lemon5

Schimb motor T3 pe T4

48 posts in this topic

@Lemon, te inseli amarnic, difera pistonul cu biela si vibrochenul, este logic sa difere pt ca 2.0T este un motor "low pressure turbo" iar T4-ul este "high pressure turbo", la 2.0T ai numai 0.5 bar boost iar la T4 ai 1 bar

.

Daca era acelasi motor iti dai seama ca avea demult 240cp motorul meu, ma multumesc insa si cu 192 cp cat am acum, din pacate nu mai apuca saraca turbina de T4 pt ca va disparea din curtea mea cat de curand .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lemon, te inseli amarnic, difera pistonul cu biela si vibrochenul, este logic sa difere pt ca 2.0T este un motor "low pressure turbo" iar T4-ul este "high pressure turbo", la 2.0T ai numai 0.5 bar boost iar la T4 ai 1 bar

.

Daca era acelasi motor iti dai seama ca avea demult 240cp motorul meu, ma multumesc insa si cu 192 cp cat am acum, din pacate nu mai apuca saraca turbina de T4 pt ca va disparea din curtea mea cat de curand .

Te-ai saturat de ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate da pt ca nu pot face ce mi-am propus, adica ~300 cp fara probleme.

Pur si simplu face poc blocul iar T4 de 1.9 nu gasesc in stare buna si oricum nu se pupa la automata mea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lemon, te inseli amarnic, difera pistonul cu biela si vibrochenul, este logic sa difere pt ca 2.0T este un motor "low pressure turbo" iar T4-ul este "high pressure turbo", la 2.0T ai numai 0.5 bar boost iar la T4 ai 1 bar

.

Daca era acelasi motor iti dai seama ca avea demult 240cp motorul meu, ma multumesc insa si cu 192 cp cat am acum, din pacate nu mai apuca saraca turbina de T4 pt ca va disparea din curtea mea cat de curand .

Eu zic ce am facut eu in blocu meu am bagat tot din T4 si se potrivea tot!!!! si vibrochenu si pistoanele tot!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"""The 40 Series cars were equipped with four-cylinder engines, such as a 1.9 turbo diesel or 1.6 (1588 cc), 1.8 (1731 cc, later increased to 1783cc), 2.0T (1948 cc), 1.9 T4 (1855 cc, later increased to 1948cc) or 2.0 (1948 cc) fuel-injected gasoline engines all of which are derivatives of the modular whiteblock engine series that started life in the Volvo 960 and carried in both 5 and 6 cyl formats in Volvo's bigger FWD cars. There was also a 1.8 L (1834 cc) Gasoline direct injection engine provided by Mitsubishi as part of the platform sharing between the 40 series and the Carisma.

The Volvo S40/V40 series was a completely new car from the ground up, with no engines, with the exception of the 1.9 Turbo Diesel engine carried over from the old 400 series.

The low (2.0T) and high (1.9 T4) pressure turbo variants at the top of the motor range. The 2.0T was rounded down and badged as 1.9T and was the only engine available in North America. The 5 speed manual transmission, widely available in Europe was not certified in North American S40s, with the 5 Speed automatic as the only option. No electric CVT transmission was planned unlike the 440 HTA / High Tech Auto CVT that had been released before the 400 series was completely phased out.""" :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

v50saphir ce vrei sa spui cu asta ca nu prea inteleg ce ai vrut cu asta!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara suparare dar nu ai inteles nimic din ce am postat eu mai sus, hai sa-ti traduc in romana, bielele sunt forjate la T4, vilbrochenul este din alt material si la fel si cu pistoanele. Normal ca incap din moment ce blocul motor este acelasi, la fel cum 2.0Tul meu merge perfect cu presiune de T4 ( boost 1 bar) DAR problema este ca eu ma opresc aici iar cu pistoane, biele si vilbrochen pot merge mai sus de 230 cp .

Acum ai inteles ?

Adrian ti-a spus mai sus ca motorul tau este derivat din motoarele in 5 sau 6 cilindrii, adica 1948 cmc al tau este de fapt 2435 cmc minus un cilindru, adica 2.4T de pe S60 iar vestitul T4 de 1855cmc este fix T50ul de 2319 cmc minus un cilindru .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana la urma merge sau nu merge........??eu am 121KW-B4204T3(1948CC)-165HP-BENZINA-TURBO-AN 2001.....INTRBAREA MEA SUNA ASA.....DACA CUMPAR UN CALCULATOR DE :147KW-B4204T4-199HP-BENZINA-TURBO-AN 2002.......FARA SA SCHIMB MOMENTAN TURBINA MEA CARE ESTE 12T...CU CEA DE 14T(se potriveste perfect la flansa)SI INJECTOARELE.......SE INTAMPLA CEVA CU MOTORUL MEU??deci cu alte cuvinte schimb tot ce inseamna calculatoare (ecu/vgla/cem/immo/..contact/chei/telecomenzi.....etc) numai ca sunt de T4(1948CC).....momentan va scoate tot 165hp? MULTUMESC......BOGDAN TREBUIE SA STIE

Te rugam sa nu mai tipi la noi (CAPS LOCK) si sa folosesti, pe cat posibil, mai putine semne de punctuatie. Un mesaj ingrijit si bine inteles are mai multe sanse de a primi raspunsul asteptat. Multumim!

Edited by Shpeedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze,dar nu am tipat la nimeni,asa scriu de obicei,sper sa nu ma intelegeti gresit...si oricum multumesc pt observatie,asta inseamna ca cineva citeste bazaconiile pe care le-am scris,multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor . De curind am cumparat un volvo s 40 1.6 cu ceva probleme pe la motor ,mai exact este un motor pe benzina si pina in 2000 de ture se aude exact ca un diesel din 90' . am vorbit cu un mecanic inainte sa-l cumpar si mi-a spus exact ce se intampla si motivul pt care scoate sunetele respective.... rezultat distributie + pompa de apa si piesele respective 550 lire......am studiat bine piata si am ajuns la urmatorul rezultat : dupa ce investesc banii astia in el tot sunt bine in raport calitate pret. Luni o sa duc masina la mecanic sa se apuce de ia (daca nu pica motorul pina atunci ).

Ca sa nu fiu off topic in totalitate am si eu o intrebare pt voi : ce pot face ca sa mai scot niste ponei din motorul asta dupa ce termin cu reparatiile , eu ma gandeam la o resoftare , voi ce pareri/propuneri aveti ?

Edited by Procesor Fast
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@procesor merita sa dai banii pentru 5 cai amarati? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Procesor rapid, vezi sa nu ai un soc dupa ce iti umbla la masina mecanicul minune . Va face la fel pt ca zgomotul de diesel nu e de la distributie . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost astazi la volvo si am cumparat piesele de care aveam nevoie am aici lista de la mecanic si anume : VVT pulley, Centre Bolt , Solenoid valve , Solenoid valve gasket. Astea ar fi piesele de care am nevoie sa le schimb ca sa nu se mai auda asa ,iar pt ca tot umblu acolo am mai dat 100 de lire sa schimb si kitu de distributie cu pompa de apa cu toate astea trebuie sa ma mai tina pina luni :) inca 4 zile

lick 1999 ce vrei sa spui cu asta ? pe ce anume sa dau bani ,sau la ce bani te referi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ce pot face ca sa mai scot niste ponei din motorul asta dupa ce termin cu reparatiile , eu ma gandeam la o resoftare ,"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry lik1999,rectific, ai idee pe ce anume trebuie sa dau bani ca sa mai castig ceva caluti, sti cat costa o resoftare ? sau ai alte pareri ? Am cerut o parere un sfat ceva poate daca nu costa prea mult merita ,daca cineva a mai facut asta imi poate impartasi experienta lui .

Edited by Procesor Fast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu face nimeni 1.6i .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost astazi la mecanic si am rezolvat problema cu sunetul de diesel pe care il avea am schimbat sonda selenoid si distributia , acum motorul nu se mai aude asculti cu urechea capota sa auzi motorul :D s-a schimbat tot acum se comporta ca o masina noua :)... urmeaza un service complet si nu am ce sa ai mai cer ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,am o intrebare pentru Bogdan,daca am 2 ecu ,primul este al meu, cod motor b4204t3(165hp) iar celalalt e b4204t5(200hp) ambele 1948cc,si vreau sa-l las pe masina pe cel de t5,pot rescrie din al meu in cel de t5 doar pagina de injectie si aer ??apoi sa-l montez pe masina?daca montez cel de t5 fara resoftare se intampla ceva cu motorul,multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu porneste masina cu cel de T4 (din motive de immo) iar motoarele chiar daca au aceiasi cilindree nu sunt aceleasi, difera internele si cel mai important difera raportul de compresie . Tu vrei sa faci un fel de ciptuning al saracului dar nu merge chiar asa, la tine trebuie modificat softul de 2.0T pt a obtine 200CP cat are un T4 .

Se poate pune softul de T4 pe 2.0T, porneste motorul dar nu stiu cat rezista motorul, probabil nu foarte mult .

Si conteaza foarte mult daca ambele softuri sunt pt aceiasi cutie de viteze . Nu poti pune soft de manuala pe automata si invers .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat tot kit-ul de pornire inclusiv calculatorul de pe motorizarea B4204T5 si deja merg de o saptamana,sincer cred ca are alt cuplu,nu s-a aprins nimic in bord,iar pe diagnoza nimic,rampa de injectie +injectoare(ca si cod) sunt identice cu a mea,iar cutiile de viteze ,a mea M56 iar cealalta M56H,momentan nu am schimbat turbina,Bogdan cred ca s-a inteles gresit,eu nu vroiam cei 200 hp, fiindca stiu care e "low pressure torbo" si "high pressure turbo" doar sa folosesc cele 2 telecomenzi oem si cele 3 chei oem,dar cum toate se leaga intre ele a trebuit sa schimb tot kit-ul,si iti dau dreptate.....ramane sa vedem cat tine motorul,pentru raport compresie se poate face ceva?biele,vibrochen,pistoane?sau soft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telecomenzile nu au treaba cu cheile, alea sunt in alarma iar cheile in immobox . Probabil ca tu ai schimbat si VGLA-ul .

Oricum e bine si asa, buba mare este cand ii dai tare la peste 140km/h, acolo pune motorul tot efortul . La mers in oras nu e nici o buba .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa speram ca mai are viata in el motorul,oricum deja caut vibrochen,biele,pistoane de B4204T5.Oare daca m-as fi dus la Dragos Voinea pt cei 165 cai ai mei(oem) el scoate dupa softare 204 hp(350 euro),atunci ma intreb oare nu e aceeasi chestie,ca si in cazul meu, referitor la internele motorului,oare tin ele ?cele oem de 165hp?Ei sustin ca doar softare ecu,fara interne,filtru sport,evacuare,etc....multumesc Bogdane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tin fara probleme 200cp, problema nu sunt pistoanele, bielele ci blocul motor care nu tine mai mult de 250cp in regim de siguranta.

Numai din soft se face si al tau la 200CP, si eu am avut 2.0T care merge si acum cu 200cp din 2.0T .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now