nick53

HHO pe Volvo 740 td

18 posts in this topic

Am un prieten care a facut o instalatie de HHO si o are pe o Lada 2000 benzina.Din ce am citit cica merge si pe motoare pe motorina da trebue sa reglezi avansul.La "benzinare " clasice e usor dar la motorul meu ( vw lt 2,4 in 6 cilindri ) ar trebui sa fac asta din pompa de injectie dar nu stiu cum.Pompa se afla in partea opusa distributiei si cureaua nu are intinzator. Cum fac sa pot da/lua din avans?! Orcium trebue sa fac ceva la avans deoarece am fum alb la esapament ( fara HHo)

post-6104-0-44829100-1381384678_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu-i pui niste magneti din aia care-ti economisesc carburantul? Sunt foarte buni, eu mi-am pus pe bicicleta si acum consum cu 0.5L de cola mai putin la 100km.

(stai linistit cu instalatiile artizanale, ori nu functioneaza ori iau foc) :salut:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un prieten care a facut o instalatie de HHO si o are pe o Lada 2000 benzina.Din ce am citit cica merge si pe motoare pe motorina da trebue sa reglezi avansul.La "benzinare " clasice e usor dar la motorul meu ( vw lt 2,4 in 6 cilindri ) ar trebui sa fac asta din pompa de injectie dar nu stiu cum.Pompa se afla in partea opusa distributiei si cureaua nu are intinzator. Cum fac sa pot da/lua din avans?! Orcium trebue sa fac ceva la avans deoarece am fum alb la esapament ( fara HHo)

La motoarele vechi cu pompa de injectie: se slabesc suruburile de prindere ale pompei si se rasuceste stanga/dreapta astfel luand/dand avans. Nu cred sa existe exceptii. Reglajul avansului nu te va scpa de fum alb (se datoreaza consumului de ulei), doar de fum negru te poate scapa.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

e simplu

slabesti surubul de la axa cu came (din spate)si reglezi avansul

daca ai comparator e si mai bine

dar numai cu grija e vb de jumatati de grad sa dea bine:)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decat un HHO, eu recomand mai bine un service motor cap-coada, cu tot cu reglaj la avans. Fiind motor vechi, un schimb de ulei si putina dragoste fac mici minuni. Atentie la fumul ala alb. Daca intervine la turatii mai mari, in forta , arata ca o cantitate frumusica de ulei merge la evacuare. In 90% din cazuri e vorba despre turbina. Eu cand il aveam pe al meu, consuma in oras cam 9, dar era condus "calumea", cu schimbat la turatii de cuplu ridicat, in jur la 3000 de rpm. Sunt convins ca se poate si mai bine de atat.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre HHO nu am nevoe de pareri/sfaturi, am citit/vazut zeci si zeci de ore de documentatie si vreau sa trec si la partea practica sa vad daca teoria se transpune in practica. Eu pana acum nu am avut diesele de aia cer parerea altora inainte de a umbla pe la reglaje. Cu fumul e asa : la pornire e fum negru dupa acaea e alb si dupa ce se incalzeste nu mai e. Din ce am mai citit eu de la "dieselisti" cica fumul negru e de la amestec prea bogat (mai multa motorina si mai putin aer ),fumul alb de la amestec sarac si cel albastru de la consum de ulei. Acum vin si eu si intreb : daca dau turbo jos (vechime mare posibil uzura si deci consum de ulei ) gresesc grav sau doar nu mai trage tare. Toti spun sa o turez sa se curete turbo dar in oras nu ai unde tura motorul si sa merg in trepte inferioare doar pentru a o tura nu prea vreau ca se uita toti dupa tine,un diesel sunand urat la turatii mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica doriti sa anulati turbosuflanta? Va trage mai greu si va trebui umblat sa reducerea cantitatii de motorina injectata. Deci pentru demontare doar de verificare si eventual de reparatie daca e cazul. La partea de mers turat, inafara ca se curata esapamentul de funingine nu se mai intampla nimic. Turbosuflantele TAO nu au geometrie variabila, deci nu au cum sa se infunde.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica doriti sa anulati turbosuflanta? Va trage mai greu si va trebui umblat sa reducerea cantitatii de motorina injectata. Deci pentru demontare doar de verificare si eventual de reparatie daca e cazul. La partea de mers turat, inafara ca se curata esapamentul de funingine nu se mai intampla nimic. Turbosuflantele TAO nu au geometrie variabila, deci nu au cum sa se infunde.

Am anulat turbosuflanta si intradevar trage mai greu. Daca reduc la debitul de motorina va trage mai bine ?! De unde se face acest lucru ?! Asi dori sa merg o perioada fara "turbo" deoarece scapa ulei. Se poate repara ? Pentru a o anula cum fac cu conductele de ulei , doar le obturez sau trebue sa fac un circuit al uleiului . Scuze ca pun atatea intrebari dar esti singurul care ai raspuns in mod corect si cred eu ca te si pricepi . Multumesc anticipat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debitul de motorina se reduce din pompa de injectie, dar sunt reglaje extrem de finute si cam imposibil de realizat corect de "baietii destepti". Eu personal nu te indrum sa circuli fara turbosuflanta. Daca vrei sa ai masina aia in stare buna de functionare, cam este timpul sa cotizezi. Turbina se poate repara cu un kit de reconstructie sau se poate inlocui fie cu una second hand fie cu una noua (dar, e un pret deja deranjant). Daca ai un buget de masina, cam acuma ar fi timpul sa-l scoti la inaintare. Discuta cu cineva la un service de turbine si vezi ce se poate face. Conductele de ulei (tur-retur) se pot astupa sau lega una de cealalta. Motorul nu va avea probleme cu ungerea daca nu va pierde pe acolo lubrifiant, dar trebuie inchise galeria de evacuare si traseul admisiei. In plus, "trage mai greu" se rezuma in cifre pe la valoarea de 70 si ceva de cai putere, si maxim 150 de NM cuplu, mult prea putin pentru ditamai tancul suedez la 1350-1400kg. In concluzie singura solutie viabila este sa o repari si sa o lasi in configuratia de baza. Pentru alte detalii, oricat de simpliste, chiar si unele piese de schimb, nu ezita sa ma intrebi!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debitul de motorina se reduce din pompa de injectie, dar sunt reglaje extrem de finute si cam imposibil de realizat corect de "baietii destepti". Eu personal nu te indrum sa circuli fara turbosuflanta. Daca vrei sa ai masina aia in stare buna de functionare, cam este timpul sa cotizezi. Turbina se poate repara cu un kit de reconstructie sau se poate inlocui fie cu una second hand fie cu una noua (dar, e un pret deja deranjant). Daca ai un buget de masina, cam acuma ar fi timpul sa-l scoti la inaintare. Discuta cu cineva la un service de turbine si vezi ce se poate face. Conductele de ulei (tur-retur) se pot astupa sau lega una de cealalta. Motorul nu va avea probleme cu ungerea daca nu va pierde pe acolo lubrifiant, dar trebuie inchise galeria de evacuare si traseul admisiei. In plus, "trage mai greu" se rezuma in cifre pe la valoarea de 70 si ceva de cai putere, si maxim 150 de NM cuplu, mult prea putin pentru ditamai tancul suedez la 1350-1400kg. In concluzie singura solutie viabila este sa o repari si sa o lasi in configuratia de baza. Pentru alte detalii, oricat de simpliste, chiar si unele piese de schimb, nu ezita sa ma intrebi!

Asa e,trage mai greu si nu mai are aceiasi putere. Acum cu puterea n-ar fi o problema (am avut masini puternice,am tras de ele si mia trecut ) problema e cu "trasu" ; trage greu si scoate fum,deci trebue "turbo". Ma gandeam la o turbosuflanta electrica dar asi vrea sa stiu ce debit/presiune trebue la un motor ca al meu (2400 cc/6 cilindri ) . Asi mai vrea sa-mi "bage" aer mai mult sau mai putin in functie de debitul de motorina , poate ceva "home made" ca-mi place sa fiu "baiat destept" si tot nu prea am ce face cu timpul liber acum, toata treaba e cu teoria. Ce parere ai ?!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca tot ai timp liber invata ceva ca lumea, nu mai pierde vremea cu HHO si turbine electrice, cazi si tu pt cele mai tari dume.

Fa un efort, repara masina astfel incat sa functioneze in parametrii asa cum a fost gandita ea, si bucura-te de ea asa.

"Turbina" aia electrica e doar un ventilator, sau 2, nu au forta sa comprime aer. Da, au CFM mare poate, dar sunt in stare doar sa mute aerul, nu il pot impinge, comprima, sufla printr-o restrictie. Nici cu aparate din alea de suflat frunzele (care sunt PUTERNICE comparativ cu mizeriile alea de turbine electrice de pe net) nu faci nimic fara 10.

Ce vezi tu pe net e doar o pacaleala, si nu au nici o treaba cu instalatiile profesionale de hidrogen care sunt pe BMW-uri, sau cu turbinele auxiliare electrice, care consuma sute de amperi, necesita acumulatori speciali, si sunt folosite pt 1-2 sec max pt a ajuta turbinele conventionale atunci cand gazele de esapament nu au suficienta viteza.

NICI O TREABA cu ce ai putea sa cumperi sau sa faci, decat daca nu cumva ai mare laborator si milioane de euro.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex44 are dreptate. Fie ca pui pe motor o turbina electrica sau un foehn, este exact acelasi lucru. Creeaza un pic de vant, dar nici pe departe nu comprima un volum suficient de aer, ca sa nu mai spun ca la turatii mari ale motorului devine o restrictie, si chiar risti ca motorul sa o traga in admisie cu totul. Uita-te la codul de pe turbina ta. Este ceva de genul 466088-0001 (L-am scris din cap, se poate sa fi gresit). Daca seamana sau este asta, te intereseaza o turbosuflanta Garrett TAO307. Second hand, daca iti ofera garantie de bani inapoi daca nu se rezolva cu fumul, dai 50-100 de euro si stii o treaba! Este un sport periculos acesta cu turbine sh, dar eu pana acuma am cumparat 3 si toate sunt inca functionale pe masinile pe care le-am pus, una din ele fiind pe "buda" propie. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din Anglia ma cumparat de pe ebay

180 lire +43 transport

modelul mai nou cu wastegate care se rerglaza

de un an merge ok

mai am ala vechi de pe masina full functional

fara turbo ii mai rau ca dacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o Yamaha sr125 , motor 4 timpi si am facut o proba practica cu HHo. Pot sa va spun ca , cu HHO produs de o instalatie artizanala motorul a pornit si funtionat NUMAI cu HHO . Nu stiu daca am invatat " ceva ca lumea " dar eu ma simt bine ca am mai acumulat ceva cunostinte . Pentru a schimba turbosuflanta nu era nevoe sa mai invat ceva .Deci asi dori sa-mi spuna cineva ce presiune/debit face o turbosuflanta actionata de gazele de esapament pentru un motor diesel de 2400 cc . Cu HHOul pe motorul meu nu va pot spune ca am obtinut un consum mai redus de combustibil deoarece instalatia mea nu are o capacitate de producere a gazului suficient de mare . La benzina 125 cc merge dar la 2400 cc am observat ca dupa ce o folosesc un timp parca e un pic mai "zburdalnica " doar , ceva spre o " benzinara " dar nu ca una pe bezina . Cred eu ca doar ajuta ca arderea sa se faca mai bine ceea ce la un motor de generatie si vechime ca al meu nu e chiar rau . Ramane de vazut daca "e" sau nu "e" buna de ceva dupa ce mai fac o instalatie mai mare ( de fapt am facut-o ) si unele reglaje la avans (viteze de ardere diferite la motorina si hho ) . Deci ce vreau sa stiu ce debit si ce presiune face o turbosuflanta actionata de gazele de iesire si de ce una actionata de altceva nu ar putea face acelasi lucru . Si cu scuzele de rigoare ceea ce invat numai eu pot aprecia daca e "ca lumea " sau nu. Daca vrea cineva sa-mi spuna ce ma intereseaza ii multumesc anticipat . Deci eu nu pot intelege de ce e buna numai "aia " si "alta" nu e buna daca nu se argumenteaza punctul de vedere. O zi buna la toata lumea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, 125cc, deabia astept ceva care poate alimenta un motor de 20 de ori mai mare, si in sarcina. Cu cat curent va consuma acel generator HHO + cu cel consumat de turbina electrica o sa iti mai trebuiasca un generator diesel in portbagaj. Poate daca le alimentezi pe ambele cu ulei uzat, atunci da.

La ~4000 rpm motorul tau inghite ~5000L aer pe minut, la presiune atmosferica. Cand intra turbina consumul de aer creste cu aproximativ acelasi factor cu cel al comprimarii aerului. Un turbodiesel are destul de mult boost, pe o plaja foarte larga, deci ai avea nevoie de o turbina electrica ce este capabila sa livreze foarte mult aer comprimat in marea majoritate a timpului de condus. Cum racesti turbina? Cat curent va papa? Cu ce produci acel curent? Cat de groase trebuie sa fie cablurile dintre acumulator si turbina? Cat de mare trebuie sa fie acumulatorul? Alternatorul e capabil sa faca fata instalatiei astea HHO de 20 de ori mai mare+o turbina electrica ce livreaza 5000L de aer comprimati la macar 1.3 1.5 bar? Vor fi performantele masinii macar apropiate de cele stock?

Nu sunt anti-inovatii, nu sunt pro petrol, dar nici cai verzi pe pereti. E ca si cum mi-as face eu un injector pt masina dintr-o pompa de espressor si o diuza de la o sticla de ajax pt geamuri. Asa esti tu cu HHO si turbine electrice.

Hidrogenul si turbinele electrice sunt concepte valide, dar nu la nivelul de bricolaj in spatele blocului.

Daca stii sa schimbi turbina fa asta nu mai circula cu caramida aia fumeganda, ca nu iti afumi doar aerul tau.

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiune nominala in sarcina 1,18-1,2 bar, sau ~2,2 bar cu tot cu presiunea atmosferica. Mult noroc sa generezi asa boost, luand in calcul volumul de aer, cu o turbinita electrica (care sincer, trebuie sa fie cel putin ENORMA). Totusi, daca cumva iti iese, iti strang mana de pe acuma! Inca o chestie. Din cate stiu, diesel-ul si HHO-ul au viteze diferite de ardere, deci daca ii reglezi avansul pentru una, cealalta il va face sa mearga ca un tractor. Un D24T standard, "sanatos" din p.d.v. mecanic, urca masina la 100 kmh in fix 10 secunde. Daca cel putin egalezi treaba asta pe hidrogen, voi dori si eu sa vad masina. Bafta!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,9 bar e nominal fara a umbla la wastegate

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil. Masina pe care am invatat ce este un D24t, era luata din Italia si cei de acolo isi cam baga nasul pe la toate motoarele.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now