ipo

Inchidere centralizata blocata

11 posts in this topic

Salutare!

In dimineata asta masina mi-a facut o figura care m-a trimis la serviciu cu tramvaiul. :) Inchiderea centralizata nu a vrut sa functioneze absolut deloc. Nu reactioneaza in niciun fel la telecomanda, nu se aude niciun zgomot, nu clipesc avariile si nu se deschide nicio usa. Am incercat si cu cheia principala si cu cea de rezerva. Nu se deschide nici macar cu cheia in broasca, nici pe stanga nici pe dreapta, desi nu am incercat sa fortez de teama sa nu rup cheia. Desi e iarna nu a fost foarte frig azi noapte, nu cred ca a inghetat. Si daca ar fi inghetat, cum mi s-a mai intamplat, ar fi clipit semnalele la deschiderea din buton si ar fi incercat sa impinga in sus butonasele din interopr.

S-a mai confruntat cineva cu situatia asta? Nu as vrea sa fiu nevoit sa sparg vreun geam ca sa intru in masina si mi se intampla intr-un moment tare nepotrivit, cand trebuie sa merg sa fac ITP-ul. Orice sfat ar fi util.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate sa fi ramas fara baterie la masina.In cazul asta ar trebui sa se deschida din cheie doar portiera de la sofer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna a inchidere centralizata cu deadlock...

Btw e sigur masina ta nu :D ? Si eu am avut problema asta odata...era in schimb alta masina in care am incercat fara succes sa o deschid (avea aceeasi culoare si la interior si la exterior si parcata aproape in acelasi loc :smile: Abia cand am vazut radioul m-am prins ca nu e a mea

Edited by Cristian Scutaru
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In timp, daca nu folosesti cheia la deschiderea usilor, mecanismul se intepeneste din cauza prafului, frigului, etc. Am patit-o la fel, am ramas fara baterie iar broastele la usi blocate, singura care functiona fiind cea de la portbagaj. Ca urmare cu o alta baterie am alimentat instalatie pe firul de la becul din portbagaj si masa (-) la caroserie....si asa am reusit sa folosesc deschiderea centralizata. Apoi am dat fetele de usi jos si am curatat mecanismele de deschidere de la broastele usilor....Spor la treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@daan: se poate sa fi ramas fara baterie, dar nu mi se deschide nici din cheie, nici pe stanga, nici pe dreapta. Nu am incercat sa fortez, dar cheia nu nu merge pana la capat spre stanga, la niciuna dintre usi.

@Cristian Scutaru: masina e a mea, macar daca o confundam cu una mai noua si cu mai putini kilometri :D

Ce este cu inchiderea centralizata cu deadlock, poti sa detaliezi te rog?

@dalin 1970 e o idee, o sa verific daca portbagajul se deschide. Poti sa imi explici ca pentru prosti exact cum o alimentez pe lumina din portbagaj?

Se poate sa fie bateria, nu am mai pornit masina de cateva zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inchiderea deadlock este inchiderea care dezactiveaza manerele din interior . Deci daca un hot sparge geamul de la portiera nu poate deschide usa folosind manerul din interior. La masinile care au sistemul asta ramane totusi incuietoarea de la portiera soferului activa pentru situatia cand masina ramane fara baterie.

Eventual daca ai carlig der remorca cu priza cu 13 pozitii poti alimenta si pe acolo

Lumina din portbagaj e conectata la 12V permanent si daca conectezi 2 cabluri la cele 2 fire la cele 2 de la bec poti restabili alimentarea cu curent (cel putin pentru a o deschide, pentru un consumator mai serios o sa zboare siguranta)

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cristian Scutaru: multumesc de sfaturi. Cum imi dau seama care e + si care e - pe lampa din portbagaj? Daca o pornesc cu alta baterie mi-e teama sa nu ard siguranta daca le incurc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo cablul negru e mereu masa, prin eliminare al doilea va fi plus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Cristian! Revin cu detalii cand rezolv problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit in cele din urma sa deschid usa soferului, cu cheia si un pic de WD 40. Butonasul dinauntru nu se ridica pana la capat nici cu mana. Cred ca e si ceva mecanic intepenit.

Asa cum banuiam, cauza e de la baterie, e moarta complet, nu se aprinde nici bordul.

Multumesc tuturor prietenilor de pe forum pentru sfaturi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit azi si cine a fost vinovatul pentru descarcarea bateriei: clasicul bec din torpedou. Torpedoul se inchide cu doua cleme, una in dreapta, spre usa si una in stanga, langa incuietoare, unde este si contactul care aprinde/stinge becul. Cateodata daca nu-l inchid cum trebuie, prinde doar in partea stanga, si atunci becul ramane aprins. N-am mers cu masina 4 zile si probabil torpedoul a ramas aprins, ceea ce a descarcat bateria. A doua varianta ar fi una din lampile de la portierele din spate care era pusa pe on (am fost cu masina la spalat inainte sa o patesc, probabil au dat cu carpa peste lampa), dar din cate stiu luminile de citit se inchid dupa cateva minute daca nu e pus contactul.

Oricum, ca un sfat pentru viitor, e bine sa mai deschideti din cand in cand masina din cheie, ca sa se mai miste mecanismele elea pe acolo. Daca ramane blocata si fara baterie/inchidere centralizata, trebuie lubrefiata cu ceva si nu trebuie fortat, ca sa nu rupeti cheia in broasca.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now