xaba72

Probleme cu clima

15 posts in this topic

Buna,

am o problema cu climatizarea,am fost deja la 2 service-uri, dar nici una n-a putut-o repara.Problema e in felul urmator: cand pornesc climatizarea ( e climatizare manuala ), porneste, dar dupa prima decuplare nu mai cupleaza.S-a verificat presiunea,freonul...tot, dar nu e problema acolo.Mi s-a propus sa-l duc la un electromecanic ca e sigur ceva la un releu sau nu mai stiu la ce, dar nici acolo nu e problema,asa ca nu mi-au putut rezolva.Va rog, daca a avut cineva un asemenea defect, sau poate da un indiciu, ce si unde sa-l caut solutia, as fi recunoscator.Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu freonul si uleiul din compresor cum stai? Sa nu intre in avarie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu freonul si uleiul din compresor cum stai? Sa nu intre in avarie...

Dupa vorba mecanicului care l-a verificat, nu e problema acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se poate verifica cat freon si cat ulei ai in instalatie decat in momentul cand il recuperezi. Cel putin eu asa stiu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, nu ma pricep, ei au pus niste masuratori si aici si acolo, nu stiu....a spus ca totul e in regula.Problema este pe undeva la electricitate, pai....in rest nu stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul de la compresor in ce stare e?

Sa nu fie de acolo buba.

S G S3 on J B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat de accesibil e compresorul ?

Posibil sa fie si de la ambreiajul compresorului cum zicea mai sus Paul, nu stiu daca si seria V40 a avut probleme, dar eu am avut problema si am rezolvat-o. Era undeva un totorial facut de mine, daca il gasesc bag aici link.

In principiu, fa urmatorul test daca poti ajunge cumva la ambreiajul compresorului:

- Porneste clima si cand nu mai cupleaza ambreiajul, cu mana ferma si cu o cheie sau ceva obiect metalic, apropiete de mijlocul ambreiajului si vezi daca exista "atractie magnetica". Daca exista, cu un LEMN sau ceva non metalic da-i o mica lovitura ambreiajului (inspre compresor, impinge-l) si vezi daca nu cumva iti cupleaza, pana decupleaza iar.

Daca nu ai nici un fel de atractie magnetica acolo atunci bobina nu functioneaza, ori e ea problema, ori pe circuitul ce o comanda.

P.S: Ah, uite ghidul, ce a mai ramas din el -

Nu stiu totusi cum e compresorul tau, dar ar trebui sa ajungi cumva la el.

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat de accesibil e compresorul ?

Posibil sa fie si de la ambreiajul compresorului cum zicea mai sus Paul, nu stiu daca si seria V40 a avut probleme, dar eu am avut problema si am rezolvat-o. Era undeva un totorial facut de mine, daca il gasesc bag aici link.

In principiu, fa urmatorul test daca poti ajunge cumva la ambreiajul compresorului:

- Porneste clima si cand nu mai cupleaza ambreiajul, cu mana ferma si cu o cheie sau ceva obiect metalic, apropiete de mijlocul ambreiajului si vezi daca exista "atractie magnetica". Daca exista, cu un LEMN sau ceva non metalic da-i o mica lovitura ambreiajului (inspre compresor, impinge-l) si vezi daca nu cumva iti cupleaza, pana decupleaza iar.

Daca nu ai nici un fel de atractie magnetica acolo atunci bobina nu functioneaza, ori e ea problema, ori pe circuitul ce o comanda.

P.S: Ah, uite ghidul, ce a mai ramas din el -

Nu stiu totusi cum e compresorul tau, dar ar trebui sa ajungi cumva la el.

Mersi de idee !

Locul e c-am mic sa pot verifica in mers daca are atractie magnetica, dar cu un bat daca abia il atingi, cupleaza din nou.Am repetat de mai multe ori, s-a cuplat de fiecare data si s-a decuplat normal.

Acum am inceput sa ma gandesc la ceva de genul "fred filntstone" :laughing4: , adica sa dau cu un bat de fiecare data cand se decupleaza. Problema e ca n-am putut sa rezolv :laughing7: INCA, :laughing7: cum fac asta in mers. :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact ce a facut colegul in link-ul postat mai sus, acelasi lucru trebuie sa-l faci si tu. Desfaci compresorul, desfaci ambreiajul si ii bagi o saiba si ai rezolvat problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact ce a facut colegul in link-ul postat mai sus, acelasi lucru trebuie sa-l faci si tu. Desfaci compresorul, desfaci ambreiajul si ii bagi o saiba si ai rezolvat problema

O saiba sau doua ? In poze vad doua saibe, chiar acum am vrut sa intreb: unde le pun, in ambele parti ( una pe dinauntru si una pe dinafara ) sau e de ajuns numai una ? Si cat de groasa sa fie saiba ?

Edited by xaba72

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU BAGI, scoti :smile:), trebuie sa scoti saibele ca sa reduci distanta cauzata de uzura. Scoti una sau doua, acuma depinde, daca ai 3 de diferite marimi scoate-o pe cea mai groasa. Ideea e sa reduci distanta intre ambreiaj si fulie in asa fel incat sa nu frece cele 2 parti cand nu e cuplat ambreiajul dar nici sa fie distanta intre ele prea mare incat atractia bobinei sa nu reuseasca sa il "apropie".

Xaba mai bine suna-ma ! ai numarul in semnatura, ma poti suna si la 3 noaptea, eu pe caldura asta nu dorm pana in iarna.

Edited by Roberto
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a scoate, trebuie scoasa compresorul din masina ? Sau se poate face si la locul lui? Roberto, mersi de bunavointa ta, dar ma aflu in stainatate pe o perioada nedefinita...inca, si nu prea as vrea sa telefonez. Dar cum ai descris aici v-a fi indeajuns sa incerc repararea.O sa am probleme daca v-a trebui demontat compresorul, pentru ca fronul v-a iesi, dupa cate stiu eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a scoate, trebuie scoasa compresorul din masina ? Sau se poate face si la locul lui? Roberto, mersi de bunavointa ta, dar ma aflu in stainatate pe o perioada nedefinita...inca, si nu prea as vrea sa telefonez. Dar cum ai descris aici v-a fi indeajuns sa incerc repararea.O sa am probleme daca v-a trebui demontat compresorul, pentru ca fronul v-a iesi, dupa cate stiu eu.

Nu trebuie scos compresorul daca ai acces la el.

Desfaci piulita din centru, pe miez ai sa vezi 3 gauri dispuse in triunghi, ca sa scoti miezul introduci in cele 3 gauri niste suruburi de 8 si le infiletezi putin cate putin pe fiecare pana iti iese miezul indeajuns incat sa il scoti cu mana.

Apoi dupa ce il dai afara ai sa vezi acele saibe in mijloc unde intra pe ax, pot ramane lipite ori pe miez ori pe fulia compresorului cu vaselina.

Am sa mai caut niste poze explicative.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite,

In prima poza ti-am facut captions sa vezi unde bagi cele 3 suruburi de 8 (sau cat sunt la tine) si pe care le insurubezi putin cate putin pe fiecare pana cand miezul este impins afara.

Pentru piulita din mijloc, faci o parghie cu o cheie intre cele 3 suruburi de 8 pentrua tine contra, altfel se invarte miezul si nu poti desface piulita. La mine a fost de 10 cea din mijloc. Recomand sa dai un jet de WD40 sau degripant inainte.

In restul pozelor vezi miezul scos afara si saibele unde se afla ele.

Sper sa te descurci.

post-100-0-92130700-1371806618_thumb.jpg

post-100-0-58453000-1371806620_thumb.jpg

post-100-0-41883000-1371806621_thumb.jpg

post-100-0-28540700-1371806622_thumb.jpg

post-100-0-18159600-1371806623_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc MULT-MULT de tot domnu' Roberto, dar se pare ca nu pot ajunge la ea.Dar nici scule suficiente nu am la dispozitie,pentru ca, cum ti-am mai scris, nu ma aflu in tara.Dar am sa ma duc la un mecanic si am sa-i explic ce sa faca.Indiferent de rezultat,am sa-ti scriu ce am reusit.Mersi inca odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now