Trofin Gabriel

Recomandare statie emisie-receptie

9 posts in this topic

Salut

As avea nevoie de niste sfaturi din partea voastra referitoare la achizitionarea unei statii emisie-receptie. Am o oferta de la un prieten pentru un MIDLAND - Alan 42 Multi + Antena Midland ML145 la pretul de 400 RONI.

Mentionez faptul ca sunt incepator in folosirea statiilor (asta fiind prima care as folosi-o) si nu cunosc prea multe detalii.

Ce parere aveti, se merita investitia? Gasesc ceva mai bun la banii astia?

Ce ar trebui sa verific cand merg sa vad statia?

Este cineva priceput din Iasi care ma poate ajuta, mergand cu mine sa o testam?

PS: Statia o voi folosi ocazional la iesiri pe drumuri mai mari in scopul informarii asupra radarelor sau masinilor de politie.

Va multumesc anticipat.

Edited by Trofin Gabriel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statia e ok, e portabila si mica. 400 mi se pare rezonabil pentru statie si antena. Evident trebuie sa faci o proba inainte de a o cumpara. E recomandat sa ii faci si o calibrare daca te decizi sa o cumperi, ca sa ai parte de tot ce poate da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La banii astea e ok statie plus antena. Cel mai bine mergi la cei ce se ocupa cu statii sa-ti calibreze antena pe masina ta.(pana in 20 ron) Calibrarea ajuta in emisie. Daca nu e calibrata si are un SWR mare se pot arde finalii statiei doar la emisie sii sa-ti scada tie puterea de emisie , implicit si distanta la care o sa te faci auzit.Poti sa o probezi la receptie cat vrei dar daca vrei sa faci proba la emisie mergi intai sa-ti calibreze cineva antena pe masina ta cu un analizator sau SWR metru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Multumesc de sfaturi. Am sa merg cu statia la calibrat si apoi o sa o testez.

Intrebarea ar fi ce ar trebui sa testez?

Sa vad daca aud si daca sunt auzit?

Share this post


Link to post
Share on other sites