javer

Probleme volanta

30 posts in this topic

Va salut,

de ceva vreme mi-a picat volanta la al meu volvo v40 1.9 2004 , as vrea sa stiu daca cumva motorul si cutia sunt aceleasi ca la renault (laguna , megan etc.) si daca as putea monta volanta si chitul de ambreaj de renault pentru ca de volvo sunt mult mai scumpe.Ma refer nu numai la piesele noi ci si la cele rezultate din dezmembrari.

Multumesc anticipat.

Edited by Vita_Fresh
Topic transferat in sectiunea corespunzatoare. Mai multa atentie pe viitor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

cu toate ca ai motor de Reno kitul de ambreiaj nu merge la Volvo(cel putin eu nu am gasit unul compatibil).

Din cate stiu ai motorul de Laguna 1.9 dci 120 cp,incearca si vezi ce obtii.

POti incerca si o volanta + kit ambreiaj sh,dar nu stiu daca vor fi diferente de pret asa mari..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Cum a picat volanta, ce simptome are?

Daca motorul tau e diesel, volanta e la fel ca la Renault, de kit de ambreaj nu stiu - citeste si aici

Citisem undeva pe forumul Renault la Laguna ca exista un kit de a inlocui volanta cu masa dubla cu una simpla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau cea dublă se poate suda cu argon şi ai volantă simplă... n-am făcut personal, dar am văzut şi condus D5 (de aici, de pe forum) la care proprietarul spune că a făcut aşa ceva şi rezultatele sunt mai mult decât impresionante...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt curios ce face in timp cine preia socurile de la arborele cotit pana la cauciucuri? d5 nu are arculete in disc din pacate:)

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu am venit, dar nu va pot spune decat ce-a fost spus deja... Volanta bimasica preia socurile la cuplaj, la fel cum preluau arcurile de pe ambreiaj la batrana Dacie. Daca o s-o faci monomasica, la plecare o sa-ti dardaie dintii si toate socurile o sa ti se transmita in planetare. Nu schimbi una, schimbi alta...

Ca idee Heim, nu stiu daca kitul ala nou iti face probleme dupa 50.000, dar tamponul pentru Smartul meu, marca Meyle cumparat de la mine ;D s-a rupt dupa 2 luni. Cel original tine un an si costa cu 50% mai mult.

Asta ca sa nu te plangi ca numai la tine se farama tampoane Lemforder noi dupa un an de utilizare :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu ziceam ca pe tine te-a tinut lemforder un an. Pe mine m-a tinut ORIGINALUL un an... E drept, pe tine la volvo, pe mine la smart... Ideea de baza e ca piesele din ziua de azi sunt de 2 lei... :(

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma opun procedurii, doar enumar consecintele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

se poate face la alte marci conversie ,unde exista la un model anterior volanta monomasa cu disc +arculete; la d5 din cate stiu nu exista asa ceva;; problemele o sa apara in viitor (+nu stiu cum o fost centrat volanta cand a fost sudat) dar asta nu e treaba noastra :smile:

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt diferente mari ...heim a vazut ...singura problema care am precizato la volanta sudata e sa nu faci sportive cu ea daca faci risti sa faca "BUM" in rest? mecanici au spus ca pot face lejer 1 mil de km daca nu fac sportive ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

=))) Nu mai fac de cand o am sudata nu mai fac socul ala puternic sa pornesc la 3500 ture dintro data sa las ambreiajul o turez in 2500 si las ambre mai lent :) incat nu se invart rotile in gol decat o fractiune de sec :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ma intreb si eu, cum a reusit sa o echilibreze. Cred ca urmatoarea dauna o sa fie la arborele motor.

Am scris acum ceva timp pe forum ca asa am rezolvat eu arborele la Dacie. Mi-a fost lene sa schimb ambreajul. Imi trepida la plecare

L-am schimbat dupa mai multe luni insa, intr-o zi, arborele s-a rupt chiar intre ultimul piston si volanta.

Consecinte: arborele rupt, blocul fisurat si ce mai era pe acolo... imi scapa cum se numesc draciile alea in care pui cuzinetii si prinzi arborele de bloc....

Edited by ValiU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au o denumire dar sa mor de imi mai amintesc.

cuzinetii se pun direct pe arbore iar capacele respective le strang. Se prind cu doua suruburi. Prin cuzinet se face si ungerea.

Se vede bine in poza de mai jos, chiar daca e de la o biela.

E cea care se prinde de arbore. Seamana

post-135-0-19526100-1364905396_thumb.jpg

Edited by ValiU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semi-cartere ?! :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa o fi.

Eu stiu dar ca l-am spart si, cel putin la amaratele de dacii, veneau prelucrate direct pe arbore.... ca deh, cotele la dacie erau mai variabile asa....

E adevarat ca am schimbat doar arborele cuzinetii si semi-carterul sau cum ii zice si asa am mers urmatorii ani cu ea.....

dar vroiam sa scot in evidenta ce pot aduce astfel de inginerii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri,

prima oara se auzea zgomotul doar cand opream motorul apoi a inceput sa se auda si la relanti ca un carait nu stiu exact sa descriu zgomotul.

Vreau sa va spun ca am dat cutia jos caci cei de la service au zis prima oara ca este cutia apoi dupa ce au dat cutia jos au vazut ca este volanta.

Dar as vrea sa stiu daca se potriveste volanta de la renault sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ramas cu V-ul undeva pe la Suceava cand mi-a picat rulmentul de presiune ,si daca tot a trebuit sa dau cutia jos am decis sa schimb si chitul ambreiaj.La indicatiile unui coleg de pe forum care era 100% sigur ca kit-ul ambreiaj la 1.8 ,benzina 122 hp este acelasi de pe Reno si-mi da si un cod dupa care sa-l comand.

Le-am spus celor de la service sa-mi comande kit-ul de reno ca sigur se potriveste.Cel de reno este 600 lei iar cel de volvo este 1000 lei.Atunci eram si eu convins ca se potriveste asa ca am comndat pe reno si surpriza,este identic dar nu se potrivea.Norocul meu a fost ca au fost baieti faini si mi-au adus ce-mi trebuia.

In concluzie chiar daca este motor Reno NU SE POTRIVESTE.si sunt sigur ca si la volanta este la fel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@javer cauta si cumpara un kit de ambreiaj nou(pentru volvo) si volanta sh,in felul acesta scapi mai ieftin.Oricum volanta e cea mai scumpa,undeva la 2000 ron parca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volanta pe Luk 415 0142 10 pentru pentru motoarele Volvo s/v40 diesel de 102 cp si 115cp, are aplicatii Volvo, Renault si Mitubishi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate pentru ca e ACELASI MOTOR pe toate trei masinile ?! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Cum a picat volanta, ce simptome are?

Daca motorul tau e diesel, volanta e la fel ca la Renault, de kit de ambreaj nu stiu - citeste si aici

Citisem undeva pe forumul Renault la Laguna ca exista un kit de a inlocui volanta cu masa dubla cu una simpla.

gresit nu este la fel...garantez ca nici nu il poti monta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gresit nu este la fel...garantez ca nici nu il poti monta.

Atunci cum iti explici datele din linkul de mai jos?

Dupa cei de la Unix, se pare ca se potriveste volanta la Renault, Mitsubishi si Volvo http://www.unixauto....x?UnixNr=149679

Oare se poate monta cutia de Renault Laguna 1.9 dci 107cp cu 6 trepte pe 1.9 diesel Volvo ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia nu... difera la prinderi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am luat un renault laguna 1.9d 120cp din 2003 si am facut multe comparatii.....volanta nu este la fel...

Edited by cipilika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now