lampile plafoniere s-au stabilizat si luminau destul de puternic (normal, as spune). Am avut instinctul sa pun mana pe cheie, sa pornesc motorul si... surpriza: a pornit perfect iar, fara alte manevre de "resuscitare".

Nu am gasit la ora respectiva un electrician/service auto de incredere, am oprit in trecere la un service de aici din Cluj, a pus un nene aparatul pe masina si mi-a zis doar ca e ok si bateria, si incarcarea. Dar totul pe graba, asa incat voi merge undeva unde sa vad si cifre si o explicatie mai clara.

Nedumerirea acum este... De ce a pornit oare cand, aparent, nu mai exista curent in baterie? Persista tot bateria ca si cauza in aceasta problema sau trecem la "fineturi"?

@V50Saphir,

Poti sa-mi explici, te rog, mai detaliat ce inseamna procedura aceea de 2 secunde, de scurtcircuitare a bornelor + si -?

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man... daca masina a pornit dupa ce ai stat si cu usile deschise, ia verifica tu bornele de la baterie, sa nu fie oxidate ! Da-le jos (incepi cu borna de MINUS), curata bine cu un smirghel, da cu vaselina si strange-le temeinic la loc.

Si tine-ne la curent ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa o luam metodic.Procedeaza la urmatoarele verificari cu rabdare:

-Masoara bateria fara sa pornesti motorul.Ar trebui sa ai undeva pe la 12,5-12,7V

-Fa aceeasi masuratoare cu motorul pornit sa vezi cit iti incarca alternatorul in baterie,citesti tensiunea.14,1-14,4V

-Verifica nivelul de electrolit.Daca cumva este sub limita completeaza cu electrolit apoi pune-o la incaract pe redresor. Daca ai ceva timp la dispozitie scoate tot electrolitul din baterie ,spala putin bateria si apoi pune electrolit nou tinind bateria la incarcat vreo 10h pina incepe sa fiarba si ajunge pe la 26gr.Masori electrolitul sa aiba valoarea de 1.28.Legat de acest aspect poti cauta ceva mai documentat pe net cum se face.

-Conectorii ce vin la bornele bateriei oxidati sau poate slabiti mecanic(strinsi superficial)

Daca nu este nimic din astea atunci poate cine stie ,ar trebui cautat la "fineturi" :smile:

Legat de procedura de 2sec era vorba de verificarea la un curent max si a vedea ce element este alterat dar am uitat ca bateriile noi au protectie la scurtcircuit. :slap: .

Ca sa vezi totusi daca ai un element slab, la incarcarea pe redresor,elementul slab va genera mai multa temperatura iar electrolitul va incepe sa "fiarba"inaintea celorlalti elementi.

Sa ai bafta :smile:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Scuze daca ma repet, am incercat sa mai postez odata si nu stiu daca s-a postat, folosind mobilul pt asta. In caz ca mesajul se repeta ca si continut, rog moderatorii sa-l lase activ pe cel mai relevant)

Azi dimineata, la pornire - nimic. Consumatorii, la fel, slabiti. Am luat curent de la un alt autoturism si dupa mai putin de 10 secunde a pornit perfect.

Am mers cca 300m pana la Bosch Car Service. Masuratorile pe baterie/incarcare par a fi in regula. Se incadreaza in parametrii indicati de MC mai sus, atat cu motorul oprit cat si pornit, cu luminile pe faza scurta.

Credeti ca ar trebui sa le spun celor de aici sa verifice ceva in mod deosebit?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
:smile: ..Iti spusesem sa parcurgi niste pasi.Verifica nivelul electrolitului din baterie si cele 2 borne ale sale sa fie curatate,etc...In fine..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parametrii nu erau indicati de mine ci de V50 Saphir :) Eu doar te-am sfatuit sa verifici bornele !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, bornele... si eu am ramas fara curent ( in mers ) datorita faptului ca nu le curatasem niciodata in patru ani. Nu e prea placut sa vezi ca-ti moare motorul pe sosea la 100 de km. pe ora... Deci, bornele primul lucru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pentru inadvertentele de mai sus, in primul rand.

@V50Saphir,

Bornele le-am verificat, curatat cum mi-ai spus. De electrolit realmente n-am avut timp sa ma ocup in aceasta dimineata.

La Bosch Car Service au facut o diagnoza de toata jena. De toata jena in sensul ca nu prea mi-a lasat impresia individul ca stie ce face (el, de altfel, un om de treaba si foarte bine intentionat). Initial a refacut masuratorile dupa ce masina a stat 2 ore si iar nu pornea. Totul ok la masuratori.

Dupa aceea, cu curent de la alta masina pornita, a pus interfata de diagnoza. Au existat vreo 3 erori pa care nu le putea sterge: una legata de claxon, alta legata de contact si alta legata de "aparate de control" (si citez "asta-i ceva calculator de bord, da' nu pentru motor"). Atat.

I-am spus: de ce ne complicam cu detalii si nu iei o baterie de pe o masina de aici, o punem sus si vedem daca porneste. A fost de acord, zis si facut, si masina a pornit. A refacut diagnoza cu motorul pornit si toate erorile au disparut, fara sa mai existe altele noi. Prin urmare, deduc ca este nevoie sa inlocuiesc bateria. Mai ales ca acum, dupa 4 ore de stat pe redresor, a pornit cu bateria mea.

Mi-a lipsit o reactie din partea lui BogdanG, mai ales ca observatiile voastre au fost pertinente si as spune ca e util in asemenea probleme sa cunoastem si parerea lui. Multumiri!

Desigur, ar putea fi posibilitatea de a face o diagnoza zilele urmatoare la dealerul Volvo din Cluj-Napoca. Credeti ca ar fi oportun sau facem "prohodul" la baterie, o inlocuiesc si atat? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 2 luni un s40 (2008) 1,6 asa facea; l-am sfatuit sa cumpere o baterie varta (avea originalul)

de atunci nu m-a sunat :)

schimba-l si gata (sau daca vrei sa te convingi ceri o baterie imprumut 3-4 zile si te-ai convins)

:hello2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce lipsa de reactie din partea mea ? Este o problema simpla, a murit acumulatorul, daca erai atent aveai si mesaj in bord ce raporta acest lucru. Iti recomand un Rombat Premier de 80Ah si ai rezolvat problema .

Abia dupa ce ai schimbat bateria te poti gandi la o diagnoza, te duci frumos la Turda la Oly (volvo244) si iti sterge erorile .

Succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am comandat inca de ieri o Varta Blue Dynamic de 80Ah. Abia undeva pe luni o primesc, ieri nu era pe stoc si sunt nevoit sa mai astept. Pretul e 345+tva.

@BogdanG,

Ma gandisem la o reactie din partea ta pentru ca mie mi se pareau suspecte conditiile in care ar putea sa moara un acumulator, cu toate masuratorile ok, ba mai mult - sa mai si porneasca motorul tam-nesam cu el mort. :) cu toate astea, sunt constient ca fiecare are timp atunci cand are, deci nu era cu repros. :) Oricum, merci de recomandarea cu bateria. Am recurs la Varta pentru ca cei de la care cumpar de obicei piese&stuff nu vand Rombat.

Cat despre mesaj in bord, intotdeauna-s pe faza la asa ceva. De data asta, nimic. Totul normal. Nici avertizare prin text, nici martor cu baterie aprins, nici altfel de martor. Nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La P1 chiar asa mor bateriile OEM, ajungi dimineata la masina si e GAME OVER .

Varta nu e chiar ok daca a stat 2-3 ani pe stoc, de obicei cam stau pe stoc bateriile "de firma" .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu i-am spsu sa ii verifice nivelul de electrolit iar daca acesta este sub nivel sa il completeze si apoi cu ea sus pe redresor.In fine treaba lui.Omul vrea solutii punctuale si dumnezeiesti.Mie mi-a cedat bateria inainte de limita dar asta este altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu si acum am bateria originala din 2004 dar deja sunt exceptia ce confirma regula . :D

Daca las insa contactul pus 30 min imi apare in bord BAT DESCARCATA si nu mai porneste . Daca ma sui in masina si imediat pornesc motorul nu sunt probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu si acum am bateria originala din 2004 dar deja sunt exceptia ce confirma regula . :D

Daca las insa contactul pus 30 min imi apare in bord BAT DESCARCATA si nu mai porneste . Daca ma sui in masina si imediat pornesc motorul nu sunt probleme .

confirm cele spuse de Bogdan ,si eu pe S40 am bateria originala din 2002,porneste bine ,dar daca pun contactul ,aprind luminile ,intre timp apare si vecinul,il salut si barfim un pic despre starea vremii din ziua respectiva sau despre meciurile de fotbal ,atunci se chinuie un pic saraca baterie,deja ma gandesc sa o inlocuiesc si eu cu o Varta Start Stop, recomandata de un prieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea din 2004 inca functioneaza f bine...cu toate ca nu la mine ci pe alta masina, o dacie papuc 1.6 benzina din 2001

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir,

Am apreciat foarte mult solutiile tale, fapt pentru care aseara, cu baterie comandata cu tot, mi-am zis ca o sa fac si operatiunea descrisa de tine pentru a ma folosi de masina in astea 2-3 zile. Nivelul electrolitului era in regula in toti elementii, poate usor scazut intr-unul dintre ei, insa din ce am vazut 2 dintre elementi erau paraditi destul de rau. Mai exact, erau corodati. As fi vrut sa completez electrolit daca era necesar, si s-o pun pe redresor, insa in conditiile astea nu cred ca avea sens. Fapt pentru care astept bateria noua, ca n-am incotro. Si merg cu Mazda pana atunci.

@Bogdan G,

Am solicitat sa nu-mi aduca o baterie fabricata de mult. Aceeasi solicitare am avut-o si cand am comandat anvelopele, iar judecand dupa DOT aveau 3 luni vechime cand le-am luat.

Cu toate astea, pe Varta unde/cum e specificata data fabricatiei? Am vazut pe net ca (cel putin in urma cu ceva timp) era nevoie de un oarecare aport de spirit de observatie pentru a o deslusi. :) Dintr-o brosura de-a lor, descarcata de pe site-ul Varta, am vazut ca iin ultima perioada au o schema de culori, insa in sursa respectiva erau specificate culorile pana la nivel de 03/2011.

Stie cineva ceva mai concret? (si da, sunt constient ca e usor off-topic partea asta cu data fabricatiei).

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bateriile OEM este stantat pe borna anul si luna/saptamana . La cele aftermarket am gasit doar stickere lipite iar asta spune tot . Pe unele am gasit stantat pe carcasa de plastic in partea de jos, ba un cod alfanumeric, nu prea este clar .

Cert este doar un lucru, o baterie trebuie sa aiba sub un an sau altfel spus trebuie sa stea in magazin/depozit maxim un an, la noi bateriile stau prin depozite in conditii mizere (+40C vara -20 C iarna) iar acest lucru dauneaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema initiala s-a rezolvat. "Nelinistea" mea de la inceput a fost generata de faptul ca totul a fost prea brusc, dupa care - colac peste pupaza - la un moment dat pornise (dupa ce, inainte, nici PAC nu facea) din senin.

In fine... :)

Am inlocuit bateria, am pus Varta de 80Ah, care mi-a ajuns in tara marti. Miercuri seara am montat-o, joi am refacut masuratorile si de atunci totul e in ordine.

Data fabricatiei bateriei este luna 11/2011.

440 lei.

Multumiri pentru informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar ai pierdut un an de viata la baterie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca 10 luni e ok. Dac-o luam statuta prin depozitele din Romania cred ca greu "pupam" baterie sub 2 ani vechime fata de data fabricatiei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now