Cavin

Bate motorul dimineata

18 posts in this topic

Salutare,

Am o mare problema si nu reusesc sa-i dau de cap sub nici o forma.

Detin un Volvo v50, 2009, 1997 cm3, 136hp, diesel. In septembrie am avut o problema cu-n injector care s-a spart si mi-a topit pistoanele, stricat pompa de inalta presiune.

Atunci am schimbat pompa, pistoanele, 2 injectoare, tachetii si alte elemente auxiliare.

Acum cand o pornesc dimineata imi bate motorul cateva secunde, dupa care se aude din ce in ce mai incet si se linisteste. Acest lucru se intampla doar dimineata la temperaturi scazute, cu cat e mai frig, cu atat bate mai tare. Daca o pornesc peste zi nu are nici o problema. Mai are momente cand este in sarcina si tremura timid.

Initial s-a crezut ca-i de la injectoare dar au fost verificate si sunt ok. A schimbat regulatorul de pe pompa de inalta, a verificat sonda de temperatura si tot nu-i de capat.

Ce ma sfatuiti?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ulei pui?

Incearca un ulei de calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Daca bate cateva secunde, nu-i problema (desi nu ar trebui sa bata). Probabil uleiul urca mai greu in rampa sau canalele de ungere sa fie infundate. Incearca sa folosesti un aditiv de motor (Duralube sau ceva de genul). Mai poate sa fie si de la un tachete blocat sau care nu-i reglat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ValiU

Este un ulei nemtesc 5W, nu stiu numele, mecanicul meu este cel care mi l-a recomandat.

Uleiul este schimbat inainte de Craciun si am facut 600 de km de atunci cu ea.

Andu G

Tachetii sunt schimbati in toamna asta. Voi incerca sa pun alt tip de motorina, acum are ”standard” de la OMW.

Incerc si cu aditiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si dieselul meu horcaie putin in primele secunde cand il pornesc si sunt temperaturi cu minus afara. Cred ca "asa face la toate".

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Bataia" la pornire este normala, indiferent de tipul de motor (diesel, benzina, turbo sau nu). Atentie insa zgomotul produs si timpul acestei "batai" este in functie de starea de uzura a motorului, a uleiului, temperaturi acestuia (mai rece-mai vascos si atunci ajunge mai greu acolo unde trebuie), timpul de la ultima pornire, ... si eventuale probleme motor : tacheti dereglati, injector care face mutre sau bujie la motoarele cu aprindere pe scanteie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine bate cu ciocanul la sub -5C, la 0C nu mai bate, este perfect normal la orice diesel . Pur si simplu combustia este foarte violenta si greu de controlat. Totusi trebuie facuta o diferenta intre bataia de motor din cauza combustiei si cea de tacheti care e din cauza de ungere .

Tocmai de aceia ii invidiez pe cei care au "wambasten" cu programator, pur si simplu te sui in masina, dai o cheie si porneste "la sfert" iar cand te uiti la apa este la jumatate iar de batut nu bate nimic pt ca uleiul are peste 30C .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi dimineata la -10 grade nu a mai pornit deloc. Nu stiu pe ce sa dau vina deoarecere filtrele sunt schimbate recent + tachetii.

Avand in vederea problema cu busitul motorului, am schimbat cam tot ce se poate la ea iar acum porneste greu sau chiar deloc, vedem exemplul de azi, si bate motorul.

Sa ziceam ca bataia o fi normala si sunt eu prea speriat de orice sunet scoate, acum dar cu pornirea greoaie ce fac???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile sunt bune? Uite aici cum sa le testezi:

sau asa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. sunt schimbate toate inainte de Craciun. Multumesc pt filmulet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa-i faci o diagnoza la cineva care are un tester Dice. Uite aici o lista cu colegii de forum care au:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Iasi nu am descoperit pe nimeni.

Ma duc maine la reprezentanta Volvo sa-i faca o diagnoza.

Vedem ce zic ei. Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa de ulei mai poate fi o cauza si avansul.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

bate un piston , atunci cand le ai schimbat trebuia sa alezeze blocul si sa l bucseze sau sa puna pistoane noi si cuzineti noi . altfel bate la rece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am o mare problema si nu reusesc sa-i dau de cap sub nici o forma.

Detin un Volvo v50, 2009, 1997 cm3, 136hp, diesel. In septembrie am avut o problema cu-n injector care s-a spart si mi-a topit pistoanele, stricat pompa de inalta presiune.

Atunci am schimbat pompa, pistoanele, 2 injectoare, tachetii si alte elemente auxiliare.

Acum cand o pornesc dimineata imi bate motorul cateva secunde, dupa care se aude din ce in ce mai incet si se linisteste. Acest lucru se intampla doar dimineata la temperaturi scazute, cu cat e mai frig, cu atat bate mai tare. Daca o pornesc peste zi nu are nici o problema. Mai are momente cand este in sarcina si tremura timid.

Initial s-a crezut ca-i de la injectoare dar au fost verificate si sunt ok. A schimbat regulatorul de pe pompa de inalta, a verificat sonda de temperatura si tot nu-i de capat.

Ce ma sfatuiti?

Multumesc anticipat!

Cind ai avut asemenea probleme trebuia sa te informezi bine inainte si apoi sa cauti un motor de 2l diesel ca este compatibil pe multe masini(PSA ,Ford,etc) ,nu musai Volvo si nu costa mult.

Daca doar ai facut inlocuire de componente nu este de bine.Apoi daca cumva tot ce ai schimbat ,ma refer la pistoane, ai luat second hand tristetea este si mai mare .Vei vedea in timp.

Sa dregi ceva compromis dupa care sa ai asteptari pe masura este cam pierdere de timp si bani.Vorbesc in ideea ca vrei sa ai masina nu sa dai de lucru din 2 in 2 zile service-urilor.Asa cum este break , totusi e Volvo si nu merita tratat asa dar ma rog, faptul ca ai postat la capitolul S40/V40 spune ceva.

Sper sa o pui pe picioare.Succes :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca are o vre-o legatura dar iarna trecuta dar si V40-ul meu pornea greu sau chiar deloc de cateva ori ; o vreme am crezut ca-i de la motorina sau de la frig sau baterie ?!? Ei ce sa vezi...un furtunas de retur era crapat ( abia daca se observa ) si primea aer in instalatie , bineinteles un mecanic a observat asta , l-a inlocuit si de atunci no problem !

Am uitat sa-ti spun cati " mecanici " , prieteni , colegi , vecini , etc si-au dat cu parerea si prin ce momente penibile uneori am trecut dar na omul tot invata si ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind ai avut asemenea probleme trebuia sa te informezi bine inainte si apoi sa cauti un motor de 2l diesel ca este compatibil pe multe masini(PSA ,Ford,etc) ,nu musai Volvo si nu costa mult.

Daca doar ai facut inlocuire de componente nu este de bine.Apoi daca cumva tot ce ai schimbat ,ma refer la pistoane, ai luat second hand tristetea este si mai mare .Vei vedea in timp.

Sa dregi ceva compromis dupa care sa ai asteptari pe masura este cam pierdere de timp si bani.Vorbesc in ideea ca vrei sa ai masina nu sa dai de lucru din 2 in 2 zile service-urilor.Asa cum este break , totusi e Volvo si nu merita tratat asa dar ma rog, faptul ca ai postat la capitolul S40/V40 spune ceva.

Sper sa o pui pe picioare.Succes :smile:

am luat totul nou iar tipul care a facut reparatia mi-a dat garantie scrisa de 150.000 de km la motor.

am fost la Volvo Iasi si cred ca au gasit problema.

mi-au spus ca releu pt bujii este semi mort. ba merge, ba nu merge, ba merge prost si cica de aici ar fi problema.

zilele astea cand nu au mai fost temperaturi cu minus, a pornit perfect. fara batai sau alte minuni, indiferent de timpul de stationare.

astept acum sa-mi ajunga releu sa vedem care-i treaba. daca adevarat de acolo a fost buba.

va multumesc tuturor pentru ajutor!

musashi1973

pistoane la R1, cuzineti, o biela care era oleak zgariata si rectificat blocul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ti-au cerut mai mult de 70 de lei pe releul ala... mai bine anulezi comanda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now