nionut76

Date relevante trip computer

12 posts in this topic

Salut. Am stat si am analizat consumul masinii (motorizare 1.6 benzina ) si vroiam sa va intreb...ledul de rezorvor cand se aprinde? Cat combustibil mai am in rezervor. Cati km mai pot face cu masina?( pe trip comp arata cam 100 km de cand se aprinde). Va intreb deoarece am facut mereu plinul cand mi se aprinde becul si nu am reusit sa bag mai mult de 47 litri desi imi arata pe trip computer ca mai am inca 50 -100km/to go. Ceea ce este ciudat este ca in cartea de identitate a masinii apare rezervor de 62 litri dar in detaliile tehnice se spune de 55 litri parca. Niciodata n-am alimentat mai mult de 47 de litri datorita temerii sa nu raman in pana prostului pe undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. La mine, 1.6 diesel, se aprinde aprox la 120 de km. Dar nu e regula sa mai fac apoi atatia km, depinde de cum conduc.

M-am uitat in carte si la 1.6 benzina capacitatea rez este aprox 55. La 1.6 diesel este de aprox 52.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. La mine, 1.6 diesel, se aprinde aprox la 120 de km. Dar nu e regula sa mai fac apoi atatia km, depinde de cum conduc.

M-am uitat in carte si la 1.6 benzina capacitatea rez este aprox 55. La 1.6 diesel este de aprox 52.

Salut. Stiu ca apare 55 litri. Nu stiu de ce apare in cartea de identitate a masinii 62. Masina este cumparata de la reprezentanta IATSA SA Brasov si nu este importata sa spui ca sunt erori de tiparire/traducere. Problema cu becul mi-a trezit interesul pentru ca de exemplu cand mi s-a aprins becul eu am plecat la Braila ( Promenada) si m-am intors ( varianta pe la Baldovinesti ) si sunt aprox 60 km dus intors. SI cand am alimentat la intoarcere am pus 47 litri. Asta inseamna ca mai aveam 8 litri adica pentru inca aprox 100 km desi imi arata 100km/to go cand plecam spre Braila.

Atasez poza sa nu spuna lumea ca vb prostii :)

post-4736-0-28570600-1359628902_thumb.jp

Edited by nionut76

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine ce face masina, se protejeaza de soferii mai zgarciti sau lenesi. Daca mai ai 5 litrii si masina e inclinata, nu stiu cum mai trage combustibil.

E bine sa alimentezi asa cum faci cand se aprinde becul, pt a nu avea surprize neplacute cu gunoaie trase de pe fundul rezervorului sau apa.

Plus, sondele nu sunt chiar atat de precise, si daca se deregleaza vreodata e posibil ca atunci cand s-a aprins becul sa nu mai ai 8 litrii, ci doar 2-3 si sa ramai cine stie pe unde.

Eu am rezervor de 47 si indicatorul e digital, sub forma a 8 bare, cand le consum pe toate intra pe rezerva si-mi spune ca mai am 5L (care scad din 0.5 in 0.5 pana la 0.0L ramasi). Daca merg cand imi spune ca mai am 5 intra 32-35 de litrii (deci masina mai tine o rezerva, de care nu vrea sa stiu tocmai pt asta). O data am reusit sa bag 40 si era pana in buza. Ieseam din tara si m-am incapatanat sa ii fac plinul. Nu e bine nici asa, poti inunda canistra de vapori si nu e chiar ieftina.

Cel mai corect si sigur e sa mergi la pompa cand se aprinde becul (in limita rezonabila, nu trebuie sa te abati instant de la drum) si sa pui benzina fara a forta sa umplii. 2 Click-uri sunt arhisuficiente. Nu suntem in mad max sa fie combustibilul asa greu de gasit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nionut...

Pe rezerva trebuie sa ai 8 litri.Becul se aprinde dar nu e corelat 100% de cit indica calculatorul de bord si poti avea 5 l in rezervor (rezerva)dar comp de bord sa raporteze trip control =120km daca tu ai viteza medie mica inscrisa pe bord.Poti avea si linie-linie la km ramasi de parcurs, adica mergi pe "vapori" de benzina , dar indicatorul (acul)de benzina sa nu fie cazut de tot.

Sint indicatori orientativi fixati de fabricanti si NU trebuie sa ajungi la ce exemple ziceam mai sus.Ca un sofer grijuliu stii ce ai de facut de cum iti apare "canistra" la orizont pentru ca printre altele iti protejezi si convertorul catalitic .

In carte mai ai o greseala a datelor legata de zgomotul de motorului in mers, stationare dar nu e nici o paguba.Se mai intimpla mici scapari , masina sa iti mearga brici e important.Ai motorul mult mai silentios in stationare(mai putin de 79 dB) decit un D5(orice) . :smile:

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nionut...

Pe rezerva trebuie sa ai 8 litri.Becul se aprinde dar nu e corelat 100% de cit indica calculatorul de bord si poti avea 5 l in rezervor (rezerva)dar comp de bord sa raporteze trip control =120km daca tu ai viteza medie mica inscrisa pe bord.Poti avea si linie-linie la km ramasi de parcurs, adica mergi pe "vapori" de benzina , dar indicatorul (acul)de benzina sa nu fie cazut de tot.

Sint indicatori orientativi fixati de fabricanti si NU trebuie sa ajungi la ce exemple ziceam mai sus.Ca un sofer grijuliu stii ce ai de facut de cum iti apare "canistra" la orizont pentru ca printre altele iti protejezi si convertorul catalitic .

In carte mai ai o greseala a datelor legata de zgomotul de motorului in mers, stationare dar nu e nici o paguba.Se mai intimpla mici scapari , masina sa iti mearga brici e important.Ai motorul mult mai silentios in stationare(mai putin de 79 dB) decit un D5(orice) . :smile:

Salut.Asta cu zgomotul sincer n-am fost atent. Poate baga astia taxa si pe nivelul dB si vezi atunci bani de dat :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Asta cu zgomotul sincer n-am fost atent. Poate baga astia taxa si pe nivelul dB si vezi atunci bani de dat :smile:)

:D Buna gluma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine in CI spune 70l la rezervor. :D Daca intra 70, inseamna ca ii pacalesc pe astia de la benzinarie extrem :D (dar si consumaaa, cat un V8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Depinde de consumul facut pe ultimii km. La mine se aprinde intre 80 si 150 km ramasi, in functie de cum am mers.

Am inteles ca e foarte periculos sa mergi pe gol, ca s-ar putea strica pompa daca incepe sa traga aer - nu stiu daca e adevarat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Depinde de consumul facut pe ultimii km. La mine se aprinde intre 80 si 150 km ramasi, in functie de cum am mers.

Am inteles ca e foarte periculos sa mergi pe gol, ca s-ar putea strica pompa daca incepe sa traga aer - nu stiu daca e adevarat.

Salut. Da, asta este. Se poate strica pompa si tocmai de asta alimentez la maxim 10-20 km dupa ce se aprinde becul. Desi tare as fi curios sa vad cat duce pana la oprire totala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fostul meu proprietar de locuinta din Belgia sustinea cs asa a schimbat doua pompe pe al sau VW Transporter TDI - de fiecare data cate 2000 EUR cu tot cu manopera (pret de reprezentanta). Tot mai esti curios? Plus ca am Inteles ca asa trage toata mizeria care se depune pe fundul rezervorului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fostul meu proprietar de locuinta din Belgia sustinea cs asa a schimbat doua pompe pe al sau VW Transporter TDI - de fiecare data cate 2000 EUR cu tot cu manopera (pret de reprezentanta). Tot mai esti curios? Plus ca am Inteles ca asa trage toata mizeria care se depune pe fundul rezervorului...

La asemenea preturi normal ca nu. :) Doar curiozitatea de a vedea cat mai poti merge de la aprinderea becului si daca distanta ramasa de parcurs conform trip computerului este reala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now