Sign in to follow this  
Followers 0
pedala

Probleme ECC

7 posts in this topic

La inceputul perioadei reci, ECC-ul a inceput sa semnalizeze erori.

Prima problema am identificat-o usor: tija care actioneaza flapsul de recirculare era rupta.

A doua problema insa este legata de flapsul de ventilatie (flaps ventilatie.jpg). Cursa acestui flaps la mine este de 2-3 mm. In momentul in care am demontat motorasul, cama acetuia nu mai facea contact cu cama flapsului. Se simte ca si cum s-ar freca de ceva. A desfacut cineva unitatea de distributie a aerului? Ce ar putea sa se fi desprins, etc... Mentionez ca flapsul dezaburire - incalzire functioneaza corect si usor (flaps dezaburire.jpg).

post-15-0-19988400-1389594464_thumb.jpg

post-15-0-03837600-1389594492_thumb.jpg

Edited by pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut "dulapul" :) cand am schimbat evaporatorul. Inauntru e prinsa o clapeta care astupa sau nu un canal. Pe motoras trebuie sa ai o piesa asemanatoare cu cea pe flaps (un sfert de rotita dintata). Volvo a fost nevoit sa foloseasca constructia respectiva din motive de spatiu in zona este si motorasul care regleaza caldura la sofer.

Eu le-am reglat in felul urmator: am scos motorasul afara ca la tine in poza. Am pornit ventilatia si m-am jucat cu mana sa vad cum iese aerul in functie de cum misc axul respectiv. Apoi am reglat ECC pe ventilatie din dusele din fata (deci cap cum ar fi) si am tinut cu mana axul in pozitia corespunzatoare si am montat motorasul la loc.

Tu ai piesa corespunzatoare de pe motoras?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesele sunt toate. In momentul cand am scot motorasul, cele doua came nu mai erau fata in fata. Cursa camei flapsului este f mica 2-3 mm -> cred ca flapsul se loveste de ceva. La un capat de cursa se simte un stop, la cealalt merge din ce in ce mai greu si se simte ca si cum s-ar freca de ceva.

Flapsul pentru dezaburire - incalzire are cursa mult mai mare si se misca usor.

Din ce ai vazut cand ai desfacut "dulapul" putea sa se desprinda ceva si sa cada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm nu prea are ce sa cada in mod normal axul in sine este metalic ...dar teoretic e posibil sa fi cazut un corp strain inauntru pe una din gurile de aerisire...Beleaua este ca se poate desface doar dupa ce ai scos dulapul afara deci trebuie mai intai scos bordul, deconectat radiatorul de la caldura si evaporatorul (adica trebuie evacuata si instalatia de A/C). Daca ajungi pana aici schimba si evaporatorul cu unul nou cu tot cu o-ringuri.

Desi daca scoti bordul ai acces la clapeta respectiva si macar ai putea vedea de ce nu se misca mai mult.

AIRMIX-ul e ok? poate s-a despins de acolo tija si blocheaza clapeta...altceva nu imi vine in minte

post-5223-0-42454400-1389610250_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

AIR-MIX-ul functioneaza OK. Cat de mult se misca clapele de la ventilatie? Am avut si eu bordul jos, dar nu mai tin minte.

Edited by pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca fac o rotatie de aproape 45°...asa exact nu mai stiu pentru ca de jucat cu flapsurile nu m-am mai jucat de cand am trecut de pe MCC la ECC si asta a fost acu vreo 4 ani

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine flapsul de ventilatie face o rotatie de cel mult 15 grade. Cel de dezaburire - incalzire 45-60 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0