vpr

Control tractiune

23 posts in this topic

Dupa cum am citit in cartea masinii la apasarea butonului tracs ar trebui sa imi apara pe bord indicatorul tracs off dar nu-mi apare. Azi vara la niste franari puternice mi s-au blocat rotile fata+spate si asa auramas pana la oprire. am verificat cablurile sunt toate conectate la computerul de abs. nu am nici-o eroare aprinsa in bord. vine vara si vreau sa o scot din garaj pregatita de drum. nu gasesc pe nimeni cu tester sa-mi faca o diagnoza in zona mea(sighisoara). ma poate ajuta cnv cu o parere?

Masina este un V70 1998 2.4 T (b5254t)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand pui contactul se aprind martorii in bord? Cel de abs si cel de tracs? Am mai vazut banda izolier neagra pusa peste martori ca sa para stinsi. Poate nu e cazul tau, dar mai sunt samsari fara scrupule care scot leduri din bord sa nu mai lumineze martorii. Ti-a mers vreodata?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta banuiesc si eu ca e problema: modul ABS care trebuie recositiorit. Si persoana care a vandut masina a scos becurile din bord. ABS si TRACS / STC (la modelele din 99 incoace) se aprind cand pui contactul si trebuie sa se stinga apoi daca nu sunt erori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu-mi amintesc sigur dar cred ca abs se aprinde respectiv stinge la pornire, tracs nu am vazut becul niciodata aprins. din pacate sunt in brasov iar masina e la sighisoara. am sa desfac bordul sambata, mi-a trecut si mie prin cap ca becurile ascund problema. am sa revin cu un raspuns, pana atunci multumesc mult pentru sfaturi.

totusi, am uitat:D Controlul de tractiune functioneza impreuna cu ABS-ul? De fapt, TRACS-ul care il are volvo e cv gen ESP ca la VW? Cum functioneaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

TRACS-ul la modelele pana la 98 inclusiv actioneaza exclusiv asupra rotilor din fata prin franarea acestora. Unitatea ABS (care este alta ca cea care nu are TRACS) depisteaza daca rotile se invart cu viteze diferite si le franeaza in asa fel incat sa ai din nou tractiune. In acelasi timp calculeaza timpul cat a fost folosit TRACS-ul. Daca "exagerezi" cu functia la un moment dat se dezactiveaza pt a nu supra incinge discurile de frana. In acel moment se aprinde becul cu TRACS OFF si o eroare este salvata.

TRACS-ul este activ pana la 35 kmh din cate stiu.

La modelele din 99 incoace prin faptul ca au clapeta electronica de acceleratie TRACS-ul actioneaza si asupra acceleratiei. Incepand cu 99 se cheama STC. (Stability controll parca)

Dupa 2000 s-a introdus DSTC (Dynamic STC) care este echivalentul ESP-ului.

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta mi se aprinde cand am contactul pus, toate se sting cand pornesc masina. m-am uitat la suruburile de la bord si se vede ca au fost desfacute. nu am sa ma obosesc acum sa scot bordul sa schimb sa sa pun becuri. am sa caut un tester vida sa vad care este problema.

post-5107-0-18087500-1364124725_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testerul VIDA nu merge la masina ta, numai de la MY99 incoace e bun .

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci ce program sa caut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai merge cu Launch x431 sau Vol FCR .

Ideal este Volvo System Tester dar nu se gaseste decat la reprezentanta din Bucuresti .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua din nou:)

Am iesit iar pe drumuri asa ca am cautat un tester sa-mi spuna si mie care e problema cu abs-ul.

problemele sunt: senzor abs spate(stanga dreapta)

senzor turatie roata spate(stanga dreapta)

motor abs.

senzorii trebuie sa-i schimb dar intrebarea mea este daca modulul de abs se poate repara sau trebuie si el schimbat?Si daca da, stiti pe cineva care face treaba asta?

Multumesc:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai eroare la senzor spate e cam 99% de vina computerul de ABS care trebuie desfacut si recositorit. Nu schimba senzorii pana nu faci asta, altfel arunci o gramada de bani degeaba.

Din poza postata se vede ca becul pt ABS nu e aprins ceea ce sustine banuiala ca posesorul anterior a scos becul.

De obicei nu functioneaza nici CRUISE si mai cade si vitezometrul (astea sunt efecte secundare care nu apar mereu).

Scoate mai intai unitatea (ai nevoie de Torx invers E5 parca) , si refa lipiturile pe placa cu contacte. Daca nu "ai tupeu" da la cineva care se pricepe. Teoretic poti conduce masina fara computerul ABS, nu o sa functioneze vitezometrul si kilometrajul. Daca ai cutie automata nu as face asta pt ca are nevoie de vitezometru si o poti strica. Daca e manuala nu apar alte probleme.

Cristian

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

la diagnoza nu zicea nimic de computer abs ci de motor abs... si computerul unde il gasesc? e si el in cutia de computere de langa vasul de antigel?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca este motor ABS, ci de fapt cred ca este modul ABS, care este calculatorul de ABS si care are probleme comune, adica ceea ce spunea colegul Cristian mai sus. Daca calculatorul are probleme atunci da si informatii eronate. rezolva-l pe ala prima data si apoi vezi mai departe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, multumesc pentru ajutor.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici mai multe detalii, cum il demontezi

si um il repari

Sau

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am demontat modulul abs si am pus degeaba pistolul de lipit la incalzit... nu exista nimic care sa trebuiasca lipit pe acel circuit...

Carcasa ori cum era capsata si mi-a luat o ora s-o deschid. am vrut sa ma uit si pe partea cealalta dar placa e capsata. gresesc cumva, trebuia sa insist?

Ramane sa schimb senzorii si sa vad apoi, am alta optiune?

post-5107-0-76732500-1371504555_thumb.jp

Edited by vpr

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand trebuie sa desfaci siliconul de pe placa, dupa care sa iei lipiturile la rand cu lupa, sa urmaresti daca sunt fisuri. Daca tot l-ai dat jos, refa lipiturile, ca nu le vezi tu cu ochiul liber, dar nu uita sa indepartezi stratul de silicon de deasupra. Cam astea ar trebui refacute http://img140.imageshack.us/img140/681/pic2cropped.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut bordul complet jos de pe masina, l-am pus in casa, pe masa si l-am curatat si desigur am completat becurile care lipseau(dupa cum spuneati si voi mai sus)( frana de mana, ABS, tracs off). cand am pus totul inapoi si am pornit motorul nu mai statea pornit si nu era asta problema...ma gandeam doar ca trebuie iar desfacut bordul. m-am gandit sa scot si sa pun inapoi mufa la debitmetru si acum merge perfect dar mi-a ramas becul de Lamda aprins asa ca trebuie sa merg la tester din nou.

Urmatoarea intrebare este: stie cineva unde sau cine imi poate verifica modulul de ABS?

Multumesc!

Edited by vpr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna:)

Stie cineva sa-mi spuna daca blocul ABS( calculator +pompa) de pe s/v40 se potriveste v70?

Nu am gasit nici-un v70 dezmembrat care sa aiba sau sa fie buna piesa pe el.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se potriveste .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now