ttromeo2002

s60 2.4d sau d5 tuning motor

19 posts in this topic

salut vreau sa incepem un topic despre tuning motor d 52544t si d 5244t2 ( 130cp si 163cp) 2001-2004.

stiu multzi m au criticat, m au injurat, m au aratat, dar nu mi pasa imi place sa mi imaginez si nu ma intereseaza parerile cuiva... de cat cele constructive cum putem sa facem ceva la un s60 la motor pt marirea puterii rapoartelor presiune in camera ardere, injectoare , pompa joasa , inalta, supape titan arcuri, axe cu came, pistoane , segmentzi , intercooler, turbo, evacuare, radiator racire , si ce mai stiu eu ce.... deci fara rautatzi putem incepe un topic de dezvoltare... va astept

cateva poze pt o mika incitare stiu s 60 este clasic dar va spun se comporta perfect si in sport cu bucsi powerflex, bari stabilizare ipd usa , jentzi 19 , arcuri H&R , suspensie bilstein b12 sincer se simte diferentza este rigida dar raspunde exact cum imi doream.... :smile:

Vei primi o avertizare , ....si nu pt. felul scrisului , deoarece am vazut prea tarziu, ci din cauza ca nu iti pasa de regulament .

post-1736-0-45246700-1389331998_thumb.jp

post-1736-0-82975000-1389332013_thumb.jp

post-1736-0-46092200-1389332045_thumb.jp

post-1736-0-39363000-1389332092_thumb.jp

post-1736-0-03049700-1389332109_thumb.jp

post-1736-0-81631600-1389332117_thumb.jp

post-1736-0-77873500-1389332129_thumb.jp

post-1736-0-56604300-1389332137_thumb.jp

post-1736-0-54352600-1389332162_thumb.jp

post-1736-0-34278000-1389332188_thumb.jp

post-1736-0-67906800-1389332218_thumb.jp

Edited by Danyx
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la motor ce a fost facut ? Eu am dus-o din 131 de cai in jur de 180 , soft , intercooler , filtru , si trage " de nu sta pe strada"

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la cati cp ai plecat (163 sau 131)? La cati cp ai ajuns?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Romeo, sunt curios cu ce presiune mergi pt ca nu cred ca ai 78 PSI :D

Felicitari pt proiect, ai bagat mai multi bani decat au bagat altii intr-un R .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă pui bucşele de poliuretan din poză pe o bară stabilizatoare OEM, căreia i-ai îndepărtat tu bucşele vulcanizate pe ea, nu te aştepta să te ducă prea mult. Bara mea se plimbă stânga-dreapta-n ele şi au doar vreo doi ani şi nici 40000 km.

De ce ai vopsit motorul şi de ce în atâtea culori?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai vopsit motorul şi de ce în atâtea culori?

Da impresia ca-i facut din LEGO :D :D :D!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da v a multumesc am primit un warn de la moderator ... am folosit caractere cu "z" in fine niki nu am citit ca nu am timp regulamentul nu ca nu respect n am timp... incer sa explic cum pot sper....

andrei cu ce sa incep nu sunt unu l egoist sa tin pt mine m am chinuit 4 ani zi si noapte sa gasesc piese si sa cer pt diesel ca nu existau au inceput si mi au facut pt mine special piese ex: cei de la black diamon .

1....soft dan voinea tcm 280cp 534nm a trei a patineaza,urmeaza ceva puternic anul acesta dupa ce modific axe came supape si arcuri supape plus serpisori si o portare la chiuloasa facuta de mine... daca nu ajung la cat vreau , ii fac marire la pistoane de 2700 motor si biele ( forged)USA.

2....disc ambreiaj black diamond stage 3 se vede in poza sus USA si acum urmeaza spec stage 4 cu tot cu placa presiune si uitasem volanta usurata dupa kalmar-union 6,75kg de la AP racing.

3...intercooler de la witec.de, foarte ieftine si bune defapt firma producatore pt greddy care stiu..:) este custom facut de mine sa fie traseul foarte scurt si acum urmeaza pe apa cu radiator in fatza si pompa recirculare de la froozenboost tot din america.

4.... senzor presiune 3 BAR OVER BOOST 3.2 urmeaza 4 bar.

5.....injectoare 7 gauri 185 cp cele dupa s60 nou .

6..... turbo interioare de motor 3.5L alezat carcasa custom modificat de haplea bogdan care este locul 1 la drag racing pe romania cu seatul ibiza motor 1.9 d are 443cp..:))..... urmeaza injectoare firad 160% putere...

7..... urmeaza axe came modificate grav la DBILAS germania vedem ce o sa iasa..:))

mai am multe in cap dar in functie de bani si timp sper sa o fac.

tin sa v a specific ca la baza proiectului am spart pana acum 14 ambreiaje, 7 cutii deviteza M56 , 3 motoare...:) ahh si am uitat multe gplanetare...

c am atat sper sa fii rsp la cativa.... v a urez numai

bine...:)

raspunsuri in viteza 5 a...

1 am pornit de la 130 cp..

2 cu bucsele powerflex sau silicone bushes care or fii gasesti si in partsforvolvosonline nu sunt de acord pt bara stoc ... eu lucrez pt ridgitate stabilitate in testul elan.

3 culorile motorului specifica temperaturile aerului sau utilitatea pieselor... gustul unui nebun... :))

o sa revin......

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ce vrem de la tine e sa scrii ROMANESTE, cu toate literele si cratimele puse unde trebuie.

Ah, si sa pui si punct intre propozitii. E foarte greu sa-ti urmarim postarile si ne vom lasa repede pagubas.

Stiu ca informatia conteaza, dar cand trebuie sa citesti de 3 ori un lucru ca sa-l intelegi, pana la urma inchizi fereastra.

Respectele mele pentru ce-ai facut la masina ta, si sper sa ajungi sa rupi cat mai putine lucruri ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]

culorile motorului specifica temperaturile aerului sau utilitatea pieselor... [...]

Hmmm... interesant... poţi detalia, te rog? :slap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... interesant... poţi detalia, te rog? :slap:

Filmat cu senzor de temperatura cam asa se vede. RYB

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, aşa e, dar de ce să-l vopseşti aşa, totuşi?

engine.gif

Ca să arate mai ţigănos?

Dar cu utilitatea pieselor cum rămâne? ;D

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai draga, daca stai bine sa te gandesti, pentru tuning-ul extrem pe care la facut el, masina nu arata deloc rau. Mai ales si in pofida faptului ca Volvo e o masina greu de adus in stadiul asta si sa placa la toata lumea. E chiar admirabirabil. :smile:

Observatie ce as avea eu, "pisica" de pe capota parca nu increadeza cum ar trebui intake-ul ula... Dar alternativa ideala, adica Cobra, e prea Ford, asa ca nu se potrivea nici aia (SIC!).

Nu admir asa ceva de obicei dar eu zic ca tinand cont de materialul avut la dispozitie, eu zic ca, s-a descurcat admirabil.

Ca de la admirabil, pana la perfect ar mai fi ceva de lucru, e adevarat dar el macar a incercat.

Edited by Adi2727
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar esti multumit de acele faruri pe lupa , se vad bine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru munca depusa !

1. Nu era mai ieftin sa fi inlocuit motorul de 130 cu unul de 185 , dupa care sa-l aduci pe acesta din urma la puteri mai mari ? (nu stiu cit ai cheltuit pentru a aduce motorul de 130 la 280)

2. Nu stiu la ce-ti place sa folosesti masina : la drag sau mers sportiv. Daca o folosesti la drag e cam grea si va arata jalnic daca incepi sa scoti de pe ea . Daca vrei s-o folosesti pentru mers sportiv trebuie sa umbli neaparat la sistemele electronice de stabilitate dinamica ( sa le poti decupla integral, fara ca ele sa mai poata interveni ulterior odata ce-au fost decuplate - asa cum se intimpla by default - sistemele de stabilitate dinamica lucreaza foarte bine atita timp cit masina e, relativ, departe de limitele ei de aderenta, INSA, daca te duci cu masina aproape de limitele ei de aderenta aceste sisteme te vor scoate in peisaj fara nici o alta posibilitate de redresare !**), la unghiurile suspensiei (camber negativ - stabilitate mai buna pe viraje, cu dezavantajul unei accelerari mai proaste), la frine (discuri mai mari pe fata, minim 4 pistoane), la servo directie (pentru a raspunde mai precis si a-ti conferi un feedback acceptabil) si , nu in ultimul rind, la cauciucuri.

3. Din cauza sasiului proiectat pentru confort vei avea probleme cu ruliul si tangajul ( implicit cu distributia maselor pe punti si roti). Trebuie niste bari stabilizatoare de dimensiuni "race" pentru a putea utiliza masina la cei 280 cp.

** De exemplu intri tare intr-o curba , frinezi, masina fuge de spate spre exterior si cind sa accelerezi sa transferi masa pe spate , implicit sa opresti supravirarea, te pomenesti ca tocmai ti s-a taiat alimentarea. Asta o patesc eu frecvent, insa m-am obisnuit. Nu e usor sa ramii de-a latul, fara putere....

Masina subvireaza prea mult din constructie, se apropie mult de audi, si ca sa poti merge repede trebuie destabilizata inainte ca sa poata supravira si sa fie controlabila. Retine ca nu va fi controlabila din putere (daca nu-i "tai" electronica) , ci numai din covrig, ceea ce , de multe ori e prea putin.

Mai mentionez si timpul de raspuns al acceleratiei : sa nu fie prea mic caci , la peste 500 nm, atunci cind o calci sa iesi din curba masina ori iti va rupe miinile, ori se va duce drept. Nici prea mare nu e bun. Aici trebuie sa exersezi impreuna cu tunerul tau sa gasiti calea de mijloc, cea care ti se potriveste tie cel mai bine.

Sa te bucuri de ea si sa fii constient ca vei merge tare cu o masina care n-a fost conceputa sa mearga tare.

Poate ne intilnim odata pe dealul negru ( transfagarasean, transalpina) sa vedem cum sta bestia pe asfalt...

L.E. Am si eu un S60 d5 185 pe care am vrut sa-l duc tot cam pe unde vrei tu sa-l duci pe al tau (300+). In prima faza l-am dus la vreo 230 cp si 500+ nm (si asa a si ramas) , urmind ca in faza 2 sa investesc masiv pentru a-mi atinge scopul.

Cind , in urma discutiilor cu tunerul, am facut un calcul estimativ (gindindu-ma sa si pot folosi la intreaga capacitate cei 300+ cp pe care-i va fi avut masina) am ajuns la o suma maricica , mai mare decit eram dispus sa cheltui. Asa ca am preferat sa-mi iau un focus rs de 300+ pe care l-am adus la 450. Asta e facut sa alerge pe serpentine de la mama lui si are la baza T5-ul de la volvo, un motor exceptional. galerie foto

Edited by Danyx
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

superbe ambele masini, sa le stapaniti sanatosi si sa va vedem cat mi des pe drumuri.Focusul Rs l-am vazut odata , si este demential, nu stiam ca este al unui coleg forumist.Jos cu palaria si ptr modificarile aduse s 60-ului :smile:

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

superbe ambele masini, sa le stapaniti sanatosi si sa va vedem cat mi des pe drumuri.Focusul Rs l-am vazut odata , si este demential, nu stiam ca este al unui coleg forumist.Jos cu palaria si ptr modificarile aduse s 60-ului :smile:

Vezi ca i-ai incurcat un pic. Initiatorul topicului nu este Iulirx :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca i-ai incurcat un pic. Initiatorul topicului nu este Iulirx :D

.

da stiu Ionut, ttromeo (initiatorul topicului) are s 60-ul si Iulirx este cel care are (pe langa volvo) RS-ul.Doar ca am vrut sa-i felicit pe amandoi in acelasi timp.

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romeo cred ca ai vrut sa spui Dragos Voinea nu Dan Voinea cat despre modificare din punctul meu de vedere e un pic gresita pt ca problema mare la primul D5 a fost de transmisie iar in acest caz cred ca se preta mai bine o cutie M66, eventual M66 AWD cu vasco nu cu haldex pt o integrare mai usoara sau mai simplu direct M66 + planetare si rezolvai problema cu ruptul transmisiei .

Nu stiu cum trage masina, dar sunt curios daca nu cumva la 3000 rpm are un varf de putere? sau trage liniar de la 2000 rpm pana la 5000 rpm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut ocazia sa merg cu S60-ul lui ttromeo2002 pe 1 martie 2014 e intradevar o "bestie" de masina. Pentru cei care cunosc puteti sa-i cereti si ce a facut pe partea de soft la masina acolo mi se pare mai interesant.

Felicitari ttromeo2002 si salutari de la clubul din Botosani stii tu care.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now