Guest alex1960

vireaza si incalzeste greu

17 posts in this topic

salut!

am un s40 td din 2000 care vireaza cam greu ( fata de fosta masina fiat ) , are lichid la servo dar se poate sa fie neschimbat ( am masina cumparata de 7 luni si nu prea stiu cum afost intretinuta ) .

o alta problema e ca incalzeste in interior cam greu( dupa aprox. 10-15 km parcursi)

si nu stiu daca este normal la o masina cu motor diesel sau este o problema cu masina mea.

si cat consuma aprox. o astfel de masina la 100 de km. urban si extraurban ? ( masina mea nu are compiuter de bord sa-mi dea consumul )

va multumesc anticipat si va doesc toate cele bune in noul an

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Fosta ta masina Fiat avea si EPS (Electric Power Steering) ? Daca da, atunci pe loc (cel putin) masina aceea vireaza mult mai usor pentru ca pompa de servodirectie este "ajutata" de un motor electric. S-ar putea de asemenea sa fi fost mai usoara (S40-ul are 1.3 tone varianta pe benzina, a ta s-ar putea sa aiba aproape 1.4) decat Volvo-ul tau. Alt factor sunt cauciucurile (mai groase la Volvo).

    Si mie mi se pare ca merge directia un pic cam greu. De fapt cand e masina rece (abia pornita) pot invarti volanul cu un deget. Cand ajung la munca (dupa 4-5km) si fac manevrele de parcare, directia e sesizabil mai rigida. Am facut comparatie si cu alt S/V40 si mi s-a parut ca merge la fel de "greu". Intr-un fel este un avantaj pentru ca "simti" masina mai bine in curbe si nu te ia valul sa o calci. Gandeste-o ca pe-o masura de siguranta, nu ca pe un dezavantaj ! Lichidul l-am schimbat si eu si n-am simtit vreo diferenta. Iar in manualul de service Volvo, la intrebarea "Lighter steering" (directie mai "moale"), raspunsul era "Change steering rack" (schimbat caseta directie).

    Referitor la partea cu incalzirea, masina ta e diesel si din cate stiu eu acest tip de motor se incalzeste un pic mai greu. Problematic e daca motorul ajunge in parametri (acul de temperatura la jumatate) si nu incalzeste. La mine in 5km e cald in masina.

    Despre consum, din cate am vorbit cu alte persoane, masina ar trebui sa ia un 7-8 in oras si un 5-5.5 in afara (mers economic, 90km/h).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc ! Sa stii ca ai dreptate masina este mai grea , are cauciucuri de 15" , dar parca tot se vireaza cam greu in comparatie cu o alta masina (CIELO de exemplu ) care are,cred,cam aceiasi greutate . Merci si pentru informatia cu incalzirea si consumul !

Share this post


Link to post
Share on other sites

CIELO are aproape cu 200kg in minus fata de S40 :) Ma rog, trebuie sa te sui in alt S/V40 si sa vezi despre ce e vorba, asta e cel mai bun test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forta pe care o opune directia (in cazul in care este in parametrii corecti) nu tine de marca, masa, etc, ci de cum a proiectat-o fabricantul  ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mea nu vireaza asa de greu, pot spune ca vireaza mai usor decit un VW 4 (conduc unu la serviciu) si la volvo vireaza mult mai usor.cit despre caldura sa nu uitam ca la motorina se incalzeste mult mai greu motorul.tot din experienta.VW este 1.9 TDI si de acasa pana la servici am cam 6 km.nici nu urca temperatura la bord nici nu incalzaste,dar daca merg cu volvo pana la coltul blocului am cald in masina.si nu ma laud dar chiar asa este,pe probate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumnatul meu are un vw 1.9 motorina si spune ca ii incalzeste repede . Sa aiba radiator electric masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Eu stiu de un Opel care are o mica "centrala" langa motor (in genul celor care sunt pe tiruri). E tot diesel, o setezi cand sa porneasca si cand sa se opreasca, si consuma motorina ca sa faca caldura (ceva de genul 0.5L/h). Nu stiu daca si in VW e ceva de genul asta, dar e posibil...

    Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin sa-l sustin pe Midnight Caller in ceea ce priveste directia ca la s40 e un pic mai greoaie dupa ce mergi cu ea ceva Km, dar e odiferenta slab sesizabila. In comparatie cu un Nissan Primera pe care l-am condus si care nu numai ca are mai greoae directia dar si raza de bracaj e mare. CU S 40-ul meu ma intorc la mine in curte dintr-o manevra, cu Nissanul din 3.

In ceea ce priveste caldura, pai si aici e cu dute vino. Daca vrei caldura mai repede fortezi un pic motorul mergi cu el mai mult timp supraturat si o sa ai caldua, sau poti sa faci o alta chestie. Pornesti dimineata motorul, iesi din masina fumezi o tigara in frig si cand urci in masina hopa ai si caldura. Gluma. Dar daca e sa vb serios orice Diesel se incalzeste mai greoi, trebuie sa-l ajuti un pic daca simti ca vrei caldura mai repede. La mine se incalzeste in 5 - 7 km, nici nu apuc bine sa ajung la birou :). Asa sunt motoarele diesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele diesel sunt mai mari compartiv cu cele pe benzina la aceeasi cilindreea deoarece au pereti mai grosi datorita socurilor pe care trebuie sa le suporte in functionare (raportul de comprimare mare in comparatie cu benzinarele). In al doi-lea rand multe motoare pe benzina se fac deja din aluminiu in loc de fonta, iar aluminiul preia caldura mult mai usor decat fonta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e bine sa supraturezi motorul cand e rece, MAI ALES daca e turbo-diesel. Turbina nu are timp sa ajunga la temperatura de lucru (adica aproape de punctul de topire) si se defecteaza mult mai repede. Mai bine tremuri de frig un pic decat sa incepi sa bagi bani in motor.

Parerea mea...

Ai verificat si termostatul daca nu e blocat pe "deschis" ? Lasa motorul sa se incalzeasca pana ajunge acul la "un sfert" de scala (intre zero si jumatate) si pune mana pe furtunul care duce la radiator. Ar trebui sa fie rece. Daca e cald, ai gasit problema... Schimbi si gata !

Tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite azi am facut un test cu s40-ul meu si am constat ca la 3 km parcusi prin bucuresti dimineata in cam 10 minute aveam deja caldura in masina (din Stefan cel Mare vis-a-vis de Sp.Colentina si pana pe calea Victoriei mag. Muzica) tin sa mentionez ca dimineata am asteptat cam 1 minut dupa ce am pornit motorul inainte sa plec. Am sa mai fac testul asta sa cronometrez in cat timp se incalzeste masina.

Dar pe de alta parte daca tot ce s-a spus mai sus in legatura cu incalzirea motorului nu isi are loc in cazul tau atunci ar pute fi de vina sistemul de incalzire al masinii, aeroterma...

In ceea ce priveste consumul pai eu am s40 1,9 D si am un consum urban cam 7,5 - 8 l si 5,5 extraurban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarul este ca eu nu prea turez motorul , schimb viteza pe la 2500-2700 si merg cam cu 2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa si trebuie la un diesel... eu la fel merg si am benzinara... Dieselul nu trebuie "chinuit" cat e rece, pentru ca se duce in ma-sa turbina si incepe sa scuipe ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi dimineata am pornit motorul la 7:53, la 7:54 am plecat de pe loc (dupa ce am ras ghea?a de pe geamuri), iar la 8:05 cand am ajuns la serviciu era cald in masina, cu ventilatorul dat pe poz. 3. Asta in conditii de trafic urban in Targoviste, oras destul de aglomerat dimineata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  In ceea ce priveste caldura ,sunt masini echipate cu incalzitoare separate ce functioneaza cu combustibil. Sunt care se pot programa pt pornire sau care se pornesc automat daca temperatura exterioara coboara sub o anumita valoare.Cel putin eu am montat pe masina (S60 D5 )-cu pornire automata si "batranu"  meu are si el pe VW Sharan (momentan are o piesa defecta si daca nu-l oreste scotandu-i rezistenta din tablou , scoate un fum de zici ca a luat foc masina) :D

  Mie nu-mi trebuie mai mult de un km de mers si temperatura la apa ajunge la 90 grade.

Incalzitorul este optional (dupa cate am citit in cartea tehnica) si porneste numai daca este pornit motorul.

  Un factor foarte important pt. a da  atat caldura cat si pt aer conditionat este si filtrul de polen.Cel putin la S80 cand l-am schimbat era imbaxit de la noxe iar dupa schimbare s-a simtit o diferenta in ceea ce priveste puterea aerului conditionat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si masina mea vireaza mai greu in comparatie cu altele, dar cred ca este mai bine asa decat sa iti joace volanul in mana cand trece un tir pe langa tine.

In legatura cu consumul trebuie sa iti scoata can 8 % in oras si cam 5 si ceva in afara

Masina are motor diesel si mi se pare ca se incalzeste deajuns de repede cam in 3-4 km trebuie sa ai caldura in masina :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now